Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seinäteline kitaralle
1
Smoked
12.10.2010 14:34:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin tässä ajatellut tilata kitaroilleni Herkuleksen automaattisesti lukittuvat seinätelineet. Olin niitä aiemmin nähnyt mutta nyt vilkaisin thomannin tuotesivua ja huomasin että niitäpä ei suositella nitrolakatuille kitaroille. Miksi!? Vaurioituuko kitara lakattu kitara jotenkin jos sen tuohon laskee?
 
Kitarat joita telineillä ajattelin seinälleni ripustaa ovat seuraavat:
 
-Music Man JP6
-Harley Benton HBB400TBK
-Omatekoinen Stratocaster
 
Ja varmaa tietoa on ainoastaan se että omatekemä ei ole nitrolakattu, mutta mites nuo muut?
 
Estranged
12.10.2010 14:37:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä on se vaara, että tapahtuu jonkinlainen kemiallinen reaktio sen lakan ja telineen kumin/muovin välillä ja lakkaan "palaa" ikävät jäljet. Taitaa olla kuitenkin aika tuuristakin kiinni, joissakin kitaroissa käy näin, joissakin ei.
 
Tuossa Bentonissa ei ainakaan nitroa ole, veikkaisin. Luulisin, että myöskään Musarissa, mutta joku viisaampi voinee varmistaa.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
mattim
12.10.2010 17:22:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Olin tässä ajatellut tilata kitaroilleni Herkuleksen automaattisesti lukittuvat seinätelineet. Olin niitä aiemmin nähnyt mutta nyt vilkaisin thomannin tuotesivua ja huomasin että niitäpä ei suositella nitrolakatuille kitaroille. Miksi!? Vaurioituuko kitara lakattu kitara jotenkin jos sen tuohon laskee?
 
Kitarat joita telineillä ajattelin seinälleni ripustaa ovat seuraavat:
 
-Music Man JP6
-Harley Benton HBB400TBK
-Omatekoinen Stratocaster
 
Ja varmaa tietoa on ainoastaan se että omatekemä ei ole nitrolakattu, mutta mites nuo muut?

 
Ripusta nuo kitarasi huoletta herkuleksiin, eivät todennäköisesti ole nitrolakattuja. Nitrolakkausta alkaa löytyä sitten esim amerikkalaisista fendereistä, gibsoneista ja arvokkaimmista japanilaisista kitaroiista.
 
Jos et ole varma lakkauksen laadusta, voit aina laittaa kangaspalan kitaran ja sen solumuovin/kumin väliin.
 
Matti
 
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
MJ-2
12.10.2010 17:25:53 (muokattu 12.10.2010 17:30:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Olin tässä ajatellut tilata kitaroilleni Herkuleksen automaattisesti lukittuvat seinätelineet. Olin niitä aiemmin nähnyt mutta nyt vilkaisin thomannin tuotesivua ja huomasin että niitäpä ei suositella nitrolakatuille kitaroille. Miksi!? Vaurioituuko kitara lakattu kitara jotenkin jos sen tuohon laskee?
 
Kai ne pinnat vois jotenkin eristää toisistaan, vaikka teipillä yms... Ostin nimittäin äskettäin Musamaailmasta tollasen telineen käytettynä 6€:lla.
 
E: tosin se on tommonen mikä tulee seinäkiskoon kiinni, mut pitää kikkailla siitä himaversio.
 
Mandarax
12.10.2010 18:25:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan sen solumuovipehmikkeen vaikka päällystää mustalla kankaalla tms jos oikein vainoharhaiseksi äityy. Itse olen roikotellut nitrolakattuja gibsoneitani ilman sen suurempia reaktioita useita vuosia Herculeksen ständeissä (lattiamallisissa tosin).
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
tsim
12.10.2010 22:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/km_16280_gitarrenwandhalter.htm
Omassa käytössä hyväksi havaittu teline. Ei ainakaan ole jättänyt jälkiä Am.Std Telen eikä Fender Classic Player Straton kaulaan.
 
You may say I'm a dreamer But I'm not the only one. John Lennon
Rämppy
13.10.2010 12:16:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Materiaaliltaan sopimattomasta kitaratelineestä saattaa jäädä melko nopeastikin jäljet nitrolakattuun pintaan. Kokemusta on. Olen myös nähnyt jokusenkin valkoisen Gibsonin, jossa on rusehtavat "palovammat" kaulassa lavan juuressa tai bodyssa siinä kohtaa mihin lattiaständin kanssa tulee kontaktia. Myöskään hihnaa ei kannata taitella laukussa kitaran päälle pitemmäksi aikaa, ellei tykkää ralliraidasta.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Arthur
13.10.2010 12:29:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Olin tässä ajatellut tilata kitaroilleni Herkuleksen automaattisesti lukittuvat seinätelineet. Olin niitä aiemmin nähnyt mutta nyt vilkaisin thomannin tuotesivua ja huomasin että niitäpä ei suositella nitrolakatuille kitaroille. Miksi!? Vaurioituuko kitara lakattu kitara jotenkin jos sen tuohon laskee?
 
Kokemusta on täälläkin - jos telinettä ei suositella nitrolakatulle niin älä sellaista tuohon telineeseen ripusta.
Edellinen omistaja oli roikuttanut nyt mulla olevaa Fender stratocaster 62 RI:tä jossakin vastaavassa - tuloksena on puuhun asti syöpyneet jäljet lavan tyvessä.
 
Juicy
13.10.2010 15:45:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneks noi Jaskat on varustettu polylakalla, kyllä olisi elo vaikeaa jos ei mihinkään telineeseen voisi pidemmäksi aikaa jättää. =)
 
Miksei noiden telineiden valmistajat kehitä materiaalia, jotka kestää nitrolakatkin? Luulisi moisille olevan melkoisesti kysyntää... Kukapa nyt haluaa miettiä "kestääkö vai eikö kestä" jos kataloogissa on (ehkä snadisti kalliimpi) teline jota voi käyttää kaikkien (tulevienkin) kitaroiden kanssa.
 
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Smoked
13.10.2010 15:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun katselin lisää noita telineitä niin eikös tämä ole vastaava tuote? http://www.thomann.de/fi/km_16240_guitar_holder.htm Kun pointtina on se, että pitäisi olla se lukitus systeemi, joka automaattisesti toimii kun kitaran laskee telineeseen.
 
Miikathebest
13.10.2010 16:10:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Nyt kun katselin lisää noita telineitä niin eikös tämä ole vastaava tuote? http://www.thomann.de/fi/km_16240_guitar_holder.htm Kun pointtina on se, että pitäisi olla se lukitus systeemi, joka automaattisesti toimii kun kitaran laskee telineeseen.
 
Juum. Eivät kyllä ole perusmallisestakaan kitarat mihinkään lennelleet.
http://lh4.ggpht.com/_UjkSB6On1OQ/S … xCOr2HJvJM/kitaretelineet%20003.JPG
 
Liikaa säröä!
h.e.k.a
13.10.2010 19:01:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Kitarat joita telineillä ajattelin seinälleni ripustaa ovat seuraavat:
 
-Music Man JP6
-Harley Benton HBB400TBK
-Omatekoinen Stratocaster
 
Ja varmaa tietoa on ainoastaan se että omatekemä ei ole nitrolakattu, mutta mites nuo muut?

 
JP6 ei ole nitrolakattu.
 
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Rämppy
13.10.2010 23:35:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Onneks noi Jaskat on varustettu polylakalla, kyllä olisi elo vaikeaa jos ei mihinkään telineeseen voisi pidemmäksi aikaa jättää. =).
Helppo ratkaisu on päällystää telineen "kontaktipinnat" kankaalla. Laiskimmat voivat vain laittaan jonkun kangasliinan siihen väliin.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Terry Pantheras
14.10.2010 16:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Miksei noiden telineiden valmistajat kehitä materiaalia, jotka kestää nitrolakatkin? Luulisi moisille olevan melkoisesti kysyntää... Kukapa nyt haluaa miettiä "kestääkö vai eikö kestä" jos kataloogissa on (ehkä snadisti kalliimpi) teline jota voi käyttää kaikkien (tulevienkin) kitaroiden kanssa.
 
Kyllä niitä on, mutta en nyt muista, että mikä valmistaja... Oisko ollu Bespeko...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Smoked
14.10.2010 18:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juum. Eivät kyllä ole perusmallisestakaan kitarat mihinkään lennelleet.
http://lh4.ggpht.com/_UjkSB6On1OQ/S xCOr2HJvJM/kitaretelineet%20003.JPG

 
No tottahan tuokin on, mutta haluan pitää kitarat mahdollisimman turvassa pieniltä lapsilta joita talossa juokasee ;)
 
Borlag
14.10.2010 18:36:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: No tottahan tuokin on, mutta haluan pitää kitarat mahdollisimman turvassa pieniltä lapsilta joita talossa juokasee ;)
 
Vähän sama se on täälläkin, josta syystä olenkin päätynyt siihen että jokaikinen oma kitara on omassa kovassa laukussaan aina jos niitä ei soiteta. Muksuilla on sitten yksi halpis telineessä jota voivat rämpyttää. Muksujen ikä on siis 2 ja 6. Vanhempi uskoo kun sanotaan ei, mutta nuorempi menee ominpäin mm. availemaan jääkaapin ovea, ottaa tuolin jonka avulla ylettää vaikkapa tiskipöydälle tai kirjahyllylle. Samalla tempulla ylettäisi seinätelineissä oleviin kitaroihin tai melkeinpä mihin tahansa.
 
tepeh
14.10.2010 19:12:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest: Juum. Eivät kyllä ole perusmallisestakaan kitarat mihinkään lennelleet.
http://lh4.ggpht.com/_UjkSB6On1OQ/S … xCOr2HJvJM/kitaretelineet%20003.JPG

 
Komee lespa. Ite oon miettiny, että jos hankkis tollaset seinätelineet ja asentais kaapin sisään. Ei niitä tarvii kaikelle kansalle esitellä.
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
pekurides
14.10.2010 21:48:10 (muokattu 14.10.2010 21:53:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepeh: Komee lespa. Ite oon miettiny, että jos hankkis tollaset seinätelineet ja asentais kaapin sisään. Ei niitä tarvii kaikelle kansalle esitellä.
 
jaa.... että katselet mielummin tylsää kaapin ovea.
 
Vielä helpompi on kun työntää kitarat omiin laukkuihinsa ja sängyn alle piiloon, ei kukaan vahingossakaan näe niitä kun taas joku vieras taas voi epähuomiossa vaikka avata kaapin oven vessaa etsiessään ja jää vielä kaappitilaa vaikka vahvarien piilottamiseen:=)
 
meilläpäin kitarat kuuluvat sisustukseen ja muijakin on hyväksynyt asian....
 
ainiin. täälläkin suositellaan ehdottomasti herculeksia, helppo ja varma keksintö,
 
ei pääse pennut pudottelemaan ihan helposti skeboja alas toisin kuin välillä oikein hirvittää jossain musaliikkeessä kurkotella korkealta jotain kallista kitaraa takaisin telineeseen että pysyyköhän se siinä varmasti.....
 
En ole myöskään huomannut reaktioita nitrolakan kanssa.... vielä.
 
They see me rollin, they hatin.
Miikathebest
15.10.2010 00:10:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepeh: Komee lespa. Ite oon miettiny, että jos hankkis tollaset seinätelineet ja asentais kaapin sisään. Ei niitä tarvii kaikelle kansalle esitellä.
 
Tai asennat telineet kaapin takaseinään?
 
Liikaa säröä!
tepeh
15.10.2010 16:51:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest: Tai asennat telineet kaapin takaseinään?
 
Vaikka niin.
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «