Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Älypuhelimet
1 2
mungiisi
08.10.2010 09:44:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tämä oikea alue aiheelle? No jokatapauksessa.. (saa siirtää jos parempi alue aiheelle on)
 
Nykynen puhelimeni alkaa vetelemään jo viimeisiä, näppäimetkin karisee pikkuhiljaa pois. Tarkoitus olisi hommata "älypuhelin", nyt kun niissä on jo vähän suurempaa tarjontaa. Kiinnostavimmat laitteet tällä hetkellä ovat iPhone 4, HTC Desire ja Nokian uutuus N8.
 
Eniten kolmikosta kiinnostaa tuo iPhone, Macia kun käytän muutenkin. Synkkaaminen ja laitteiden yhteistoiminta olisi todella sujuvaa. Hieman vaan arveluttaa tuo antenni-ongelma - onko se oikeasti niin suuri ongelma kuin siitä puhutaan? Myös eräänlaisista muista ongelmista olen lukenut, lähinnä liittyen sensoriin näytössä, joka ei tunnista puhelua puhuttaessa kasvoja ja näin ei kytke näyttöä pois päältä. Minkälaisia kokemuksia teillä on iPhone 4:sta, omistaako monikin täältä sellaisen?
 
HTC Desire olisi toiseksi mielenkiintoisin, mutta lähinnä arveluttaa Androidin ja Macin yhteistyö. Androidin kehitys/päivityskin vähän arveluttaa, jossain mainittiin että päivitykset vanhoihin laitteisiin saattavat tyssätä kokonaan.. HTC:ssä tuntuu ainakin rautapuoli olevan kunnossa, ja näitäkin taitaa vihdoin saada ilman järjettömiä jonoja.
 
Viimeisempänä sitten tuo juuri julkaistu N8; Symbian ei oikein herätä mielenkiintoa mutta puhelimesta on jonkin verran kuitenkin kohuttu. Nokialaisia ovat kaikki puhelimeni olleet tähän mennessä, ja varsinkin nämä viimeisimmät ovat olleet tosi heppoista tekoa. Softat tahmaavat ja teko on tosi heikkoa..
 
Grugi
08.10.2010 09:59:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nokian voi unohtaa jos puhutaan älypuhelimista eli iPhone 4, HTC, Samsung sieltä joku malli mikä miellyttää.
 
Tosin jos sulla tosiaan on jo MAC niin iPhone voisi olla luonnollinen valinta sulle.
 
SDMF
mattim
09.10.2010 01:12:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Nokian voi unohtaa jos puhutaan älypuhelimista eli iPhone 4, HTC, Samsung sieltä joku malli mikä miellyttää.
 
Perustuen mihin ?
 
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
Grugi
09.10.2010 01:40:40 (muokattu 09.10.2010 11:47:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Perustuen mihin ?
 
Vaikka siihen että Nokia N8 ei ole muuta kuin hyvä pokkari kamera ja kilpailijat hoitaa muun puolen paljon paremmin.
 
SDMF
Janie Jones
09.10.2010 02:39:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mungiisi:
Eniten kolmikosta kiinnostaa tuo iPhone, Macia kun käytän muutenkin. Synkkaaminen ja laitteiden yhteistoiminta olisi todella sujuvaa. Hieman vaan arveluttaa tuo antenni-ongelma - onko se oikeasti niin suuri ongelma kuin siitä puhutaan? Myös eräänlaisista muista ongelmista olen lukenut, lähinnä liittyen sensoriin näytössä, joka ei tunnista puhelua puhuttaessa kasvoja ja näin ei kytke näyttöä pois päältä. Minkälaisia kokemuksia teillä on iPhone 4:sta, omistaako monikin täältä sellaisen?

 
Siihen on joka tapauksessa syytä hommata jokin suojus, kuten Applen Bumper, joka estää antenniongelman syntymisen (eristää sen tietyn kohdan), suojaa mahdollisessa putoamisessa jonkin verran, nostaa puhelinta pöytäpinnasta (estää naarmuuntumista, sikäli kuin sellaista syntyisi, lasi on kovaa) ja on sen verran kitkainen, että estää liukumista tason reunan yli. Lisäksi puhelin on sen kanssa käteen mukavampi.
 
En kyllä huomannut käytännössä mitään antenniongelmaa ennen tuon hommaamistakaan. Jos kenttä laskikin, niin ei se mun kaupunki- eikä mökkioloissa haitannut.
 
Noista muista mahdollisista ongelmista en ehkä tajunnut mitään, eli en ole käytännössä törmännyt. Kyllä toi näytön sulkee puhuttaessa, jos tää sitä tarkoitti.
 
Suosittelen, jos vain varaa on. Kamerakin on oikein hyvä, varsinkin tiettyjä lisä-appseja käyttämällä.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Peoplez
10.10.2010 17:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iPhonea kehiin vaan kerta maccikin löytyy. Sille saa tosi paljon kivoja musiikkiohjelmia ja muutenkin on hyvä puhelin. Toki voi olla että kilpailijat(android) on ottanu viime vuosina etumatkaa kiinni, mutta itse en ole koskaan ollut mihinkään tuotteeseen niin tyytyväinen, kuin iPhoneeni. Mutta hirvittäis silti maksaa 600e tuosta nelosmallista. Osta jostain 3Gs, se on melkeen yhtä hyvä puhelin ja saat puolet halvemmalla varmaan.
 
Almost famous
10.10.2010 19:03:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkös joku Android luureille mitään moniraita ohjelmaa. Olen vähän himotellut Samsungin galaxy s:ää. Olin siinä luulossa että on kun Ipodillekin vastaavia on. Vaan tänään kun koitin noita etsiä, ei tullut yhtäkään vastaan. Ajattelin että, olis kiva käyttää luuria ideoiden tallennukseen. Vaan jos ei tuollaisia löydy niin pitää sitten miettiä hankintaa uudestaan.
 
Grugi
10.10.2010 19:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Almost famous: Tietääkös joku Android luureille mitään moniraita ohjelmaa. Olen vähän himotellut Samsungin galaxy s:ää. Olin siinä luulossa että on kun Ipodillekin vastaavia on. Vaan tänään kun koitin noita etsiä, ei tullut yhtäkään vastaan. Ajattelin että, olis kiva käyttää luuria ideoiden tallennukseen. Vaan jos ei tuollaisia löydy niin pitää sitten miettiä hankintaa uudestaan.
 
Taitaa olla vielä kuitenkin niin että paras valikoima sovelluksia on iLuuriin ja mitä tohon kysymääsi tulee niin ei ole kyllä vastaan tullut.
 
SDMF
Kalmo
11.10.2010 00:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysytkö tätä siis puhelinten musiikkisovelluksia silmälläpitäen täällä Muusikoiden.net-sivustolla? Suomi24:ssä tai vastaavissa löytyy varmaan satoja tai tuhansia käyttäjämielipiteitä älypuhelimista älypuhelimina.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
CryptoFib
11.10.2010 16:12:15 (muokattu 11.10.2010 16:39:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Almost famous: Tietääkös joku Android luureille mitään moniraita ohjelmaa. Olen vähän himotellut Samsungin galaxy s:ää. Olin siinä luulossa että on kun Ipodillekin vastaavia on. Vaan tänään kun koitin noita etsiä, ei tullut yhtäkään vastaan. Ajattelin että, olis kiva käyttää luuria ideoiden tallennukseen. Vaan jos ei tuollaisia löydy niin pitää sitten miettiä hankintaa uudestaan.
 
Android on menny jo iPhonen ohi myynneissä ja se tullee näkymään varmasti softakehityksessä; Niitä lienee luvassa. Ite ostin Galaxy S:n melko vasta ja tykkään. Melkolailla samanmoiset luurit on kyseessä, mutta Omppufirman ihme rampautukset ja suljettu kehitysympäristö kallisti vaa'an kyllä Androidille. Ja joo, onhan tämä vähän OF:ää. :) (off forum.. )
 
E: Ja objektiivinen artikkeli galaxyn paremmuudesta (tai ainakin ajatuksia herättävää provokaatiota Applen ja myös Googlen tavoista tehdä pisnestä). Tervetullut, vaikkakin super-objektiivinen lähestyminen: http://hubpages.com/hub/Samsung-Gal … -4-Five-reasons-to-buy-the-Galaxy-S
 
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
tepeh
11.10.2010 17:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä Nokian N900 ja oon todella tyytyväinen ollut. Sovelluksia on reippaasti tarjolla ja nettiä voi selata vaivatta. Ja omien sovellusten teko onnistuu myös, jos vain kiinnostaa. Ja QWERTY-näppäimistö löytyy ja kosketusnäyttö.
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
Almost famous
11.10.2010 23:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CryptoFib: Android on menny jo iPhonen ohi myynneissä ja se tullee näkymään varmasti softakehityksessä; Niitä lienee luvassa. Ite ostin Galaxy S:n melko vasta ja tykkään. Melkolailla samanmoiset luurit on kyseessä, mutta Omppufirman ihme rampautukset ja suljettu kehitysympäristö kallisti vaa'an kyllä Androidille. Ja joo, onhan tämä vähän OF:ää. :) (off forum.. )
 
E: Ja objektiivinen artikkeli galaxyn paremmuudesta (tai ainakin ajatuksia herättävää provokaatiota Applen tavoista tehdä pisnestä). Tervetullut, vaikkakin super-objektiivinen lähestyminen: http://hubpages.com/hub/Samsung-Gal … -4-Five-reasons-to-buy-the-Galaxy-S

 
Joo täytyy nyt vähän aikaa katsella tilannetta. Sain vaan jostain foorumilta sellaisen käsityksen että androidissa oli joku ongelma tuon reaaliaikaisen nauhoituksen kanssa.... tai että se oli ainakin hyvin vaikeaa toteuttaa...Voi toki olla että puhe oli jostain vanhasta versioista. Tuollaista ohjelmaa on pyydelty Android foorumeilla jo aika pitkään eikä sellaista vissiin ole vieläkään Androidille olemassa.
 
Ottaisin itsekin mieluummin Samsungin, kun se vaikuttaa muuten oikein hyvälle ja tulishan se reilun kympin halvemmaksi kuussa.
 
rantes
12.10.2010 11:17:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla iphone 4. Hyvä vehje mutta pettymyksenä tuli että toi bluen valmistama mikrofoni MIKEY ei toimi uusimmassa iphonessa....no joku ratkaisu kumminkin tulossa. Olis vaan ollu hyvä kenttänauhuri kun on luuri kumminkin aina mukana.
 
dick.b
mungiisi
12.10.2010 11:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Kysytkö tätä siis puhelinten musiikkisovelluksia silmälläpitäen täällä Muusikoiden.net-sivustolla? Suomi24:ssä tai vastaavissa löytyy varmaan satoja tai tuhansia käyttäjämielipiteitä älypuhelimista älypuhelimina.
 
Löytyyhän niitä mielipiteitä vaikka mistä, mutta ajattelin nyt kysyä täälläkin kun joskus aiemminkin on puhelimista puhuttu (nytkin tuolla muut-palstalla).
 
Kyllä mun kelkka taitaa (kuten arvelinkin) lopulta päätyä ton iPhonen puoleen. Siinä on ne omat vikansa, mutta Macin kanssa taitaa olla aika iskemätön pari. Lisäksi tuo guitarrig iphonelle vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Ikävänlaisia vikoja noista iPhoneista on löytynyt, mutta voi olla että niistä tehdään niin iso numero kun puhelimesta on muutenkin kohistu.
 
Kontiak
12.10.2010 12:37:59 (muokattu 12.10.2010 12:38:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Perustuen mihin ?
 
Käyt melkein missä tahansa puhelinliikkeessä, niin myyjä sanoo sen saman sinulle. Onhan se tietysti suomalaisena vähän ikävä kuulla.
 
http://www.truthinshredding.com
mungiisi
13.10.2010 08:16:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin testaamassa tuon HTC Desiren, ja sekin kyllä vakuutti... Niinkin pieni asia, kuin flashin toimivuus selaimessa oli aika siisti juttu. Nyt täytyykin pohtia vähän enemmän että kumpaanko sitä taipuisi...
 
Kalmo
13.10.2010 09:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mungiisi: Löytyyhän niitä mielipiteitä vaikka mistä, mutta ajattelin nyt kysyä täälläkin kun joskus aiemminkin on puhelimista puhuttu (nytkin tuolla muut-palstalla).
 
Aivan! That's the point. "Muut"-palstalla.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Thet
13.10.2010 20:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kun tommonen Samsung Galaxy S on niin ois kiva tietää löytyykö siihen mitään hyödyllisiä musasovelluksia. Android-pohjainen siis.
 
"A lie is just a great story that somebody ruined with the truth " - Barney Stinson
Rallakka
15.10.2010 15:58:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Vaikka siihen että Nokia N8 ei ole muuta kuin hyvä pokkari kamera ja kilpailijat hoitaa muun puolen paljon paremmin.
 
Kyllä siitä on muuhunkin.
 
Olen taistellut/kyynelehtinyt/riemuinnut/iloinnut N8:n kans jo vuoden. Erinomainen laite se on tänäpäivänä.
 
Tosin meikä on jo wanha ja tartten hw qwertyn joten mulla on mukana myös N900:n
 
"I'm only wearing black until they invent something darker"
mattim
15.10.2010 18:04:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallakka: Kyllä siitä on muuhunkin.
 
Olen taistellut/kyynelehtinyt/riemuinnut/iloinnut N8:n kans jo vuoden. Erinomainen laite se on tänäpäivänä.
 
Tosin meikä on jo wanha ja tartten hw qwertyn joten mulla on mukana myös N900:n

 
Löytyyko hyvää kitaran viritintä mihinkään älypuhelimeen ? Mulla on vanhassa S60 puhelimessa pyörivä "Guitar Tuner" jota käyttelin aikoinaan. Nyt tuo puhelin on arkistossa. Eipä ole päivityksiä näkynyt tuohon softaan.
 
Matti
 
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «