Keppis 18.03.2004 20:04:18 | |
---|
Miten käytätte metronomia? Jotain riffejä/sooloja harjotellessa ensin hitaasti ja sitten nopeempaa? Vai pistättekö tikitystä tuleen ja soitatte biisiä siihen päälle? Tiedän että metronomi on hyödyllinen, mutta tuntuu että biisejä on hienompi soittaa levyn mukana. Sitten toinen juttu, kun Master of puppetsissa pitäis soittaa 4/4 tempona 220 eikä mun metronomista saa tempoo kuin 208 olisko jotain korvaavaa "esim. se pelkkä "tik tik tik tik tik tik.."? kiitoksia jo näin etukäteen. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
blastoff 18.03.2004 20:15:33 | |
---|
Miten käytätte metronomia? Jotain riffejä/sooloja harjotellessa ensin hitaasti ja sitten nopeempaa? Suunnilleen noin. Aloitan sopivan helpolla tempolla ja sitten tasaisesti nostan sitä kohti tavoitetta. Sitten toinen juttu, kun Master of puppetsissa pitäis soittaa 4/4 tempona 220 eikä mun metronomista saa tempoo kuin 208 olisko jotain korvaavaa "esim. se pelkkä "tik tik tik tik tik tik.."? kiitoksia jo näin etukäteen. Laita klikki vaan ykkös ja kolmos iskuille (110 bpm). I forgot my mantra |
hörhö 20.03.2004 11:23:51 | |
---|
On muuten melkoisen kehittävää harjoitella myös pysymään yksi HITAASSA tempossa. Eli ota joku hitaanpi biisi ja soita yksin sen melodia niin, että tempo pysyy, eikä vatkaa. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
skellu 20.03.2004 11:27:51 | |
---|
Levyn mukana on helpompi soittaa, koska levy "korjaa" omia mokia, eikä kuule niitä niin helposti. Kyllähän rokkia soittaa levyn mukana mutta laitapa metronomi ja ota särö pois, *kapuf* eihän sitä enää osaakaan =) Paljos muuten metronomit maksaa? Tullut heiluttua tietokonemetronomin mukana nyt. |
Levyn mukana on helpompi soittaa, koska levy "korjaa" omia mokia, eikä kuule niitä niin helposti. Kyllähän rokkia soittaa levyn mukana mutta laitapa metronomi ja ota särö pois, *kapuf* eihän sitä enää osaakaan =) Paljos muuten metronomit maksaa? Tullut heiluttua tietokonemetronomin mukana nyt. Mun makso 29€ "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |