Olly 09.10.2010 18:21:59 | |
---|
Totta yleensä, Pro Tools on naurettavasta nimestä huolimatta virkistävä poikkeus... Jeesus kuoli syntiesi tähden! Jeesus elää! |
Minkälainen on Helsingin (tai pk-seudun) musakauppojen hintataso kapuloiden/kalvojen/muiden tarvikkeiden osalta? Onko listahinnat paljon Thomann-tasoa korkeammalla, ja miten on neuvotteluvaraa pienemmissä (luokkaa muutama pari kapuloita ja pari kalvoa) ostoksissa? Onko joku liike valikoimiensa suhteen ylivertainen? Mistä itse ostatte edellämainittuja kulutustavaroita? Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
hollmi-5 09.10.2010 21:50:24 (muokattu 09.10.2010 21:50:55) | |
---|
Jeltz: Minkälainen on Helsingin (tai pk-seudun) musakauppojen hintataso kapuloiden/kalvojen/muiden tarvikkeiden osalta? Onko listahinnat paljon Thomann-tasoa korkeammalla, ja miten on neuvotteluvaraa pienemmissä (luokkaa muutama pari kapuloita ja pari kalvoa) ostoksissa? Onko joku liike valikoimiensa suhteen ylivertainen? Mistä itse ostatte edellämainittuja kulutustavaroita? No enpä ole ostanut pitkään aikaan yhtä paria kapuloita tai yhtä kalvoa... Viimeiksi ostin kapuloita laatikollisen ja sitä ennen kanssa ja sitä sitä ennen... Eli viimeiset kymmenen vuotta ainakin näin. Samoin kalvot kaikkin tomeihin settiin kerralla ja virveliin molemmat, kun kerran vaihtamaan ryhdytään. Tarvikkeissa on muuten hyvä kate, joten enemmän kerralla ostamalla saat paremman alennuksen. Itse ostan paikallisesta... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kaamea kapula 09.10.2010 21:58:41 | |
---|
Jeltz: Minkälainen on Helsingin (tai pk-seudun) musakauppojen hintataso kapuloiden/kalvojen/muiden tarvikkeiden osalta? Onko listahinnat paljon Thomann-tasoa korkeammalla, ja miten on neuvotteluvaraa pienemmissä (luokkaa muutama pari kapuloita ja pari kalvoa) ostoksissa? Onko joku liike valikoimiensa suhteen ylivertainen? Mistä itse ostatte edellämainittuja kulutustavaroita? Vantaan F-musassa on muuttomyynti meneillään, sieltä saa Aquarianin kalvoja -30%, en tiedä kauan ale vielä kestää. Ostin Force I basarikalvon hintaan 28e, ovh 46e. Kapulat,pellit ja muut rummukkeet -25% Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin! |
Jeltz 09.10.2010 22:04:35 | |
---|
hollmi-5: No enpä ole ostanut pitkään aikaan yhtä paria kapuloita tai yhtä kalvoa... Viimeiksi ostin kapuloita laatikollisen ja sitä ennen kanssa ja sitä sitä ennen... Eli viimeiset kymmenen vuotta ainakin näin. Samoin kalvot kaikkin tomeihin settiin kerralla ja virveliin molemmat, kun kerran vaihtamaan ryhdytään. Tarvikkeissa on muuten hyvä kate, joten enemmän kerralla ostamalla saat paremman alennuksen. Viimeiset pari vuotta on ollut aika lailla hiljaista koko harrastuksen suhteen, mutta nyt viime aikoina on orastavaakin bänditoimintaa ollut vireillä. Olosuhteiden pakosta soitan lainasetillä ja omalla virvelillä, ja epäilen että parin vuoden lähes täystauon jälkeen saattaa kapulamieltymyskin olla vähän eri suuntaan, eli tarkoituksena olisi testailla vähän erilaisia tikkuja. Ymmärtänet siis, että tapauksessani ei ole järkevää ostaa laatikollista kapuloita ja uudelleenkalvottaa koko 8-osaista RC-settiä, se kun sattuu olemaan 100 kilometrin päässä pinottuna varastonnurkkaan. Tarve on jokuselle parille kapuloita ja virvelin kalvoille sekä snarematolle. Itse ostan paikallisesta... Tämä oli nyt tavoitteenakin, ja siksi kyselen suosituksia tarvikeostospaikoille ja kokemuksia/mielipiteitä aiheesta. Pääkaupunkiseudulla olen asunut vasta sen verta vähän aikaa, ettei paikalliset liikkeet ole vielä oikein tulleet tutuiksi. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
rintapek 09.10.2010 22:09:24 | |
---|
Jeltz: Minkälainen on (tai pk-seudun) musakauppojen hintataso Omasta neuvottelukyvystä riippuvainen asia, mut sanoisin, että tilanne on vähintään siedettävä, jos ei jopa hyvä. Ihan näin harrastehunpparunputtajan näkökulmastakin. One kind of music only - the good kind |
jazzmies 09.10.2010 22:14:29 | |
---|
rintapek: Omasta neuvottelukyvystä riippuvainen asia, mut sanoisin, että tilanne on vähintään siedettävä, jos ei jopa hyvä. Ihan näin harrastehunpparunputtajan näkökulmastakin. Joo, ja PK-seudun liikkeet ovat varsin tietoisia T-kaupan hinnoista, joten niistä on kyllä löysät pois ehkä paria omituisempaa tapausta lukuunottamatta. Franz Schubert on maailman hyvin meloorikko! |
hollmi-5 09.10.2010 22:18:56 | |
---|
Jeltz: Ymmärtänet siis, että tapauksessani ei ole järkevää ostaa laatikollista kapuloita ja uudelleenkalvottaa koko 8-osaista RC-settiä, se kun sattuu olemaan 100 kilometrin päässä pinottuna varastonnurkkaan. Tarve on jokuselle parille kapuloita ja virvelin kalvoille sekä snarematolle. Silloin kertakulukin on kohtuullinen, joten alennusprosenttien metsästämiseen kulunut aika on arvokkaampaa, kuin muutaman euron hyöty. Minulla ainakin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Jeltz 09.10.2010 22:24:42 | |
---|
hollmi-5: Silloin kertakulukin on kohtuullinen, joten alennusprosenttien metsästämiseen kulunut aika on arvokkaampaa, kuin muutaman euron hyöty. Minulla ainakin. Hollmi hyvä, olemme aiheesta täysin samaa mieltä :-). Jos hakisin ehdottomasti halvinta hintaa, niin juoksentelisinkin todennäköisesti läpi seudun musaliikkeitä tarjouksia kysellen, mutta koska en näe tätä järkevänä, niin ajattelin kysäistä täältä, josko jollakulla olisi suosituksia kaupoista. Erityisesti kiinnostaa tuo kapulatarjonta. Onko noissa isoimmissa liikkeissä (Kaisaniemen Fasu, Musamaailma, Levytukku jne.) tarjolla monipuolisesti eri valmistajien malleja? Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
hollmi-5 09.10.2010 22:35:42 | |
---|
Jeltz: Hollmi hyvä, olemme aiheesta täysin samaa mieltä :-). Jos hakisin ehdottomasti halvinta hintaa, niin juoksentelisinkin todennäköisesti läpi seudun musaliikkeitä tarjouksia kysellen, mutta koska en näe tätä järkevänä, niin ajattelin kysäistä täältä, josko jollakulla olisi suosituksia kaupoista. Erityisesti kiinnostaa tuo kapulatarjonta. Onko noissa isoimmissa liikkeissä (Kaisaniemen Fasu, Musamaailma, Levytukku jne.) tarjolla monipuolisesti eri valmistajien malleja? Kannattaa luoda hyvät välit paikallisen musakaupan kanssa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 10.10.2010 15:01:07 | |
---|
arse: Hassua, että nimenomaan Pro-liite yleensä merkistä riippumatta tarkoittaa jonkinlaista aloittelija-/halpismallia, joihin ammattilaiset harvoin koskevat pitkälläkään kepillä. Maya Pro Drummer, anyone? Professional Microphone. Kyllähän se vähän kielii, jos tuotteen laadukkuutta pitää erikseen alleviivata. Vähän niin kuin musiikin vientituki. Lol. I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). |
sahkuifk 11.10.2010 21:43:01 | |
---|
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin |
Kailis 11.10.2010 22:05:21 | |
---|
|
HCW 12.10.2010 10:17:48 | |
---|
Mulla on tommonen Genista-setti 10,12,14 tomeilla. Kaikki tomit on kelluvia. Onko olemassa jotain temppua jolla tohon 14" tomiin sais jalat kiinni ilman porailua? Tattis. |
markkuliini 12.10.2010 10:24:31 | |
---|
HCW: Mulla on tommonen Genista-setti 10,12,14 tomeilla. Kaikki tomit on kelluvia. Onko olemassa jotain temppua jolla tohon 14" tomiin sais jalat kiinni ilman porailua? Tattis. Tämmöttine: http://www.gaugerpercussion.com/dynamount.html Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 12.10.2010 10:42:19 (muokattu 12.10.2010 10:44:39) | |
---|
markkuliini: Tämmöttine: http://www.gaugerpercussion.com/dynamount.html Minkäköhän hintaiseksi tulis esim. 14" lattiatomille. Luulen että toi 95 taalan jalkapaketti pitää ottaa mukaan. Rahdit päälle niin ollaan jossain 170-180 euron korvilla? Eiku hitsin hitsi, tullihan silpasee tosta neljäkymppiä lisää. |
Jeltz 12.10.2010 11:03:51 | |
---|
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
markkuliini 12.10.2010 11:05:39 | |
---|
Kailis: Minkäköhän hintaiseksi tulis esim. 14" lattiatomille. Luulen että toi 95 taalan jalkapaketti pitää ottaa mukaan. Rahdit päälle niin ollaan jossain 170-180 euron korvilla? Eiku hitsin hitsi, tullihan silpasee tosta neljäkymppiä lisää. Luule vaan, mä koettaisin etsiä lähempää. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
zak69 12.10.2010 11:57:42 | |
---|
Mites nuo Sabianin sivuilla olevat soundiklipit, pitävätkö kuinka kutinsa tai antavatko edes oikeaa suuntaa soundista? Case on aina niin tapauskohtainen juttu... |
jazzmies 12.10.2010 12:44:01 | |
---|
zak69: Mites nuo Sabianin sivuilla olevat soundiklipit, pitävätkö kuinka kutinsa tai antavatko edes oikeaa suuntaa soundista? Hyvin pelittävät näytteet nuo, mutta Vault Artisanien kohdalla ei voi olla ihan satavarma. Artisaneja on niin paljon taottu, että jokainen yksilö on ihan oma juttunsa. Franz Schubert on maailman hyvin meloorikko! |