Aihe: Digi 002 ja A/D konvertterien ohittaminen
1
ploughman
01.10.2010 09:43:52
Allekirjoittaneen Digi002 alkoi pitää kanavilla 1 ja 2 (Mic pre amp) ylimääräistä 20khz sirinää. Supportin mukaan tämä johtuisi A/D konverttereista, koska sama ongelma on siis kanavilla 1 ja 2 mutta ei 3 ja 4. Ja nämähän on kytketty pareittain.

No huoltohan sitten maksaa sikana, kun ei ole takuu voimassa.

Joskus oli puhetta, että täälläkin porukka oli testaillut noiden A/D-konvertterien ohittamista. Miten se käytännössä siis olisi mahdollista ja onko tästä hyviä kokemuksia?
Kallekorvola
01.10.2010 11:14:36
Ei taida onnistua muuta kautta kuin optista tai s/pdif -väylää pitkin. Muuten menee koneenpurkuhommiksi...
Kallekorvola
03.10.2010 19:27:15
Niin, sitä mä just tarkotin, että noin onnistuu. Noi rikki olevat kanavat pysyy rikki, ennenku ne korjataan. Ehkä mua hämäs alkuperäsessä kysymyksessä noi mainitut rikkinäiset kanavat, ja oletin et niiden A/D:t pitäis saada ohitettua.

Mut joo, opti-ADAT -väylään joku A/D-muunnin perään ja kokeilemaan.
ploughman
04.10.2010 14:29:35
Kallekorvola: Niin, sitä mä just tarkotin, että noin onnistuu. Noi rikki olevat kanavat pysyy rikki, ennenku ne korjataan. Ehkä mua hämäs alkuperäsessä kysymyksessä noi mainitut rikkinäiset kanavat, ja oletin et niiden A/D:t pitäis saada ohitettua.

Mut joo, opti-ADAT -väylään joku A/D-muunnin perään ja kokeilemaan.

Juu. Noita kahta kanavaa meinasin. Optisessa on jo 8 kanavaa ADAT-väylässä.

Jostain syystä, kun kokeilin vielä uudestaan noita 1 ja 2 kanavaa, niin line-in liitännöistä tuota ininää ei tule?.... voiko kyseessä sittenkään olla Digin konvertteri? Luulisi, että sekä line-in, että mic-amp kanavat kulkevat saman A/D konvertterin läpi Digissä?.... jotainhan siellä scheissena on....
multipaavo
04.10.2010 16:50:18

ploughman: Juu. jotainhan siellä scheissena on....

Pikadiagnoosina hätä saattaa hyvinkin luurata etareissa.
Elektrolyyttikonkat ovat kulutuskamaa ja laitteesta riippuen (kalliimmat koneet = kalliimmat konkat = pidempi käyttöikä) simahtavat xx vuoden aikajaksolla. Nykyaikana kun kustannustehokkuuden pitää olla 102% niin komponentit on eka paikka josta tingitään massavalmistus laitteissa. prkl.

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | 5 by 5 Audio
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)