Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 592 93 94 95 96122 123 124 125 126
Velli
26.09.2010 20:50:30 (muokattu 26.09.2010 20:53:07)
markkuliini: Chick Corean keskeinen tuotanto Steve Gaddin ajalta. :)

Leprechaun on aika perskeleen kova älpyymi! Itse asiassa henk. koht. suosikkini Corean lätyistä.
arse
27.09.2010 10:33:45

moderndrummer88: Mitäs levyjä siltä ajalta nyt on? Vois tsekkailla spotifystä jos sattuu löytymään...

Ainakin Friends oli mulle erittäin kova juttu yläasteella. Kaivoin levyn hyllystä taas viime viikolla ja huomasin, että niin se taitaa olla edelleenkin. Mun fuusiojatsiin kohdistuneet antipatiat eivät muutenkaan ole - edes kovimpina Ramones-kausina - ulottuneet Gaddiin. Ehkä siinä on joku Juttu.
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
Conrad Lant
27.09.2010 18:23:52

Impression Cymbalsin 21" Ping Ride tuli tänään kuriirin tuomana. Painoa himpun alle 2700g ja iso kello eli sopinee hevisettiin kuin nenä päähän.
No one prayed for Sodom
VeKrio
27.09.2010 20:18:04 (muokattu 27.09.2010 20:18:21)

Yamahan Wood hoop 13" 6-reikäisenä. Nyt Yamaha Turbo tour custom 13" tomista tulee 4,25" syvä snare. Kiitos vielä Simbelle!

Noilla vanteilla ja jo hankitulla Taman nostimella ja Gibraltarin matolla toivon kasaavani rummun, joka olis vähintään kohtuullinen. Vielä väriltään keltainen rumpu tanssii kivasti noiden jo hintsun semisti kellastuneiden vanteiden kanssa 10+. Tarvikkeiden hankintaan on mennyt nyt noin 85 euroa. Tuntuu edulliselta, jos tuosta tulee hyvä snare. Artesaani-velipoika sahasi rungon poikki ja teki tai on tekemässä viisteet, ja se pitäis noukkia Tampereelta.

Jos jotakuta muuten kiinnostaa, niin vajaa viistumanen 13" lähtis hyvin edullisesti. Reikiä siinä on kyllä jonninverran. Pinnassa alkuperäinen keltainen maali, ei wräppi.
isoaarne
30.09.2010 22:10:41
Paiste 2002 20" Thin Crash erikoistarjoushintaan Soitinlaineelta! Vihdoinkin sen sain, vaikka näitä ei pitänyt saada uutena enää mistään.
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
Vallu-Veke
01.10.2010 07:34:59
isoaarne: Paiste 2002 20" Thin Crash erikoistarjoushintaan Soitinlaineelta! Vihdoinkin sen sain, vaikka näitä ei pitänyt saada uutena enää mistään.

Juu ei näytä olevan juurikaan myynnissä 20" thin ja paper thin- malleja.

Eli ne on arvostettua keräilykamaa nyt ;)

Nimimerkki: 20" paper thin'in onnellinen omistaja
Bobana
01.10.2010 16:56:42
Tuli poistettua torilla pitkään pyörineet 13" Paiste Signature Dark Crisp haikkulit.

On kyllä saundit melkosen loistavat. Ei taida oikeen enää kipakampaa saada.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Bobana
01.10.2010 20:03:17
Vallu-Veke: Vallu-Veke tykkää tästä :)

Signature-sarjassa kun on järkijään mahtavat soundit.

Juu.
Oli tossa aikoinaan 14" samaa mallia olevat mutta laitoin ne kiertoon vaihtelun vuoksi ja enempää en ole mitään katunut.

Onneksi tuo tunne hälveni tänään testaillessa koska noi 13" on paljon paremmat saundiltaan kun 14". Munsta.
jazzmies
01.10.2010 20:53:43
Signature-sarjassa kun on järkijään mahtavat soundit.

Tosi laadukas, kestävä ja dynaaminen peltisetti näin kokonaisuutena, mutta minusta soinnin viimeinen puhuttelevuus niistä vanhemmista puuttuu. Full Crashit, Dry Ride, Dark Dry Ride, Thin China ja Dark Crisp Hihat ovat olleet suosikkejani tuosta setistä, mutta kolkohko soittotuntuma ja pieni puute soinnin kompleksisuudessa eivät saaneet koskaan minua siirtymään tuohon settiin. Mutta mikä kehitys tuo sarja oli 2000- ja 3000-setteihin! Traditional-setiltä odotin tosi paljon, mutta soittotuntuma oli kuin pullataikinaa - ikään kuin pelleistä olisi unohdettu "stick definition". Suosikkini Paisteelta on sitten sen Signature Dark Energy -sarja, sillä niissä on soinnin perusteella ensimmäistä kertaa Paisteelta se X-Factor, joka yhdistää soittotuntuman kompleksisuuteen. Kehitys kehittyy ja Paiste myös!
Franz Schubert on maailman hyvin meloorikko!
Bobana
01.10.2010 21:21:43
jazzmies: Tosi laadukas, kestävä ja dynaaminen peltisetti näin kokonaisuutena, mutta minusta soinnin viimeinen puhuttelevuus niistä vanhemmista puuttuu. Full Crashit, Dry Ride, Dark Dry Ride, Thin China ja Dark Crisp Hihat ovat olleet suosikkejani tuosta setistä, mutta kolkohko soittotuntuma ja pieni puute soinnin kompleksisuudessa eivät saaneet koskaan minua siirtymään tuohon settiin. Mutta mikä kehitys tuo sarja oli 2000- ja 3000-setteihin! Traditional-setiltä odotin tosi paljon, mutta soittotuntuma oli kuin pullataikinaa - ikään kuin pelleistä olisi unohdettu "stick definition". Suosikkini Paisteelta on sitten sen Signature Dark Energy -sarja, sillä niissä on soinnin perusteella ensimmäistä kertaa Paisteelta se X-Factor, joka yhdistää soittotuntuman kompleksisuuteen. Kehitys kehittyy ja Paiste myös!

Omasta mielestäni Signature on onnistunut ainoastaan komppiosastolla ja kiinanpelleissä. Tällä hetkelläkin löytyy 20" Full crash joka kuulostaa ihan 302:lta.
Ei kiva.
Ainoastaan Power sarjalaisissa on ollut sellasta erilaisuutta edes hieman jota olen hakenut. 2oo2 on crasheissä paljon parempi kun signature. Niissä on enemmän sellanen hedelmällinen sointi.
Sigget on aika kolkkoja muuten paitsi Powerit.
Mutta Thin-osaston kohdalla jätän arvioinnin sikseen koska kokemusta ei ole.
janneto
01.10.2010 22:14:01 (muokattu 01.10.2010 22:15:37)
jazzmies:Suosikkini Paisteelta on sitten sen Signature Dark Energy -sarja, sillä niissä on soinnin perusteella ensimmäistä kertaa Paisteelta se X-Factor, joka yhdistää soittotuntuman kompleksisuuteen.

Erittäin hyvä analyysi, menin juuri Traditionalsin kautta dark energyyn. Komppipelti ja haikka puhuttelevat juuri artikuloinnin takia. Traditionalsin kapulaerottelu tuntui liian pehmeältä.
www.captaincougar.net
Vallu-Veke
01.10.2010 22:15:33
jazzmies:

Mutta mikä kehitys tuo sarja oli 2000- ja 3000-setteihin!

Oliko niin, että 3000- sarjan samaa materiaali oli kuin signatureissa, mutta sorvaus 2002-sarjan mukaan? (tai päin vastoin..) No ei sillä väliä soundit ratkaisee, kunhan horisen.

Liioittelin taas tietämystäni. Minulla on vain Power-sarjaa ride, rässi ja hihat ja muu kokemus on vähän niin ja näin. Powereita en nyt käytä, kun olen sulkeutunut pieniin tiloihin odottamaan todellista menestystä. Mutta ei voi muuta sanoa, kuin että hyviä ne on ja ne soi kauniisti. Pienissä kopeissa pakko laittaa demppiä niihin.
Zilkuista löytyy rennosti parempia pikku tiloihin. Tai en siis tunne signatureista muita kuin nuo mun omat ja mitä Laineella vähän olen kokeillut. Laatu tulee silti mieleen niistä, mutten tunne niitä ohuita malleja oikeastaan ollenkaan. Sikäli liioittelin hieman.

PS. mulla on aina ollut 3000- sarjasta se käsitys, ettei niitä kannata ostaa jos ei ole stadionkeikkoja. Hyviä ne on, mutta ne on kait tehty metallimiehille, jotka lyö lujaa ja vaativat tilaa, kuten Tsingis Kaani??! Erittäin hyviltä ne kuulostaa Cozy Powelin soittamina, mutta omat 2 kpl on skepeliä kotisoittoon ainakin. Ei ilmeisesti pieniin tiloihin. Toinen on 17" thin crash. Se soi lujempaa, kuin Turun tuomiokirkon kellot :)
Legenda
02.10.2010 12:02:01
Vallu-Veke: Oliko niin, että 3000- sarjan samaa materiaali oli kuin signatureissa, mutta sorvaus 2002-sarjan mukaan? (tai päin vastoin..) No ei sillä väliä soundit ratkaisee, kunhan horisen.

Liioittelin taas tietämystäni. Minulla on vain Power-sarjaa ride, rässi ja hihat ja muu kokemus on vähän niin ja näin. Powereita en nyt käytä, kun olen sulkeutunut pieniin tiloihin odottamaan todellista menestystä. Mutta ei voi muuta sanoa, kuin että hyviä ne on ja ne soi kauniisti. Pienissä kopeissa pakko laittaa demppiä niihin.
Zilkuista löytyy rennosti parempia pikku tiloihin. Tai en siis tunne signatureista muita kuin nuo mun omat ja mitä Laineella vähän olen kokeillut. Laatu tulee silti mieleen niistä, mutten tunne niitä ohuita malleja oikeastaan ollenkaan. Sikäli liioittelin hieman.

PS. mulla on aina ollut 3000- sarjasta se käsitys, ettei niitä kannata ostaa jos ei ole stadionkeikkoja. Hyviä ne on, mutta ne on kait tehty metallimiehille, jotka lyö lujaa ja vaativat tilaa, kuten Tsingis Kaani??! Erittäin hyviltä ne kuulostaa Cozy Powelin soittamina, mutta omat 2 kpl on skepeliä kotisoittoon ainakin. Ei ilmeisesti pieniin tiloihin. Toinen on 17" thin crash. Se soi lujempaa, kuin Turun tuomiokirkon kellot :)

Itselläni oli tässä joku vuosi sitten 22 tuumainen 3000 ride joka painoi kuin synti ja auta armias jos sattui osumaan muulla kuin tipillä niin seinäthän siinä meinas kaatua, mutta möin sen sitten nuorelle hevirumpalille joka oli sotkea housunsa kun testasi sitä, eli löytyi sillekin ridelle käyttötarkoitus.
legenda on hyvä juoma!
Velli
02.10.2010 12:12:06
Legenda: Itselläni oli tässä joku vuosi sitten 22 tuumainen 3000 ride joka painoi kuin synti ja auta armias jos sattui osumaan muulla kuin tipillä niin seinäthän siinä meinas kaatua, mutta möin sen sitten nuorelle hevirumpalille joka oli sotkea housunsa kun testasi sitä, eli löytyi sillekin ridelle käyttötarkoitus.

Ostin joskus Paiste 3000 20" Riden. Se toimii erittäin hyvin rock-musassa. Se on kieltämättä hieman kovaääninen, mutta ei kuitenkaan mikään mahdoton huutaja. Ostin joskus myös saman sarjan 22" Riden, mutta se oli jo aivan eri peli. Sen möin aika pian pois. Tuo 20" Ride mulla on edelleenkin ja aina silloin tällöin se lähtee keikalle mukaan. Se toimii hyvin pienemmilläkin keikoilla, kunhan malttaa soittaa kevyellä tatsilla (se crashaantyykin kivasti pienilläkin lyönneillä).
Veksi
02.10.2010 13:05:10 (muokattu 02.10.2010 13:07:53)
Powerstroke3 Ebony bassorummun kalvo Soundstoresta, ja tilattu Soitin Laineelta tomikalvosarja ,molemmin puolin Remo clear CS:ää, saa nähdä toimiiko?
markkuliini
02.10.2010 13:10:52

Veksi: ...ja tilattu Soitin Laineelta tomikalvosarja ,molemmin puolin Remo clear CS:ää, saa nähdä toimiiko?

Tuota olisi mielenkiintoista kokeilla itsekin, ja nähdä kuinka lähelle Tony Williamsin soundia pääsee pelkillä kalvoilla. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
VeKrio
02.10.2010 13:44:10

markkuliini: Tuota olisi mielenkiintoista kokeilla itsekin, ja nähdä kuinka lähelle Tony Williamsin soundia pääsee pelkillä kalvoilla. :)

Tuloksia kuulolle heti. Pohtinut ihan samaa. Ei taida kalvot riittää. ;)
Bobana
02.10.2010 14:21:19
Vallu-Veke: Oliko niin, että 3000- sarjan samaa materiaali oli kuin signatureissa, mutta sorvaus 2002-sarjan mukaan? (tai päin vastoin..) No ei sillä väliä soundit ratkaisee, kunhan horisen.

Juu. Signaturessa on ihan oma metalliseos B20 ja se ripaus sitä jotain josta ne ei kerro.
2oo2, 2000 ja 3000 ovatten muistaakseni B8-laatua.
markkuliini
02.10.2010 14:32:41

Bobana: Juu. Signaturessa on ihan oma metalliseos B20 ja se ripaus sitä jotain josta ne ei kerro.

Itsekin tuota seosta joskus tsekkailin ja koetin löytää tietoa, enkä tullut samaan lopputulokseen. Paistehan itse ei kerra tuosta seoksesta juuri mitään, mutta muutaman lähteen mukaan "The Paiste Sound Alloy (Signature Bronze). A patented cymbal alloy introduced in 1989 with the Signature line. According to the patent, this alloy consists of phosphor bronze with a 14.7% to 15.1% tin content by weight. It has been claimed by Paiste to be the first bronze alloy specifically developed for cymbals."

Tuo kirjoitus löytyy siis täältä:
http://www.activemusician.com/Paiste-History--t2i239

En pidä varmana tietona, mutta useammin törmää juttuihin tuosta noin 15% seoksesta. B20:stä en ole juurikaan lukenut Signaturen yhteydessä. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)