Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lattia viritintä?
1 2
Tiku35
02.10.2010 14:26:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin vaihtaa perinteisen viritysmittarin lattiamalliin. Oon tullut siihen tulokseen että Korg Pitchblack olis hyvä? Onko oikeesti hyvä vai olisko joku muu parempi?
 
Onko nopea reagoimaan? Toimiiko sillai että virittäessä myös vahvistimesta kuuluu ääni? Vai lyökö muten päälle?
 
Mitä tarkottaa 100% true bypass output? 100% muuttumaton signaali? Ja mitä se käytännössä tarkottaa?
 
Toivottavasti en kysy turhaan, en löytänyt jo valmista keskustelua aiheesta..
 
Tiku
 
TripleR
02.10.2010 14:39:45 (muokattu 02.10.2010 14:42:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg Pitchblack on loistava laite varsinkin selkeän näyttönsä ansiosta. Virittäessä ääni ei tosiaan kuulu vahvistimesta - pedaali katkaisee signaalin. Kytkin on mielestäni hyvä, toimii ilman napsua. Rakennekin tuntuu melko pomminkestävältä, kannattava ostos kaikenkaikkiaan. True bypass tarkoittaa käytännössä sitä, että signaali ei pedaalin ollessa pois päältä kulje minkään ylimääräisen piirin kautta, vaan suoraan sisääntulosta ulostuloon (kytkimen - mekaaninen tai transistori - kautta?)
 
Katsasta myös TC Electronics PolyTune - Toimiva ja todella tarkka, joskin Pitchblackin näyttö on selkeämpi ja Korg tuntuu päällisin puolin hieman jämäkämmältä. Lähestulkoon samanhintaisia. PolyTune on aika siisti vempain silti :D
 
http://www.tcelectronic.com/polytune.asp
 
P.S. Pitchblack ei muuta ääntä, mutta muistaakseni hurisevan virtalähteen hurina saattaa kuulua vahvistimesta. En tosin muista kuuluuko myös pedaalin ollessa pois päältä, luulisin että ei. Patterilla ei ongelmaa
 
Grugi
02.10.2010 14:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BOSS TU-3 on loistava ja selkeä.
 
SDMF
Jankku
02.10.2010 15:05:34 (muokattu 02.10.2010 15:05:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppia Bossille täältäkin, todella varmatoiminen ja laadukas. Ja sitä noi isotpojatkin näyttää melko poikkeuksetta käyttävän.
 
Kunnon Fenderiä sä et enää nykypäivänä saa ku custom shopista ;) Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
TripleR
02.10.2010 15:06:14 (muokattu 02.10.2010 15:06:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: BOSS TU-3 on loistava ja selkeä.
 
Sitä en olekaan päässyt testaamaan. TU-3:ssa olisi ilmeisesti valittavissa tuleeko signaali virittäessä läpi vai onko mutella?
 
kimurantti1
02.10.2010 15:07:18 (muokattu 02.10.2010 15:11:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TripleR: Pitchblack ei muuta ääntä, mutta muistaakseni hurisevan virtalähteen hurina saattaa kuulua vahvistimesta.
 
Tämähän ei ole Pitchblackin ongelma millään muotoa, vaan nimenomaan sen hurisevan virtalähteen. Jos on monta pedaalia, niin kantsii hommata myös virtalähde joka toimii kunnolla.
 
Pitchblack on hyvä ja halpa viritin, mutta se on true bypass. Jos tarvii TBP-virittimen, niin siinä on rahalle vastinetta. Jos tarvii bufferin pedaalilaudan alkuun, kuten useimmiten järkevää on ellei laudasta löydy jotain toista bufferoitua pedaalia, niin Boss TU-3 on hyvä vaihtoehto.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Grugi
02.10.2010 15:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TripleR: Sitä en olekaan päässyt testaamaan. TU-3:ssa olisi ilmeisesti valittavissa tuleeko signaali virittäessä läpi vai onko mutella?
 
Kyllä se on valittavana.
 
SDMF
TripleR
02.10.2010 15:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tämähän ei ole Pitchblackin ongelma millään muotoa, vaan nimenomaan sen hurisevan virtalähteen. Jos on monta pedaalia, niin kantsii hommata myös virtalähde joka toimii kunnolla.
 
Eihän se pedaalin vika tietenkään ole. Ajattelin vain, että pitäisikö bypassin ehkäistä hurinoita?
 
Tiku35
02.10.2010 15:22:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennetaan sen verran että tarkotus on laittaa se viritin kotona vahvarin ja kitaran väliin niin että saa olla siinä paikallaan niin kauan kunnes vaimo taas päättää vaihtaa järjestystä.
 
Yks mitä toivoisin, että sillä vois tarkistaa mikä sävel on tai etsiä oikee sävel (joo en vieläkään osaa kitaran kaulaa ulkoa...) Ja todellakin virittää kitara joka kerta ennen soittoa. Nyt en aina jaksa kaivaa irtoviritintä ja kikkailla sen kanssa. Eli nopea ja tarkasti reagoiva, selkeä, varma toiminen ja sillai kestävä että että kotisoitossa pienet kolahdukset ei sitä hajota...
 
Tiku
 
kimurantti1
02.10.2010 15:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TripleR: Eihän se pedaalin vika tietenkään ole. Ajattelin vain, että pitäisikö bypassin ehkäistä hurinoita?
 
Jep, en meinannutkaan että olisit niin väittänyt. Mainitsin vaan, jos joku kuvittelisi että Pitchblack aiheuttaa hurinaa. Ei se mun ymmärtääksen ehkäise hurinoita.
 
Tiku35, Pitchblack ajaa asiansa sulle oikein hyvin.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
TripleR
02.10.2010 15:42:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tiku35, Pitchblack ajaa asiansa sulle oikein hyvin.
 
Komppia.
 
Error. Your argument is invalid.
 
Objectif Lune
02.10.2010 15:55:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Planet Waves Chromatic Pedal Tuner. On toiminut oikein mallikkaasti. Varmasti nuo muutkin ovat ihan hyviä.
 
http://store.daddario.com/category/148523/Chromatic_Pedal_Tuner
 
kimurantti1
02.10.2010 15:57:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Itselläni on Planet Waves Chromatic Pedal Tuner. On toiminut oikein mallikkaasti. Varmasti nuo muutkin ovat ihan hyviä.
 
http://store.daddario.com/category/148523/Chromatic_Pedal_Tuner

 
Tää ei sitten todistetusti ole true bypass (ts. värittää signaalia), vaikka sivuilla ihan suoraan väitetään että "true hard bypass". Ei sillä etteikö viritin varmaan ajaisi tarkoitustaan muuten ihan jees.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
wilo
03.10.2010 11:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Korg Pitchblack ja TC Polytune. Mun mielestä Polytunessa on selkeempi näyttö ja se on virittäessä jotenkin vakaamman oloinen. Poly-modea en oikeastaan käytä koskaan; varsinkin kun se on aika epätarkka. Erot on tosin aika pieniä, joten taitaa olla enemmänkin makuasia.
 
arppah8
03.10.2010 13:35:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Poly-modea en oikeastaan käytä koskaan; varsinkin kun se on aika epätarkka.
 
Eh? Sulle ei riitä sentin tarkkuus normikäytössä?
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
wilo
03.10.2010 23:02:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Eh? Sulle ei riitä sentin tarkkuus normikäytössä?
 
Tarkennetaanpas vähän: poly-mode on epäluotettava eli kielet näkyvät toisinaan olevan eri vireessä kuin yksittäin viritettynä. Syytä tähän en tiedä, mutta luin tc:n foorumeilta vastaavia kokemuksia muiltakin. Syykin siihen selitettiin, mutta mun mielestä se oli lähinnä ontuva selitys.
 
arppah8
03.10.2010 23:18:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Tarkennetaanpas vähän: poly-mode on epäluotettava eli kielet näkyvät toisinaan olevan eri vireessä kuin yksittäin viritettynä. Syytä tähän en tiedä, mutta luin tc:n foorumeilta vastaavia kokemuksia muiltakin. Syykin siihen selitettiin, mutta mun mielestä se oli lähinnä ontuva selitys.
 
Ok :) Mulla ei ole ollut moista ongelmaa oman PolyTunen kanssa ainakaan vielä.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
oiva tumpeloinen
04.10.2010 00:10:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Ok :) Mulla ei ole ollut moista ongelmaa oman PolyTunen kanssa ainakaan vielä.
 
Ei kyllä mullakaan. Mut kovastihan noista on saanut lukea.
 
elsewhere
04.10.2010 00:15:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä komppia Polytunelle, joka on loistava vekotin. Itse en ole huomannut mitään ongelmia poly-moodin kanssa.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Osteri
04.10.2010 00:18:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Itselläni on Planet Waves Chromatic Pedal Tuner. On toiminut oikein mallikkaasti. Varmasti nuo muutkin ovat ihan hyviä.
 
Mulla on myös sama panssarivaunu. Alkoi toimia moitteettomasti kun siirsin sen linjalla pedaalien jälkeen viimeiseksi. Nyt on häiriötön. Olen tyytyväinen ja näyttö on selkeä.
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «