Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi kitaravahvistin hintaluokassa +- 300e
1 2 3
shnigi
05.10.2010 15:00:37 (muokattu 05.10.2010 17:15:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys, uusi kitaravahvistin olis tarkoitus ostaa nykyisen micro cuben tilalle, rahaa olis varaa laittaa likoon 300e siitä joustaen vaikka 50e. Itselläni ei ole kajareista mitään tietoa millainen pitää olla..? Riippuu varmaan musatyylistä ja siihen vastaus on: kaikenlaista. Yleispätevä mölypurkki siis. Efektejäkin olis kiva olla kun en mitään pedaaleja omista.
 
Line 6 olen ainakin katsellut, siinä on mielettömän mukava särö ja tehoja löytyy myöskin. http://www.thomann.de/fi/line6_spid … id=3b767a9350caad90a8d76296252a2b2e
 
Toinen vaihtoehto mitä kattelin olis roland cube 80w, hieman kalliimpi, pienempi mutta huonompi särö mielestäni. http://www.thomann.de/fi/roland_cube80x.htm
 
Olisiko noista jompikumpi kelvollinen mölytoosa vai mitä suosittelette ?
 
Knoppix
05.10.2010 15:15:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Line-6:set ollut itselle ainakin hieman pettymyksiä. Saundi on muovinen ja säröytyy todella oudosti. Cubesta ei ole kokemusta paitsi Micro versiona.
 
Johannes
llarppp
05.10.2010 15:17:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen tuota Rolandin Cube 80x:sää! Loistava peli. Hyvät säröt lähtee metal mallinnuksella (5150 mallinnus). Vähän säätää saundia ni kyllä lähtee. Vaihdoin Peaveyn Valveking half stackin tuohon :D
 
"Every man dies, not every man really lives."
MTM
05.10.2010 15:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä:
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/51401206
 
maailmalta saa tuota edullisemminkin.
 
Borlag
05.10.2010 15:28:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MTM: Tämä:
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/51401206
 
maailmalta saa tuota edullisemminkin.

 
60 wattisen saa käytettynä noin kolmeensataan. Itse ostin torilta tuollaisen noin kuukausi sitten.
 
Tiku35
05.10.2010 15:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vox VT -sarja on palvellut loistavasti. Hyviä mallinnuksia jokaiseen musiikkityyliin...
 
MTM
05.10.2010 15:31:43 (muokattu 05.10.2010 15:32:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borlag: 60 wattisen saa käytettynä noin kolmeensataan.
 
Kyllä. Mulla on 60-wattinen power engine (käytettynä 230 e) 10-wattisen Trademarkin (käytettynä 159 e) perässä. Omakuvissa.
 
shnigi
05.10.2010 17:11:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi linkattu vahvistin oli todella ruman näköinen :D cubessa ja line 6 on kuitenkin +75 wattia, mahtais pärjätä jo pienemmillä keikoillakin. Itse tykkäsin line 6 säröstä enemmän kuin tuosta cubesta. Mutta eniveis lisää ehdotuksia tai mielipiteitä
 
llarppp
05.10.2010 17:12:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shnigi: Toi linkattu vahvistin oli todella ruman näköinen :D cubessa ja line 6 on kuitenkin +75 wattia, mahtais pärjätä jo pienemmillä keikoillakin. Itse tykkäsin line 6 säröstä enemmän kuin tuosta cubesta. Mutta eniveis lisää ehdotuksia tai mielipiteitä
 
Suosittelen edelleen tuota Cubea
 
"Every man dies, not every man really lives."
novo
05.10.2010 17:17:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shnigi: Toi linkattu vahvistin oli todella ruman näköinen :D cubessa ja line 6 on kuitenkin +75 wattia, mahtais pärjätä jo pienemmillä keikoillakin. Itse tykkäsin line 6 säröstä enemmän kuin tuosta cubesta. Mutta eniveis lisää ehdotuksia tai mielipiteitä
 
Joo, mutta Techin 60-wattisen saa käytettynä tohon sun hintahaarukkaan ja silläkin vettää keikalla. Tietty jos pelkkä vahvarin ulkonäkö pakottaa sut ostamaan Line6:n niin mikäs siinä =) Pitäis kyl ite käyä testaa noita Linjakuutosen vehkeitä jossain niin tietäis pystyiskö niillä ite soittaa soinnun sointua.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
fox
05.10.2010 17:23:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Joo, mutta Techin 60-wattisen saa käytettynä tohon sun hintahaarukkaan ja silläkin vettää keikalla. Tietty jos pelkkä vahvarin ulkonäkö pakottaa sut ostamaan Line6:n niin mikäs siinä =) Pitäis kyl ite käyä testaa noita Linjakuutosen vehkeitä jossain niin tietäis pystyiskö niillä ite soittaa soinnun sointua.
 
Kyllä minä ainakin laittasin markat jonoon tuon Techin kohdalla. ;)
Line Six Spaideri oli joskus meidän soolokitaristilla hyvin pienen aikaa, kun se teki treenivahvistimen vaihto-operaatioita. Onhan se näkösin muodoin "moderni ja myyvä", ja lediä on vilkkumassa monia. Soundi ei vaan miellyttänyt Peteä (eikä kyllä meitä muitakaan) ja niin siinä kävi, ettei se mylly sillä kauaa ollut. Manasi vaan, että oli huono kauppa, ei tahtonu juuri mitään siit saada.
Isompi Cube vois kyllä myös olla.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
syanid
05.10.2010 17:46:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun tällä linjalla ilmeisesti ollaan menossa( paljon vilkkuvia valoja)niin eikös Peavey Vypyrissäkin oo efektit mukana?
 
Time to play
Tande
05.10.2010 17:56:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shnigi: Toi linkattu vahvistin oli todella ruman näköinen :D
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä tekee Tech TradeMarkista todella ruman näköisen? Erittäin perinnehenkinen, mutta ajattoman tyylikäs ulkoasu mielestäni.
 
Anteeksi.
joomake
05.10.2010 20:13:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä tekee Tech TradeMarkista todella ruman näköisen? Erittäin perinnehenkinen, mutta ajattoman tyylikäs ulkoasu mielestäni.
 
Uskon, että tässä tarkoitettiin rumalla, että se ei ollut tarpeeksi "Metal" ;D
 
shnigi
05.10.2010 22:27:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis tuo vahvistin näyttää olevan 80 luvulta jota itse en hae, tosin se ei ole valintakriteeri, mutta modernimman näköinen pönttö olis ihan kiva. Tästä ketjusta päätellen roland cube 80x vois siis olla se oikea, ellei nyt jollekin jotain muuta tule mieleen. Line 6 sen verran tässä haukuttu jo :P
 
Simo78
05.10.2010 22:38:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas vähän epäilyttää kysyjä, kun alkaa ulkonäöstä kommentoimaan ja vielä kun on profiili tänään perustettu. Joten painanen varoitusta ja ylläpito tutkikoon onko heikki vai joku muu kyseessä...
 
shnigi
06.10.2010 00:15:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Taas vähän epäilyttää kysyjä, kun alkaa ulkonäöstä kommentoimaan ja vielä kun on profiili tänään perustettu. Joten painanen varoitusta ja ylläpito tutkikoon onko heikki vai joku muu kyseessä...
 
Täh ? Tein profiilin ihan sitä varten, että voin kysyä millainen 300e vahvistin kannattaa ostaa. Nyt mulle on suositeltu cube 80x ja tota toista. Onko vielä muita vaihtoehtoja ? Itse en näistä kamoista mitään tiedä niin pakko sitä on kysyä neuvoa, kuin että ostan sen mikä eteen tulee.
 
charvette
06.10.2010 08:23:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin itse taannoin Fender Mustang II:n ja olen ollut tyytyväinen (kotoa löytyy myös oikeata vintageosastoa). Monipuolinen vehje ja halpa.
 
Mr. Speed
06.10.2010 09:48:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shnigi: Siis tuo vahvistin näyttää olevan 80 luvulta jota itse en hae, tosin se ei ole valintakriteeri, mutta modernimman näköinen pönttö olis ihan kiva. Tästä ketjusta päätellen roland cube 80x vois siis olla se oikea, ellei nyt jollekin jotain muuta tule mieleen. Line 6 sen verran tässä haukuttu jo :P
 
Usko pois.. Enemmän ne isot pojat nauraa sille sinun Line6 Spidukalles, jos sellaseen meet sekaantumaan. Mä voin sanoa, että olen omistnaut 75W Spiderin, ja se oli aivan paska. Kaverilla on tuollanen Tech21 TM60 kahdella 12" elementillä, ja täytyy todeta, että kyllähän se soundi on hyvä tuon hintaluokan vehkeeksi. Itse nykyään olenkin siirtynyt vähän kalliimpien kamojen pariin.
 
BTW. Ilmoitettuja tehoja ei aina kannata tuijotella sokeasti. Tolla kaverin 60W Tech21:sellä ei ole mitään ongelmia bändin seassa, mutta Spidukka oli kovin muhjuisen ja pieruisen soundinsa takia jo vaikeuksissa.
 
Niin.. Ja soitan sitä moternia metallijyystöä.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
JuSu
06.10.2010 10:03:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shnigi: Täh ? Tein profiilin ihan sitä varten, että voin kysyä millainen 300e vahvistin kannattaa ostaa. Nyt mulle on suositeltu cube 80x ja tota toista. Onko vielä muita vaihtoehtoja ? Itse en näistä kamoista mitään tiedä niin pakko sitä on kysyä neuvoa, kuin että ostan sen mikä eteen tulee.
 
Mnetin torilta löytyy tuohon 300 +- 50 € hintaluokkaan useita hyviä vahvistimia. Käypä siellä kurkistelemassa, josko joku tuntuisi kiinnostavalta. Ylipäätään on hirveän vaikea antaa mitään suosituksia, kun vaatimuksina on hintaluokka ja pitäisi irrota soundit kaikkeen. Jossain on tingittävä, mutta missä?
 
Mallintavat (kuten mainitut Line6 ja Roland) ovat siitä mukavia, että löytyy paljon soundeja ja efektejä ja muuta vätkätystä, mutta usein sitten laadun kustannuksella. Tämä on sinänsä kuitenkin hyvä tie, että kun hetken tuollaisella soittelet, niin huomaat, minkä tyyliset soundit ja efektit ovat sinulle tarpeellisia ja käyttökelpoisia. Sitten voit vaihtaa laitteita laatuisampiin ja sellaisiin, jotka vastaavat tarpeitasi, mutta et maksa turhista ominaisuuksista.
 
Toivottua soundia voi lähteä hakemaan niin monella tavalla, että se vaatii jo hieman perehtyneisyyttä aiheeseen ja käsitystä siitä, mitä todella tarvii. Siihen asti mun mielestä mallintavat ovat ihan hyviä vaihtoehtoja.
 
JuSu
 
Annoin lusikalla, kauhalla sain.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «