Aihe: The Beatles
1 2 3 4 5118 119 120 121 122 123 124 125 126
varakeef
10.10.2010 11:34:56
Eikö se Drive my carin basso ole tuplattu skeballa - ja itse asiassa se varsinainen basso hädin tuskin kuuluu? Siksihän se onkin niin toimiva. (No on se basso siellä, toki.)
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Flash
10.10.2010 13:21:41

velipesonen: Mutta jos se olisi tullut järkiinsä se olisi todennäköisesti tehnyt heittämällä parhaat soololevynsä.

Varmasti. Onhan Maccackin tehnyt muutamat parhaista soololevyistään viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Itseasiassa laatu on ollut vain nousussa viimeiset kolme levyä (The Fireman mukaanluettuna). Harrisoninkin viimeiseksi jäänyt levy on ehdottomasti yksi hänen parhaistaan. Uskon siis ehdottomasti siihen, että Lennoniltakin olisi vielä muutama erinomainen levy irronnut (riippuen vähän missä määrin Yoko olisi niihin osallistunut).
Live Music Is Better!
Flash
10.10.2010 13:28:02

varakeef: Eikö se Drive my carin basso ole tuplattu skeballa - ja itse asiassa se varsinainen basso hädin tuskin kuuluu? Siksihän se onkin niin toimiva. (No on se basso siellä, toki.)

En tiedä tuosta kappaleesta, mutta eivätkös Harrison ja Lennon soittaneet basso osuutensa (silloin, kun bassoa soittivat) usein Fenderin baritonikitaralla? Sen takia se basso ei välttämättä aina ole niin stydi.
Live Music Is Better!
velipesonen
10.10.2010 13:35:59

Flash: Uskon siis ehdottomasti siihen, että Lennoniltakin olisi vielä muutama erinomainen levy irronnut (riippuen vähän missä määrin Yoko olisi niihin osallistunut).

Tämä saattaa loukata joitakuita, mutta jos Lennon olisi sattunut tulemaan järkiinsä hänen olisi pitänyt jättää Yoko. Maailma on raadollinen, ikävä ja paha paikka.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Jokapaikanapina
10.10.2010 14:03:44
velipesonen: Tämä saattaa loukata joitakuita, mutta jos Lennon olisi sattunut tulemaan järkiinsä hänen olisi pitänyt jättää Yoko. Maailma on raadollinen, ikävä ja paha paikka.

Tätä oon itekkin tässä miettiny viimeaikoina. Kyllähän Yokolla on loppujenlopuks ihan heeeeelkkaaaariiiin iso vaikutus Johniin ollu
Calliope
10.10.2010 14:11:43
velipesonen: Tämä saattaa loukata joitakuita, mutta jos Lennon olisi sattunut tulemaan järkiinsä hänen olisi pitänyt jättää Yoko. Maailma on raadollinen, ikävä ja paha paikka.

Ei se järkiin tuleminen ainakaan viimeisen haastattelun perusteella kovin todennäköiseltä vaikuta. "Suhteemme on oppilaan ja opettajan. Yoko opettaa ja minä opettelen". Joopa joo.
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
kepe-5
10.10.2010 19:26:17
Jokapaikanapina: Tätä oon itekkin tässä miettiny viimeaikoina. Kyllähän Yokolla on loppujenlopuks ihan heeeeelkkaaaariiiin iso vaikutus Johniin ollu

Ja ainoa hyvä Yokon vaikutuksessa syntynyt hedelmä on Revolution ysi.
And you don't stand an outside chance
Andy Six
10.10.2010 20:09:13
Mun mielestä Lennon alkoi mennä kaikissa mahdollisissa mielissä alaspäin tavattuaan Yokon...En syytä tästä Yokoa,itse John hänet pokasi...Mutta tämä vääjämätön taitelija-skitsoilu pääsi Lennonissa päälle kunnolla,kun Yoko alkoi häntä siihen rohkaista....
velipesonen
10.10.2010 20:13:52

Tulipa taas vaihteeksi lehteiltyä MacDonaldin kirjaa. Minulla on siitä viimeisin versio eli toinen uudistettu laitos, joka ilmestyi ensimmäisen kerran 2005, kaksi vuotta sen jälkeen kun kirjoittaja oli poistunut elävien joukosta oman käden kautta. Kirjan alun perin ilmestymisen (1994) jälkeen oli välissä ehtinyt tulla vielä ensimmäinen uudistettu laitos vuonna 1997. Kolmatta uudistettua laitosta tuskin tulee johtuen MacDonaldin ratkaisusta.

Toinen uudistettu laitos sisältää myös uuden esipuheen, joka on lisätty kirjan alkuun ensimmäiseen uudistettuun laitokseen laaditun esipuheen edelle. Preface to the Second Revised Edition on neljän ja puolen sivun pituinen ja hyvin outo. Ensimmäiseen uudistettuun laitokseen laaditun esipuheen lopussa on tapojen mukaan "January 1997", mutta tämän toisen esipuheen, sen oudon, lopussa ei lue mitään. Onkohan se edes MacDonaldin itsensä kirjoittama?

Pistää vähän ihmettelemään. Oletteko samaa mieltä?
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Calliope
10.10.2010 20:15:56
Andy Six: Mun mielestä Lennon alkoi mennä kaikissa mahdollisissa mielissä alaspäin tavattuaan Yokon...En syytä tästä Yokoa,itse John hänet pokasi...Mutta tämä vääjämätön taitelija-skitsoilu pääsi Lennonissa päälle kunnolla,kun Yoko alkoi häntä siihen rohkaista....

Johnilla tosiaan oli jo ennen Yokon tapaamista kaikenlaisia "hyviä" ideoita, mutta kaiketi Paul ja kumppanit hillitsivät häntä. Yokon tapa suhtautua näihin "hyviin" ideoihin oli "Idea on hyvä. Miksi et käytä sitä?". Ja helvetti oli irti..
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
sub zero
10.10.2010 22:20:17
ilman yokoa meillä ei olisi balladia kari peitsamosta
en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa / rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita
BaariMikko
10.10.2010 22:51:53

Kyllähän se sitä kokeili. Walls And Bridges ei mielestäni kuitenkaan ole kovin kummoinen levy, Double Fantasy pesee sen mennen tullen. Yokolla tai ilman.
Kailis
11.10.2010 01:23:27

Drive My Carin säkeistössä ei ole muuta kuin basso ja samaa kuviota soittava kitara, lehmänkello, tamburiini ja kaksi laulua.
jra
11.10.2010 04:57:27 (muokattu 11.10.2010 05:03:50)
velipesonen: Kolmatta uudistettua laitosta tuskin tulee johtuen MacDonaldin ratkaisusta.

http://upload.wikimedia.org/wikiped … /en/e/e6/Revolution_in_the_Head.jpg

Tosin muuta uudistettua tuossa 2007 painoksessa ei sitten olekaan. Pokkarikustantaja on kait pistänyt numeroinnin uusiksi, koska saman kirjan sisäsivulla painokset ovat: first 1994/1995 (Fourth Estate/Pimlico), fully updated 1997/1998 (FE/Pim) ja second revised 2005/2007 (Pim/Vintage books). Viimeinen on ainakin omassa kappaleessa sitten kannen mukaan kolmas editio kuten kuvassa yllä,

Pitääpä lukea esipuheet uudelleen, en muista eka lukemalta vaikuttiko epäilyttävältä, tuskin, koska se oli ensimmäinen teksti mitä MacDonaldilta luin. Onkos muuten kappaleita koskeviin teksteihin tullut kuinka paljon muutoksia ekan, päivitetyn ja tämän kakkos/kolmosen välillä?
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
velipesonen
11.10.2010 08:44:34

jra: Pitääpä lukea esipuheet uudelleen, en muista eka lukemalta vaikuttiko epäilyttävältä, tuskin, koska se oli ensimmäinen teksti mitä MacDonaldilta luin. Onkos muuten kappaleita koskeviin teksteihin tullut kuinka paljon muutoksia ekan, päivitetyn ja tämän kakkos/kolmosen välillä?

En tiedä kun en ole niitä aiempia lukenut, mutta ainakin alaviitteitä näyttäisi päivitetyn ahkeraan.
StJerky
11.10.2010 08:56:09
Calliope: Ei se järkiin tuleminen ainakaan viimeisen haastattelun perusteella kovin todennäköiseltä vaikuta. "Suhteemme on oppilaan ja opettajan. Yoko opettaa ja minä opettelen". Joopa joo.

Ei. Kyllä sen irtioton olisi pitänyt tapahtua "lost weekendin" aikana. Kun sen jälkeen palasi Yokon syliin oli peli pelattu.
velipesonen
11.10.2010 09:30:45

StJerky: Ei. Kyllä sen irtioton olisi pitänyt tapahtua "lost weekendin" aikana. Kun sen jälkeen palasi Yokon syliin oli peli pelattu.

Ei Yoko ollut Johnin sekoamisen syy, joten "järkiinsä tulemisen" syykään ei olisi voinut olla ero Yokosta. Tarkoitin, että jos hän olisi kaikesta huolimatta tullut järkiinsä, hänen olisi pitänyt tehdä tiettyjä johtopäätöksiä voidakseen tehdä taas parempia levyjä.
StJerky
11.10.2010 09:52:56
Minusta Double Fantasyn "Watching the Wheels" on yksi Lennonin parhaita piisejä.
texjazz
11.10.2010 11:07:17

StJerky: Ei. Kyllä sen irtioton olisi pitänyt tapahtua "lost weekendin" aikana. Kun sen jälkeen palasi Yokon syliin oli peli pelattu.

Olisi ottanut suomalaisen vaimon. Olisi ollut faktat ja realiteetit kohdallaan. Nyt olisi sauvakävelyllä Vierumäellä ja kävisi muiden eläkeläisten kanssa Keskisellä Tuurissa. Olisi ollut Punaisessa langassa Maarit Tastulan haastateltavana ja olisi tehnyt yhteislevyn Kari Tapion kanssa.
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)