Aihe: D-koppasta 500e budjetilla, Furch vai jokin muu?
1 2
Mäci
23.09.2010 17:45:20 (muokattu 23.09.2010 17:49:17)
Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia-
hallu
23.09.2010 19:48:18
Mäci: Tuosta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=453813

Mä muuten tyyppäsin tommosta LL6 yamppia ja on tosi hieno saundinen kitara.
Old Guitar
24.09.2010 21:24:41
hallu: Mä muuten tyyppäsin tommosta LL6 yamppia ja on tosi hieno saundinen kitara.

Joo, mutta kannattaa katsella ehkä Yamaha LL16:sta. Se on täysin kokopuinen kitara ja kokemuksieni mukaan selkeästi parempi kitara kuin LL6. LL16:sta on myyty torillakin 400-500 sadan korvilla.
Ota iisisti - loppu lähestyy...
kiriminni
25.09.2010 11:16:34
Old Guitar: Joo, mutta kannattaa katsella ehkä Yamaha LL16:sta. Se on täysin kokopuinen kitara ja kokemuksieni mukaan selkeästi parempi kitara kuin LL6. LL16:sta on myyty torillakin 400-500 sadan korvilla.
Hyvä kun dissasit kaverin myynti-ilmoitusta.
Aloittajalle-jokos on löytynyt sopivaa?
Hutte
27.09.2010 01:49:55

kiriminni: Hyvä kun dissasit kaverin myynti-ilmoitusta.
Aloittajalle-jokos on löytynyt sopivaa?

Eipä ole vielä mitään tullut kotiin raahattua. Furchi on muutaman viikon varattuna paikallisessa. Kävin noita Art&Lutherieitä kokeilemassa, eivätpä juuri vakuuttaneet. Yamahan LL16 olisi vielä kokematta. Katsoo jos sellaisen jostain käsiini löytäisin lähipäivinä.
kiriminni
27.09.2010 11:15:47
Hutte: Kävin noita Art&Lutherieitä kokeilemassa, eivätpä juuri vakuuttaneet.
Aika huono selitys ja todella informatiivinen.
Hutte
27.09.2010 17:54:30

kiriminni: Aika huono selitys ja todella informatiivinen.

Totesinpa vain että eivät olleet minua varten, ei kukaan mitään analyysiä ymmärtääkseni pyytänyt. Tuntuivat hieman sieluttomilta ja elottomilta. Yleissoundi oli jokseenkin pahvinen eikä auennut lainkaan. Erottelevuutta ei juuri löytynyt ja ylä-äänet olivat jotenkin tunkkaisia. Joku ehkä diggaa, minä en tällä kertaa lämmennyt.
kiriminni
27.09.2010 20:20:45 (muokattu 27.09.2010 20:22:26)
En tiedä mitä mallia Hutte testasi,mutta Art&Lutherie folk ainakin mulle ja Riffi-lehden
soittajille kelpasi.
Noitahan on siis kolme eri koppaista kokoa pienin Ami,sitten Folk ja suurinpana Dreadnought.
Näissä erimalleissa on todella suuret erot.
Mitään noin negatiivista en kyllä löytänyt mitä Hutte ed.
Soitteli varmaan tuota Ami pienikoppaisinta siinä ei tietenkään ylä-änet soi heleästi
vaan on enemmänkin keskialuepainotteinen.
lehtiju2
27.09.2010 20:27:37
Olisi tietysti ollut kiva kuulla enemmän noiden Taide & Luterilaisuus -skittojen ominaislaadusta, koska niitä itsekin keväällä/kesällä mietin niitä sillä silmällä. Mutta nyt Epi Masterbiltin onnellisena omistajana voisin tietysti jättää näiden palstojen lukemisen sikseen, siinä on mulle skebaa loppiäksi.
Old Guitar
27.09.2010 23:09:03 (muokattu 27.09.2010 23:10:07)
Minä olen kans ihmetellyt noiden kanadalaiskitaroiden ylistystä, lienevätkö nämä kaikki samalta tehtaalta: godin, seagull, art & lutherie, simon & patrick, lapatrie?

Olen kokeillut useita yllämainitun merkkisiä kitatoita ja kaikki ovat, yhtä lukuunottamatta (Seagull) olleet melko kolhon ja vaatimattoman sointisia. Eikä tuo Seagullikaan mikään mahtava kitara ollut, mutta ihan mukiinmenevä.

Yleisesti ottaen persoonattomia erittäin rajallisia soinneiltaan. Puut eivät näissä kitaroissa kauheasti resonoi. Oiskohan niisä käytetty tukevaa puuta ja rimoitusta. Kaipa ne on kestäviä, mutta sointiin en ole henkilökohtaisesti ihastunut.
Ota iisisti - loppu lähestyy...
kiriminni
28.09.2010 09:07:21
Aina valitetaan,jos kitara on valmistettu kiinassa tai meksikossa eikö känädä kelpaa?
Kitara pitäisi arvostella 500€ hintaluokassa eikä kuunnella ja vertailla sitä 3000€ kitaraan.
Epihonen Masterbuilt olisi meikäläisenkin kokeiltava kokopuinen akustinen 500€.
Tarvikketkin maksaa enenmmän.
Taitaa olla ainoa tässä hintaluokassa.Missäs nuo mästerpiltit valmistetaan?
Chinatownissa?
tbnoer
28.09.2010 10:05:32
kiriminni: Aina valitetaan,jos kitara on valmistettu kiinassa tai meksikossa eikö känädä kelpaa?
Kitara pitäisi arvostella 500€ hintaluokassa eikä kuunnella ja vertailla sitä 3000€ kitaraan.
Epihonen Masterbuilt olisi meikäläisenkin kokeiltava kokopuinen akustinen 500€.
Tarvikketkin maksaa enenmmän.
Taitaa olla ainoa tässä hintaluokassa.Missäs nuo mästerpiltit valmistetaan?
Chinatownissa?

Juu Kiinasta ne taitaa tulla. Tai vastaavasta paikasta. En ole noita ArttiLuttereita soitellut, mutta vaikka joku ei niistä välittäisi ei se tarkoita etteikö jollekkin sellainen kitara olisi täydellinen.

Kävin Helsingin vierailulla kerran Kitarapajalla soittelemassa Martineita ja ainoa malli jonka olisin soinnin puolesta kelpuuttanut kotiin vietäväksi oli 000-15 joka on tuotannon halvimmasta päästä.

Kerran soittelin lainaksi saadulla Gibsonin sähkiksellä joka taisi olla LP Studio-malli. Eli halvimmasta päästä, mutta silti yli kaksi kertaa kalliimpi kuin oma Epiphonen LP Custom. Gibboni tuntui samalta kädessä ja laadussa kuin velipojan Harley Benttonin alle satasen ritsa. Olin lievästi pettynyt.

Eli ei se hintaluokkakaan kaikkea kerro. Makuasioita.
kiriminni
29.09.2010 23:26:43
Tälläinen CRAFTER TMC035 oli Thomanilla hyvän näköinen pidän tuosta avoimesta lavasta teräskielisessä.Kukahan näitä myy suomessa?
Hinta 511€.
lindha
03.02.2011 14:43:23
Old Guitar: No ei kanatalainen kelpaa, jos se on huono, jopa omassa hintaluokassaan. Tai ei noi kanatalaiset niin huonoja ole, vaan niiden sointi ei iske ainakaan meikäläiseen. Korvathan kaikilla on erilaiset ja kuulon vaikuttavat lisäksi ennakkoluulot ja muut mielen koukerot. Omat korvani kuulevat soinnin karuna, kolkkona ja tasapaksuna. Ihan siitä vedin johtopäätöksen, että ne ovat tukevasta puusta tehtyjä kitaroita tehtyjä kestämään isältä pojalle. Puut eivät noissa resonoi kovin hyvin. Koetin kerran paria Blueridgeä (samalla reissulla, kun kokeilin kanatalaisia kitaroita) ja niissä puut resonoivat ihan toiseen malliin kuin kanatalaisissa.

Kommenttina Kanadakitaroihin. Ostin täältä muusikoiden netistä käytetyn Seagull Artist Mahogany Folk -kitaran. Paras kitara ainakin minun soittotyylilleni (fingerpicking sekä sormiplektroilla että ilman), mitä olen koskaan soittanut. Kaula hieman normaalia dreadnoughtia leveämpi. Pohjan resonointi tuntuu mahassa. Näitä Seagullejahan on monta eri linjaa ja hintaluokkaa, Artist-sarja on kallein, mutta mielestäni hintansa väärtti. Minulla oli aikaisemmin Epiphonen Masterbilt Western kitara. Sointi lähes yhtä hyvä kuin Seagullissa, mutta soitettavuus (syvä V-kaula, makuasia) ja viimeistely selvästi huonommat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)