Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stratoon kapeampia tallapaloja
1
StevieRayVehkakoski
06.10.2010 09:50:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykös maailmalta mitään konversio-tallapaloja millä saisi 56mm string spreadin muutettua 52mm:ksi? Mun Hot Rod '62 Stratossa on 56mm leveellä kielet tallassa ja mun soittotyyli on sellainen että tulee jatkuvasti napsuteltua E ja e-kieltä siitä nauhan pään yli ja tosiaan pari milliä varaa otelaudan reunalla tekisi gutaa.
 
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
JuSu
06.10.2010 10:26:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StevieRayVehkakoski: Löytyykös maailmalta mitään konversio-tallapaloja millä saisi 56mm string spreadin muutettua 52mm:ksi? Mun Hot Rod '62 Stratossa on 56mm leveellä kielet tallassa ja mun soittotyyli on sellainen että tulee jatkuvasti napsuteltua E ja e-kieltä siitä nauhan pään yli ja tosiaan pari milliä varaa otelaudan reunalla tekisi gutaa.
 
En tiedä, löytyykö pelkkiä tallapaloja, mutta Callahamilla on kokonainen talla, jossa on runkoon kiinnitys leveämmällä jaolla, mutta string spread on kapea. Malli on Callaham V/N Model.
 
Kallishan tuo on, mutta toisaalta laadukas talla on parhaita parannuksia, mitä stratoon voi tehdä. En tosin tiedä, minkälaatuinen talla tuossa Hot Rodissa on alunperin.
 
http://www.callahamguitars.com/partsstr.htm#narrow_strat_bridge
 
JuSu
 
Annoin lusikalla, kauhalla sain.
Progorava
06.10.2010 15:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StevieRayVehkakoski: Löytyykös maailmalta mitään konversio-tallapaloja millä saisi 56mm string spreadin muutettua 52mm:ksi? Mun Hot Rod '62 Stratossa on 56mm leveellä kielet tallassa ja mun soittotyyli on sellainen että tulee jatkuvasti napsuteltua E ja e-kieltä siitä nauhan pään yli ja tosiaan pari milliä varaa otelaudan reunalla tekisi gutaa.
 
Tuollaisia paloja tuskin löytyy, koska ne reijät mistä tallapalan ruuvit tulee läpi pohjalevyn takaosassa ovat myös jenkkijaon mukaiset. Eli callaham lienee ainoita vaihtoehtoja, ellet halua puutöihin..
 
www.stewmac.com ja www.guitarfetish.com kannattaa varulta kahlata myös läpi..
 
juuri kun luulit olevasi pohjalla, se olikin vasta välipohja..
kimurantti1
06.10.2010 15:39:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gotohilta löytyy ainakin 510T-SF2 -talla, joka on heidän modernisoimansa versio stratotallassa, mutta pienemmällä kielten välityksellä. Talla on 6-ruuvinen, joten jos baseplaten ruuvien paikat vaan natsaa vanhojen kanssa yksiin, niin en näe mitään syytä miksei sitä voisi laittaa tilalle. En mene kuitenkaan takuseen tästä. Kannattanee soittaa paikalliselle kitaratohtorille ja kysyä asiaa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Krice
06.10.2010 19:33:51 (muokattu 06.10.2010 19:35:14)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wilkinson WVCSB on melkein yhtä hyvä eli muuttaa 56mm välistyksen 54mm:n (ja ideana tallassa on, että kiinnitysruuvit on 56mm eli tallan voi vaihtaa ilman porauksia). Kirjoitin joskus blogiini sepustuksen vaihto-operaatiosta:
 
http://pkpguitar.blogspot.com/2009/11/wilkinson-wvcsb.html
 
LaMotta
06.10.2010 20:45:04 (muokattu 06.10.2010 20:46:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko liian rumaa vain viilata toiset urat tallapalaan?
Eikös joissakin Fendereissä ole monivalintauratallapaloja ja tehtaan jäljiltä?
Olikohan Jazzmasterissa?
 
Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!
aristoteles666
06.10.2010 20:56:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Olisiko liian rumaa vain viilata toiset urat tallapalaan?
Eikös joissakin Fendereissä ole monivalintauratallapaloja ja tehtaan jäljiltä?
Olikohan Jazzmasterissa?

 
"vintage" mallisessa tallassa saat e kielet lähemmäksi kallistamalla niitä tallapaloja ruuveilla sisäänpäin vinoksi.
 
LaMotta
06.10.2010 20:58:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: "vintage" mallisessa tallassa saat e kielet lähemmäksi kallistamalla niitä tallapaloja ruuveilla sisäänpäin vinoksi.
 
No joo. Itse en niistä perusta just sen vuoksi kun kielet slaidaa niissä eestaas.
 
Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «