Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 5114 115 116 117 118122 123 124 125 126
moscowian
05.10.2010 11:09:18

Lennu: On siinä score to note (tms) -toiminto, jolla joskus triggasin bassariraidasta samplelle nuotteja, mutta on se aika kikkailua geittailuineen ja transient designereineen.

Sample editorista löytyy Audio to Score -toiminto. Toimii jotenkuten lähinnä yksiäänisiin melodioihin ja vastaaviin.
Lelut: -Mac Pro 2x2.26GHz (8-core), neljä räväkkää kovoa ja 6Gt muistia. Logic Studio 9, Spectrasonics Omnisphere, EWQLSO Play Platinum+, HAlion Symphony Orchestra, QL Voices Of Passion, QL Stormdrum, Kontakt3 and so many more..
Janie Jones
05.10.2010 23:39:32

Ongelmansa kullakin, minä taas en osaa vastata omiin kysymyksiini, kun en osaa sanoa, onko ykkös-DAW:ni Logic vai PT :)
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
06.10.2010 00:44:29

Janie Jones: Ongelmansa kullakin, minä taas en osaa vastata omiin kysymyksiini, kun en osaa sanoa, onko ykkös-DAW:ni Logic vai PT :)

DAWia lähempänä lienee Logic koska minusta hyvässä Dawissa pitää olla hyvä midi puolikin. Ja eihän jaetussaykköstilassa mitään pahaa ole.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
06.10.2010 01:09:36

anapena: Mä oon yrittäny miettiä, että kumpaan kategoriaan kuulun, ammatti-vai kotistudio-ketjuun. Elätän itteni roplailemalla silloin tällöin kuvaääntä kotona yläkerran työhuoneessa. Musajutut ovat pelkkä harrastus. Mulla on siis äänityöasema kotona, ei tänne vierailevia insinöörejä eksy, taikka asiakkaita muutenkaan paikan päälle asti.
Kuitenkin perce pysyy ns. packassa tällä zydeemillä. Ihmeen väliinputoaja...

sanoisin harrastus josta kait saa pientä rahallista korvausta joten harrastus puolelle kuuluisit minusta. samoin kuin minä ristikko harrastukseni kanssa rahaa tulee mutten elä tällä.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
06.10.2010 12:08:11 (muokattu 06.10.2010 12:09:46)

JPQ: DAWia lähempänä lienee Logic koska minusta hyvässä Dawissa pitää olla hyvä midi puolikin. Ja eihän jaetussaykköstilassa mitään pahaa ole.

Pro Toolsissa on ollut erittäin hyvä midipuoli kasiversion ilmestymisestä asti. Ei se seiskassakaan huono ollut, levyjä tuli tehtyä.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Renki
06.10.2010 17:11:14 (muokattu 06.10.2010 17:14:54)

Renki: siis kertokaas nyt tyhmälle, mutta kun mun pitäisi vaihtaa kohta kovalevy macbookkiin. Niin mitä mä teen ennen sitä vaihtoa. Joku mulle sanoi, että levy pitää kloonata? Ja jos tälläisen kloonauksen tekee, pysyvätkö ohjelmatkin kloonissa käyttökelpoisina vai pitääkö ne asentaa uudestaan? Muutenhan toi nyt oisi ihan sama, mutta Locig on kyllä se verran iso ohjelma ettei sitä viitsi ihan huvikseen asennella.

EDIT:
Ai niin olen ostanut ulkoisen kovalevykotelon usb-piuhalla toimenpidettä varten.

En tiedä kiinnostaako ketään, mutta kerronpa silti: Tein levyn kloonauksen lopulta superduperilla ja vaihdon tein macbook pron mukana tulevilla ohjekirjan neuvoilla. Pieniä mutkia oli matkassa, kuten oikean torx-avaimen löytäminen, joka muuten on T-6, mutta nyt on kovalevyt ja muistit paikallaan ja kaikki toimii. Ihan pientä bukia siinä kloonauksen matkassa tuli, mutta ne kyllä korjasi äkkiä (malliin: Logic ei avannut enää viimeiseen työhön ja airporttiin piti laittaa uudestaan mitä Wlania käyttää).

Jeps, kiitos kaikille avusta!
http://www.djemberenki.com/
Klezberg
06.10.2010 18:13:09 (muokattu 06.10.2010 18:13:30)

Renki: En tiedä kiinnostaako ketään, mutta kerronpa silti: Tein levyn kloonauksen lopulta superduperilla ja vaihdon tein macbook pron mukana tulevilla ohjekirjan neuvoilla. Pieniä mutkia oli matkassa, kuten oikean torx-avaimen löytäminen, joka muuten on T-6, mutta nyt on kovalevyt ja muistit paikallaan ja kaikki toimii. Ihan pientä bukia siinä kloonauksen matkassa tuli, mutta ne kyllä korjasi äkkiä (malliin: Logic ei avannut enää viimeiseen työhön ja airporttiin piti laittaa uudestaan mitä Wlania käyttää).

Hyvä kun sait onnistumaan noin. Time Machine tosiaan olisi vaatinut kolmannen levyn ja on oikeastaan kätevä lähinnä silloin kun se on muutenkin jo käytössä varmistusasemana.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Exhausted
13.10.2010 20:45:51 (muokattu 13.10.2010 20:52:50)

Jaahas, Presonus Firestudio Project lähtee huomenna Thomannille palautukseen. Vehje toimi ensin pari päivää on/offisti PC:llä ja Macilla, sitten tänään ei kummallakaan.

En haluaisi haukata tätä kasaa p:tä uudestaan, joten onko suosituksia FireWirellä toimiviin interfaceihin, joissa on 8 mikkietusella varustettua sisäänmenoa?

EDIT:

Esimerkiksi mites nämä:
Focusrite Saffire Pro
M-Audio Profire 2626
Mackie Onyx Blackbird
Motu 8 Pre
Renki
13.10.2010 22:08:13 (muokattu 13.10.2010 22:08:29)

Exhausted: Jaahas, Presonus Firestudio Project lähtee huomenna Thomannille palautukseen. Vehje toimi ensin pari päivää on/offisti PC:llä ja Macilla, sitten tänään ei kummallakaan.

En haluaisi haukata tätä kasaa p:tä uudestaan, joten onko suosituksia FireWirellä toimiviin interfaceihin, joissa on 8 mikkietusella varustettua sisäänmenoa?

EDIT:

Esimerkiksi mites nämä:
Focusrite Saffire Pro
M-Audio Profire 2626
Mackie Onyx Blackbird
Motu 8 Pre

Oiskos sulle sattunut nyt maanantaikappale? Mun project on pelannut kyllä macilla paremmin kuin hyvin....

Motujahan nuo ihmiset tuntuu kehuvan. M-audioon en henk. koht. koskisi tikullakaan...
http://www.djemberenki.com/
JPQ
13.10.2010 22:25:15 (muokattu 13.10.2010 22:52:32)

Presonus ongelmista olen aika paljon kuullut jonka takia välillä muitakin vaihtoehtoja miettiny. ja nyt taas hieman enempi. Pitää tarkistaakin motun hinta yhdessä kaupassa. Näemmä ei enään mallia sivulla vaan jos oikein katson uusittu versio joka menee jo klipurajalle niin pahasti että hinnalla saa halvan pään rme kortinkin.(no sellaisen jossa taitaisi liitännät just riittää) Auuts meneekö tämä kohta presonus arpapeliksi itsellä (Eli toivoa että hyvä) vai ostaako zoom... (toinen niistä mitä mulle eräs kauppa suositteli se tosin vaatis sitten midi liitäntä palan ja johto hässäkkä kasvaisi vaan). tai sitten supistaa kohta studion rauta puoli kahteen synaan ja pariin mikrofoniin. tosin tuo yksi syna tarjoaa yhden piirteen jonka takia en siihen kyllä helposti ryhdy jne (kontrollerina soundit ei niin välttämättömiä ehkä)... sekin idea on vielä jotenkin ok (Vaikka automaatio miksaus ei onnistukkaan silloin et rautasynien yksittäis efektointi) että mikseri ja joku stereointerface. et se on isokokoisempi jne ratkaisu. vaikeaa on tämä nyky aika kun halvalla eikä kalliillakaan aina saa hyvää.
ganesha
14.10.2010 00:04:55
Exhausted: Jaahas, Presonus Firestudio Project lähtee huomenna Thomannille palautukseen. Vehje toimi ensin pari päivää on/offisti PC:llä ja Macilla, sitten tänään ei kummallakaan.

EDIT:

Esimerkiksi mites nämä:
Focusrite Saffire Pro
M-Audio Profire 2626
Mackie Onyx Blackbird
Motu 8 Pre

Mulla Motu8Pre toimii iMacin kanssa kuin unelma. En tiiä missä hinnoissa liikkuu, omastani maksoin muistaakseni 499,- T-kaupassa pari vuotta sitten. Etusista en osaa sanoa juuta enkä jaata: akkaria on tullut nauhoiteltua ja jotain pieniä laulujuttuja mutta nekin otin SPL Goldmike-etarin läpi. Ei ne ainakaan suhise. Hinta-laatusuhde ihan kohdillaan.
viina. hanuri. ja naiset.
JPQ
14.10.2010 04:04:05

vaikka m-audiosta varoiteltiinkin ehkäpä silti katson itse niitä...
Aki
14.10.2010 09:21:45

Presonuksella kesti kohtuuttoman kauan saada Snow Leopard -ajurit liikkeelle, mutta sittemmin on Firestudio 2626 toiminut täysin moitteetta MacBook '07:n sekä MacBook Pro '10:n kanssa.

Vaikka M-Audion laite onkin houkutteleva, ehkä mieluummin kuitenkin hankkisin tilalle toimivan Presonuksen.
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
Exhausted
14.10.2010 09:42:00 (muokattu 14.10.2010 09:49:04)

Aki: Presonuksella kesti kohtuuttoman kauan saada Snow Leopard -ajurit liikkeelle, mutta sittemmin on Firestudio 2626 toiminut täysin moitteetta MacBook '07:n sekä MacBook Pro '10:n kanssa.

Vaikka M-Audion laite onkin houkutteleva, ehkä mieluummin kuitenkin hankkisin tilalle toimivan Presonuksen.

Ehkä noi kalliimmat Presonukset toimisivat? Jäi vain huono maku koko merkkiin tästä kokemuksesta. Motu alkaa jo houkutella. Myös tuota M-Audio Profireä yksi PC-käyttäjä kehui, mutta en tiedä sitten miten Mäkillä. Motussa on vähän vähemmän outputteja, mutta en tiedä tarvitsenko niitä sitten enemmän
Grugi
14.10.2010 09:44:07 (muokattu 14.10.2010 09:44:49)
M-Audio löytyy (Fast Track Ultra) ja iMac ja oikein hyvin toimii ilman ongelmia, mahtaiskohan tässä olla taas sellanen ilmiö että noita M-Audion kilkkeitä on myyty sen verran enemmän kun muita merkkejä ja siitä syystä myös vikaprosentti on suurempi ja negatiivinen palaute.
SDMF
Aki
14.10.2010 10:33:37

Grugi: M-Audio löytyy (Fast Track Ultra) ja iMac ja oikein hyvin toimii ilman ongelmia, mahtaiskohan tässä olla taas sellanen ilmiö että noita M-Audion kilkkeitä on myyty sen verran enemmän kun muita merkkejä ja siitä syystä myös vikaprosentti on suurempi ja negatiivinen palaute.

Vikaprosentti ei liity millään tavalla myyntimääriin. Kysy matematiikanopettajaltasi lisää.

Profire 2626 on täysin eri tuote kuin Fast Track Ultra, ja on täysin mahdollista ettei niillä ole yhteistä sen enempää kuin M-Audiolla ja Presonuksellakaan.

Käsittääkseni Profire 2626 on muita nirsompi käytetyn Firewire-chipin suhteen. Eli jos ei ole TI, ei ehkä kannata riskeerata.
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
Grugi
14.10.2010 10:41:11 (muokattu 14.10.2010 10:41:38)
Aki: Vikaprosentti ei liity millään tavalla myyntimääriin. Kysy matematiikanopettajaltasi lisää.

Profire 2626 on täysin eri tuote kuin Fast Track Ultra, ja on täysin mahdollista ettei niillä ole yhteistä sen enempää kuin M-Audiolla ja Presonuksellakaan.

Käsittääkseni Profire 2626 on muita nirsompi käytetyn Firewire-chipin suhteen. Eli jos ei ole TI, ei ehkä kannata riskeerata.

Kyllä sillä mun mielestä on vaikutusta jos jotain tuotetta myydäään vaikka 87% enemmän kuin toista niin silloin on suurempi todennäköisyys että enemmän myydystä löytyy mahdollisesti myös viallisia. Tosiaan tuo minun M-audio on täysin eri tuote.

Se että M-Audion tuotteet julistetaan heti toimimattomaksi on hieman kärjistettyä.
SDMF
Aki
14.10.2010 10:58:14

Grugi: Kyllä sillä mun mielestä on vaikutusta jos jotain tuotetta myydäään vaikka 87% enemmän kuin toista niin silloin on suurempi todennäköisyys että enemmän myydystä löytyy mahdollisesti myös viallisia.

50% on puolet, oli otanta kaksi tai miljoona. Prosentit ei liity määrään vaan suhteeseen. Mutta ei aleta käymään matikan perusasioita läpi täällä.

Se että M-Audion tuotteet julistetaan heti toimimattomaksi on hieman kärjistettyä.

En tiedä kenen kommenttiin viittasit, omasta mielestäni Profire 2626 on erittäin houkutteleva tuote. DSP-mikseri on joillekin olennainen asia. Mutta ennen hankintaa on syytä varmistaa että koneesi FW-piiri on TI:n valmistama. Hankkisin M-Audion myöskin paikasta jonka kanssa takuuasiat on helppo selvittää, tuo merkki kun on tunnettu lähinnä halvoista ja suhteellisen lyhytkestoisista tuotteista.

Ja mikäli tarkoitus on käyttää laitetta useampia vuosia, on syytä tarkistaa miten valmistaja tukee vanhoja laitteitaan uusissa käyttöjärjestelmissä.
JPQ
14.10.2010 14:30:59 (muokattu 14.10.2010 15:26:54)

Hemmetin hankalaa. ja unohtu tämä ti piiri sarja juttu että koskee myös m-audiota... tosin usb rautaa ei mutta firewire on prossu kevyempi mutta paljonko on ero en tiedä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)