Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä löytyy Velcroteippiä
1 2
rambage28
04.10.2010 09:48:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko kellään vinkkejä mistä likkeistä sitä velcroteippiä (jota efektien pohjiin laitetaan) löytyisi?
 
Rane
 
Numb
04.10.2010 09:52:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etola tai Biltema esim.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
almqvist
04.10.2010 09:58:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kangaskaupoista löytyy yleensä myös velcroa
 
Pluto
04.10.2010 09:59:22 (muokattu 04.10.2010 10:00:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clas Ohlson.
 
Dillon, you son of a bitch!
sickboy
04.10.2010 10:00:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K-Rauta myy tota muös.
 
JTTH
06.10.2010 15:58:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fiksummat on kertonut, että paras velcro pedaalilautaan olisi 3M:n Dual Lock. Osaako joku kertoa mistä kaupasta sitä löytyy Helsingin seudulla? Muutamasta rautakaupasta oon kyselly, mutta vielä ei ole löytynyt..
 
ballfish
06.10.2010 15:59:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JTTH: Fiksummat on kertonut, että paras velcro pedaalilautaan olisi 3M:n Dual Lock. Osaako joku kertoa mistä kaupasta sitä löytyy Helsingin seudulla? Muutamasta rautakaupasta oon kyselly, mutta vielä ei ole löytynyt..
 
Etrasta ostin riihimäeltä. Taitaa olla helsingissä myös.
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
svilo
06.10.2010 16:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JTTH: Fiksummat on kertonut, että paras velcro pedaalilautaan olisi 3M:n Dual Lock. Osaako joku kertoa mistä kaupasta sitä löytyy Helsingin seudulla? Muutamasta rautakaupasta oon kyselly, mutta vielä ei ole löytynyt..
 
Etola, teollisuus sellainen...
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Kipander
06.10.2010 16:26:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JTTH: Fiksummat on kertonut, että paras velcro pedaalilautaan olisi 3M:n Dual Lock. Osaako joku kertoa mistä kaupasta sitä löytyy Helsingin seudulla? Muutamasta rautakaupasta oon kyselly, mutta vielä ei ole löytynyt..
 
Teollisuus-etola eli etra, herttoniemessä on yksi piste. CO:lta saa vastaavaa, Dual Lock-kopiota, monta kertaa halvempaa. Tärkeätä tätä käyttäessä on puhdas kiinnityspinta, metalli/muovi, sekä ettei teippiä käytetä liikaa, vasn pienibä paloina ja myös että liima saa asettua huoneenlämmössä ennen liikuttelua. Pitää hyvin, velcroa en suosittele pedaalien ym. kiinnitykseen.
 
oiva tumpeloinen
06.10.2010 16:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kipander: Teollisuus-etola eli etra, herttoniemessä on yksi piste. CO:lta saa vastaavaa, Dual Lock-kopiota, monta kertaa halvempaa. Tärkeätä tätä käyttäessä on puhdas kiinnityspinta, metalli/muovi, sekä ettei teippiä käytetä liikaa, vasn pienibä paloina ja myös että liima saa asettua huoneenlämmössä ennen liikuttelua. Pitää hyvin, velcroa en suosittele pedaalien ym. kiinnitykseen.
 
Arvaat varmaan seuraavan kysymyksen, mutta kysytään nyt kuitenkin. Miksi Velcro ei ole hyvä pedaalien kiinnitykseen?
 
Imper
06.10.2010 16:37:45 (muokattu 06.10.2010 18:51:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se Dual Lockhan on ihan paskaa. Vaatii hitonmoisen puhdistuksen ja pitää laittaa metallille että pysyy. Sittenkin saa hampaat irvessä repiä irti ja usein tarrat lähtee irti pedaaleista. Ei jaksa tapella. En näe mitään muuta syytä Dual Lockin paremmuudelle kun kiinnityslujuus, ja se on musta ihan liian luja.
 
Tavallinen Bilteman "Velcro" (keltanen pahvipaketti, en oo varma merkistä) on satakertaa helpompaa ja toimivampaa.
 
EDIT: Biltema Takiaisnauha lukee tossa paketissa. 3m x 50mm. Maksaa jotain 10-20e.
 
Everyone is a per-son
toxic
06.10.2010 16:47:36 (muokattu 06.10.2010 16:48:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuopiosta en ole löytänyt vaikka olen käynyt kaikki puljut läpi. Kenelläkään havaintoa mistä voisi löytyä?
 
Prismassa olisi tosin ollut 3.50 eurolla kaksi 5 sentin pätkää, mutta ajattelin että taitaa olla hieman turhan kallista rakennella spedulankkua sellaisista joten jäi ostamatta.
 
erty
06.10.2010 17:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sit kun irrottelee pedaalia laudasta niin kannattaa käyttää jotain apuvälinettä, esim. veistä tai viivotinta. Kyl se pedaali suoraankin repimällä lähtee, mut sit jää tarranauhat usein lautaan..
 
jyrkalt
06.10.2010 20:23:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imper: Se Dual Lockhan on ihan paskaa. Vaatii hitonmoisen puhdistuksen ja pitää laittaa metallille että pysyy. Sittenkin saa hampaat irvessä repiä irti ja usein tarrat lähtee irti pedaaleista. Ei jaksa tapella. En näe mitään muuta syytä Dual Lockin paremmuudelle kun kiinnityslujuus, ja se on musta ihan liian luja.
 
Tavallinen Bilteman "Velcro" (keltanen pahvipaketti, en oo varma merkistä) on satakertaa helpompaa ja toimivampaa.
 
EDIT: Biltema Takiaisnauha lukee tossa paketissa. 3m x 50mm. Maksaa jotain 10-20e.

 
Mä oon leikannut sen Dual Lockin pituussuunnassa halki.
Pitää kiinni kuin tauti ja lähtee tarvittaessa irtikin ilman rautakampea.
Ja säästäähän tossa nauhaakin. Eio ihan ilmasta.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
oiva tumpeloinen
06.10.2010 20:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toxic: Kuopiosta en ole löytänyt vaikka olen käynyt kaikki puljut läpi. Kenelläkään havaintoa mistä voisi löytyä?
 
Prismassa olisi tosin ollut 3.50 eurolla kaksi 5 sentin pätkää, mutta ajattelin että taitaa olla hieman turhan kallista rakennella spedulankkua sellaisista joten jäi ostamatta.

 
Jos sieltä Kuopiosta löytyy Etra (siis entinen teollisuus-Etola), niin sieltä löytyy. Tai ainakin ne tilaa pyynnistä. Taitaapi 3M:n nauha olla jotain 5 euron luokkaa metriltä.
 
hevikukko
06.10.2010 21:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä hain meidän lähimmästä kangaskaupasta. Maksaa jonkun muutaman egen metri ja hyvällä liimalla on varustettu. Alle 10 euroa joka tapauksessa. Hyvin on toiminut ja nyt on loppunut. Täytyypä hakea lisää.
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
I3enjam1n
06.10.2010 22:17:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toxic: Kuopiosta en ole löytänyt vaikka olen käynyt kaikki puljut läpi. Kenelläkään havaintoa mistä voisi löytyä?
 
Prismassa olisi tosin ollut 3.50 eurolla kaksi 5 sentin pätkää, mutta ajattelin että taitaa olla hieman turhan kallista rakennella spedulankkua sellaisista joten jäi ostamatta.

 
Itse kävin juuri viime viikolla hakemasta Nappi ja Nauha:sta, sellainen ompelutarvikeliike siinä Anttilan takana/lähellä. Sieltä löytyy metritavarana ja ei ole kovin kallista. Mä ostin vielä sellaista, jossa on ekstratehokas liima ja kyllä pysyy. Valitettavasti ostin juuri viimeiset viisi metriä sitä mallia, toki oli siellä paljon muitakin erilaisia.
 
toxic
06.10.2010 22:28:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: ...ostin juuri viimeiset viisi metriä sitä mallia, toki oli siellä paljon muitakin erilaisia.
 
Vihaan sinua. ;)
 
No ei, vaan palkitsen sinut plussalla. On tullut nimittäin tovi etsittyä tuota pyhää teippiä.
 
Kipander
07.10.2010 07:13:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Mä oon leikannut sen Dual Lockin pituussuunnassa halki.
Pitää kiinni kuin tauti ja lähtee tarvittaessa irtikin ilman rautakampea.
Ja säästäähän tossa nauhaakin. Eio ihan ilmasta.

 
Juuri näin, sitä pitoa on riittävästi, pieni siivu riittää pedaalin ala ja yläosaan.
 
McNulty
07.10.2010 11:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä oli jo Teollisuus-Etola mainittu. Meilläpäin sen nimi tuppaa olemaan ETRA, eli jos joku ei Teollisuus-Etovaa löydä niin kokeilkoon Etralla.
 
3M Dual-Lock nimistä matskua pitäisi olla jokaisessa Etrassa hyllytavarana. Ja 3M:n laatuun voi taatusti luottaa. Liimat pysyy ja onpi itseasiassa niin vaffaa tuo velcro että sillä uskaltaa pultata isompia ja painavempiakin pedaalihässäköitä lankkuihin kiinni (esim. Boss GT-8 tms.)
 
Tulis talavi nii näköö mitä köyhät pistää ylle!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «