Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Lyriikka »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Synkkä tie-sanat
1
Mr.Laulaja
01.10.2010 22:33:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Synkkä tie on edessämme
emme eteemme näe
sumu peittää kaiken,
kauniin ja lämpöisen.
 
kertsi:
Pahuus on kiven heiton päässä
synkkä tie on edessä
edessä on sumua
emme näe pahuutta.
(joka piileksii tuolla jossain)
Kaukana!
(joka jossain piileksii)
Ikuisuudessa!
 
Käärmeitä ja liskoja
hiekkaa ja petoja
hautoja,ruumiita
pimeää,sieluja
 
kertsi
 
Emme ole turvassa
täällä pahassa paikassa
täällä julmassa maailmassa
joka on meitä vastassa
(vastassa se on)
Pahuus!
(meitä jahtaa)
 
kertsi 2x
 
Synkkä tie!
 
Mä en tajua.
Morphia
01.10.2010 22:49:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maailma ei ole meitä vastassa, vaan olemme osa sitä. Mitä musiikkityyliä edustat sanoituksellasi?
 
Sanoitus on sisällöltään aika perus, ei kuitenkaan ( todellakaan ) huonoimpiakaan mitä olen lukenut.
 
En oikein ymmärrä, mihin pyrit vai onko tarkoitus vaan antaa aihetta epäilylle pahuudesta?
 
"(joka piileksii tuolla jossain)"
Aika skeptiseltä kuulostava lause, jos tarkoituksena on oikeasti vakuuttaa, että pahuus on läsnä.
 
Tästä on hyvä jatkaa.
 
Allah akbar la allah ella allah!
Mr.Laulaja
01.10.2010 23:03:29 (muokattu 01.10.2010 23:04:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No noilla mä en yritä tarkottaa et se olis oikeesti täällä mut niiku se kuulosti jotenkin hyvältä.Ja edustan Thrash/heavy/alternative/death metallia.
 
Mä en tajua.
Mr.Laulaja
02.10.2010 10:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kommenttia!!
 
Mä en tajua.
soihtu55
02.10.2010 10:38:58 (muokattu 02.10.2010 20:07:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minusta näissä sanoissa vois olla vielä enemmän jämäkkyyttä
kauttalinjan, jos miettii mihin musiikkilajiin olet ajatellut,
 
ja tietysti joskus vois miettii muutakin sanoja kuin liskoja ym...
 
mutta kyllä se siitä...
 
Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja- näin oletin kun se ei laulanut. -MR-
Morphia
02.10.2010 15:25:47 (muokattu 02.10.2010 15:47:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Laulaja: No noilla mä en yritä tarkottaa et se olis oikeesti täällä mut niiku se kuulosti jotenkin hyvältä.Ja edustan Thrash/heavy/alternative/death metallia.
 
Jos sanoitus on tosiaan tarkoitettu muristavaksi death tai thrash biisiin, niin jämäkkyyttä kaipaisin minäkin lisää.
 
Miksi muuten ylipäätään kirjoitat sanoituksia, joiden sanomaa et oikeasti tarkoita?
 
Niin, ja ihan tällänen off topic kysymys, minkä ikäinen olet?
 
Allah akbar la allah ella allah!
Mr.Laulaja
02.10.2010 19:25:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no täytän kohta 14
 
Mä en tajua.
soihtu55
02.10.2010 19:45:15 (muokattu 02.10.2010 19:46:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kun luin ikäsi toivois, että sannoituksesi olisivat
valoisampia. Vielä sitä ehtii aikuisena kirjoittaa melankoliaa
paperille kyllästymiseen asti.
 
Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja- näin oletin kun se ei laulanut. -MR-
Mr.Laulaja
02.10.2010 21:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin se kuulosti vaan hienolta usko se jo (miten toi kuulostaa tutulta:D)
 
Mä en tajua.
hullu_ukko
03.10.2010 01:09:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morphia: Miksi muuten ylipäätään kirjoitat sanoituksia, joiden sanomaa et oikeasti tarkoita?
 
Höhö... Ideologiat ja henkilökohtaiset merkitykset... Semmosia... Juu... Itsehän ainakin pyrin siihen, että olen jonain päivänä musiikkimaailman suurin trolli sitten Glen Bentonin.
 
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones
oo-p
08.10.2010 12:46:43 (muokattu 08.10.2010 12:50:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Laulaja: no täytän kohta 14
 
jos tämä pitää oikeasti paikkaansa, niin hattua nostan. :)
 

Emme ole turvassa
täällä pahassa paikassa
täällä julmassa maailmassa
joka on meitä vastassa
(vastassa se on)
Pahuus!
(meitä jahtaa)

 
Ehkä nuo pahuus ja maailma -hommat, maailma on paha jne. on vähän kliseinen juttu, sitä on käytetty aika paljon jne., ja siitä tulee ehkä semmoinen ei-niin-henkilökohtainen fiilis sitten, mutta kyllä se tästä vielä. Eikä sen tarvi oikeasti ollakaan vielä tässä vaiheessa mitään henkilökohtaista paatosta, tai sydämensä auki repimistä tähän. Semmoisiin juttuihin alkaa kyllä sitten jossakin vaiheessa löytyä varmaan enemmän aihettakin, jos niikseen tulee :D
 
Jatka jatka, vain kirjoittamalla voi tulla paremmaksi kirjoittajaksi. Alku on hyvä. :)
 
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Sergei Fallinen
08.10.2010 14:26:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Laulaja: No noilla mä en yritä tarkottaa et se olis oikeesti täällä mut niiku se kuulosti jotenkin hyvältä.
 
tää on oikeesti ihan hyvä syy kirjottaa jotain:)
 
Janie Jones
10.10.2010 11:36:53 (muokattu 10.10.2010 11:50:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki on totta, että "julma maailma" yms. on kliseitä, mutta kliseistä moni aloittaa (valitettavan moni sitten kyllä myös jää niihin).
 
Omassa sarjassaan tää on minusta ihan toimivaa kamaa varmaankin; paljon riippuu siitä, millaisen paketin se musan kanssa muodostaa. Vaikka nyt en itse hevikuvaston suurin ystävä ole, mutta tekstin ehdoilla ajatellen toimii. Tekstissä on ainesta siksikin, että se ei harhaile eikä tyylilaji heittele. Säkeissä on myös selkeähkö rytmi (mitä ei voi sanoa kaikista täällä näkyvistä teksteistä). Matkanteko-metaforaa (synkkä tie, jotain edessä/takana, jotain matkaajan näkymättömissä sumussa) käytetään kivasti, toki hieman toisteisesti, mutta sellainen usein kuuluu rock/pop-musiikkiin; johtoaihelmaa voidaan varioida läpi biisin.
 
Hyvä alku siis minunkin mielestäni! Jatkossa kuvia voi vähän "pienentää", suuret kun loppuvat äkkiä kesken. Tarkoitan, että ei voi tehdä kovin montaa biisiä, jossa mainitaan "pahuus". Sen sijaan pahasta voi kyllä periaatteessa kirjoittaa vaikka lopun elämäänsä, jos kirjoittaa siitä pienempien kuvien (kuten tässä tuo tie/matkanteko) ja tarinoiden kautta - niin että lukijan/kuuntelijan täytyy tulkita se "pahuus" sieltä esiin.
 
Ja ehkä tätä kautta teksteistä aikanaan tulee myös teemallisesti moniulotteisempia. Nimittäin kun ruvetaan kertomaan ihmisistä tarkemmin, niin hyvä/paha-asetelmat tapaavat saada sävyjä, jotka eivät loksahda vain toiselle puolelle.
 
Tsemppiä laulunkirjoittamiseen, vilpittömästi! Ja parasta valmennusta siihen on muuten kirjojen lukeminen.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Fedrom
17.10.2010 17:01:09 (muokattu 17.10.2010 17:07:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kannattaa tutustua ihan suomalaisiin runoilijoihin, esim. sodanjälkeinen modernismi (Eeva-Liisa Manner) käsittelee usein sodan traumoja, eli tematiikka on varsin samantyyppistä kun tuossa sinulla. Niistä saattaisi irrota uudenlaista lähestymistapaa.
 
Kannattaa aina sanoituksia tai runoja kirjoittaessaan pyrkiä kirjoittamaan vaan asioita, jotka itse kokee merkitykselliseksi, ts. ei kirjoittaa vain täytettä. Sanoitukset on tietysti siitä vaikeita että niissä on pakko olla tarpeeksi täytettä. Mutta siis hyvä alku sulla tuossa!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «