Exhausted 01.10.2010 10:19:52 (muokattu 01.10.2010 10:21:24) | |
---|
Janie Jones: Mikä nyt on kunnon studiokäyttöä juu. alkuperäinen kysyjä puhui itse moniraitaäänityksistä ja plugareiden massiivisesta käytöstä. Mielestäni lähempänä "kunnon studiokäyttöä" kuin "normaalia kotikäyttöä" :) Itse en ole vielä omalla Mäkillä päässyt tekemään mitään, kun interface puuttuu. Softana on toistaiseksi Cubase 4, mutta olisiko Logiciin siirtymisestä oikeasti hyötyä? |
Grugi 01.10.2010 10:27:37 | |
---|
Exhausted: alkuperäinen kysyjä puhui itse moniraitaäänityksistä ja plugareiden massiivisesta käytöstä. Mielestäni lähempänä "kunnon studiokäyttöä" kuin "normaalia kotikäyttöä" :) Itse en ole vielä omalla Mäkillä päässyt tekemään mitään, kun interface puuttuu. Softana on toistaiseksi Cubase 4, mutta olisiko Logiciin siirtymisestä oikeasti hyötyä? Paha sanoa onko siitä sun tapauksessa hyötyä vai ei, paljon riippuu siitä millaisia projekteja sulla on. Siirtyminen ei varmasti kovin vaikeaa ole jos osaat jo Cubasea käyttä, taitaa saada Logiciin nuo Cubasen näppäinoikotiet käyttöön jos tahtoo. SDMF |
Exhausted 01.10.2010 10:31:18 | |
---|
Enimmäkseen äänitän kotona demoja Addictive Drumsin päälle. Raitoja yleensä 10-15, jokaisella keskimäärin yksi plugari, 2-4 efektikanavaa. Toisinaan äänitän myös lisäksi oikeat rummut 8 raidalle, jolloin raitamäärä ja efektien määräkin kasvaa vastaavasti, mutta toisaalta AD jää pois. |
Janie Jones 01.10.2010 11:48:28 | |
---|
Exhausted: Itse en ole vielä omalla Mäkillä päässyt tekemään mitään, kun interface puuttuu. Softana on toistaiseksi Cubase 4, mutta olisiko Logiciin siirtymisestä oikeasti hyötyä? Mä kun en oo Cubasea käyttänyt, niin en osaa sanoa, mutta kuten sanottu Protarista Logiciin siirtyessä ohjelmien tavan käyttää tehoja eri lailla todella huomaa. Toimiiko Cubasen vst-kone (tai mikä lie) Protarin periaatteella (plugarit syö tehoa koko ajan) vai Logicin periaatteella (syö tehoa kun on käsiteltävää ääntä)? She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Janie Jones 01.10.2010 11:54:43 | |
---|
Exhausted: Enimmäkseen äänitän kotona demoja Addictive Drumsin päälle. Raitoja yleensä 10-15, jokaisella keskimäärin yksi plugari, 2-4 efektikanavaa. Toisinaan äänitän myös lisäksi oikeat rummut 8 raidalle, jolloin raitamäärä ja efektien määräkin kasvaa vastaavasti, mutta toisaalta AD jää pois. Logicissa tommosen pitäis mennä heilahtamalla (sulla tais olla macbook pro). She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Exhausted 01.10.2010 12:31:31 | |
---|
Janie Jones: Logicissa tommosen pitäis mennä heilahtamalla (sulla tais olla macbook pro). joo, kaikkein vähätehoisin MBP 13. Ehkä se Logic on siirtymisen arvoinen |
sami_sumea 01.10.2010 12:46:21 | |
---|
Itse en ole vielä omalla Mäkillä päässyt tekemään mitään, kun interface puuttuu. Softana on toistaiseksi Cubase 4, mutta olisiko Logiciin siirtymisestä oikeasti hyötyä? Ei siitä muuta hyötyä ole kuin se, että audion editointi vaikeutuu potenssiin X ja synajuttuja + plugareita tulee hemmetinmoinen läjä lisää :) Logic vs Cubase riippuu mun mielestä hyvinkin pitkälti siitä mitä sillä pääasiassa teet ja kuinka paljon on muita plugareita käytössä. ... http://www.soundreel.com
http://www.adamantiumstudios.com |
Exhausted 01.10.2010 12:54:31 | |
---|
Logiciin siirtymisessä olisi myös se pointti, että tulisi opiskeltua yleisemmin studioissa käytetty softa. |
Janie Jones 01.10.2010 13:12:10 | |
---|
sami_sumea: Ei siitä muuta hyötyä ole kuin se, että audion editointi vaikeutuu potenssiin X ja synajuttuja + plugareita tulee hemmetinmoinen läjä lisää :) Logic vs Cubase riippuu mun mielestä hyvinkin pitkälti siitä mitä sillä pääasiassa teet ja kuinka paljon on muita plugareita käytössä. ... Tuolla "Logic-kikkoja" -ketjussa mainittu Logic 9:n työkalulisä on helpottanut Logicin audioeditointia kummasti. Kyllähän se PT:nkin käyttäjälle aluks vaikeemmalta tuntui, ja vieläkin kaipailen välillä joitain vähemmän region-pohjaisia vaihtoehtoja editointiin. Mutta aika lähelle Protaria alkaa nyt olla käytettävyydeltään. Yleisesti: aina riippuu niin paljon siitä mihin on oppinut, vanhat tottumukset on tiukassa. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Janie Jones 01.10.2010 13:16:16 | |
---|
Exhausted: joo, kaikkein vähätehoisin MBP 13. Ehkä se Logic on siirtymisen arvoinen Semmonen varaus, että muistia laittaisin kuitenkin täpöt. Ja vastaukseni perustui sit oletukseen, että AD vie noin yhtä paljon tehoja/välimuistia kuin Superior. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Exhausted 01.10.2010 13:20:20 | |
---|
Janie Jones: Semmonen varaus, että muistia laittaisin kuitenkin täpöt. Ja vastaukseni perustui sit oletukseen, että AD vie noin yhtä paljon tehoja/välimuistia kuin Superior. Okei. Pitäis läpällä tarkistaa mitkä speksit tuossa mun edellisessä puuceessä oli ja vähän vertailla |
gunner 01.10.2010 13:45:39 (muokattu 01.10.2010 13:46:48) | |
---|
Janie Jones: Semmonen varaus, että muistia laittaisin kuitenkin täpöt. Ja vastaukseni perustui sit oletukseen, että AD vie noin yhtä paljon tehoja/välimuistia kuin Superior. AD vie muistaakseni muistia todella vähän, voisko olla 200-300 megaa. Perustuen lähinnä siihen, että pystyin tekemään 512 rammia sisältäneellä koneella biisin jotenkin valmiiksi, vaikka AD oli päällä. Ei se toki mukavaa ollut... Superior vie minimissäänkin 500 megaa rammia. Vauhti korjaa virheet |
Janie Jones 01.10.2010 15:21:46 | |
---|
No sitten se vertautuu lähinnä Ez Drummeriin. Eli menee todellakin heittämällä. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Exhausted 01.10.2010 15:26:09 | |
---|
OK. Kiitos kommenteista, palkitsin plussilla. |
Kiitos vinkeistä. Ehkä otan itselleni siis tuommoisen iMacin ja varmuuden vuoksi vielä sen 8gt RAMia. |
JPQ 01.10.2010 17:56:47 | |
---|
Exhausted: Logiciin siirtymisessä olisi myös se pointti, että tulisi opiskeltua yleisemmin studioissa käytetty softa. A-ha onko näin että logic olisi yleisin? Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Janus 01.10.2010 18:28:09 | |
---|
JPQ: A-ha onko näin että logic olisi yleisin? Ei, Pro Tools on ehdottomasti yleisin. Logic on yleisempi (ellei yleisin softa) biisinkirjoittajien keskuudessa (midi+softasynaominaisuuksiensa puolesta), muttei äänitys/miksauspajoissa. "yleisemmin" =/= "yleisimmin" |
Exhausted 01.10.2010 18:57:30 | |
---|
Yleisempi kuitenkin kuin Cubase. Protarihan se studiostandardi on, mutta en siihen vielä uskalla lähteä |
JPQ 01.10.2010 21:12:39 | |
---|
Janus: Ei, Pro Tools on ehdottomasti yleisin. Logic on yleisempi (ellei yleisin softa) biisinkirjoittajien keskuudessa (midi+softasynaominaisuuksiensa puolesta), muttei äänitys/miksauspajoissa. "yleisemmin" =/= "yleisimmin" Hyvä tietää. ja mietinkin no parhaat softathan lienee Logic,Pro Tools ja Sonar. en koskaan tykänny Cubasesta kun kokeilin yhtä lE versiota tuntui että kaikki vaikea tavoittaa. logicissa ja sonarissa taas tuntuu että ovat ns käsillä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Exhausted 01.10.2010 22:03:49 | |
---|
Huomenna muuten soitan hääkeikalla syntikkajutut livenä MacBookPron, Garagebandin ja M-Audio Oxygenin kanssa. Vähän jännittää vielä, mutta eiköhän se siitä. |