Frankster 21.09.2010 13:46:00 | |
---|
Crimsomnia: Sitä ekan jälkeen tulevaa, eli crunchia. Ja juu, puhuin Switchbladesta.
Switchbladen leadilla ei tartte vetää lähellekään täysille, riittää vähempikin. Mites se humppareilla sitten? Mä olen käsittänyt että lo lead olisi se rennompi rokkisärö / kasarihevikanava, ja hi leadilla taas lähtisi junttametallit. Jaa, switchbladen crunch-kanava. Ei sit mitän. Humppareilla käytän samaa kanavaa, ja humpparista riippuu kuinka paljon säröä, samoin tavoiteltavasta soundista. Ne kanavat ovat erilaisia, hi leadissa on selkeästi enempi säröä tarjolla ja sävy erilainen. En mä käytä puoleenväliin astikaan gain-potikkaa sillä kanavalla. Kokeilemalla selviää :) -Frankster |
Crimsomnia 22.09.2010 23:23:05 | |
---|
Onko Tampereella mitään liikettä, missä olisi joku asiallinen testikoppi missä saisi väännellä nuppeja rauhassa? En muista ainakaan koskaan nähneeni, mutta enpä ole oikein etsinytkään. Viitti alkaa keskellä liikettä rämpyttämään ja maistelemaan soundeja. |
Väsykäsi 22.09.2010 23:36:11 | |
---|
Crimsomnia: Onko Tampereella mitään liikettä, missä olisi joku asiallinen testikoppi missä saisi väännellä nuppeja rauhassa? En muista ainakaan koskaan nähneeni, mutta enpä ole oikein etsinytkään. Viitti alkaa keskellä liikettä rämpyttämään ja maistelemaan soundeja. Tampereen Musiikissa on, joskin se on enemmän kuin ahdistava. Mä sanon sulle potikkapelle: paa lisää purjehdusvenesoundia tai mää katkon sulta sormet! - Jukka Eemil Vanaja |
Mejsel 23.09.2010 12:47:18 | |
---|
Crimsomnia: Onko Tampereella mitään liikettä, missä olisi joku asiallinen testikoppi missä saisi väännellä nuppeja rauhassa? En muista ainakaan koskaan nähneeni, mutta enpä ole oikein etsinytkään. Viitti alkaa keskellä liikettä rämpyttämään ja maistelemaan soundeja. Jos kiinnostaa, niin multa löytyy tuo blackmore reenikämpältä. Voit halutessasi tulla testaamaan kaikessa rauhassa. Pistä vaikka pikaviestiä. |
Crimsomnia 08.10.2010 16:37:52 | |
---|
Wespa: Njaa, aika oudolta kuulostaa No, onko sulla mitään sanomista noista mikeistä sitten? En usko että niissä outputeissa kuitenkaan niin kamalan paljon eroa on että siitä johtuisi. Muistan jostain myös lukeneeni, että Blackmore olisi ainakin seitytluvulla paljolti vedellyt ihan tehdasmikeilläkin. |
vvaltsu 10.10.2010 11:05:33 | |
---|
Blackmore on ainakin söpömpi :3 Uskon jumalaan, joka viinin Gambinaksi pystyy muuttamaan. |
Crimsomnia: No, onko sulla mitään sanomista noista mikeistä sitten? En usko että niissä outputeissa kuitenkaan niin kamalan paljon eroa on että siitä johtuisi. Muistan jostain myös lukeneeni, että Blackmore olisi ainakin seitytluvulla paljolti vedellyt ihan tehdasmikeilläkin. Nii, oletin että tarkotit että Englin kakkoskanavalla gain ei riittäisi. ;) Ja joo, niin pitkään kelpas Rikulle ihan tehdasmikitkin kunnes niiden hurina keikoilla alkoi häiritä liikaa, eli tod. näk. niillä tienoilla kun Rainbow'n keikoilla tuli käyttöön se yli lavan menevä erivärisistä lampuista tehty sateenkaari. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Crimsomnia 29.10.2010 20:44:50 | |
---|
Wespa: Nii, oletin että tarkotit että Englin kakkoskanavalla gain ei riittäisi. ;) Juu, en mä ole vielä Engliä kerennyt kokeilemaan ollenkaan. Kettnerin kakkoskanavasta tosiaan kyse. Se lamppusysteemi oli kyllä hieno, harmi kun tollaisia virityksiä ei oikein nykyään enää näe. |
Crimsomnia 10.02.2011 00:02:16 | |
---|
Tiedä ny onko tätä ketjua järkeä enää nostella ylös, mutta haluan purkaa ajatuksia mitä tässä on tullut... Mä en oikein tiedä enää tuosta ENGL:stä, kun menin kuuntelemaan youtubesta noiden päättäriputkien vertailuja (6L6/5881 vs. EL34), ja omasta mielestäni olin kuulevinani selkeän eron noiden välillä. Videossa oli testipenkissä NOS EL34, tavallinen EL34 ja 6L6, ja arvasin 6L6:n oikein. EL34 oli enemmän sitä mitä tän H&K:n kanssa on kuunnellut, pehmeää ja lämpöistä. 6L6 oli jotenkin vähän kylmempi ja karkeampi. Tätäkö se nyt on mitä ne tarkoittaa kun puhutaan britti- ja jenkkityylin vahvareista? Toisaalta mä olen soittajana niin mikkihiiritason nyplääjä, ettei putkihifistelyllä kannattaisi vielä alkaa ollenkaan leikkimään. Tulee vaan turhaa stressiä ja ärräpäitä ja soittomotivaatio katoaa taas. Mulla on vähän kaiken päätöksenteon kanssa samanlaisia vaikeuksia, eli mitä jos valinta ei myöhemmin enää miellytäkään ja tuli vanhasta hankkiuduttua eroon uuden tieltä. 'ttu. |
tommiot 10.02.2011 00:24:13 (muokattu 10.02.2011 00:24:21) | |
---|
Crimsomnia:Videossa oli testipenkissä NOS EL34, tavallinen EL34 ja 6L6, ja arvasin 6L6:n oikein. EL34 oli enemmän sitä mitä tän H&K:n kanssa on kuunnellut, pehmeää ja lämpöistä. 6L6 oli jotenkin vähän kylmempi ja karkeampi. Tätäkö se nyt on mitä ne tarkoittaa kun puhutaan britti- ja jenkkityylin vahvareista? Ei, Marshallista ei nimittäin tule Mesaa vaikka EL34:n tilalle laittais 6L6GC:n. Saundissa niissä on kyllä eroa, säröytyessä varsinkin. |
mungiisi 10.02.2011 07:58:23 | |
---|
Crimsomnia: ...kun menin kuuntelemaan youtubesta noiden päättäriputkien vertailuja (6L6/5881 vs. EL34)... Viitsitkö laittaa linkkiä tuohon klippiin? Nopealla haulla en löytänyt tuota youtubesta. T. tyytyväinen Blackmore-signaturen omistaja. |
Crimsomnia 11.02.2011 17:47:40 | |
---|
|