Aihe: Pikkurilli ja nimetön
1 2
huru_ukko
19.03.2004 11:28:31
Monet nyt tais ymmärtää että en käytä pikkurilliä ollenkaan. Eli siis käytän sitä, ja aika paljonkin, mutta kun se vaan silti on vähän kankeempi. Ehkä se on siltikin vaan treenaamisen puutetta.
Mutta esim yleisimmät virheet mulla tulee just siinä että pikkurilli ei tottele tai reagoi yhtä nopeesti ja tarkasti kun muut.

Vai soitta friedman kolmella sormalla soolot, pitäisköhän itekkin vaan alkaa kolmea käyttään niin sujuis paremmin. Jotku kohat oon tahallaan harjoitellu pikkurillin kanssa(koska sormitus ollu sillee luonnollisempi), vaikka nimettömällä sen olis voinu korvata.

Barre soinnut ilman pikkurilliä... se olis aika nähtävää.
Yksinkertainen on kaunista! Ei siihen tilutusta tarvita...
leather rebel
19.03.2004 11:30:10
"Liuttaa" kuuleman nimettömällä siihen ääneen, joka kuuluisi tehdä pikkurillillä.

Näin mäkin teen. Venytykset ei onnistu pikkusormella ja vibratokin on aika heikko.
Yritän kyllä pikkuhiljaa päästä tuosta tavasta eroon.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Parantava_Suru
19.03.2004 12:50:46

Mulle pikkurillin käyttö on itsestäänselvyys soitossa, ei sitä tarvitse edes soittaessa miettiä.

Itsellenikään ei pikkurilli ole tuottanut ongelmia , (vasuri soittaa oikeakätisesti ) ja välillä bendailenkin pikkurillillä .
No mitäs sä sitten odotit ?
alphamale
19.03.2004 12:55:06

Täähän on ollu jo vähän aikaa offtopic kun kysymys oli pikkurillin ja nimettömän autonomiasta, kun toi nimetön lähtee aina huljuttamaan pikkurillin mukana :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
Spiralmind
19.03.2004 14:40:19

Joo kyllähän ne sormet vähän yhteistyössä liikkuu näin heilutellessa mutta kyllä niitä sen verran erilleen saa että soittaminen onnistuu. Joku nimetön-pikkusormi-trilli ei tietenkään hirveen nopeeta. Alussa pari vuotta mulla oli etten osannut yhtään käyttää pikkusormea soitossa mutta tungin sitä vaan väkisin soittoon koska sen käyttämättömyys ois kuitenkin rajoittanut - etenkin ulottuvuutta kun on pienehköt kädet, jos ei muuta. Nyt oon siis semmoset 4½ vuotta soitellu (suurimman osan ilman bändiä ja aika laiskasti) eikä pikkusormi enää tunnu olevan mikään ongelma.
Supernaut
19.03.2004 17:41:48
Taitaa olla sama ongelma kuin tässä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=38&t=22890&o=0#p228390

Siinä on myös sormiharjoitus.
"Life sucks and then you fucking die!" - O. Osbourne
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)