Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kelluvasta tallasta kiinteä blokkaamalla?
1 2
Mr.Sit.com
07.10.2010 14:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kitara missä on kelluva talla, miten se kannattaa blokata että käyttäytyis kuten kiinteä? Eli ei tarttis käyttää virityslukkoja tai kiristellä jousia tämän tästä. En mä kuitenkaan kampea käytä ku komppia enimmäkseen skeballa soitan ja tästä on toi kammenkiinnityssysteemikin paskana :D
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
Numb
07.10.2010 14:34:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sopiva pala puuta sinne tallan koloon. 9V patteri on myös monen suosikki.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Borlag
07.10.2010 14:35:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pattereiden kanssa kannattaa tosin muistaa että ne tuppaa vuotamaan ajan mittaan.
 
Grugi
07.10.2010 14:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Patteri taitaa olla liian iso sinne ja tarvitsee ehkä putkimiehen paikalle mutta paristo on sitten asia erikseen :D eh eh
 
joo haen takin ---->
 
SDMF
MJ-2
07.10.2010 16:47:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Sopiva pala puuta sinne tallan koloon. 9V patteri on myös monen suosikki.
 
Eiks se sillon oo blokattu vaan toiseen suuntaan?
 
ReBeat
07.10.2010 17:01:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MJ-2: Eiks se sillon oo blokattu vaan toiseen suuntaan?
 
Kielet vetää ja pitää sen kyllä paikallaan. Ongelmaa vois olla lähinnä sillon, jos sulla on joku korkeaperäinen floikka ja painat soittaessa sitä kädellä taakse päin.
 
Mr.Sit.com
07.10.2010 17:17:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MJ-2: Eiks se sillon oo blokattu vaan toiseen suuntaan?
 
Nii tätä mä just mietin. Pitäiskö se jollain ylimääräisillä ruuveilla pistää paikoilleen? Ja eikö jos sen blokkaa vaikka tommosella paristolla ni vaikuta edelleen noi jouset ja niiden löysyys? Halpa kitara alunperinkin ja nyt ollu jonkun 6-7 vuotta noi samat jouset siellä takana...
 
Tietenkin vois jollain pitkillä ruuvilla (onpa hankala taivutusmuoto, pitäiskö olla ruuveilla?) pistäis jonkun kiinteen tallan kiinni sinne "kuopan" pohjaan mut vähän arveluttaa sekin... Tarttis siihen väliin keksiä jotain.
 
Voisko ne jouset korvata jollain venymättömällä? Sit tosin menetettäis säätömahdollisuus... Mut jos toisesta päästä kiilais vaikka sillä paristolla ni sittenhän sen vaan tarttis saada sopivan mittaseks.
 
Kauheet pohtimiset tässä :D
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
h.e.k.a
07.10.2010 17:28:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Voisko ne jouset korvata jollain venymättömällä? Sit tosin menetettäis säätömahdollisuus...
 
http://tremolno.com/
 
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
-Cale
07.10.2010 18:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Patteri taitaa olla liian iso sinne ja tarvitsee ehkä putkimiehen paikalle mutta paristo on sitten asia erikseen :D eh eh
 
joo haen takin ---->

 
Jostain syystä nauratti vaikkei ehkä pitäisi... +
 
Sen verran pitää nillittää että tästäkin aiheesta on keskusteltu täällä monen monta kertaa, haulla olisi varmasti löytynyt. Jos on kärsimättömämpi niin google löysi vastauksen 0,25 sekunnissa.
 
ReBeat
07.10.2010 18:15:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Pitäiskö se jollain ylimääräisillä ruuveilla pistää paikoilleen?
 
Ei.
 
Ja eikö jos sen blokkaa vaikka tommosella paristolla ni vaikuta edelleen noi jouset ja niiden löysyys?
 
Vaikuttaa. Ne kannattaa laskea löysälle.
 
Tietenkin vois jollain pitkillä ruuvilla (onpa hankala taivutusmuoto, pitäiskö olla ruuveilla?) pistäis jonkun kiinteen tallan kiinni sinne "kuopan" pohjaan mut vähän arveluttaa sekin... Tarttis siihen väliin keksiä jotain.
 
Turhaa hommaa.
 
Voisko ne jouset korvata jollain venymättömällä? Sit tosin menetettäis säätömahdollisuus...
 
Turhaa hommaa. Ei sitä tarvi säätää kun se makaa "kiinteänä".
 
MJ-2
07.10.2010 18:37:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Kielet vetää ja pitää sen kyllä paikallaan. Ongelmaa vois olla lähinnä sillon, jos sulla on joku korkeaperäinen floikka ja painat soittaessa sitä kädellä taakse päin.
 
Jolloin talla on blokattu siis vain toiseen suuntaan...
 
viny
07.10.2010 19:00:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Idea onkin blokata se toiselta puolelta ja sitten löysätä jousia jonkunverran. Kielet vetää sen tallan kyllä tarpeeksi kovin sitä blokkia vasten, että ei se talla sukella mihinkään enää(Ainakaan vahingossa).
 
Antti1
07.10.2010 19:07:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

viny: Idea onkin blokata se toiselta puolelta ja sitten löysätä jousia jonkunverran. Kielet vetää sen tallan kyllä tarpeeksi kovin sitä blokkia vasten, että ei se talla sukella mihinkään enää(Ainakaan vahingossa).
 
Tai löysäämisen sijaan voi jättää myös ainoastaan yhden jousen paikalleen. Aika lujaa saa yleensä vääntää, että lähtee talla vaappumaan.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Sintti
07.10.2010 19:47:41 (muokattu 07.10.2010 19:55:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

viny: Idea onkin blokata se toiselta puolelta ja sitten löysätä jousia jonkunverran. Kielet vetää sen tallan kyllä tarpeeksi kovin sitä blokkia vasten, että ei se talla sukella mihinkään enää(Ainakaan vahingossa).
 
Tai sitten voi laittaa ne puupalikat kummallekin puolen tallan blokkia. Veistelee vain sopivat palikat niin hyvin toimii. Itse ainakin olen molemmilta puolilta tukenut oman floikkani.
 
Mr.Sit.com: Voisko ne jouset korvata jollain venymättömällä? Sit tosin menetettäis säätömahdollisuus...

http://tremolno.com/

 
Voihan tommosen itekin väkertää, jos löytyy hitsarin vikaa peukalon päästä. Johonkin putkenpätkään vain sopivat kiinnitykset tekaisee niin luulisi toimivan.
 
EDIT: Katsoinpa tuolta sivuilta tuon jälleenmyyjään tuolle Tremol-No:lle. Meni jonnekin ruotsalaisen soitinfirman sivuille. Hinta leppoisat 795,00 kr, jonka google sanoo olevan 85,2919071 euroa. Kivasti hintaa metallinpalalla, jossa pari ruuvia.
 
Mr.Sit.com
07.10.2010 21:47:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sintti: Katsoinpa tuolta sivuilta tuon jälleenmyyjään tuolle Tremol-No:lle. Meni jonnekin ruotsalaisen soitinfirman sivuille. Hinta leppoisat 795,00 kr, jonka google sanoo olevan 85,2919071 euroa. Kivasti hintaa metallinpalalla, jossa pari ruuvia.
 
Samaa mäkin katoin, kitaran arvo lähentelee samaa... Johonkin arvokkaampaan kitaraan tommosen vois hankkiakin mut ei tähän :) täytyy ny kattoo jos jotkut puupalat sais siihen värkättyä. Suurin harmihan mitä tässä voi tapahtua on kielten katkeaminen, ja siitäkin selviää noin kympillä.
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
Antti1
07.10.2010 22:58:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Suurin harmihan mitä tässä voi tapahtua on kielten katkeaminen, ja siitäkin selviää noin kympillä.
 
Miten sä ne kielet meinaat saada katkeamaan, jos puupalikalla blokkaat tallan?
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
h.e.k.a
07.10.2010 23:02:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Samaa mäkin katoin, kitaran arvo lähentelee samaa... Johonkin arvokkaampaan kitaraan tommosen vois hankkiakin mut ei tähän :)
 
Thomannille lähti eilen tuollainen tilaukseen, hinta 75e. Asennuskohteena Musarin JP6, ja tarkoitus on tosiaan välillä saada lukittua talla ja taasen välillä käyttää kampeakin. Vaikka perusrakenne onkin jokseenkin yksinkertainen, ei sulavatoimista härpäkettä välttämättä ihan helposti ja nopeasti 75 eurolla itsekään valmista.
 
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
ReBeat
07.10.2010 23:12:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eBayssä on eri versioita 40-54 eurolla (sisältäen rahdin). Nuo kalliimmatkin saattaa hyvin tulla vielä tullin ohi.
 
ubik
08.10.2010 09:53:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

netti o täynnä blokkaus ohjeita. ja sit jos sille kelluvalle ei tosiaankaa oo käyttöä/hyötyä ni kannatasiko miettiä vaihtoa kiinteä tallaiseen? ite tein näin ja totsein et kyl se pitää sitteki kelluva olla vaikka siinä oma säätösä on. tosin halapa kelluva talla ei muuta ku murheen kryyni.
 
mikä kitara siulla on? ilmeisesti melko halpa, mut toriha o täynnä halpoja kiinteätallaisia kitaroita.
 
Mr.Sit.com
08.10.2010 12:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

7-kielinen hb... Ja kun bassoa pääasiassa soitan eikä niihinkään vehkeisiin ole varaa ni ei tähänkään pysty suuria summia laittamaan. En oo siis sitten yläasteen soittanu keikalla kitaraa, ja tuskinpa tulee tulevaisuudessakaan... Hauska vaan välillä soitella, ja olis kiva virityksilläkin pelleillä.
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «