Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 572 73 74 75 7696 97 98 99 100
Antti K.
05.10.2010 08:11:15
tmmy: Onko V4BH vielä valmistuksessa? Ymmärtääkseni V4BH:n valmistus lopetettiin tuotannon siirryttyä itään.

Jep, ei tehdä enää. Aika rientää, arvo nousee...
Isotalo
05.10.2010 09:21:38
Antti K.: Jep, ei tehdä enää. Aika rientää, arvo nousee...

Enpä usko V-4BH:n arvon juuri nousevan.
absqua
06.10.2010 10:31:00
HenriF: Kuvia uusista ampegeista.

http://www.chambonino.com/work/ampeg/amp4.html

Mielenkiintoinen linkki, kiitokset!
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
HenriF
06.10.2010 11:01:41 (muokattu 06.10.2010 11:07:01)
absqua: Mielenkiintoinen linkki, kiitokset!

Taitavaa liimausjälkeä. Taitaa vaan vahvarin arvo nousta. Siis huollon arvo.
karski
06.10.2010 23:01:52
Päivitänpäs pitkästä aikaa Ampeg osastoni ajantasalle:
- Ampeg SVT V9 nuppi (about -78)
- Ampeg V4B nuppi (about -71)
- Ampeg SVT 8x10" kaappi (-90`s)
- Ampeg SVT 4x10" kaappi (-80`s)

Vanha ja uskollinen Rickenbacker 4003 (-87 about) käskee pääsääntöisesti Ampegeja edelleenkin. Tulipas muutes hommattua uudenkarhee Epiphone EB-3 bassokin, joka vaatii tosin chinasetien (tai tätien) jälkeen pientä säätöä ja kolvailua: Ovat juotelleet tehtaalla lineaariset ja logaritmiset (tone & vol.) potikat väärin eli sekaisin keskenään...Muuten hinta/laatusuhde ok.
K
JPen
09.10.2010 20:47:14
Multa löytyy BA115-combovahvari. On ihan tarpeeksi hyvä kotioloihin.
bassline
12.10.2010 20:16:38
Micro-vr & svt210av hankittu
"se muuten oli rikki jo kun mä tuli paikalle..."
Seba
14.10.2010 17:20:09

rääh.
svt2pro taitaa alkaa olla putkiremppaa vailla.
huvikseni koitin varawarwickkia ja havaitsin että sillä saa paljon enemmän punchia kuin svt:llä ja rantiksen kangas kangas heiluu paljon mallikkaammin.

tehoa piisaa yli omien tarpeiden eli pääteputkia on varmaan turha vielä vaihtaa vai hä?

putkisuosituksia etusiin ym kaivattaisiin vähän jotta millä saisi kunnon middlepuukotuksen maukkaimmin kaivettua ulos kun ei lähteet enää lepata..
Rai rai.
M.Hanski
15.10.2010 09:47:56
Seba: svt2pro taitaa alkaa olla putkiremppaa vailla.
...
putkisuosituksia etusiin ym kaivattaisiin vähän jotta millä saisi kunnon middlepuukotuksen maukkaimmin kaivettua ulos kun ei lähteet enää lepata..

Mitenkäs olisi biasoinnin tarkistus ennen pääteputkien vaihtoa?
watson
15.10.2010 13:14:14
Liitynpä klubiin näillä:
SVT-CL (Made in USA)
SVT-15E (Made in USA)
Myin juuri pois SVT-410 HLF:n ja hakusessa on Classic mallin rantasauna, mieluusti jenkkimalli.

Onko kellään kokemusta näistä uusista Pro Neo- sarjan kaapeista?
http://www.ampeg.com/products/proneo/
Hyvänä päivänä boogie kulkee jo...
Seba
15.10.2010 21:11:22 (muokattu 15.10.2010 21:18:33)

unskelotti: Mitenkäs olisi biasoinnin tarkistus ennen pääteputkien vaihtoa?

niin joo eipä tuotakaan ole hetkeen tullut katsottua.
siellähän on ledit ja säätöruuvit, niin on helppo tsekata samalla.
tosin kuten totesin että tuskin olen pääteputkia vaihtamassakaan vielä kun mökää lähtee kyllä tajuttomasti, mutta jotenkin punchia ei irtoa, vai atakkia vai mikä hitto se oikea termi nyt onkaan.

ei tunnu kropassa eikä ilmaa liiku edes warren 5.1 veroisesti.
Rai rai.
Dropped C
17.10.2010 04:38:49
Ehkä se Ampekki ei ookkaan niin tykki peli? Että ne on vaan puristit mitkä ulvoo kuorossa? Tai mistä minä tiedän. Ja Warre ei ole mitenkään äänekäs peli, mielestäni.
Dropped C
17.10.2010 04:40:02
Itteeni täällä vaan psyykkaan, ettei ikinä tuu ees vahingossa hommattua. Ei tollasii toosia jaksa tällänen kukkakeppi kanniskella.
absqua
17.10.2010 09:45:41
Seba: niin joo eipä tuotakaan ole hetkeen tullut katsottua.
siellähän on ledit ja säätöruuvit, niin on helppo tsekata samalla.
tosin kuten totesin että tuskin olen pääteputkia vaihtamassakaan vielä kun mökää lähtee kyllä tajuttomasti, mutta jotenkin punchia ei irtoa, vai atakkia vai mikä hitto se oikea termi nyt onkaan.

ei tunnu kropassa eikä ilmaa liiku edes warren 5.1 veroisesti.

mun kokemukseni mukaan pääteputket kuluvat huomattavasti nopeammin kuin etuasteputket, ja siltä pohjalta tulee mieleen ettei etuasteputkien vaihto asiaa välttämättä niin paljon auta.

sitäpaitsi sähän voit kokeilla asiaa kytkemällä jonkun erillisen etusen tms suoraan ton SVT2PRO:n päätteeseen ( ja vastaavasti ajamalla ampegin etusella jotain toista päätettä). noilla kokeiluilla pääset varmaan vähän hajulle siitä missä se ongelma on.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Seba
17.10.2010 10:11:52

absqua: mun kokemukseni mukaan pääteputket kuluvat huomattavasti nopeammin kuin etuasteputket, ja siltä pohjalta tulee mieleen ettei etuasteputkien vaihto asiaa välttämättä niin paljon auta.

sitäpaitsi sähän voit kokeilla asiaa kytkemällä jonkun erillisen etusen tms suoraan ton SVT2PRO:n päätteeseen ( ja vastaavasti ajamalla ampegin etusella jotain toista päätettä). noilla kokeiluilla pääset varmaan vähän hajulle siitä missä se ongelma on.

Mä kun rupean sähläämään niin saan vaan kaikki rikki :)
Mulla on tuo ampekki ja warren nuppi, eikä mitään hajua miten niitä voi kytkeä ristiin, jos yleensä voi :)

Sinällänsä toimii kyllä ja tehoa piisaa kyllä paljon yli omien tarpeiden, ihmetyttää vaan kun tuo warre pisti laakista etukankaan lepattamaan, ja ampekki vaatii vitusti enemmän volaa että alkaa lepattamaan :)
Ei olla sitten enää inhimillisissä treenisvolumeissa ollenkaan..

Tai sitten pitää koittaa vaan jatkaa equtusta.
Surunaamaequlla pumppaa tähän mennessä parhaiten..

Pitänee kahtoa, jos pääteputket joutuu vaihtamaan, niin sama se on vaihtaa koko setti sitten kerralla etusineen päivineen, ne ei enää siinä konkurssissa tunnu :)
Rai rai.
dewfall
17.10.2010 18:46:51

Seba: Mä kun rupean sähläämään niin saan vaan kaikki rikki :)
Mulla on tuo ampekki ja warren nuppi, eikä mitään hajua miten niitä voi kytkeä ristiin, jos yleensä voi :)

Profetin line outista tai effects sendistä Ampegin power amp iniin, Ampegin preamp outista Profetin effects returniin. Ei toki yhtaikaa.
poppamies
17.10.2010 19:13:29

absqua: mun kokemukseni mukaan pääteputket kuluvat huomattavasti nopeammin kuin etuasteputket...

Nimenomaan näin. Etuasteputkia ei tarvitse käytännössä vaihtaa "koskaan" jos ei oo viallisia. Kestävän jopa kymmeniä vuosia normaalikäytössä. Huonot putket ja pääteputket on asia erikseen
G strings are for strippers
Geezler
17.10.2010 20:45:50
poppamies: Nimenomaan näin. Etuasteputkia ei tarvitse käytännössä vaihtaa "koskaan" jos ei oo viallisia. Kestävän jopa kymmeniä vuosia normaalikäytössä. Huonot putket ja pääteputket on asia erikseen

Komppaan edelleen: vaihdoin juuri V4BH:n etuasteputket viiden vuoden käytön jälkeen, eikä soundiin tullut minkäänlaista korvin (tai lahkeen) havaittavaa muutosta.
Seba
18.10.2010 08:16:15

Kai se on sitten ensin tsekattava onko biasointi kohdillaan ja tarvittaessa sitten vaihdettava pääteputket ensin.
Rai rai.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)