isojussi 03.10.2010 21:24:09 | |
---|
baron: Just niin: tangoja niin kuin swing, ei tangoja niinkuin tango! Mut jos sen tekee hyvin, niin toimii. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Leka28 04.10.2010 15:27:11 | |
---|
Moi kaikille! Useista kyselyistä johtuen kerron nyt kosketinkioskini TTK:ssa. Mulla on joka kaudella (2006-2010) ollut aina sähköiset pelit pianona tuolla. Ei koskaan akustista pianoa tai flyygeliä. Ensimmäisellä 3;lla kaudella pianon virkaa suoritti Yamaha S90ES. Sen jälkeen 2009 oli Yamaha Motif XS-8 pianona. Tämän kauden setti (toistaiseksi) on: Pianona Yamaha S90XS. (Full Concert Grand pääsoundina) Syntikat: Yamaha Motif XS-6, Yamaha Motif XS-7, Yamaha DX-7. Urkuna: Nord C1. (Tämä mulla on miditettynä XS-7:aan, jolla ohjailen C1:stä tarvittaessa). Motif XS-7:ssa mulla on lisäksi urkulaajennus, jonka soundeja saatan välillä käyttää riippuen kappaleesta. Tuo C1 ei ollut ollenkaan kioskissani ekassa jaksossa, mutta eilisessä pari biisiä huusi juuri sellaista hammondsoundia, minkä tosta C1:stä saa. Muutenkin tällä kaudella oon ruvennu enemmänkin midittelemään noita laitteita toisiinsa. Ohjailen S90XS:llä sen yläpuolella olevaa Motif XS-6:sta niin, että mulla on volaspedun takana se: pystyn jalalla laittamaan pianon päälle helposti padit, yms jos ei käsillä ehdi toimia. Lisäksi ekassa jaksossa ohjailin Motif XS-7:lla DX-7:aa eli sieltä tuli tarvittavat FM-soundit, kun tietyt biisit niitä vaativat. Puhaltajilla on lisäksi keyboardina Nord Lead 3:nen, josta tarvittaessa Tero Lindberg tai Antti Rissanen soittavat pulputukset, tai muut vastaavat synajutut. (Esim Antti Tuiskun & Anskun tanssima "SexyBack", joka kuultiin ekassa jaksossa) Uudet Motifit eivät ole valitettavasti rantautuneet vielä Suomeen, mutta huhujen mukaan piakkoin kyllä. Olisi kiva nähdä, miten ovat kehittyneet.. Toivottavasti tämä valaisi kysyviä keyboard-asiasta tässä ohjelmassa. Parhainta syksyn jatkoa. -Lenni-Kalle Taipale |
Mikko T. 04.10.2010 20:34:01 (muokattu 04.10.2010 20:36:13) | |
---|
Leka28: Moi kaikille! Useista kyselyistä johtuen kerron nyt kosketinkioskini TTK:ssa. Mulla on joka kaudella (2006-2010) ollut aina sähköiset pelit pianona tuolla. Ei koskaan akustista pianoa tai flyygeliä. Ensimmäisellä 3;lla kaudella pianon virkaa suoritti Yamaha S90ES. Sen jälkeen 2009 oli Yamaha Motif XS-8 pianona. Tämän kauden setti (toistaiseksi) on: Pianona Yamaha S90XS. (Full Concert Grand pääsoundina) Syntikat: Yamaha Motif XS-6, Yamaha Motif XS-7, Yamaha DX-7. Urkuna: Nord C1. (Tämä mulla on miditettynä XS-7:aan, jolla ohjailen C1:stä tarvittaessa). Motif XS-7:ssa mulla on lisäksi urkulaajennus, jonka soundeja saatan välillä käyttää riippuen kappaleesta. Tuo C1 ei ollut ollenkaan kioskissani ekassa jaksossa, mutta eilisessä pari biisiä huusi juuri sellaista hammondsoundia, minkä tosta C1:stä saa. Muutenkin tällä kaudella oon ruvennu enemmänkin midittelemään noita laitteita toisiinsa. Ohjailen S90XS:llä sen yläpuolella olevaa Motif XS-6:sta niin, että mulla on volaspedun takana se: pystyn jalalla laittamaan pianon päälle helposti padit, yms jos ei käsillä ehdi toimia. Lisäksi ekassa jaksossa ohjailin Motif XS-7:lla DX-7:aa eli sieltä tuli tarvittavat FM-soundit, kun tietyt biisit niitä vaativat. Puhaltajilla on lisäksi keyboardina Nord Lead 3:nen, josta tarvittaessa Tero Lindberg tai Antti Rissanen soittavat pulputukset, tai muut vastaavat synajutut. (Esim Antti Tuiskun & Anskun tanssima "SexyBack", joka kuultiin ekassa jaksossa) Uudet Motifit eivät ole valitettavasti rantautuneet vielä Suomeen, mutta huhujen mukaan piakkoin kyllä. Olisi kiva nähdä, miten ovat kehittyneet.. Toivottavasti tämä valaisi kysyviä keyboard-asiasta tässä ohjelmassa. Parhainta syksyn jatkoa. -Lenni-Kalle Taipale Hyvä Lenni-Kalle! Moinen on herran R-kioski. Muistuttaisin kuitenkin tässä kohtaa, että ennen riitti viulu ja haitari. Parhain terveisin, Mikko T. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
EP 04.10.2010 21:32:27 | |
---|
Mikko T.: Hyvä Lenni-Kalle! Moinen on herran R-kioski. Muistuttaisin kuitenkin tässä kohtaa, että ennen riitti viulu ja haitari.. Jep, ihan huippuorkesteri joo, mut vähän sama tuli mieleen tuosta laitteiden paljoudesta ..ja puhaltajillakin kiipparit? ..mut kai ne sitten tarpeellisia ovat? : ) |
Leka28 04.10.2010 21:42:44 (muokattu 04.10.2010 21:46:37) | |
---|
EP: Jep, ihan huippuorkesteri joo, mut vähän sama tuli mieleen tuosta laitteiden paljoudesta ..ja puhaltajillakin kiipparit? ..mut kai ne sitten tarpeellisia ovat? : ) Tuolla on noi kamat pystyssä koko syksyn, joten kun sen sinne rakensi kerran, tarvii vasta marraskuun lopulla purkaa pois. Riskien vähentämiseksi on parempi, että on monta konetta, en tykkää vaihdella soundia kesken biisin synasta, koska siinä voi tapahtua jotain, johon suorassa lähetyksessä ei ole varaa. Välillä ei kädet riitä, puhaltajat voivat kappaleissa, joissa eivät itse soita soittaa jotain synalinjoja. Silloin tällöin tulee biisejä, joihin kuuluu vaikka mitä päällekkäisiä kiipparijuttuja ja pitää yrittää kuulostaa mahdollisimman paljon samalta, kun tanssijoiden harjoitusnauhat. No okei, myönnän: mä diggaan hulluna isoista synakioskeista. Kompleksi, kun olen niin pienikokoinen. Tai jotain. |
jazzmies 04.10.2010 21:45:57 | |
---|
Leka28: Tuolla on noi kamat pystyssä koko syksyn, joten kun sen sinne rakensi kerran, tarvii vasta marraskuun lopulla purkaa pois. Riskien vähentämiseksi on parempi, että on monta konetta, en tykkää vaihdella soundia kesken biisin synasta, koska siinä voi tapahtua jotain, johon suorassa lähetyksessä ei ole varaa. No okei, myönnän: mä diggaan hulluna isoista synakioskeista. Kompleksi, kun olen niin pienikokoinen. Tai jotain. Oli pakko tumputtaa, koska oli niin paljon elektroniikkaa. Motif, nyt lentää! Franz Schubert on maailman hyvin meloorikko! |
baron 04.10.2010 21:54:02 (muokattu 04.10.2010 21:59:05) | |
---|
Leka28: No okei, myönnän: mä diggaan hulluna isoista synakioskeista. Kompleksi, kun olen niin pienikokoinen. Mä hämärästi muistelen nähneeni sulla joskus kuuden kiipparin kioskin? (Kiipparistien kosto?) Joteskin hämäännyin kun sulla joskus aikaisemmin on ollut niin hienot grand pianosoundit että kuvittelin että sulla on ollut aito soitin mutta ehkä se on niin että "soundi on sormissa":-) Mut toi glissando on jotain jota hyväkään sähkösoitin ei pysty toistamaan kuten akustinen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Leka28: ...Riskien vähentämiseksi on parempi, että on monta konetta, Juu - sitähän voi vaikka piano hajota fyysisesti kesken keikan...hehe. No okei, myönnän: mä diggaan hulluna isoista synakioskeista. Isot synakioskit on erittäin jees. Tosin vedin ite viimeks kiipparikeikan cme:n M-Keyllä ja roland xv-2020:lla Kompleksi, kun olen niin pienikokoinen. Tai jotain. Koolla on etunsa - ja haittansa. Meinaan mietin kun viimeks livenä sun lavashöytä kattelin, jotta tolla menolla tällä ruholla ainoo pianojakkara, mikä kestäis, olis betoniporsas... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Mikko T. 05.10.2010 10:25:50 (muokattu 05.10.2010 10:26:45) | |
---|
Tuolla on noi kamat pystyssä koko syksyn, joten kun sen sinne rakensi kerran, tarvii vasta marraskuun lopulla purkaa pois. Sinänsä jo riittävä syy nähdä vaivaa kunnon setin kasaamiseksi. Riskien vähentämiseksi on parempi, että on monta konetta, en tykkää vaihdella soundia kesken biisin synasta, koska siinä voi tapahtua jotain, johon suorassa lähetyksessä ei ole varaa. Välillä ei kädet riitä, puhaltajat voivat kappaleissa, joissa eivät itse soita soittaa jotain synalinjoja. Silloin tällöin tulee biisejä, joihin kuuluu vaikka mitä päällekkäisiä kiipparijuttuja ja pitää yrittää kuulostaa mahdollisimman paljon samalta, kun tanssijoiden harjoitusnauhat. Eros Ramazzottin jollain biisillä oli 12 synaraitaa. Ja jossain biisissä jollakulla muulla voi olla vielä enemmänkin. Eiköhän näistä ole tarkoituksella joitain ennätyksiäkin tehty. Tuossa Eroksen esimerkkitapauksessakin, vedä ne kaikki siinä sitte keskenäsi. No okei, myönnän: mä diggaan hulluna isoista synakioskeista. Väitän, että tämä sama kompleksi on 95 %:lla kaikista kosketinsoittajista. Vähintään. Summa summarum: Ihan sama vaikka vetäisit kukkopillillä. Hyvin jätkä joka tapauksessa vetää. Rok! Nyt aamukahville, miten sitä onkin hereillä jo näin aikaisin? Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
EP 05.10.2010 11:15:27 | |
---|
Mikko T.: Eros Ramazzottin jollain biisillä oli 12 synaraitaa. Ja jossain biisissä jollakulla muulla voi olla vielä enemmänkin. Eiköhän näistä ole tarkoituksella joitain ennätyksiäkin tehty. Tuossa Eroksen esimerkkitapauksessakin, vedä ne kaikki siinä sitte keskenäsi. Jep, mut jos tosiaan pitää kuulostaa mahdollisimman samalta kun ne tanssijoiden harjoitusnauhat" ..niin toisaalta ymmärrän. Nykyäänhän aika yleisesti pyritään mahdollisimman levytasoiseen livesoittoon muutenkin ..mitä mieltä siitä nyt sitten ollaankin? Väitän, että tämä sama kompleksi on 95 %:lla kaikista kosketinsoittajista. Vähintään. Summa summarum: Ihan sama vaikka vetäisit kukkopillillä. Hyvin jätkä joka tapauksessa vetää. Rok! Aivan! : ) |
ville viaton 05.10.2010 11:18:11 | |
---|
Ei se määrä vaan se koko. Kävin kerran Bo Kaspers Orkesterin keikalla, jolloin Schubertilla oli lavalla flyygeli, pystypiano, rhodes, wurlitzer, hammond, nord electro, nord lead ja taisi olla vielä joku analogi. Siellä se sitten vaelteli pitkin lavaa. Ja soitti välillä tres-kitaraakin. Hyvä keikka oli! Kyllä mun mielestä life-musa on parasta. |
Mikko T. 05.10.2010 12:31:06 | |
---|
EP: Jep, mut jos tosiaan pitää kuulostaa mahdollisimman samalta kun ne tanssijoiden harjoitusnauhat" ..niin toisaalta ymmärrän. Nykyäänhän aika yleisesti pyritään mahdollisimman levytasoiseen livesoittoon muutenkin ..mitä mieltä siitä nyt sitten ollaankin? Nimenomaan tätä tarkoitin!!! Biisit nykyään kun vaan on sellaisia, että pitää olla paljon tavaraa ja soittajia, jos/kun haluaa kuulostaa samalta kuin levyllä/harjoitusnauhalla. Siitä, pitääkö livenä kuulostaa samalta kuin levyllä, saakin jo monet omat topiccinsa ja keskustelunsa. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
baron 10.10.2010 20:41:57 | |
---|
Samihan yllätti: Pärjää chanson laulajanakin! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
jjsound 10.10.2010 22:05:00 | |
---|
No ei edes yllättänyt :) "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
rintapek 10.10.2010 22:15:40 | |
---|
baron: Samihan yllätti: Pärjää chanson laulajanakin! Jos Hintsasta meinaat, ni ei toi ny kauheesti yllätä. Pärjäähän toi. One kind of music only - the good kind |
baron 10.10.2010 22:18:51 | |
---|
rintapek: Jos Hintsasta meinaat, ni ei toi ny kauheesti yllätä. Pärjäähän toi. Pitkämöä tieteskin. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
rintapek 10.10.2010 22:43:34 | |
---|
baron: Pitkämöä tieteskin. No, sit ei todellakaan yllätä. One kind of music only - the good kind |
isojussi 10.10.2010 23:10:08 | |
---|
Joopa - kyllä oli illan musiikillinen anti huippuluokkaa. Hienoja arreja (mm NyyJörkassa hienoja oivalluksia) viimesen päälle vedettynä ja solisteja oli tod ilo kuunnella. Kyl toi shöy on mun korvilleni lepopäivän kohokohta. Ja taas kerran pitää ihailla kapellimesun uutta slimmiä luukkia. Ja tietty Satua. On se vaan niiiiiiiiin ihana. Harmi, ettei ihan oikeesti kukaan tanssinu kunnon rumbaa. vähän liikaa kikkailukoreografiaa mun makuun. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
manjaana 11.10.2010 16:42:19 | |
---|
isojussi: Joopa - kyllä oli illan musiikillinen anti huippuluokkaa. Hienoja arreja (mm NyyJörkassa hienoja oivalluksia) viimesen päälle vedettynä ja solisteja oli tod ilo kuunnella. Kyl toi shöy on mun korvilleni lepopäivän kohokohta. Ja taas kerran pitää ihailla kapellimesun uutta slimmiä luukkia. Ja tietty Satua. On se vaan niiiiiiiiin ihana. Harmi, ettei ihan oikeesti kukaan tanssinu kunnon rumbaa. vähän liikaa kikkailukoreografiaa mun makuun. Juu ei tanssannu ei. Försti oli kanssa mieleen.. Luulo on kamala tauti, vai mitä luulet? |
poppamies 11.10.2010 17:28:49 (muokattu 11.10.2010 17:29:45) | |
---|
isojussi: ...Harmi, ettei ihan oikeesti kukaan tanssinu kunnon rumbaa. vähän liikaa kikkailukoreografiaa mun makuun. Näinhän se oli. Ajattelisin että käyttivät enemmän kilpatanssin elementtejä tavallisen lavarumban sijaan. Lisäksi kaikessa "rumbamusassa" ei ollut edes rumban peruselementtejä. G strings are for strippers |