Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: CeriaTone
1
Hirsimäki
08.10.2010 15:27:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://ceriatone.com/index.htm
 
Mielenkiinto heräsi sivustoa kohtaan ja nyt kyselisinkin, että onko kokemuksia?
Hyviä? Huonoja? Onko laitteet olleet käyttökelpoisia? Entä asiakaspalvelu yms?
 
Erityisesti sattui silmään tuo Marshallin Super Bass -klooni. Onko siitä kokemuksia?
Olisi kiva vaikka tilata osina ja kasata itse, kun jää sillä lailla vielä hieman halvemmaksi :)
 
http://www.myspace.com/courabou
OH7HHI
08.10.2010 16:11:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hirsimäki: http://ceriatone.com/index.htm
 
Mielenkiinto heräsi sivustoa kohtaan ja nyt kyselisinkin, että onko kokemuksia?
Hyviä? Huonoja? Onko laitteet olleet käyttökelpoisia? Entä asiakaspalvelu yms?
 
Erityisesti sattui silmään tuo Marshallin Super Bass -klooni. Onko siitä kokemuksia?
Olisi kiva vaikka tilata osina ja kasata itse, kun jää sillä lailla vielä hieman halvemmaksi :)

 
Reilu vuosi sitten tilasin tuolta muuntajia, turret-levyn ja jotain muuta sälää.
En oikein löydä huonoa sanottavaa.
 
Komponenttien laatu on minusta oikein hyvää hintaansa nähden, toki joku hifistelijä haluaisi laadukkaammat (=kalliimmat) konkat koska luulee kuulevansa niissä jotain eroja. Minulla ei onneksi ole niin tarkka kuulo ;-)..
Ceriatone käyttää hiilimassavastuksia, itse käyttäisin mieluummin hiilikalvoja mutta sehän ei tietysti ole ihan niin "vintage".
 
Yhteydenpitokin toimi hyvin, sähköposteihin tuli vastaus vuorokauden sisällä viimeistään.
 
Tullimaksuihin toki pitää varautua kun tuolta tilaa.
 
Hirsimäki
08.10.2010 17:17:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OH7HHI: Reilu vuosi sitten tilasin tuolta muuntajia, turret-levyn ja jotain muuta sälää.
En oikein löydä huonoa sanottavaa.
 
Komponenttien laatu on minusta oikein hyvää hintaansa nähden, toki joku hifistelijä haluaisi laadukkaammat (=kalliimmat) konkat koska luulee kuulevansa niissä jotain eroja. Minulla ei onneksi ole niin tarkka kuulo ;-)..
Ceriatone käyttää hiilimassavastuksia, itse käyttäisin mieluummin hiilikalvoja mutta sehän ei tietysti ole ihan niin "vintage".
 
Yhteydenpitokin toimi hyvin, sähköposteihin tuli vastaus vuorokauden sisällä viimeistään.
 
Tullimaksuihin toki pitää varautua kun tuolta tilaa.

 
Tarvitseeko näissä sitten vielä arvonlisäveroja miettiä? Ainakin amöriikoista tilattaessahan täytyy...
 
http://www.myspace.com/courabou
OH7HHI
08.10.2010 17:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hirsimäki: Tarvitseeko näissä sitten vielä arvonlisäveroja miettiä? Ainakin amöriikoista tilattaessahan täytyy...
 
Kyllä kyllä. Kaikki tämmösethän siihen tulee päälle kun kyse ei ole EU-maasta (vaimitenseoli, viisaammat selittäköön...).
 
Muistelen joskus vertailleeni hintoja ja silloin totesin, että Ceriatone tulee halvemmaksi kuin vaikkapa Metroamp.
Jos tilaa osat erikseen vaikkapa Uraltonelta, niin se maksaa suunnilleen saman verran kuin tilaamalla kitin Ceriatonelta, vaatii tosin enempi työtä.
 
Tämän vertailun tein siis yli vuosi sitten ja se koski vain omaa vahvistinprojektiani.
 
kulmahiomakone
08.10.2010 22:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

->Käytännössä tuollaisesti kitistä joutuu maksamaan alvin ja tullin. Eli lähetyskulut sisältävään hintaan voi lisätä ainakin reilun neljänneksen. Vahvistinpalikoiden tilaaminen Ameriikasta kannatti ehkä joskus silloin, kun dollarin kurssi oli edullinen. En usko, että kannattaa enää, ainakaan, jos on valmis näkemään vaivan osien keräämiseksi.
 
Useinhan osien keräämisessä ei ole mitään vaivaa, koska yleisimpiin vahvistimiin löytyy helposti BOM, eli palikkalista, ja duuniksi jää klikkailla tuotteet ostoskoriin/lähettää lista meilillä haluttuun puljuun. Joskus käy niin, ettei osalistaa löydy, vaan tuotteet pitää itse kirjata skemasta tai osasijoittelukaaviosta ja joskus käy niinkin, ettei kaikkia tuotteita löydä millään samasta kaupasta.
 
Tosin nuo Ceriatonen pelit näyttävät olevan puolivalmiita, eli osat on sijoiteltu levyille jne. Itse tarvitsee suunnilleen kytkeä pistoke seinään...
 
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
tapio75
11.10.2010 12:41:30 (muokattu 11.10.2010 12:42:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin nuo Ceriatonen pelit näyttävät olevan puolivalmiita, eli osat on sijoiteltu levyille jne. Itse tarvitsee suunnilleen kytkeä pistoke seinään...
 
Kyllä siinä muutaman päivän saa poltettua aikaa vahvistimen kasaamiseen. Levyt on toki valmiiksi kasatut ja johdotetut, mutta kaiken muun saatkin sitten kiinnittää, johdottaa ja tinata. Ehkä vähän turhan helppoa harrastuksen kannalta.
 
Pari vahvistinta tullut kasattua eikä mitään valittamisen aihetta ilmennyt ainakaan toimituksen ja asiakaspalvelun suhteen, pikemminkin päinvastoin.
 
varakeef
11.10.2010 13:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nehän kernaasti myös kasaavat ja asentavat koteloon. Putket vaan kiinni ja rokkaamaan.
 
Tuossa esimerkiksi nuppimallinen 5E3 kotelossa kasattuna 630 dollaria.
http://ceriatone.com/productSubPages/AC5E3/AC5E3Cabinet.htm
 
Rahdit jotain 250 taalaa eli verot lasketaan summasta 880 taalaa. Tekee jotain reilut 800 euroa. Kyllä noitakin harkitsin, mutta päädyin hankkimaan combon kotimaasta Bluetonelta.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
weetube
12.10.2010 22:57:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ceriatonen OTS + kleinulator ollut nyt vajaan vuoden.
Työjälki valmiiksi kasatussa vahvarissa oli loistava.
 
Niin, se myös kuulostaa helkkarin hyvältä.
 
-W-
 
Että joo...
kulmahiomakone
13.10.2010 01:30:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hirsimäki: Olisi kiva vaikka tilata osina ja kasata itse, kun jää sillä lailla vielä hieman halvemmaksi :)
 
varakeef: Tuossa esimerkiksi nuppimallinen 5E3 kotelossa kasattuna 630 dollaria.
http://ceriatone.com/productSubPages/AC5E3/AC5E3Cabinet.htm
 
Rahdit jotain 250 taalaa eli verot lasketaan summasta 880 taalaa. Tekee jotain reilut 800 euroa.

 
Vertailun vuoksi, jos kasaa vahvistimen ilman mitään valmiskittiä, tuon 5e3:n saanee peruslaatuisista osista noin 300-400 euroon. Alle kolmensadankin pääsee, jos viitsii tilailla osia useammasta paikasta, kyttäilee kimppatilaushuoneessa weber tms. -tilausta ja sitä rataa. Jos lähtee sille linjalle, että ostaa osia (kuten ämyrin ja muuntajat) käytettyinä, taittaa chassiksen itse, käyttää kierrätyskoteloa tai kasaa sen jostain jämäpuista, ynnä muita vastaavia keinoja, niin en olisi kauhean yllättynyt, jos tuollaisen alle kahdensadankin rakentaisi - edelleen siis peruslaadun palikoista, ei niistä heikoimmista Kiinan komponenteista. Toisaalta vahvistimeen saa menemään tuplaten tuon hintahaarukan summan, jos haluaa alnico-amyrin, nos-putket, kaiverretun etulevyn jne.
 
Mutta tuo 300-400 euroa on melko hyvä haarukka sellaiselle, joka ei ole halukas näkemään vaivaa ylenmääräisen säästämisen vuoksi, vaan tilaa osat yhdestä paikasta ja pistää kasaan. Itse rakentelin 5e3:n joku aika sitten Weberin muuntajista ja 12":n ämyrillä alle kolmensadan. Loput osat olivat Uraltonelta ja Banzailta. Helpostihan tuon hinnan näkee, kun klikkailee nettikaupassa tuotteet koriin.
 
Se että onko ylipäänsä mahdollista säästää itse tekemällä riippuu yhdestä sun toisesta asiasta, mutta jos aikaa on tuhlattavaksi, kolvailu on harrastus ja tavoitteena on tosiaan säästää, niin en mä ton hintaisiin kitteihin koskisi edes seipäällä.
 
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
velsa
13.10.2010 01:45:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Ceriatone Trainwreck Liverpool ja en ole ennen nähnyt yhtä siististi kasattua vahvistinta.....edes kuvissa!!!!!
Komponentit hyvin pitkälle samoja mitä huippukalliit "butiikki" vahvistimet pitävät sisällään!!!!!
Soundi oli myös erittäin asiallinen mutta yksipuolinen niinkuin Tainwreckeissä on......lujaahan sillä piti vetää ja se vähän muodostuikin ongelmaksi....Ceriatone alkaa olla "butiikki" vahvistin ja monet tietävät sen ylivoimaisen hinta/laatusuhteen.....olen kumminkin sitä mieltä että kannattaa antaa Nikin kasata se vahvistin niin sen jälleenmyyminen tulee olemaan paljon helpompaa kuin itse kasatussa........SUOSITTELEN!!!!!
 
Ja tilaus on itsellä lähdössä JTM 45:sta!!!!!!!
 
Niin ja Nik on maailman paras asiakaspalvelija!!!!!!!
 
Kauas on pitkä matka........
SirElwood
13.10.2010 07:18:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi jumpe!!!!!!!!!!!!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «