Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 5113 114 115 116 117122 123 124 125 126
anapena
02.10.2010 11:50:59
JPQ: A-ha onko näin että logic olisi yleisin?

Oliskohan Logic pikkuhiljaa se toiseksi yleisin? Luulisi, että lähes jokaisesta mac-pohjaisesta kaupallisesta studiosta se löytyy vaihtoehtona, kuten vähintään joku LE-pohjainen ProToolskin. Näin mä tekisin, jos musastudiota pyörittäisin.
Janie Jones
02.10.2010 12:24:47

anapena: Oliskohan Logic pikkuhiljaa se toiseksi yleisin? Luulisi, että lähes jokaisesta mac-pohjaisesta kaupallisesta studiosta se löytyy vaihtoehtona, kuten vähintään joku LE-pohjainen ProToolskin. Näin mä tekisin, jos musastudiota pyörittäisin.

Tein tonne studiotyöskentelypuolelle kyselyn aiheesta, jotta saadaan järjestelmällisemmin käsitys asiasta. Tuleepahan tarkistetuksi, ovatko käsityksemme ajantasaisia.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
dyydfromhell
02.10.2010 20:27:09
Mikä on paras formaatti kun bouncaan logic 8:lla ka lisää myöhemmin vaikka johonkin dropboxiin tai mikseriin? Entä kun haluan polttaa levylle niin pitääkö ottaa jotain huomioon vai sama formaatti aina?
Grugi
02.10.2010 20:48:23
dyydfromhell: Mikä on paras formaatti kun bouncaan logic 8:lla ka lisää myöhemmin vaikka johonkin dropboxiin tai mikseriin? Entä kun haluan polttaa levylle niin pitääkö ottaa jotain huomioon vai sama formaatti aina?

Sehän riippuu ihan siitä mikä jatkokäyttö sillä on. Nettin jos laittaa niin aika usein se on MP3, jos taas teet audio cd:n niin sillon .wav formaattiin.
SDMF
Ziggy Bubba
02.10.2010 21:07:13

dyydfromhell: Mikä on paras formaatti kun bouncaan logic 8:lla ka lisää myöhemmin vaikka johonkin dropboxiin tai mikseriin? Entä kun haluan polttaa levylle niin pitääkö ottaa jotain huomioon vai sama formaatti aina?

Kannattaa tehdä pari eri versiota, pakattu ja pakkaamaton. AAC toimii musta paljon paremmin kuin mp3 pakkaamisessa, ei tule sitä yläpään sihinää/jojotusta. Vaikka 192kbps AAC ja WAV vois olla passelit.
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Renki
02.10.2010 21:38:43 (muokattu 02.10.2010 21:39:06)

Onkos se nyt niin, että Logicilla ei saa näkyviin nuotteja audioraidasta vaan pitää olla midiä ennen kuin score-näytöllä näkyy yhtään mitään?
Vai onko mulla taas joku namiskuukkeli väärässä asennossa?
http://www.djemberenki.com/
Johnny Buzz
02.10.2010 21:53:50

Renki: Onkos se nyt niin, että Logicilla ei saa näkyviin nuotteja audioraidasta vaan pitää olla midiä ennen kuin score-näytöllä näkyy yhtään mitään?

Joo, juurikin näin. Audioraidasta et saa nuotteja näkyviin.
JPQ
02.10.2010 22:02:09

Johnny Buzz: Joo, juurikin näin. Audioraidasta et saa nuotteja näkyviin.

Johon ei taida mikään Logic tyypin softa kyetä että audioraidan näyttäisi nuotteina.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Lennu
02.10.2010 22:34:03

JPQ: Johon ei taida mikään Logic tyypin softa kyetä että audioraidan näyttäisi nuotteina.

On siinä score to note (tms) -toiminto, jolla joskus triggasin bassariraidasta samplelle nuotteja, mutta on se aika kikkailua geittailuineen ja transient designereineen.
"Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L
Renki
02.10.2010 22:52:25 (muokattu 02.10.2010 22:54:25)

Jep, kitsa! Musta tuntuu, että pätkin biisin loopeiksi, laitan soimaan ja soitan virtuaali-instrumentilla päälle. Siinähän saa sitten kivasti nuotitkin, tempoahan tossa pystyy muuttamaan jos tarve vaatii, eikö niin?
Renki
02.10.2010 23:03:14

Grugi: Ei pitäis haitata mutta muista maadotus kuntoon ku noita asentelet.

Tuota mitenkäs kannattaa hoitaa tuo maadoitus kun ohjeissa ei puhuta koko hommasta mitään?
WanhaWetäjä
03.10.2010 01:36:51 (muokattu 03.10.2010 01:42:53)

Renki: Onkos se nyt niin, että Logicilla ei saa näkyviin nuotteja audioraidasta vaan pitää olla midiä ennen kuin score-näytöllä näkyy yhtään mitään?

http://www.neuratron.com/audioscore.htm

http://www.seventhstring.com/xscribe/overview.html

Juu ei, noihin on omat softansa, toimivuudesta en osaa sanoa....
Grugi
03.10.2010 10:21:29 (muokattu 03.10.2010 10:21:51)
Renki: Tuota mitenkäs kannattaa hoitaa tuo maadoitus kun ohjeissa ei puhuta koko hommasta mitään?

Koneesta virtajohto irti, akku pois jos kannettava. Tietenkään ei kannata operaatiota suorittaa missään kokolattiamatolla tai muussakaan paikassa missä syntyy helposti staattista sähköä. Vaikka tiskipöydälle kone ja kosketat kädelläsi koneen metallirunkoa, sitten vain muistit paikalle.

Tuossa nyt yksi tapa tehdä asia, kohta varmaan tulee miljoona muuta tyyliä tarjolle.
SDMF
Renki
03.10.2010 17:04:42 (muokattu 03.10.2010 17:05:30)

Vielä kysymys tosta Time machinen käytöstä: valitsin siis sieltä varmuuskopiokohdan ja levykkeeksi ton ulkoisen aseman ja tossa tuo nyt tuota ruksuttaa, onko mulla nyt sitten siis ton varmuuskopionnin jälkeen täysin toimiva tuo uusi kovo? Meinaan, että tarkoittaako varmuuskopionti sitä, että se tekee myöskin ohjelmat toimiviksi vai kopioiko se pelkät "tiedostot"?

EDIT:
Muita vaihtoehtoja tuo Time Machine ei käsittääkseni annakkaan kuin ton varmuuskopioinnin?
Klezberg
03.10.2010 17:18:34

Renki: Vielä kysymys tosta Time machinen käytöstä: valitsin siis sieltä varmuuskopiokohdan ja levykkeeksi ton ulkoisen aseman ja tossa tuo nyt tuota ruksuttaa, onko mulla nyt sitten siis ton varmuuskopionnin jälkeen täysin toimiva tuo uusi kovo? Meinaan, että tarkoittaako varmuuskopionti sitä, että se tekee myöskin ohjelmat toimiviksi vai kopioiko se pelkät "tiedostot"?

EDIT:
Muita vaihtoehtoja tuo Time Machine ei käsittääkseni annakkaan kuin ton varmuuskopioinnin?

Time Machine ei tee levystä yksi-yhteen kopiota, kun se pitää yllä levyn sisällöstä yllä myös historiaa.

Eli sitä Time Machine-levyä ei kannata laittaa macciin kovoksi, vaan Macciin uusi kovo ja sitten asennus-dvd:ltä valitaan Restore system from Time Machine.

En ole kyllä itse kokeillut, vielä.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Renki
03.10.2010 17:30:24 (muokattu 03.10.2010 17:32:47)

Klezberg: Time Machine ei tee levystä yksi-yhteen kopiota, kun se pitää yllä levyn sisällöstä yllä myös historiaa.

Eli sitä Time Machine-levyä ei kannata laittaa macciin kovoksi, vaan Macciin uusi kovo ja sitten asennus-dvd:ltä valitaan Restore system from Time Machine.

En ole kyllä itse kokeillut, vielä.

Oho, no nyt tämä alkaa mennä sitten *duiks. Hetken tämä olikin liian helppoa. No, mutta kone ei ole ollut mulla kuin pari viikkoa, niin ei sieltä kyllä kovin paljon historiaa löydy, joten kovin isoa vahinkoa ei pääse kyllä käymään.

EDIT:

Siis oikeasti pitäisikö laittaa se vanha levy siihen ulkoiseen koteloon ja uusi koneeseen niin kuin sanoitkin?
Klezberg
03.10.2010 17:43:41 (muokattu 03.10.2010 20:34:34)

Renki: Oho, no nyt tämä alkaa mennä sitten *duiks. Hetken tämä olikin liian helppoa. No, mutta kone ei ole ollut mulla kuin pari viikkoa, niin ei sieltä kyllä kovin paljon historiaa löydy, joten kovin isoa vahinkoa ei pääse kyllä käymään.

EDIT:

Siis oikeasti pitäisikö laittaa se vanha levy siihen ulkoiseen koteloon ja uusi koneeseen niin kuin sanoitkin?

Enhän mä kai niin sanonut.

Väännän rautalangasta. Vanha levy on macissa. ÄLÄ IHMEESSÄ OTA SITÄ VIELÄ POIS ÄLÄKÄ LAITA TIME MACHINEKSI-

Time machinella tehdään BACKUP toiselle levylle.

Macciin vaihdetaan kolmas levy joka laitetaan hakemaan kaiken time machinelta.

Lisäys: ja se time machine -levy ei ole kopio, vaan backuplevy jossa on ihan oma systeeminsä joka pitää yllä paitsi uusinta sisältöä myös historiaa. Siksi macin levyä, vanhaa tai uutta, ei pidä laittaa time machine -levyksi eikä time machine -levyä macin sisään.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
dyydfromhell
03.10.2010 20:38:47
sikki-six: Kannattaa tehdä pari eri versiota, pakattu ja pakkaamaton. AAC toimii musta paljon paremmin kuin mp3 pakkaamisessa, ei tule sitä yläpään sihinää/jojotusta. Vaikka 192kbps AAC ja WAV vois olla passelit.

Siis minkä täältä destination valitsen jos haluan hyvänlaatuisen jonka myöhemmin poltan levylle: PCM, M4A, AAC?
JPQ
04.10.2010 00:27:22

dyydfromhell: Siis minkä täältä destination valitsen jos haluan hyvänlaatuisen jonka myöhemmin poltan levylle: PCM, M4A, AAC?

PCM jos se tässä se mitä pitäs olla on häviötön.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)