Antti1 11.10.2010 11:03:36 (muokattu 11.10.2010 11:14:41) | |
---|
hollstro: Ton hintaseen bassoon ei kannata mikkeja vaihtaa. Alle satasen mikeillä homma ei muutu mihinkään. Sä oot testannut tätä nimenomaista bassoa ja todennut homman menevän juuri noin? Samaan tapaan ne jatsarin mikit menis mulla vaihtoon kalliimmistakin peleistä, ainakin jokaisesta testaamastani Fenderistä. E: Mutta ihan mielenkiinnosta: mikä on se parempi basso, jonka tolla rahalla saa? Ite en ole törmännyt, mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Kiinnostaa myös tietää mikä tässä kyseisessä vehkeessä sitten on huonoa, koska on tullut paljon heppoisemmallakin raudalla varustettua hinnakkaampaa bassoa vastaan. Puut ei kelpaa vastaukseksi, se ei ole homogeenista materiaalia, jota voi nimen ja hintalapun perusteella arvostella. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
J.Nikkanen 11.10.2010 11:39:23 | |
---|
Antti1: Sä oot testannut tätä nimenomaista bassoa ja todennut homman menevän juuri noin? Samaan tapaan ne jatsarin mikit menis mulla vaihtoon kalliimmistakin peleistä, ainakin jokaisesta testaamastani Fenderistä. E: Mutta ihan mielenkiinnosta: mikä on se parempi basso, jonka tolla rahalla saa? Ite en ole törmännyt, mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Kiinnostaa myös tietää mikä tässä kyseisessä vehkeessä sitten on huonoa, koska on tullut paljon heppoisemmallakin raudalla varustettua hinnakkaampaa bassoa vastaan. Puut ei kelpaa vastaukseksi, se ei ole homogeenista materiaalia, jota voi nimen ja hintalapun perusteella arvostella. Tihii! Ihme jannu. Kysyy ja saa ihan nasevia vastauksia ja sitten rääpitään päätä takaisin. Näin se homma toimii! ANtti1:Vähäiset häiriöt, erottelevuus ja nykyisempiä kuumempi signaali houkuttelevat. Mutta mutta, noilla sun spekseillä mitä ajat takaa, lienee syytä ajatella aktiivihiluja tohon sun bassoon vaikka passiiveja halusitkin, eikös? |
Antti1 11.10.2010 12:04:28 | |
---|
pahaeno: Tihii! Ihme jannu. Kysyy ja saa ihan nasevia vastauksia ja sitten rääpitään päätä takaisin. Näin se homma toimii! En kai mä nyt hyvää soitinta vaihda pois sen takia, että se on jonkun takia huono, joka ei oo mokomaa testannut? On mulla sen verran soittimia käsien läpi kulkenut, että osaan oman mielipiteeni muodostaa ja se tahtoo sanoa edelliseen ehdotukseen 'paskanmarjat'. Mikkihousen mikit sensijaan on ihan oikeasti harkinnassa, kysyn ainakin Ramin mielipiteen asiasta. Mutta mutta, noilla sun spekseillä mitä ajat takaa, lienee syytä ajatella aktiivihiluja tohon sun bassoon vaikka passiiveja halusitkin, eikös? En tiedä, kerro sä? Mä en oo koskaan tietoisesti ainakaan testannut aktiivimikkejä bassossa, aktiivietusella varustettuja järjestelmiä kylläkin ja ne ei oo koskaan olleet ihan liiaksi mieleen. Olkoonkin kaikki olleet jotain tehtaan halpisroinaa, mutta tietynlainen räkäisyys ja rock on puuttunut soundista. Tiedä sitten ovatko olleet sen erottelevampiakaan, kun en oo mitään ab-testiä ikinä suorittanut samassa bassossa erilaisilla mikeillä. Mutta aktiivietunen ei ainakaan tunnu siltä omalta jutultani, koska ne eq:t yms. on aivan turhia, mikeistä en sano mitään. Alhaisella häiriötasolla en myöskään tarkoita mitään poikkeuksellisen hurinatonta, vaan toivon häiriötason pysyvän maksimissaan nykyisellään (=ihan hyvällä perustasolla). Kitarapuolella ainakin tehokkaiden mikkien lieveilmiönä on usein eksponentiaalisesti nouseva kohinan määrä, hiukan palikasta riippuen. Stäkätyillä ratkaisuilla yms. tätä on mahdollista välttää, joten hurina ei ainakaan liene syy päätyä aktiiveihin. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Antti K. 11.10.2010 12:04:29 | |
---|
pahaeno: Tihii! Ihme jannu. Kysyy ja saa ihan nasevia vastauksia ja sitten rääpitään päätä takaisin. Näin se homma toimii!
Minun mielestä tollaseen CV skujuun kannattaa ehdottomasti vaihtaa mikit, jos basso muuten miellyttää. Omallaanhan saa tehdä mitä haluaa. Mutta mutta, noilla sun spekseillä mitä ajat takaa, lienee syytä ajatella aktiivihiluja tohon sun bassoon vaikka passiiveja halusitkin, eikös? Samaa mieltä, nyt dissauksen uhallakin sanon: Aktiivi-EMG:t ja 18/24/27V sähköt siihen. On hjuva, on hurinaton, erotteleva. Signaalikin lienee "kuuma". |
Antti1 11.10.2010 12:06:08 | |
---|
Antti K.: Aktiivi-EMG:t ja 18/24/27V sähköt siihen. On hjuva, on hurinaton, erotteleva. Signaalikin lienee "kuuma". Kerrotko noiden jännitemodien eroista vielä, jos sulla niistä tietoa on? Jos alkaa paristomäärät kamalasti kasvamaan, niin täytyy ottaa vielä jyrsin käteen pahimmassa tapauksessa. :D PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Antti K. 11.10.2010 12:15:35 | |
---|
Antti1: Kerrotko noiden jännitemodien eroista vielä, jos sulla niistä tietoa on? Jos alkaa paristomäärät kamalasti kasvamaan, niin täytyy ottaa vielä jyrsin käteen pahimmassa tapauksessa. :D Kieltämättä 27v normaaleilla 9v neppareilla on jytky tripla, ei siinä mitään. Itse käytän tällaisia: http://cgi.ebay.co.uk/EMG-24-VOLT-M … Accessories&hash=item4cf1a5a3e1 24v ja menee pieneen tilaan. 9v sähköillä (yhdellä paristolla) EMG:t ovat kompressoivia, eli tasaista jöötiä tulee. Hevimiehethän taitavat tykätä EMG:istä ehkä juuri sen vuoksi. 18v ja ylöspäin voi sormilla hallita dynamiikkaa paremmin, uskaltaisko sanoa että ihan kuin hyvillä passiivimikeillä. Varsinkin yksikelaisissa tuo hurinattomuus on kyllä tärkeä asia, ja siinä EMG:t harjaavat... |
Antti1 11.10.2010 12:40:35 | |
---|
Ok, täytyy katsella vähän noita EMG:n palikoita myös. Löytyykö kokemusta jopa niin paljon, että osaisit kertoa eroja/suosituksia noiden eri mallien väliltä? Nettisivuilta toki infoa löytyy, ei siinä. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Antti K. 11.10.2010 13:02:33 | |
---|
Antti1: Ok, täytyy katsella vähän noita EMG:n palikoita myös. Löytyykö kokemusta jopa niin paljon, että osaisit kertoa eroja/suosituksia noiden eri mallien väliltä? Nettisivuilta toki infoa löytyy, ei siinä. Ihan perus EMG-J setti. EMG-JV on testaamatta, samoin kuin nämä uudemmat. Itsellä jassossa on vol/vol ja EMG-BTC bass/treble aktiivisävynsäätö. Passiivitone puuttuu siis. |
Antti1 11.10.2010 13:03:45 | |
---|
Antti K.: Ihan perus EMG-J setti. EMG-JV on testaamatta, samoin kuin nämä uudemmat. Itsellä jassossa on vol/vol ja EMG-BTC bass/treble aktiivisävynsäätö. Passiivitone puuttuu siis. Mulla pisti silmään nimenomaan J ja noi ilmeisesti uudemmat x-sarjalaiset. Täytyy kaivaa jostain käyttäjäkokemuksia. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
hollstro 11.10.2010 17:28:30 | |
---|
Antti1: En kai mä nyt hyvää soitinta vaihda pois sen takia, että se on jonkun takia huono, joka ei oo mokomaa testannut? On mulla sen verran soittimia käsien läpi kulkenut, että osaan oman mielipiteeni muodostaa ja se tahtoo sanoa edelliseen ehdotukseen 'paskanmarjat'. Mikkihousen mikit sensijaan on ihan oikeasti harkinnassa, kysyn ainakin Ramin mielipiteen asiasta. Sori, tarjosin mielipidettä, mutta ei se sulle kelpaa kun sulla on jo vahva käsitys siitä mikä on hyvää ja mikä ei. Ja olen noi uudet Squjut testannut. Ei kelpaa. Mikään malli. Ja keskustelun päätteeksi mun osalta mun ikämieskortti: olen aivan varma että mun käsien läpi on näiden 35 soittajavuoden ja nytkin 13 basson (joista 3 on Jazzeja) omistajana jokunen enemmän mennyt kun sulla. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
poppamies 11.10.2010 17:36:26 | |
---|
hollstro: Ton hintaseen bassoon ei kannata mikkeja vaihtaa. Alle satasen mikeillä homma ei muutu mihinkään... Riippuu mitä "alle satasen mikeillä" tarkoittaa. laitoin yhteen Jatsiin missä oli Fenderin vintaget nämä mainitut Seymour Duncanin vintaget ja tuli sekä selkeyttä ja varsinkin growlia ja pohjaa aivan toisella lailla. maksoivat muistaakseni Sounstoressa n. 70,- / kpl G strings are for strippers |
poppamies: Riippuu mitä "alle satasen mikeillä" tarkoittaa. laitoin yhteen Jatsiin missä oli Fenderin vintaget nämä mainitut Seymour Duncanin vintaget ja tuli sekä selkeyttä ja varsinkin growlia ja pohjaa aivan toisella lailla. maksoivat muistaakseni Sounstoressa n. 70,- / kpl Niin, siis 140 € yhteensä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
poppamies 11.10.2010 18:00:15 | |
---|
hollstro: Niin, siis 140 € yhteensä. Aivan. En tiedä mittä mikkihousen jatsipari maksaa mutta ei välttämättä kovin paljon enemmän. Presari "parista" maksoin 125,- G strings are for strippers |
hollstro 11.10.2010 18:34:34 | |
---|
poppamies: Aivan. En tiedä mittä mikkihousen jatsipari maksaa mutta ei välttämättä kovin paljon enemmän. Presari "parista" maksoin 125,- Kitarapajalla 240/pari vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Antti1 11.10.2010 20:47:46 | |
---|
Vaan kuka niitä alle satasen mikkejä on ollut edes mihinkään laittamassa? Kappalehinnat ehkä joo, ehkä ei. Koko setti sitten jotain muuta. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
BigPapa 11.10.2010 21:23:47 (muokattu 11.10.2010 21:24:30) | |
---|
hollstro: Ton hintaseen bassoon ei kannata mikkeja vaihtaa. Alle satasen mikeillä homma ei muutu mihinkään. Vaihda mieluummin samalla rahalla parempaan bassoon. Tulee samalla mikitkin vaihdettua, paremmat puut ja raudat kaupan päälle. Tästä ihan täsmälleen samaa mieltä. Ja oikeestaan ihan sama vaikka olis alle kolmensadan mikit. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Antti1 11.10.2010 21:25:20 | |
---|
Kertokaa nyt toki mikä se parempi basso tohon hintaluokkaan sitten on, joka tulisi hankkia? PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
BigPapa 11.10.2010 21:27:46 | |
---|
Antti1: Kertokaa nyt toki mikä se parempi basso tohon hintaluokkaan sitten on, joka tulisi hankkia? Sullahan hintaluokka nousee kun lasket yhteen CV jazzari + helevetin kalliit mikit. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Antti1 11.10.2010 21:29:27 | |
---|
BigPapa: Sullahan hintaluokka nousee kun lasket yhteen CV jazzari + helevetin kalliit mikit. Niin? Mikä se parempi basso siis on siihen hintaluokkaan? Helpotusta sen verran, että vähän päältä 400€ tolla määritelmällä. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
BigPapa 11.10.2010 21:31:34 | |
---|
Antti1: Niin? Mikä se parempi basso siis on siihen hintaluokkaan? Helpotusta sen verran, että vähän päältä 400€ tolla määritelmällä. Niin, on se tietysti vähän vaikeeta jos pitäis tohon hintaan hyvä basso saada. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |