Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 5116 117 118 119 120 121 122 123 124 125
Kuha
08.10.2010 22:09:39

Illu: Vähä hiljasta oli osallistuja rintamalla, liekö tuo jatsahtava italialaistyyppinen iskelmä-tausta karkoittanut soittajat. Olihan se ehkä vähän hevi, mutta ei kai pienet rymistelyt välillä pahasta ole.

Kiva tausta ja koitin tuohon itsekin jotain rimpuilla. Lopuksi tuli kuitenkin ns. "Sibeliukset" eli takkaan lensi hela hoito - on tuo rokin soitto jäänyt niin vähälle ettei oikein irtoa, sano.
dynosaur
09.10.2010 10:05:19

Meikäläiseltä taas ei irronnu tällä kertaa ZZ Top. Oon tässä naatiskellu bändin basistin lainaamalla Fender Road Word 50s Stratovariksella soitosta. On se niin väärin et basistilla on paremmat kitarat ku kitaristilla... Helekkari. Mut on tosi mageet soundit näissä Tex Mexeissä ja muutenki kevyt soittaa, hervottomia vibraattoja lähtee vaikka on 011-kielet. Anteeks, meni vähän off topiciin täälläkin.

Joo ja taustassa pientä epätarkkuutta vireessä, muuten jees.
Ei keksi mitään, mutta kaksi kyllä.
dieter
09.10.2010 20:39:40
Morjens, mikähän ulkoinen äänikortti (tai muu systeemi) olisi edukkaammasta päästä harrastelijakäyttöön? Koneeseen ei saa kuin 800-fireware tai sitten usbia. Pääsisin taas laittamaan humalavetojani kisoihin mukaan.
BigPapa
09.10.2010 20:42:44 (muokattu 09.10.2010 20:42:58)

dieter: Morjens, mikähän ulkoinen äänikortti (tai muu systeemi) olisi edukkaammasta päästä harrastelijakäyttöön? Koneeseen ei saa kuin 800-fireware tai sitten usbia. Pääsisin taas laittamaan humalavetojani kisoihin mukaan.

Mie käytän äänikorttina tota Line6 Guitar Port tsydeemiä, kaiuttimien piuha on tökätty siihen ja Guitar Port kiinni USB- liitännässä tietenkin.

http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=32082
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
BigPapa
09.10.2010 23:25:39 (muokattu 09.10.2010 23:31:56)

Tami: Käytätkö kuitenkin " oikeita" vahvareita vai tuleeko koko soundi tuosta purkista?

Kyyl se tosta useimmiten tulee. Oon kyllä mikittäny tässä ihan vähän aikaa sit, tossahan on sellanen sopiva sisään meno mikillekin. Mikähän skaba se ny oli...

Tää se oli 147, tän kertanen on taas tosta Guitar Portista...Gear Boxista, joskus sitten taas Pod Farmista.

http://maihinnousu.net/s/9030
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
J.Hollström
10.10.2010 08:54:37
Tami: Käytätkö kuitenkin " oikeita" vahvareita vai tuleeko koko soundi tuosta purkista?

Mä oon vetänyt jo pitkään pelkästään tolla purkilla kaikki äänitykset
mopar
10.10.2010 20:20:15

mopar: sumu on peittänyt laakson ja siitä onko muumit kotona ei oo tietoo ku ei sumun takia oikein nää mitään

Kyl meilläkin lähes päivittäin näitä muumilaakson tarinoita kattellaan, mut en nyt ihan tajunnu mitä yritit tällä sanoa? Sulla muuten omissa kuvissa hieno saappi. Onko oma?
Gary Enfield
10.10.2010 21:08:06 (muokattu 10.10.2010 21:10:20)
mopar: Kyl meilläkin lähes päivittäin näitä muumilaakson tarinoita kattellaan, mut en nyt ihan tajunnu mitä yritit tällä sanoa? Sulla muuten omissa kuvissa hieno saappi. Onko oma?

Se kaikuisa surina soundina on se sumu ja siinä sumussa ne muumit, riffit, oli vähän vaikeasti hahmotettavissa. Se siis oli se ajatus kun mulle tuli kuunnellessa mieleen. En mä varsinaisesti arvostele kenenkään tekniikkaa tai soittotaitoa, tehköön sen ne joilla rahkeet riittää, mä kerron vaan mitä mulle siitä tulee mieleen.

Saabi kuvassa on ursaab, ainoa lajiaan maailmassa, kait, saabin alkuperäinen prototyyppi joka sellaisenaan ei koskaan ole ollut sarjatuotannossa. Hieno auto joka tapauksessa. Se Royal Enfield siinä toisessa kuvassa on oma.
mopar
10.10.2010 21:35:09

gary field: Se kaikuisa surina soundina on se sumu ja siinä sumussa ne muumit, riffit, oli vähän vaikeasti hahmotettavissa. Se siis oli se ajatus kun mulle tuli kuunnellessa mieleen. En mä varsinaisesti arvostele kenenkään tekniikkaa tai soittotaitoa, tehköön sen ne joilla rahkeet riittää, mä kerron vaan mitä mulle siitä tulee mieleen.

Ok. En kerenny panostamaan tuohon saundiin ku oli vähän kiirus. Löytyi podista valmiina, ja äkkiä veivaamaan. Olen arvostelusta sun kanssa samoilla linjoilla. Ei oikeen rahkeet riitä mihinkään kovin raskaisiin arvosteluihin.
mopar
10.10.2010 21:42:21

Kysyn ihan yleisesti kaikilta edelleen, että eikö tämän skaban päättymisaikaa voisi hiukan siirtää? Siis että kerkiäis lauantaisinkin vielä osallistua. Jos päättyis esim. la klo.18.00 ni jäis silti melkein koko viikonloppu aikaa tehdä ne arvostelut. Tai skaba ti-la, ja arvostelu su-ma? Olenko ainut jolle tämä aikataulu on hiukan huono? Mulla pitkät työpäivät yms, ja arkena aika kortilla.
Kommentteja tähän kiitos.
Illu
10.10.2010 21:45:09
mopar: Kysyn ihan yleisesti kaikilta edelleen, että eikö tämän skaban päättymisaikaa voisi hiukan siirtää? Siis että kerkiäis lauantaisinkin vielä osallistua. Jos päättyis esim. la klo.18.00 ni jäis silti melkein koko viikonloppu aikaa tehdä ne arvostelut. Tai skaba ti-la, ja arvostelu su-ma? Olenko ainut jolle tämä aikataulu on hiukan huono? Mulla pitkät työpäivät yms, ja arkena aika kortilla.
Kommentteja tähän kiitos.

Ei huono, käy mulle ainakin hyvin. Tosin mulla nyt ei hirveesti pyhä ja arki eroa, mutta ihan hyvä ajatus.
Gary Enfield
10.10.2010 21:49:19
Henk.koht. asialla ei ole väliä, duunarin työt loppuu siihen kun astuu portista ulos. Mutta ei ole mitään muutosta vastaan.
Illu
10.10.2010 21:49:57
Rootskisa 149 paketissa, J.Hollström harjasi potin. Onnea voittajalle ja muillekin pallisteille ja kiitos kommentoineille ja kannattaneille.
Illu
10.10.2010 22:26:19
Illu: suomalainen 70-luvun rock tuohitorwineen ja sleeppareineen

Ensin mainitusta ei niin kauhiasti ole kokemusta, mutta Sliippareita on tahkottu aika riittävästi nuorempana...
kotoilija
10.10.2010 22:31:33
Pitää seuraavaan skabaan panostaa soittoon vähän enemmän ja äänittää koneella, jolloin äänenlaatu on parempi. Tässä käytetty puhelin vahvistimen eteen -tekniikkaa ei oikein toiminut käytännössä. No, virheistä oppii.
J.Hollström
11.10.2010 10:31:39
Jos jollakin on sopivaa taustaa, voi mun puolesta hoitaa seuraavan skaban. Itse olen estyneenä seuraavat pari viikkoa työmatkan takia.
BigPapa
11.10.2010 10:34:56 (muokattu 11.10.2010 10:35:11)

J.Hollström: Jos jollakin on sopivaa taustaa, voi mun puolesta hoitaa seuraavan skaban. Itse olen estyneenä seuraavat pari viikkoa työmatkan takia.

Voishan tossa jonkun katella, eikös se näin käytännön mukaan vetovuoro kulje, mikäli eniten pisteitä saanut ei kykene skabaa vetämään.
BigPapa
11.10.2010 16:28:12 (muokattu 11.10.2010 16:33:38)

---------------------------------
BigPapa
11.10.2010 21:03:22

Kuha mukana pitkästä aikaa, mahtavoo, jees.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)