Aihe: Uunituoreita uusia humppa- ja tangosävelmiä sanoineen täältä!
1 2 3
artope
29.09.2010 12:26:07

jape2: Jaa tää Martti Koskinen ja 1988 kuollut Martti Antero Koskinen.
Jonka esim." Laaksojen laulu" valssia soittaa monet bändit. Oliskin aika mystistä jos ois jo täältä poistunut mies itse kauppaamassa biisejään. Vai miten?

Täällä on kaikki mahdollista! Ääniä haudan takaa tai pilven reunalta.
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
jykke65
29.09.2010 12:34:13

artope: Täällä on kaikki mahdollista! Ääniä haudan takaa tai pilven reunalta.

Mun ääneni kuulostaa aina siltä niinkuin se tulis haudan takaa tai sitte oon pilvessä...:0)
Koitettaisko kerrankin aloittaa kaikki samasta biisistä ja samaan aikaan?
artope
29.09.2010 12:40:13

jykke65: Mun ääneni kuulostaa aina siltä niinkuin se tulis haudan takaa tai sitte oon pilvessä...:0)

Osuit asian ytimeen!!
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
sabian
29.09.2010 13:58:26
isojussi: Ostaiskohan se Plogmanni noita?

Taitaa sen omat tekeleet myydä paremmin. Pakko kysyä että onko charles syöny sun eväät vai vieny sulta muijan.
Anonymous-jazz
30.09.2010 09:12:56

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
half
30.09.2010 09:40:09
Anonymous-jazz: Ei ristus :)

http://huokaus.org/martti/My_New_Pl … since_2010/Beat/Juopon%20kaipuu.mp3

Uskottavasti esitetty tämä juopon kaipuu.
Meikäläisen MySpace-profiili
isojussi
01.10.2010 21:14:59
sabian: .... Pakko kysyä että onko charles syöny sun eväät vai vieny sulta muijan.

Kui? Sekö on ainoo syy olla diggaamatta jotakin?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
sabian
02.10.2010 21:45:07
isojussi: Kui? Sekö on ainoo syy olla diggaamatta jotakin?

Kunhan kysyin. Lähinnä nyt huvitti toi plogmanin dissaus. No toiset tykkää tyttäristä ja toiset elviksestä. Minä kallistun heterona ykköseen. Vaikka voihan kakkonen olla ykkönen.
isojussi
03.10.2010 03:27:22
sabian: ...Lähinnä nyt huvitti toi plogmanin dissaus...

Dissaus? Lähinnä viittasin hänen biisiensä laatuun... enkä taida olla ajatukseni kanssa läheskään yksin...
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
levesinet
03.10.2010 11:41:32
Jumalan armostako vai mistä johtuen katosi yksi keskustelu mutta kyllä mä hattua nostan noin tuotteliaalle muusikolle ja sanoittajalle. Vain sovitus ja laulajan tulkinta puuttuu. Yleisesti ajatellen harva loppujen lopuksi tekee elämänsä aikana monta erinomaista biisiä. Parin hitin mestareita kyllä löytyy.
sabian
03.10.2010 14:27:41
isojussi: Dissaus? Lähinnä viittasin hänen biisiensä laatuun... enkä taida olla ajatukseni kanssa läheskään yksin...

No siinä olen samaa mieltä,mutta samaa paskaa suurin osa tanssimusiikista on.
EP
03.10.2010 15:07:00
Voi voi.. : /
sabian
03.10.2010 20:12:19
EP: Voi voi.. : /

Älä nyt. Humppa on iloinen asia.
veikko nieminen
13.10.2010 20:44:09
Kovasti tuntuu olevn kriitikkoja vaan. Kyllähän tuolta muutamia ihan hyviä sanoituksen oivalluksia ja tehokkaita kielikuviakin löytyy, joita vois ihan oikeasti käyttää. Yhdistelemällä ties vaikka hittiainesta. Eipä kai nuo näytteet valmiiksi ole tarkoitettukaan?

Hienoa kuitenkin, että joku tekee uutta materiaalia, vaikka se olisi sitten mitä tahansa. Moniko meistä soittajista on ylipäätään tehnyt omia kappaleita ja vielä esittää niitä keikoilla, vai käykö niin, että soitetaan vain turvallisia tuttuja toisten hittejä. Ja sitten omat kyhäelmät jäävät vain omiin ajatuksiin ja treenisessiohin.
KoskPaavo
13.10.2010 21:40:35
veikko nieminen: Kovasti tuntuu olevn kriitikkoja vaan. Kyllähän tuolta muutamia ihan hyviä sanoituksen oivalluksia ja tehokkaita kielikuviakin löytyy, joita vois ihan oikeasti käyttää. Yhdistelemällä ties vaikka hittiainesta. Eipä kai nuo näytteet valmiiksi ole tarkoitettukaan?

Hienoa kuitenkin, että joku tekee uutta materiaalia, vaikka se olisi sitten mitä tahansa. Moniko meistä soittajista on ylipäätään tehnyt omia kappaleita ja vielä esittää niitä keikoilla, vai käykö niin, että soitetaan vain turvallisia tuttuja toisten hittejä. Ja sitten omat kyhäelmät jäävät vain omiin ajatuksiin ja treenisessiohin.

Paremmin vois kysyä että monellako keikalla ko. säveltäjä on näitä teoksiaan itse menestyksekkäästi esittänyt.
Saattaisi ko. henkilö jopa tulla silmille jos näitä "joita vois ihan oikeasti käyttää. Yhdistelemällä ties vaikka hittiainesta." yhdisteltäis.
"Pääasia että on hyvä meininki" lain. nuoriso
rintapek
13.10.2010 22:06:59

veikko nieminen: Kovasti tuntuu olevn kriitikkoja vaan.

Liikamainostuksella pilaa mitä vaan.

En ota kantaa onko humpat hyviä vai huonoja, mut ei näist minust viikon välein kande omaa ketjua avata.

Muussa tapauksessa mä itte tyhjentäisin tänne pöytälaatikkoni pari kertaa viikossa.
One kind of music only - the good kind
veikko nieminen
17.10.2010 21:19:23
KoskPaavo: Paremmin vois kysyä että monellako keikalla ko. säveltäjä on näitä teoksiaan itse menestyksekkäästi esittänyt.
Saattaisi ko. henkilö jopa tulla silmille jos näitä "joita vois ihan oikeasti käyttää. Yhdistelemällä ties vaikka hittiainesta." yhdisteltäis.

Niin. Näin ymmärsin, että säveltäjä ei itse näitä kappaleita esitä, vaan säveltää siinä tarkoituksessa, että joku toinen esittäisi.

Kappaleiden yhdistelemisestä voisi varmaan olla sekä puolesta että vastaan. Olisiko järkevämpää tehdä muutama hyvä kappale kuin 100 huonoa? Tuotteliaat biisin tekijät tekevät väkisinkin huttua.

Esimerkkejä/ pohdintaa on hyvistä ja huonoista. Onko väärin soittaa Kalle Tappisen perään Säkkijärven polkan teema, tai Moottoripyörän väliin riffi Born to be wildista? Onko nykyinen tunnetuin versio Just a Gigolosta ollut alunperin juuri sellainen, kuin se nykyään on?
EP
17.10.2010 21:23:15 (muokattu 17.10.2010 21:29:30)
veikko nieminen:
..Kappaleiden yhdistelemisestä voisi varmaan olla sekä puolesta että vastaan. Olisiko järkevämpää tehdä muutama hyvä kappale kuin 100 huonoa? Tuotteliaat biisin tekijät tekevät väkisinkin huttua..

Jep, tähän tekee mieli vastata, olis varmaan aika monella sellaisen itsekritiikin paikka!
..tosin monet tuotteliaatkin tekevät jatkuvasti hemmetin hyvää .. se lahjakkuus

..Onko nykyinen tunnetuin versio Just a Gigolosta ollut alunperin juuri sellainen, kuin se nykyään on?

Joo, ei varmaankaan? ..

E: Esim. jos on sata melodianpätkää niin kyllä niistä luulis saavan koottua muutaman sellaisen "ei aivan tavanomaisen ja ennalta arvattavan melodian"?
veikko nieminen
17.10.2010 21:34:23
EP: Jep, tähän tekee mieli vastata, olis varmaan aika monella sellaisen itsekritiikin paikka!
..tosin monet tuotteliaatkin tekevät jatkuvasti hemmetin hyvää .. se lahjakkuus

Joo, ei varmaankaan? ..

E: Esim. jos on sata melodianpätkää niin kyllä niistä luulis saavan koottua muutaman sellaisen "ei aivan tavanomaisen ja ennalta arvattavan melodian"?

Just näin, tuossa on tuo ongelma. Sitten kun ei koskaan ole tyytyväinen siihen mitä on tehnyt ja kerta toisensa jälkeen hioo ja hioo sanoitusta ja melodiaa yhä paremmaksi. Oho! Yhtäkkiä on kulunut jo 3 vuotta yhden kappaleen tekemiseen, eikä se ole vieläkään valmis : ) On se vaan vaikeaa olla hyvä!

Onkohan kenelläkään tietoa siitä, paljonko tuotteliaimmat biisin tekijät tekevät materiaalia ja millä prosentilla ne päättyvät levyille? Miten ihmeessä joku Kuopppamäki on ehtinyt tehdä 1200 levylle päätynyttä kappaletta. Mistä näitä biisejä oikein tulee?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)