Aihe: Kitaristin levysoittimessa juuri nyt .. ja miksi?
1 2 3 4 566 67 68 69 70102 103 104 105 106
cbs
11.09.2010 22:47:42

Andy Jamesin In the Wake of Chaos. Suosittelen kaikille tilupettereille ja melodisen metallin ystäville vaikka soundeissa onkin petraamista. Älytön tekniikka miehellä.
Numb
02.10.2010 12:16:26

Jeff Beck: Blow by Blow sekä Emotion & Commotion. Tekniikka ja tunne eivät ole toisensa poissulkevia asioita.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Zeeboo
02.10.2010 12:56:28
Numb: Jeff Beck: Blow by Blow...

Hieno levy!
White men can't Monk
Tuomoo
02.10.2010 23:16:46
Eb-tuning: Metallica-Ride The Lightning

Hienoa rässiä ja mukavia biisejä opetteluun.

Nimenomaan muvakia biisejä soittaa.

Mä jämähin taas kaikkeen mielenkiintoiseen paskaan mitä Spotifystä löytää. Parin päivän aikana on tullu kuunneltua Amorphiksen uudelleenlevytettyjä alkupään biisejä, vanhaa Acceptia, Megadethiä ja mulle täysin uutena ja tuntemattomana bändinä Metal Churchia. On muuten hieno bändi.
>< (((((*>
Sakmongkol
02.10.2010 23:30:42
Yngwie J. Malmsteen - Facing the Animal

Varmaan äijän huonoin levy mutta tässä kun järjestyksessä kuuntelee tuotantoa niin se menee siinä välissä ihan OK. Concerto Suiten hyppään yli ja sitten tulee Alchemy ja päästään asiaan! =)
Mad-Mike
03.10.2010 00:19:31
Sakmongkol: Yngwie J. Malmsteen - Facing the Animal

Varmaan äijän huonoin levy mutta tässä kun järjestyksessä kuuntelee tuotantoa niin se menee siinä välissä ihan OK. Concerto Suiten hyppään yli ja sitten tulee Alchemy ja päästään asiaan! =)

Mulle on vasta nyt alkanu nuo Ynkän levyt aukeen ja olen tuntenut artistin tuotantoa jo monta vuotta...Ostanu vasta tässä Odysseyn ja Trilogyn ja nyt ois oston alla eka lätty ja Marching Out....hienoa musaa ihmettelen miks en ole aiemmin ostanu näitä lättyjä itselle...
-Half Step Down-
Sakmongkol
03.10.2010 00:50:52
Eb-tuning: Mulle on vasta nyt alkanu nuo Ynkän levyt aukeen ja olen tuntenut artistin tuotantoa jo monta vuotta...Ostanu vasta tässä Odysseyn ja Trilogyn ja nyt ois oston alla eka lätty ja Marching Out....hienoa musaa ihmettelen miks en ole aiemmin ostanu näitä lättyjä itselle...

Jos et ole vielä myöhempään tuotantoon tutustunut kunnolla niin suosittelen juurikin Alchemyä, vaikka se kuulostaakin paikoin semmoselta kieli poskessa over the top -touhulta niin se on mielestäni sarjassaan loistava levy, ja Mark Boalsin vokalisointi on iso plussa siellä. Attackiltä löytyy sitten joitain yksittäisiä erittäin hyviä piisejä ja/tai riffejä, mutta ei ole huono sekään. Ja Eclipseä jos ei ole läpi kuunnellut niin se myös äkkiä kuunteluun, melko erilaista Ynkkää tavallaan ajalta jolloin tämäntyyppinen musiikki ylipäätään oli menettämässä suosiotaan mutta on silti erittäin hyvä levy, tavallaan viimeinen kunnon Ynkkä-levy vanhan liiton meiningillä mielestäni.

Paras Ynkkä löytyy silti toki aina sieltä 80-luvulta, Rising Force on silkkaa timanttia ja joka tätä ei tajua on pöljä.

Pahoittelen kirjoitukseni sisältämää tunnepitoista latausta ja esityksellistä sekavuutta, mutta katselen tässä parhaillaan nousuhumalassa Ynkän opetusvideoita ja muistelen aikaa parin vuoden takaa kun kuvittelin itsekin pystyväni joskus soittamaan noin. Hieno mies.
Mad-Mike
03.10.2010 01:24:46
Sakmongkol: Jos et ole vielä myöhempään tuotantoon tutustunut kunnolla niin suosittelen juurikin Alchemyä, vaikka se kuulostaakin paikoin semmoselta kieli poskessa over the top -touhulta niin se on mielestäni sarjassaan loistava levy, ja Mark Boalsin vokalisointi on iso plussa siellä.

Jahas, Mark Boals, eikös sama mies laula myös Trilogyllä, nyt heräsi mielenkiinto kun kuulin kuka laulaa levyllä. Itse tykkään todella paljon miehen laulutyylistä/-äänestä. Jos kyseessä on sama mies nii ehdoton hankinta mulle o tuo levy.
-Half Step Down-
Sakmongkol
03.10.2010 01:30:36
Eb-tuning: Jahas, Mark Boals, eikös sama mies laula myös Trilogyllä, nyt heräsi mielenkiinto kun kuulin kuka laulaa levyllä. Itse tykkään todella paljon miehen laulutyylistä/-äänestä. Jos kyseessä on sama mies nii ehdoton hankinta mulle o tuo levy.

Kyllä, sama mies, hieno mies. Myös Uli Jon Rothin levyllä Under a Dark Sky. Äijän soolotuotantoon tai muuhun tuotantoon ylipäätään en ole harmikseni vielä tutustunut mutta noilla levyillä on hienoja laulusuorituksia.
LaMotta
05.10.2010 20:18:53

Tuomari Nurmio - Punainen Planeetta.
On se vaan hieno piisi.
Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!
blaekie
12.10.2010 19:28:39

Jukka Tolonen , On The Rocky Road, a retrospective 1971-1997

Olipa halvennettu 9,99 Kalle Anttilan putiikissa, joten ostin pois ja tuli tälläinen
progeilta nyt.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Andy Six
14.10.2010 17:56:35
Creedence Clearwater Revival: Samanniminen boxi,jossa koko tuotanto alkaen Tommy Fogerty & Blue Velvets-levytyksistä......Creedence oli onnistuessaan maailman paras bändi,vaikka paljon turhaakin näiltä kiekoilta löytyy....Täydellisiä rock-helmiä suurella sydämellä osasi tämä orkesteri tehdä....
BigPapa
14.10.2010 18:15:27 (muokattu 14.10.2010 18:18:14)

Kalevalaa vuodelta 1970, ei julkaistua ja Hurriganes Live At Keimola Motor Stadium 1973. Kivaa kitaraa näissä.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Zeeboo
14.10.2010 18:47:18 (muokattu 14.10.2010 18:47:32)
BigPapa: Kalevalaa...

Hmm, tartteepa kaivella Boogie Jungle soimaan...
White men can't Monk
Räbbänä
15.10.2010 02:20:54
Tämä viikko on kulunut varsin vahvasti X Japanin merkeissä. Art of Life on suht tajuton teos ja soittajallekin melkoinen urakka treenattavaksi puolen tunnin pituutensa vuoksi. Tätä biisiä pystyy melkein jatkuvalla repeatilla kuuntelemaan ja välillä pitää kitara napata mukaan ja soitella mukana sen minkä kerkeää.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
MoreK
15.10.2010 06:38:53

Deep Purple: Lazy
Mike Oldfield: Tubular Bells

Noita treenaillaan. Molemmissa on sellaiset riffit, että saa tosissaan miettiä, mistä suunnasta kieliä plektralla lähestyy. Erinomaista treeniä, ja loistavaa musiikkia!
Fisher
15.10.2010 08:21:01
Maanantaina soi:
- BulletBoys live taltiointi

Tiistaina soi:
- SRV

Keskiviikkona soi:
- Kiss ja Rickey Medlocken soolotuotantoa

Torstaina soi:
- Van Halen live 2008 Jacksonville Florida bootleg

Tänään soi:
- Van Halen

-Late
Karipiirto
19.10.2010 23:45:36

Alex Skolnick trio. Löysin vahingossa ja tutut biisien nimet houkuttelivat. Samalla muistin jonkun miehen opetusvideon netistä, jossa kertoi tehneensä jazz-versioita vanhoista hevibiiseistä. Lopputulos yllätti todella positiivisesti sillä nämähän sentään tunnistaa edelleen. Olen muutaman kerran kuullut semmoisia jazz-versioita tutuista biiseistä ettei ilman nimen lukemista osaisi edes sanoa mikä kappale on versioitavana. :)
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
antnis
20.10.2010 15:32:25
Karipiirto: Alex Skolnick trio. Löysin vahingossa ja tutut biisien nimet houkuttelivat. Samalla muistin jonkun miehen opetusvideon netistä, jossa kertoi tehneensä jazz-versioita vanhoista hevibiiseistä. Lopputulos yllätti todella positiivisesti sillä nämähän sentään tunnistaa edelleen. Olen muutaman kerran kuullut semmoisia jazz-versioita tutuista biiseistä ettei ilman nimen lukemista osaisi edes sanoa mikä kappale on versioitavana. :)

Se levy missä versioivat mm. Tom Sawyerin? Hienoa kamaa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)