Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet mikit Jatsariin?
1 2 3 4 5
ekorocket
23.11.2008 19:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, -89 Fenkun USA-Jatsari plakkarissa, mutta mikit on aika tumput. Pierevät isommalla volalla, ja dynamiikkatasapaino on niin ja näin. Yleissaundi melko surkea.
 
Mistä uudet mikit asennuksineen? Suosituksia? Kitarapaja? Joku muu? Helsingissä saisi olla.
 
Sun saundi on sun sormissas, sii.
hollstro
23.11.2008 21:41:35 (muokattu 23.11.2008 21:41:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä ole kuullut että mikit pierisivät jos ovat ehjät. Oletko verrannut toisiin bassoihin? Mulla ainakin parhaiten ovat toimineet Fenderin omat mikit. Myös Seymor Duncanien Vintage-versiot ovat OK.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
piivei
24.11.2008 16:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoilla linjoilla ollaan täälläkin. Usalaisen mikit kestää hyvin kyykkäämättä toisin kuin esim. Meksikolaisen jotka saa polvilleen erityisen lujalla tatsilla soitettaessa. Muita mikkejä mitä on tullut kokeiltua on BASSLINESIN Vintage Jazzit(SJB-1) ja EMG:n aktiivimikit. Edellämainitut on ihan ok, niillä saa hiukan läskimmän soundin kuin orkkismikeillä mutta EMG:t vaihtui nopeasti pois käytöstä. Soundista tuli turhan steriili mun makuun, alakertaa ja diskanttia tuli kyllä lisää mutta samalla se lakkas erottumasta jotenkin, sai soittaa sormet ruvella eikä siltikään tahtonut erottua muiden soittimien seasta.
 
PasiB
24.11.2008 20:54:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jassokopsuun laitoin Fenderin mikit, en kyllä millään enää muista tyyppiä, jenkkiversiot kuitenkin ja tykkään.
Omatekeleessä on DiMarzion DP123 mikit ja ne on vielä paremmat mielestäni. Tosin on noissa bassoissa eri puutkin, mikkejä ei voi suoraan verrata keskenään. SD:n vintageista olen kanssa kuullut positiivista, omaa kokemusta ei ole.
EMG:t on hyvät nekin jos aktiivimikeistä tykkää, omassa JAK:issa ne on ja siihen sopii, yläpäätä vain joutuu leikkaamaan pois, muuten on liikaa kilinää. En oikein osaa kuvitella niitä Jatsarissa.
 
ekorocket
25.11.2008 07:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän moinen piereminen sitten voi johtua?
 
Beisi on kyllä maannut edellisen omistajan sängyn alla varmaan kymmenen vuotta, että voihan olla että se jotain pölypierua yms.
 
Sun saundi on sun sormissas, sii.
ekorocket
25.11.2008 16:27:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahas, Seymour Duncanin Vintagea on sitten suositeltu mulle muualtakin. Yksi jos toinenkin on kommentoinut, että parempi saundi kuin Fenderin orkkismikeissä. Makuasia tietenkin.
 
Sun saundi on sun sormissas, sii.
Antti K.
25.11.2008 17:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahas, Seymour Duncanin Vintagea on sitten suositeltu mulle muualtakin. Yksi jos toinenkin on kommentoinut, että parempi saundi kuin Fenderin orkkismikeissä. Makuasia tietenkin.
 
Duncanilta löytyy mm. Stacked malleja, ja itsellä oli joskus 80-luvulla moinen PJ-bassossa tallamikkinä HOT-versiona. Oli hyvä, mutta jotakin puuttui. Kokeilin EMG:itä, ja se oli siinä.
 
Nyt mulla on taasen projekti tulossa, vaihdan jassoon EMG:t Duncanin Antiquityjen tilalle. Jos rojekti onnistuu, ja rahapula yllättää, niin sitten antiquityt vois olla vapaat. Sinänsä nuo Antiquityt on aivan mainiot mikit (syytä ollakin about 200e parihintaan).
 
Aktiiviselle basistille passiiviset mikit bassoon ja ...
piivei
25.11.2008 17:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiles laskea mikkejä (varsinkin etumikkiä) hieman alemmas. Jos mikit ovat liian lähellä kieliä ne korostavat alempia taajuuksia suhteessa eniten ja soundista saattaa tulla "tumppu", sen lisäks kaikki kielten nauhaosumasta johtuvat häiriöäänet korostuvat. Alkuperäismikkien signaalitaso sinällään on aika pieni eli ei pitäisi mennä ruvelle vaikka ovat melko ylhäälläkin.
 
ekorocket
26.11.2008 08:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitosta poijjaat vinkeistä! Kokeilenpa tuota laskemista myös.
 
Sellaistakin vaihtoehtoa mietin, jotta voisikohan basson sähköissä olla jotain vikaa, tyyliin voluumiosastolta tulisi liian vahvaa signaalia ulostuloon tms.?
 
Sun saundi on sun sormissas, sii.
Keny
26.11.2008 09:20:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiles laskea mikkejä (varsinkin etumikkiä) hieman alemmas. Jos mikit ovat liian lähellä kieliä ne korostavat alempia taajuuksia suhteessa eniten ja soundista saattaa tulla "tumppu", sen lisäks kaikki kielten nauhaosumasta johtuvat häiriöäänet korostuvat. Alkuperäismikkien signaalitaso sinällään on aika pieni eli ei pitäisi mennä ruvelle vaikka ovat melko ylhäälläkin.
 
Tää tuli myös ekana mieleen.Olihan tää jazzi passiivi?
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Tuokko
26.11.2008 11:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Mä ängen tähän keskusteluun omalla kysymykselläni. Mulla on PJ -mikitetty (mikit EMG HZ tjsp.) Spectori, jossa on aktiivietunen. Saundi on melko hifi, tosi pyöreä ja pehmeä. Jos haluaisin vähän tymäkämpää ja snadisti rosoisempaa soundia, niin olisiko tommoset Seymour Duncanin Vintage mikit, joista tässä vitjassa on puhuttu, kenties sopivat mikit mun tarkoituksiini? Sopiiko ne ton aktiivietusen kanssa? Säilyttäisin mielelläni noi säätömahdollisuudet... Ko. mikkien Hot -versiot saattais ehkä mennä jo liiankuumiksi, vai?
 
ekorocket
27.11.2008 08:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää tuli myös ekana mieleen.Olihan tää jazzi passiivi?
 
Juu, passiivi on.
 
Kokeilin laskea mikkejä, ja auttoihan se hieman. Silti en jotenkin ole täysin tyytyväinen yleissaundiin... menee ehkä hifistelyksi, mutta mit vit, sitähän soittaminen usein on.
 
Sun saundi on sun sormissas, sii.
Antti1
10.10.2010 15:27:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhan ketjun nosto, asia otsikon kaltainen edelleen.
 
Mun pitäis Squierin CV-jatsariin vaihtaa mikit vähän tykimpiin ja paremmin matalassa vireessä (drop-c) erotteleviin. Mä oon itse ihan pihalla eri bassomikkien soundeista, joten mitään preferenssiä ei sen suhteen ole. Duncan, Bartolini, EMG, DiMarzio... Kaikki käy, joskin passiiveja suosin mieluusti. Vähäiset häiriöt, erottelevuus ja nykyisempiä kuumempi signaali houkuttelevat. Tykkään pitää mikkejä melko alhaalla soittotatsin vuoksi, nykyisten ulostulo jää sitä myöten välillä turhankin pieneksi. Löytyykö ehdotuksia?
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
okabass
10.10.2010 16:05:22 (muokattu 10.10.2010 16:07:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Vanhan ketjun nosto, asia otsikon kaltainen edelleen.
 
Mun pitäis Squierin CV-jatsariin vaihtaa mikit vähän tykimpiin ja paremmin matalassa vireessä (drop-c) erotteleviin. Mä oon itse ihan pihalla eri bassomikkien soundeista, joten mitään preferenssiä ei sen suhteen ole. Duncan, Bartolini, EMG, DiMarzio... Kaikki käy, joskin passiiveja suosin mieluusti. Vähäiset häiriöt, erottelevuus ja nykyisempiä kuumempi signaali houkuttelevat. Tykkään pitää mikkejä melko alhaalla soittotatsin vuoksi, nykyisten ulostulo jää sitä myöten välillä turhankin pieneksi. Löytyykö ehdotuksia?

 
Ota yhteyttä Hakalan Ramiin.
http://www.mikkihouse.fi/sivut/suomi/suomi.html
 
Teetin hänellä Presari viitosen ja Musari viitosen mikit. Erittäin hyvät.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Antti1
10.10.2010 16:20:37 (muokattu 10.10.2010 16:22:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ota yhteyttä Hakalan Ramiin.
http://www.mikkihouse.fi/sivut/suomi/suomi.html
 
Teetin hänellä Presari viitosen ja Musari viitosen mikit. Erittäin hyvät.

 
Mitä hintaluokkaa Ramin tuotokset bassoille abouttiarallaa on?
 
E: Kah, siellähän se pienellä präntillä lukikin. Vähän yläkanttiin ollen melkein tän basson hankintahinnan verran, mutta pistän harkintaan.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
okabass
10.10.2010 16:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mitä hintaluokkaa Ramin tuotokset bassoille abouttiarallaa on?
 
E: Kah, siellähän se pienellä präntillä lukikin. Vähän yläkanttiin ollen melkein tän basson hankintahinnan verran, mutta pistän harkintaan.

 
Joo. Mutta käsityötä. Pidän niitä ladukkaampina kuin Seymour Duncanin mikit, joita aikaisemmin suosin. Lisäksi juttelemalla ja esittämällä toiveita saat itsellesi sopivat mikit. Mikit voi käyttää myöhemmin toisissa bassoissa.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Antti1
10.10.2010 20:18:44 (muokattu 10.10.2010 20:19:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rami Hakala on tie, totuus ja elämä? Sinulla ei tule oleman muita mikkejä, kuin Mikki Hiiri-Houset?
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
okabass
10.10.2010 22:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Rami Hakala on tie, totuus ja elämä? Sinulla ei tule oleman muita mikkejä, kuin Mikki Hiiri-Houset?
 
Tapa ittes.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Antti1
10.10.2010 22:56:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Tapa ittes.
 
En mä viitti. Sen voi lukea myös näin: onko jollain muulla jotain muita ehdotuksia?
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
hollstro
11.10.2010 07:42:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: En mä viitti. Sen voi lukea myös näin: onko jollain muulla jotain muita ehdotuksia?
 
Ton hintaseen bassoon ei kannata mikkeja vaihtaa. Alle satasen mikeillä homma ei muutu mihinkään. Vaihda mieluummin samalla rahalla parempaan bassoon. Tulee samalla mikitkin vaihdettua, paremmat puut ja raudat kaupan päälle.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «