Aihe: Pro Tools LE 7 + Mbox 2 -ongelma
1 2 3 4
Danko
27.09.2010 21:25:29

LaMotta: Hmmm. Kallis?

Ymmärsinköhän jotain väärin? Tämän linkin mukaan

http://www.soundata.fi/index.php?page=protools-8

Pro tools 8 LE 140 eur.
Pro tools 8 HD 240 eur.

Ei tuo nyt kuulosta sairaan kalliilta.
Olikos se niin että ne HDn äänikortitkaan ei ole USB vaan Wirefire-vehkeitä?

Joo. Pelkkä softan hinta.
HD-äänikortit on PCIe-vehkeitä, joiden lisäksi tarttee lisäksi Avidin (tai Apogeen tai Lynxin) muuntimet.
Hintoja tuolta: http://www.thomann.de/fi/digidesign_dsp_jarjestelmat.html
keltainen on uusi punainen (+4 = -16 dBFS)
LaMotta
27.09.2010 21:32:07

Mikä on Mboxista seuraavaksi parempi versio äänikortiksi?

Pääsekö latenssista eroon erilaisella äänikortilla?

Näin ymmärsin tutorialvideoiden horinoiden perusteella.
Ihminen - Ajassa
lindo
27.09.2010 21:47:28 (muokattu 27.09.2010 21:51:16)
LaMotta: Mikä on Mboxista seuraavaksi parempi versio äänikortiksi?

Pääsekö latenssista eroon erilaisella äänikortilla?

Eikö se ole sitten Digi 003
http://www.thomann.de/fi/digidesign_digi_003_rackb_stock.htm
mutta MBoxista on FireWirellä olemassa siis MBox 2
http://www.thomann.de/fi/digidesign_mbox_2_pro_factory.htm

Latenssista en tiedä.

HD ja LE hintaero on aika samantekevää koska softa tulee kuitenkin "ilmaiseksi" mukaan. Jos ei sitten ole ostamassa päivitystä softaan ja rauta on jo olemassa.
Rok rok
Danko
27.09.2010 22:30:03

Latenssi on kiinni tasan miten alhaisen bufferikoon softaan pystyy asettamaan, tietysti Mbox-tuoteperheen edullisemmilla jäsenillä usb1.1-väylän tiedonsiirtonopeus tulee seuraavana vastaan.

001/002/003-vermeillä saa sitten Options-valikkoon kohdan "Low Latency Monitoring", joka kaiketi vastaa samaa kuin Mboxeilla vääntäisi Mixiä toistamaan enemmän raudan suoraa signaalia (ilman, että signaali kiertää softan kautta).
http://dl.dropbox.com/u/1559544/LLM.png
lindo
27.09.2010 23:13:11
Danko: Latenssi on kiinni tasan miten alhaisen bufferikoon softaan pystyy asettamaan, tietysti Mbox-tuoteperheen edullisemmilla jäsenillä usb1.1-väylän tiedonsiirtonopeus tulee seuraavana vastaan.

Miten toi aina näyttää niin säälittävältä ... USB 1.1
Rok rok
Danko
27.09.2010 23:27:39

lindo: Miten toi aina näyttää niin säälittävältä ... USB 1.1

No, Avid-tuotemerkin alla julkaistu päivitys näyttäisi tuovan tähänkin edistystä:
http://www.avid.com/US/products/fam … ls-LE-Systems/pro-tools-mbox-family
Jaava
28.09.2010 14:01:24

Miten toi aina näyttää niin säälittävältä ... USB 1.1

Mä en vieläkään ymmärrä, mihin 2x2 interface tarvitsee yhtään enempää.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
lindo
28.09.2010 20:58:13
Danko: No, Avid-tuotemerkin alla julkaistu päivitys näyttäisi tuovan tähänkin edistystä:
http://www.avid.com/US/products/fam … ls-LE-Systems/pro-tools-mbox-family

Niinkö? En löytänyt moista infoa :/
Uusi MBox näyttää näköjään M-Audion vastaavilta tuotoksilta :D Mitäköhän tuo iso nappula tekee...?
Rok rok
lindo
28.09.2010 20:59:02
Jaava: Mä en vieläkään ymmärrä, mihin 2x2 interface tarvitsee yhtään enempää.

Tarvitsee tai ei, mun mielestä on lähinnä noloa julkaista laite jossa USB 1.1 aikana jolloin USB 2.0 oli tyyliin kaikissa mahdollisissa vehkeissä jo standardi. ... ja nythän se pitäisi jo olla USB 3

Tää on vähän sama asia kuin LiveView joka DSLR kamerassa. Eihän kukaan sitä käytä mutta kaikissa se kuitenkin on, koska se on nykyaikaa.
Rok rok
Danko
29.09.2010 09:27:04

lindo: Niinkö? En löytänyt moista infoa :/

Kyllä se siellä Features-kohdassa lukee:
Bus-powered USB 2.0 connection for maximum mobility
lindo
30.09.2010 20:42:05
Danko: Kyllä se siellä Features-kohdassa lukee:
Bus-powered USB 2.0 connection for maximum mobility

Ok, uskon sinua :)
Rok rok
LaMotta
04.10.2010 15:18:57

Miksi Pro Toolsia ei ole koodattu Linuxille?
Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!
Janie Jones
04.10.2010 15:26:02

LaMotta: Miksi Pro Toolsia ei ole koodattu Linuxille?

Suljettu koodi, pienet markkinat?
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Jaava
04.10.2010 17:49:14
Miksi Pro Toolsia ei ole koodattu Linuxille?

Mä olen miettinyt samaa. Oikeastaan yleisemmin. Linux on äärimmäisen modattava käyttöjärjestelmä, josta voi tehdä mihin tahansa tarkoitukseen optimoidun systeemin. Mikseivät audioammattilaiset käytä sitä? miksei siitä saisi aikaan proaudiokäyttöjärjestelmää, joka on suunniteltu vain studioita varten? Miksi ainoa linuxilla toimiva yhtään säädyllinen DAW softa on ardour ja laiteajureita on vain muutamalle hassulle interfacelle? Avid voisi halutessaan tehdä ihan oman protoolslinuxin.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
anapena
05.10.2010 09:54:05
Entäs jos pitäis audiokoneen pois verkosta? Tiedän, onhan sitä kiva välillä surffata...Ja muutenkin hakea edes jotain päivityksiä.
progemm
05.10.2010 23:48:49
Moe, oisin vaihtamass käyttistä tuohon XP 64-Bit käyttikseen.

Tuli vaan tässä mieleen ennenkun lähden buuttaamaan että jokohan LE 8 pyörii tuolla 64Bittisellä vai pitääkö mun olla vielä tällä 32-Bittisellä?

Kun ainakin Win7 se kuulema pyörii ihan hyvin.
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Ukkovaari
05.10.2010 23:55:02
progemm: Moe, oisin vaihtamass käyttistä tuohon XP 64-Bit käyttikseen.

Tuli vaan tässä mieleen ennenkun lähden buuttaamaan että jokohan LE 8 pyörii tuolla 64Bittisellä vai pitääkö mun olla vielä tällä 32-Bittisellä?

Kun ainakin Win7 se kuulema pyörii ihan hyvin.

Mulla on win7 64 bittinen ja pyörii, jotenka en näkis etteikö pyörisi 64 bit XP:ssä (korjatkaa jos jollain tästä tietoa tarkemmin).
progemm
06.10.2010 00:04:33
Not Supported with any version of Pro Tools:

* Windows XP Professional x64 Edition
* Windows XP Media Center Edition

Noin lukee digidesignin sivuilla yhteensopivuudesta.

Nyt täytyy kyllä sanoa että voi perseen suti jos täytyy jatkaa tällä muisti määrällä, en ummarra tata hommaa.
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Ukkovaari
06.10.2010 10:01:48
progemm: Not Supported with any version of Pro Tools:

* Windows XP Professional x64 Edition
* Windows XP Media Center Edition

Noin lukee digidesignin sivuilla yhteensopivuudesta.

Nyt täytyy kyllä sanoa että voi perseen suti jos täytyy jatkaa tällä muisti määrällä, en ummarra tata hommaa.

No voi sun ihme, mikäköhän järki tuossakin on, että ovat sitten tuon 64bit XP:n kokonaan jättäneet rannalle, kävin tosiaan lukemassa Avidin sivustolta asiasta ja näin tuo ikäväkyllä on. Ite meinaan upgradeta tuon 8.03 tuohon 8.04:ksi. ja pitäs samalla tuon 11rackin firmiskin vielä päivittää (hemmetti kun on tuokin jäänyt tekemättä).

Tuota noin tuli mieleen että miksi et suoraan siirry Win7 64 bittiseen versioon vaan tuohon XP:n 64 bittiseen?

Itellä on tuo Win7 64 bit ja ihan pelittävä käyttis ollut. Itse päädyin tuohon kun vanha kone rupes temppuilemaan ja uusin raudan ja samalla käyttiksen. Nyt vielä on virallisesti tullu tuo LE 8 versio tuohon 8.04 joka tukee siis WIN7 64 bittistä käyttistä.

Mulla on koneessa musasoftina Protools LE 8 8.03 ja FL studio 9 ja pari jotain muuta pientä ja ovat pelittäneet käytössä ihan jees (asennuksessa nyt joutu miettimään tuon Protoolsin suhteen vähäsen mutta kun sitten homman saa kuosiin niin ei ole ongelmia ollut). (joo jää mun pitää siis vielä sitten vaan tuo päivittää tuohon 8.04een).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)