Tommittaja 02.10.2010 22:29:41 (muokattu 03.10.2010 16:40:59) | |
---|
Jotain fryygisiä juttuja on varmaan ihan mahdoton tehdä ilman pikkurilliä ensimmäisiltä nauhoilta. saatika sitten korkeammaltakaan :D 8. nauhan kohdalla alkaa vasta helpottaa :D muttakun fryygiset dominantit on NIIN mahtavan kuuloisia ettei vaan voi olla käyttämättä E: mutta onneksi fryygisten isommat välit saa heitettyä sitten toiselle kielelle. :P Dudetorium |
http://www.youtube.com/watch?v=IY9r14BrrZY&feature=channel Tämä jannu kovasti suosittelee etusormi-keskisormi-nimettömän käyttöä tatsin vuoksi, mutta kyllä sillä pikkirillikin liikkuu. Tommosilla nakeilla kyllä ihan sama vaikka vetäis Djangoillen. Totta hemmetissä kannattaa alusta asti ottaa heikoin lenkki völjyyn. Mutta mutta, mulla on pikkunen aina ollut mukana kun on niin helekutin lyhyet sormet, mutta silti jos sanotaan että pelkkä reenaaminen auttaa ja maailma pelastuu, niin eipä ole kaikilla näin. Heikko rimpula se on, mutta sielläpähän seassa heiluu. |
kimurantti1 02.10.2010 23:10:26 | |
---|
cbs: Mutta mutta, mulla on pikkunen aina ollut mukana kun on niin helekutin lyhyet sormet-- Näin myös mulla. Jos jättäisin pikkurillin pois, niin en pystyisi oikeasti soittamaan kunnolla melkein mitään. Etusormi-nimetön yhdistelmällä 5- ja 8-nauhavälin venyttäminen on jo tosi raskasta.. |
hevikukko 02.10.2010 23:13:56 (muokattu 02.10.2010 23:19:56) | |
---|
Mä otin pikkurillin käyttöön mukaan pitkän taukoni jälkeen ja kyllähän se sinne mukaan tuli ihan ok. Kokoajan treenailen sen käyttöä erikseen ja koittamalla soittaa juttuja sen kanssa, vaikka ne kuuluisikin nimettömälle sormelle. En ole saanut oikeata tekniikkaa pieniin aivoihini juntattua vielä paikoilleen, mutta alkaa jo löytymään paikat mihin väliin soittoa sen tunkee :D Tosissaan kromaattisin pyrähdyksiin on pakko ottaa mukaan 4 sormea. Jos niitä ei ole kokeillut vielä, niin siitä vaan pikkurillin kanssa.... D----------------------3-4-5-6--- A------------4-5-6-7--- E--5-6-7-8--- jne.. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
llarppp 03.10.2010 15:15:34 | |
---|
Onneksi on suht helvetin suuri käpälä. Helpottaa kaiken näköistä soittoa. Kaikki neljä sormea messiin niin kyllä lähtee. "Every man dies, not every man really lives." |
Brownie 04.10.2010 08:37:50 | |
---|
Mulle vasemman käden pikkusormen käyttö on ollut aina itsestäänselvä asia. Kiinnostaisi vaan tietää, käyttääkö monikin näppäilykäden pikkusormea? Voisi ajatella, että esim. plekulla ja sormilla yhtä aikaa näppäillessä olisi luontevaa käyttää kaikkia vapaina olevia sormia. Vaan tästä pitäisi kenties tehdä uusi ketju, koska täällä on vissiin vaan otelaudan pikkunakit mielessä. |
arppah8 04.10.2010 09:12:42 | |
---|
llarppp: Onneksi on suht helvetin suuri käpälä. Mulla taas on melko pieni mistä johtuukin se että pikkusormi on ollut alusta asti käytössä. Vitosetkin piti soittoa aloittaessa ottaa etu- ja pikkusormella joten varsin luontevasti tuli tuokin sormi mukaan. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
llarppp 04.10.2010 22:33:44 | |
---|
arppah8: Mulla taas on melko pieni mistä johtuukin se että pikkusormi on ollut alusta asti käytössä. Vitosetkin piti soittoa aloittaessa ottaa etu- ja pikkusormella joten varsin luontevasti tuli tuokin sormi mukaan. Jeh :) Sillonku soittaa alotti ni ei kyllä käsi niin iso ollu ku nyt ni pikkurilli läks automaattisesti messiin. "Every man dies, not every man really lives." |
Tommittaja 04.10.2010 22:56:37 | |
---|
mulla kyllä on iso käsi, ja melkosen pitkät sormetkin ja soitan kummiskin vitoset etusormi - pikkurilli yhdistelmällä. aina. vaikka olisin 22-24 nauhoilta soittamassa :D Dudetorium |