Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: B.C Richin halpuuden salaisuus
1 2 3 4
INSANESLAYER
09.10.2010 09:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisko joku sanoa miten bc llä on keskivertokepeissäkin eebenpuu otelaudat neck thrut ja OFRllät. Jostain oon kuullun että FR olis samassa omistuksessa bcn kanssa. Esim. jos vertaa vaikka jaskoihin tai Deaneihin niin bc llä on saman hintaluokan kepeissä neck thru kun deanilla on vaan bolt on- kaula. Onko jollakulla jotain tietoa asiasta.
 
Tinippa84
09.10.2010 10:37:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

INSANESLAYER: Osaisko joku sanoa miten bc llä on keskivertokepeissäkin eebenpuu otelaudat neck thrut ja OFRllät.
 
Eebenpuuta on monenlaista. Tallat on tehty Floyrosen lisenssillä aasiassa, eivät ole siis niitä "oikeita" floikkia.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Decadetroll
09.10.2010 10:51:25 (muokattu 09.10.2010 10:52:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tallat on tehty samoilla spekseillä kyllä kun nuo sakemannien. Senpä vuoksi siinä onkin vaan floyd rosen oma logo eikä lisenssitekstejä. Ovat siirtäneet tuotantoaan koreaan, joten voivat pistää noihin keskihintaisiin keppeihin ofr-tallat. Hyviä ovat kyllä, ei ole ollut tähän mennessä mitään ongelmaa noitten kanssa. Toki jatkavat saksassakin noiden valmistusta, mutta tottahan ne ovat sitten kalliimpien keppien osia.
 
Ebenpuut ovat luultavasti hyvinkin ruskeankirjavia kun tulevat tehtaalle, mutta ne taidetaan aikalailla värjätä mustaksi, jotta näyttäisivät enemmän siltä ebenpuulta, mihin immeiset on tottunu.
 
En tiedä mistä lie johtuu, liekö joidenkin firmojen rahanhimosta, mutta kyllä nuo bc richit tuntuu järkiään olevan parempilaatuisia ja paremmista palikoista kasattuja kuin vaikkapa nuo samanhintaiset Deanit.
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat. Mom don't like it, but he don't give a fuck, Kids come running for satan's ice cream truck.
ubik
09.10.2010 11:09:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No B.C Richän on alusta alkaen ottanu tavoitteeksi edullisen hinnan. laadusta tinkimättä.
 
ja eihän kitaroita koskaan myydä sillä hinnalla mitä niiden tekeminen maksaa. esim. jonku 1500€ fenderin valmistamine ei varmaankaa ole merkittävästi kalliimpaa kuin vaikkapa 700€ fenderin.
 
poikkeuksena tietenkin käsintehdyt kitarat joissa valmistaminen on jo paljon kalliimpaa, mut noissa kitaroissa jotka sorvataan CNC-koneella ja kootaan kokoonpano linjalla valmistus kustannuksiin vaikuttavat puun laatu ja maan palkkataso. eipä juuri muu.
 
Ainahan kitaroihin (ja muihinkin tuotteisiin) laitetaan merkki lisää siihen hintaan.
 
INSANESLAYER
09.10.2010 11:35:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: No B.C Richän on alusta alkaen ottanu tavoitteeksi edullisen hinnan. laadusta tinkimättä.
Tätä ajatusta vastustaa nuo halvimmat mallit, joista olen saanut aika paskan kuvan. Ite en ole niitä kokeillu joten on vain semmonen olettamus. Mutta toisaalta olen noista peruskitaroista kuullut että hinta laatu suhde olisi loistava.
 
Krice
09.10.2010 11:50:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Richin suurin ongelma tuntuu olevan ergonomia, varsinkin kaulapainoisuus. Esimerkiksi tuo mun Bich. Muuten kiva, mutta painaa kuin synti ja siihen kaulapainoisuus niin kyllä kippaa. Mikit on tosin myös melko luokattomat.
 
aristoteles666
09.10.2010 11:51:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

INSANESLAYER: Tätä ajatusta vastustaa nuo halvimmat mallit, joista olen saanut aika paskan kuvan. Ite en ole niitä kokeillu joten on vain semmonen olettamus. Mutta toisaalta olen noista peruskitaroista kuullut että hinta laatu suhde olisi loistava.
 
kokeile, älä oleta, vaikea se on löytää tarkoituksella huonompaa puuta samasta puuläjästä niihin halpoihin ja vähän kalliimpiin, muut osat on eri juttu, mutta niitä voi vaihtaa.
 
trih
09.10.2010 11:52:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Richin kanssa samaa lafkaa Floikka ja Rockfield. Rich taitaa olla ainoa valmistaja, tai kun itäkepeistä puhutaan, valmistuttaja, joka tiputtaa hintansa vanhoista malleista jopa puoleen kun uudet tulevat. Näin siis T-kaupan diili kuten sivuilta näkee.
 
Itä-Deanit ja Jacksonit kieltämättä kalliita mutta fanit niitä ostelee. Itseäni on ihmetyttänyt Jacksonin surkeus idän RR-malleissa, tonnin kepistä jätetään reunalistat pois ettei kukaan vahingossakaan luule jenkkikepiksi.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Mr. Speed
09.10.2010 13:23:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Richin suurin ongelma tuntuu olevan ergonomia, varsinkin kaulapainoisuus. Esimerkiksi tuo mun Bich. Muuten kiva, mutta painaa kuin synti ja siihen kaulapainoisuus niin kyllä kippaa. Mikit on tosin myös melko luokattomat.
 
Tuosta muuten sen verran, että kun puhutaan halvoista V ja RR muotoisista kitaroista, ne ovat lähes poikkeuksetta kaulapainoisia. Nyt siis RR24 ja RR5 eivät ole halpoja, mutta esimerkiksi ESP LTD MMV:t ovat lähes olleet lähes poikkeuksetta sitä.
 
PuuCee Ritsat ovat kyllä spekseihin nähden halpoja, mutta eivät ne loppupeleissä NIIN ylivoimaisia ole. Rockfield on aika tuntematon mikkien valmistaja, ja toki niistä löytyy suht kelpo floikka. Samaa löytyy myös Iban vähän paremmista malleista. Tokihan ESP LTD:t, ja Jaskat tuossahintaluokassa eivät vielä mitään herkkuja sisällä, muuta kuin jotkut Duncanin/EMG mikit.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
INSANESLAYER
09.10.2010 14:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kokeile, älä oleta, vaikea se on löytää tarkoituksella huonompaa puuta samasta puuläjästä niihin halpoihin ja vähän kalliimpiin, muut osat on eri juttu, mutta niitä voi vaihtaa.
Kokeilu on kyllä suomessa aika hataralla pohjalla ei taida olla edes maahantuojaa. Ja kun puista rupesit puhumaan niin ehkä jos halutaan huonompaa puuta niin eiköhän B- luokan puu tule erikseen. Pahoittelen jos joku sai traumoja olettamuksistani:)
Ei vaan, ne oli jotain platinum/bronze/ gold seriesejä en muista mikä noista jotka oli kuulemma vähemmän loistavia
 
Nacher
09.10.2010 14:17:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bronzet olivat aika löysiä vehkeitä kyllä. Tai no, hintaisekseen ihan jees, mutta nopeasti alkoivat hajota käytössä. Ne goldit ja platinumit jätetään varmaan sinne Starcraftiin? :D
 
H.Corruption
11.10.2010 23:41:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Tallat on tehty samoilla spekseillä kyllä kun nuo sakemannien. Senpä vuoksi siinä onkin vaan floyd rosen oma logo eikä lisenssitekstejä. Ovat siirtäneet tuotantoaan koreaan, joten voivat pistää noihin keskihintaisiin keppeihin ofr-tallat. Hyviä ovat kyllä, ei ole ollut tähän mennessä mitään ongelmaa noitten kanssa. Toki jatkavat saksassakin noiden valmistusta, mutta tottahan ne ovat sitten kalliimpien keppien osia.
 
Ebenpuut ovat luultavasti hyvinkin ruskeankirjavia kun tulevat tehtaalle, mutta ne taidetaan aikalailla värjätä mustaksi, jotta näyttäisivät enemmän siltä ebenpuulta, mihin immeiset on tottunu.
 
En tiedä mistä lie johtuu, liekö joidenkin firmojen rahanhimosta, mutta kyllä nuo bc richit tuntuu järkiään olevan parempilaatuisia ja paremmista palikoista kasattuja kuin vaikkapa nuo samanhintaiset Deanit.

 
Tuli hommattua Jr V NT. Tuo kovasti mainittu "OFR" ei ainakaan mun mielestä ole tuntumaltaan Saksassa valmistetun OFR:n tuntuinen läheskään. Huomattavasti jäykempi, sama kielisetti jne, mutta pitää vireen hyvin verrattuna esim. Jacksonin lisenssifloikkaan verrattuna. Floikan ruuvit kyllä vaikuttivat aika paljon pehmeämmiltä saksalaiseen Floikkaan verrrattuna. Mikit oli sellaiset keskiäänivoittoiset ja menivät vaihtoon hyvin nopeasti. Kaula on paksuudeltaan jotain LP:n luokkaa, muttei mikään mahdoton soitettava. Nauhojen viimeistely oli yllättävän hyvää eivätkä tunnu soitettaessa. Otelauta vailuttaa aika tiheältä, eikä ole sellainen huokoisen tuntuinen. Aika tietysti näyttää mitä sieltä sitten paljastuu. Paljonhan noita värjätään mustemmiksi, jotta näyttäisivät aidommilta. En ainakaan huomannut kovinkaan pahaa kaulapainoisuutta, hihnanuppi on hyvin lähellä kaulan ja bodyn liitoskohtaa. Mulla on tällaiset huomiot kitarasta ja hintaansa nähden oli hyvä ostos. Ei muuta valittamista kuin et jakki olis voinu olla yläsiivessä.
 
SammyH
12.10.2010 17:04:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H.Corruption: Ei muuta valittamista kuin et jakki olis voinu olla yläsiivessä.
 
Lukeeko lavan takana "made in china"? Vilkaise pari juttua viimeistelystä; ota talla irti ja kokeile, lähteekö ankkuritapit ihan käsin vetämällä irti ja peilaile myös bodyn ja kaulan pintoja valoa vasten. Ilmoittele sitten, mitä näkyy ja löytyy...
 
Decadetroll
12.10.2010 17:45:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCFonlinessa joku teki vertailun: Saksan ofr vs. Korean ofr. Ihan pientä eroa oli baseplaten paksuudessa ja tommottisissa. Kelpo talloja ovat kuitenkin, en ole saanut yhtään osaa rikki tähänmennessä.. Tosin kampipesä vaihtui heti schallerin tekemään, on nimittäin paljon parempi. Ei väljyyttä eikä mitään.
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat. Mom don't like it, but he don't give a fuck, Kids come running for satan's ice cream truck.
Evergrey
12.10.2010 18:26:15 (muokattu 13.10.2010 19:13:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H.Corruption: Tuli hommattua Jr V NT. Tuo kovasti mainittu "OFR" ei ainakaan mun mielestä ole tuntumaltaan Saksassa valmistetun OFR:n tuntuinen läheskään. Huomattavasti jäykempi, sama kielisetti jne, mutta pitää vireen hyvin verrattuna esim. Jacksonin lisenssifloikkaan verrattuna. Floikan ruuvit kyllä vaikuttivat aika paljon pehmeämmiltä saksalaiseen Floikkaan verrrattuna. Mikit oli sellaiset keskiäänivoittoiset ja menivät vaihtoon hyvin nopeasti. Kaula on paksuudeltaan jotain LP:n luokkaa, muttei mikään mahdoton soitettava. Nauhojen viimeistely oli yllättävän hyvää eivätkä tunnu soitettaessa. Otelauta vailuttaa aika tiheältä, eikä ole sellainen huokoisen tuntuinen. Aika tietysti näyttää mitä sieltä sitten paljastuu. Paljonhan noita värjätään mustemmiksi, jotta näyttäisivät aidommilta. En ainakaan huomannut kovinkaan pahaa kaulapainoisuutta, hihnanuppi on hyvin lähellä kaulan ja bodyn liitoskohtaa. Mulla on tällaiset huomiot kitarasta ja hintaansa nähden oli hyvä ostos. Ei muuta valittamista kuin et jakki olis voinu olla yläsiivessä.
 
Käsittääkseni kaikki valmistajat käyttää nykyään perusmalleissaan noita itämaan OFR-talloja ainakin noin 1000-2000€ ovh asti. Saksalaista saa vain kalliimmissa tai customina/erikseen tilattuna?
 
Tinippa84
12.10.2010 19:52:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evergrey: Käsittääkseni kaikki valmistajat käyttää nykyään perusmalleissaan noita itämaan OFR-talloja ainakin noin 1000-2000€ ovh asti. Saksalaista saa vain customina/erikseen tilattuna?
 
Eikait sentään. Mulla luki ESP:n tallassa "made in germany"...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Decadetroll
12.10.2010 20:04:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei nyt ehkä taida ihan tuohon 2000 juuroon asti yltää tuo koreafloikkien pistäminen. Taitaa olla enemmän noita keskihintaisten (n. 500-1000 välillä) olevien kitaroiden juttuja tuo frt-1000 (ja muut saman sarjan vehkeet.) Halvempiin taidetaan laittaa noita floyd rose special talloja jos nyt oikein olen käsittänyt ja sitten kalliimpiin aika pitkälle tulee vieläkin tuo sakemannien oiva peli.
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat. Mom don't like it, but he don't give a fuck, Kids come running for satan's ice cream truck.
fox
12.10.2010 20:10:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Halvempiin taidetaan laittaa noita floyd rose special talloja jos nyt oikein olen käsittänyt ja sitten kalliimpiin aika pitkälle tulee vieläkin tuo sakemannien oiva peli.
 
Niin, mulla on omassa (hardtail) kyllä ihan jenkkitalla, mutta ei siinä kyllä oo "halpuuden salaisuutta" muutenkaan, vaikka B.C.Rich onkin. Eikä ole kyl kaulapainoinenkaan niinku Kricen Bich, eli olisko puut sitten erilaiset... =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Evergrey
12.10.2010 20:29:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Eikait sentään. Mulla luki ESP:n tallassa "made in germany"...
 
Mikä malli mistä ostettu milloin?
 
Evergrey
12.10.2010 20:34:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Joo, ei nyt ehkä taida ihan tuohon 2000 juuroon asti yltää tuo koreafloikkien pistäminen. Taitaa olla enemmän noita keskihintaisten (n. 500-1000 välillä) olevien kitaroiden juttuja tuo frt-1000 (ja muut saman sarjan vehkeet.) Halvempiin taidetaan laittaa noita floyd rose special talloja jos nyt oikein olen käsittänyt ja sitten kalliimpiin aika pitkälle tulee vieläkin tuo sakemannien oiva peli.
 
Lukee 1000-2000 eli en tiedä missä raja menee mutta reilusti yli tonnin kepeissä olen nähnyt korealaista. Itseasiassa muuta en ole nähnytkään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «