Aihe: Psykoakustiset efektit live-käytössä
1 2 3
rintapek
09.10.2010 21:49:07

pitk: Jumantsuka!
Voisiko enään olla enempää aiheen vierestä ;-) Ketjuhan on muuttunut varsin viihdyttäväksi!

Pitko

Kuin niin aiheen vierestä? TÄH? Otsikkohan on psykoakustiikka. Tuon psykoakustisempaa ei voi olla, vai voiko?

Kuin moni tunnustaa vetävänsä piuhat vanhanaikaisesti lattiaa pitkin? Eiks siitä tartu saundiin semmoinen filmivanerin maku? Tosta mallia:
www.highendcable.co.uk/Cable%20Tower%20Home.htm
One kind of music only - the good kind
pitk
09.10.2010 22:36:48

rintapek: Kuin niin aiheen vierestä? TÄH? Otsikkohan on psykoakustiikka. Tuon psykoakustisempaa ei voi olla, vai voiko?

Ei vierestä, vaan yli ja ali, kuten mainitsemasi esimerkki:

Kuin moni tunnustaa vetävänsä piuhat vanhanaikaisesti lattiaa pitkin? Eiks siitä tartu saundiin semmoinen filmivanerin maku? Tosta mallia:

En mä ainakaan. Mulla risteilee tommosia ympäri kämppää. Tein itse ja säästin. Snadisti pännii vaan, kun kännin jälkeen on kaikki ihan solmussa ja otsa rutussa ;-) Ja aatelkaas jos soundiin tarttuis lattialankkua! Jumankek, sehän saattais fudaa!
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Pauli Lappalainen
09.10.2010 23:18:30
rintapek: Kuin niin aiheen vierestä? TÄH? Otsikkohan on psykoakustiikka. Tuon psykoakustisempaa ei voi olla, vai voiko?

Tätä mä olen nää kaikki vuodet miettinyt ja nyt se huonon suondin syy selvisi.

Mulla menee kaapelit aina lattialla niin kotona kuin keikkapaikoillakin ja niihinhän tulee siis villakoiran, pölypunkkien ja koirankarvojen soundia kotosalla.

Pitserian nurkissa taas väljähtyneen keskikaljan- ja eltaantuneenrasvansoundia ja tanssilavoilla hiekkapölyn, kusen ja oksennuksen tympeää tunkkaisuutta.
Ompa siis joskus soundannut selkeälle ihmispas.allekkin.

Noita on tilattava heti repullinen ja minunkin maineeni tulee puhdistetuksi.
Kiitos tämän tärkeän tiedon jakamisesta.
jorma666
09.10.2010 23:26:02
Ootteko muuten huomannu että lego-palikat on parhaita kaapelin alle? Duploilla tulee ja vähän liianki ilmava soundi, mutta normilegot on just hyviä.

...Missähän se ketju muuten olikaan jossa tuosta puhuttiin ja käsittääkseni aivan tosissaan.....
we call it music - they call the cops
pitk
09.10.2010 23:35:39

Pauli Lappalainen:
Pitserian nurkissa

Siis mä ei voi _sietää_ pitsan enkä _varsinkaan_ nurkan saundii! Se ei oo yhtää ihkuu!
Kalkutan Konepaja
viny
10.10.2010 00:29:53
pitk: Siis mä ei voi _sietää_ pitsan enkä _varsinkaan_ nurkan saundii! Se ei oo yhtää ihkuu!

Anaspizza kuulosta paremmalta. Kannattaa kokeilla. Jauhelihapizzoista tulee joku sellainen ylämiddlekuoppa sinne. Pepperonipitsat taas vie kaiken yläpään. Eli sano niille, että myy vaan ananasta.
anapena
10.10.2010 10:41:28
rintapek: Tosta mallia:

Piirustuxetkin oli valmiina. Eiku verstaalle leikkaan ja poraan:)
Danko
10.10.2010 14:30:05

"Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." -Jouni Kesti
Pauli Lappalainen
11.10.2010 10:17:10 (muokattu 11.10.2010 10:17:27)
Vielä jatkona tähän raiteiltaan menneeseen ketjuun.

Valmistaako kukaan EXPENCELIZER-tyyppistä vekotinta.
Siis purnukkaa joka saa kaiken kallimmalla tehdyn kuuloiseksi.

Parametrejä yksinkertaisesti yksi jonka säätöalue voisi olla 1 ... 100
eli ykkösellä saisi sitä mitä tulee ja 100 olisi jo sata kertaa kalliimmalla toteutetun kuuloista.
puusormi
11.10.2010 13:58:19

Pauli Lappalainen:ykkösellä saisi sitä mitä tulee ja 100 olisi jo sata kertaa kalliimmalla toteutetun kuuloista.

Tekee semmoisen pyörityssäätimellä vaihtuvan nimikyltin vimpaimeen. Ekana asteikolla on Roadstar ja sitten isommalle käännettäessä vaihtuu Phillips, Sony, Maranzt, B&O ja sitten näitä jotain maagisia hifimerkkejä. Ja joka askeleella kuullostaa paremmalta, jahka laitemerkki vain näkyy kuuntelupisteeseen riittävän hyvin.
Saapiko lähettää terveisiä?
dewil
11.10.2010 15:24:06

Eräässä musiikkiliikkeessä myytiin aikoinaan kitaristeille custom-purkkeja, nimellä "äänenjatkaja" Suksee oli kova ja tulokset vakuuttavia, vaikkakin boxin elektroniikka koostuikin kahdesta plugiliittimestä, välijohdosta ja kalliin näköisestä kotelosta.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
musamies
11.10.2010 19:30:06
Mistäs nää sykoakustiset oikeen konkretian tasolla on?

Mullakin on tollanen Rotosphere ja sekin taisi olla Toomanin kataloogissa sykoakustisten listal.
Rouda-setä
12.10.2010 02:54:28
Psykoakustinen efekti ei toki ole mitään ilman riittävän tehokasta, 1 U:n räkkikokoon mahtuvaa päätevahvistinta:

http://www.crownaudio.com/pdf/legacy/belchfire_datasheet.pdf
jsavela
12.10.2010 06:51:25
-äälittnyk ääkemi-
Murgo
13.10.2010 17:14:24

multipaavo: Humppajengin suosima:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos- … 75498/n62305175498_2492495_1492.jpg

-Paavo

Ja kiippariksi tämä: http://www.jannekuusinen.net/Nord.jpg

Vanha, mutta tuo "kusenpolttamuus"-säädin naurattaa aina.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
NeliX4
19.10.2010 12:51:59
pitk
19.10.2010 16:47:42

Kalkutan Konepaja
miffe
20.10.2010 04:24:29
Rouda-setä: Psykoakustinen efekti ei toki ole mitään ilman riittävän tehokasta, 1 U:n räkkikokoon mahtuvaa päätevahvistinta:

http://www.crownaudio.com/pdf/legacy/belchfire_datasheet.pdf

Tässähän on se harmillisuus, että tota läppää kirjoitettaessa ei edes uskottu, että tollasiin tehonantoihin päästäisiin ja vieläpä pienessä kotelossa. Nykyisin voidaan ajatella "oltiinpa sitä tyhmiä ja tumpeloita joskus ennenmuinoin".
turkulainen
miffe
20.10.2010 04:26:02
dewil: Eräässä musiikkiliikkeessä myytiin aikoinaan kitaristeille custom-purkkeja, nimellä "äänenjatkaja" Suksee oli kova ja tulokset vakuuttavia, vaikkakin boxin elektroniikka koostuikin kahdesta plugiliittimestä, välijohdosta ja kalliin näköisestä kotelosta.

Hifimiesten (sekä -naisten) verkkovirtasuotimet on rakennettu samalla lailla.
turkulainen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)