Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fenderin Strato
1 2
JN65
26.09.2010 12:28:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa Fenderin Stratoa. Kertokaapa mielipiteitänne USA-Strato vs. Mexican Strato. Onko niillä muuta eroa, kuin valmistusmaa? Onko mikeissä eroja, entä soundissa yleensä?
 
aristoteles666
26.09.2010 12:33:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JN65: Olen ostamassa Fenderin Stratoa. Kertokaapa mielipiteitänne USA-Strato vs. Mexican Strato. Onko niillä muuta eroa, kuin valmistusmaa? Onko mikeissä eroja, entä soundissa yleensä?
 
kummassakin tehtaassa, jotka on noin 30 kilometrin päässä toisista, on valtaosa työntekijöistä meksikolaisia.
 
jyrkalt
26.09.2010 12:40:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kummassakin tehtaassa, jotka on noin 30 kilometrin päässä toisista, on valtaosa työntekijöistä meksikolaisia.
 
Ja siinä se piristys tähän aamuun tuli. Kiitos :)
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Jii-Gee
26.09.2010 21:03:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kummassakin tehtaassa, jotka on noin 30 kilometrin päässä toisista, on valtaosa työntekijöistä meksikolaisia.
 
Nyt ei oo aristo oikein kartalla..paa yks nolla lisää niin alkaa oleen likempänä et paljonko siinä välissä oikeasti on.
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
K_A
26.09.2010 21:05:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kummassakin tehtaassa, jotka on noin 30 kilometrin päässä toisista, on valtaosa työntekijöistä meksikolaisia.
 
Plussaa piti pistää, sai hymyilemään :)
 
K_A
StratokarstaA
26.09.2010 23:22:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitellu mexico stratolla jo aikaa, ei mitään vikaa, laatu kohdallaan. Säädöt kohdalleen ja toimii :) :)
 
kloppis
27.09.2010 00:30:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Squierin Classic Vibe -sarja ajaa nykyään Meksikon Fenderin aseman. Okei, ehkä vähän provosoiva kommentti, mutta ei ainakaan Standard sarjalla ja CV:llä ole eroa ainakaan Standardin eduksi!
 
Little Savage
27.09.2010 00:34:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StratokarstaA: Soitellu mexico stratolla jo aikaa, ei mitään vikaa, laatu kohdallaan. Säädöt kohdalleen ja toimii :) :)
 
Mun mexicolaisessa oli käytetty jotain pehmeämpää nauhalankaa ja nauhat kuluivat kovin helposti kuopalle.
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
duc
27.09.2010 00:39:53 (muokattu 27.09.2010 13:54:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä olen itse soitellut ja omistanut Fenderin Stratoja ja Telejä, niin hinta tuntuu vastaavan laatua melko hyvin. Jenkkistandardit ja deluxet ovat mainioita pelejä, ja ei meksikolaiset classicit huonoja nekään ole. Ihan niistä halvimmista perus-meksikolaisista en niin ole perustanut, samaa tasoa tosiaankin kuin nuo CV-Squierit...
 
edit: korealaiset Fenderit olivat jopa huonompia kuin CV-Squierit...
JN65
27.09.2010 06:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia neuvoista. Ei muuta kuin eteenpäin.
 
Mr. Crowley
27.09.2010 10:02:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Little Savage: Mun mexicolaisessa oli käytetty jotain pehmeämpää nauhalankaa ja nauhat kuluivat kovin helposti kuopalle.
 
Ei se niin mennyt. Sulla oli helvetin hyvä kitara --> soitit paljon --> nauhat kuluivat :).
 
Aiheeseen: Ite oon ollut tosi tyytyväinen meksikolaiseen Classic player 60's stratoon. Ei valittamista, eikä tarvinnut säätää. Tosin ostin suomesta, jolloin joku on ehkä saattanut sitä myös täällä säätää.
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
Ukkovaari
27.09.2010 13:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat kokemukseni USA ja Mexicon Fenderin Stratoista.
 
USA:ssa tehty Fender American Stratocaster Deluxe HSS:
 
Kaikin puolin hyvä sähkökitara ja laadukas, soundi modernimpaa Fenderia, joskin kylläkin singlecoileista lähtee hyvinkin lähelle perinteisempää Fenderiä.
Hintaluokassa selvästi kalliimpi kuin Mexicon perusFenkut mutta kyseessä on siis parempi laatuinen sähkis monessa suhteessa esim. Satula on sellainen erikoisempi metallinen/ruller nuts zydeemi, kampi on painettava/hieman parempi talla muutenkin, lukolliset virittimet, ebenpuu otelauta, kaula satiinipintanen, mikit vähän laadukkaammat, viimeistelykin parempaa. Mikkeistä saa irti enempi sen S1 Switchin takia, yläasennossaan perinteisempää Fenderin soundia (joskin hieman modernimpi vivahde) ja alaspainettuna tummempaa soundia.
Riippuen hieman mikityksestä ja muusta hinta pyörii siinä 1020-1700 välillä (esim. 3 singlecoililla on halvempi kuin tuo HSS mikityksellä oleva).
 
Oikein hyvä vaihtoehto jos hakee vähän kalliimpaa ja modenimpaa Fenderin vehjettä.
 
Mexicon ihan perus Fender (hintaluokka 500-640), tälläinen löytyy kotoota tälläkin hetkellä, ihan hyvä perusFenkku, perinteisempää Fenderin soundia, pysyy vireessä eikä moitittavaa, hyvin toimeen tulee kuhan on säädetty oikein. Tuosta saa tuunaamalla sitten kalliimman Fenderin oloistakin jos vaihtaa vähän mikkejä paremmaksi, tallan vaihtaa hieman laadukkaampaan ja painettavaan kampeen ja lisää vaikka lukkovirittimet. Mutta jos ei halua tuunata niin ihan hyvin tuolla vetelee ilman ongelmia. (Joku kirjoitti, että nämä ovat laadultaan jotakuinkin Squierien tasoa, itse en tätä allekirjoita kun on tullu soiteltua kavereiden ym. Squiereita niin ei ne ole olleet Mexicon Fenkun tasoa, tosin ne millä olen soitellu on ollut näitä n. 200-370 hintaluokan Squiereita, kotoota löytyvä Fenkku on ostohinta n. 640), eroja Fenkun hyväksi mm. nauhapäät ja nauhat Squiereissa huonommat, vireenpitävyys huonompi (tosin tässä nyt pitää muistaa ne säädöt), virittimet hieman myös Squiereissa olleet jotenkin löysemmät, sinänsä erot kyllä ei ole mitään älyttömän isoja ja pitää muistaa että Squiereistakin löytyy hyviä ja jotkut jopa aikas maukkaita riippuen vähän missä niitä squiereita on tehty (vuosiluku jne.).
 
Lopuksi muttei vähäisimpänä on sitten paljon hypettämäni Fender Classic Player 60s.
- Hintaan nähdensä oikein hieno sähkis (645)
- Soundiltaan pesee aika selvästi kotoota löytyvän Mexicon ja muitakin Fendereitä jopa kalliimmassa hintaluokassaan.
- Soittotuntuma on tässäkin oikein hyvä
- Vireenpitävyys hyvä eikä vaikeuksia ole tässäsuhteessa
- Mikit on custom 69 singlecoilit ja erittäin nättiääniset
- Viimeistely ja kaikki muukin kohdillaan eli hyvin viimeistelty tämä oma yksilöni on.
- Ainoastaan kaksi asiaa on jotka tuossa haluaisin olevan toisin eli kampi olisi kiva jos olisi painettava ja kaulan säätö saisi olla siellä lapapuolen päässä (nämä nyt ei haittaa sinänsä koska kitara on pysynyt säädöissään eikä kaularautaan ole tarvinnut koskea ja kammenkin kanssa tulee toimeen).
Se miksi tämän kitaran ostin oli tuon soundi, se vaan on jotain todella nättiä ja pisti mulla kukkaron nyörit aukaisten, hyvä vehje jota voin suositella lämpimästi ja varsinkin jos hakee Fenkkua hintaluokassaan 500-700 niin aivan ehdoton harkinnan arvoinen.
 
JN65
27.09.2010 15:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinäpä varsin tyhjentävä vastaus. Kiitoksia paljon.
 
Rypsolisti
28.09.2010 05:07:48 (muokattu 28.09.2010 05:08:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meksikolaisen 50's Classicin sekä USA Vintage Hot Rod '62 Stratocasterin omistajana on tullut huomattua ettei nuo Meksiko mallit (varsinkin Classic-sarja) ole ollenkaan hullumpia vaikka Jenkki Stratollakin soittaisi. Oikeastaan ovat hintaisekseen todella hyviä soittimia! Vireen kanssa oli pieniä ongelmia joskus jos kampea käytti. Tallamikki oli heikko ja se meni vaihtoon mutta muuten oli erittäin hyvä kitara, nyt vaihtanut omistajaa.
 
USA:n Vintage Hot Rod '62 on edelleen käytössä, ykköskeppinä ja sitä en toivon mukaan koskaan myy. Mutta VHR '62 ei ole myöskään pysynyt orkkiksena, tallamikin vaihdoin Dimarzion Virtual Vintage Solo Prohon. Alkuperäinen oli oikein hyvä mikki mutta halusin vain erilaista soundia, paksumpaa ja paremmin heavy-musiikkiin sopivaa. Kaulan myös vaihdoin, '99 vuosimallin American Vintage '62 Straton kaulaan. Tämä siitä syystä että VHR:n kaulassa nauhat hieman törröttivät joka häiritsi. Kaula oli mukavan paksu, joka antoi myös kitaralle todella jämäkän ja tukevan soundin, erinomainen akustinen sointi mutta vahvarin kanssa toimi myös erittäin hienosti. Tuo tukeva kaula vain aiheutti sen että soitettavuus oli turhan jäykkä minkä takia kaulan sitten vaihdoin perus American Vintagen kaulaan. Tämä toi huomattavasti rennomman tatsin ja fiiliksen kitaraan, myös soundiin tuli enemmän ehkä tyypillisempää Straton ''rentoutta'' niin sanotusti.
 
Mexico Strato oli hinta-laatusuhteeltaan ehkä jopa parempi kuin Jenkki mutta toisaalta nyt kun '62 Stratocasteria on vähän tuunannut on siitä tullut lähes täydellinen kitara, josta en todellakaan halua luopua.
 
Oma kulta:
http://muusikoiden.net/dyn/users/62558.jpg
 
Prog On!
Tuomo_
28.09.2010 21:53:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonnilla hankin pari vuotta sitten f-musiikista tarjouksena Fenderin AM. standardin ja blues-soundia pukkaa. En keksi enää syytä hankkia parempaa. Tietysti huonoa tässä on, ettei enää muut stratot GAS:ita.
 
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
sickboy
29.09.2010 07:03:50 (muokattu 29.09.2010 07:08:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullla on myös huonoja kokemuksia nauhamateriaalin laadusta Mexico Classic 50's Stratossa. Kitara on ollut muuten tosi kova, mutta nauhat tosiaan kuluivat nopeasti. Ostin kyseisen kepin käytettynä Kitarapajalta, enkä muistanut miten kuluneet nauhat olivat ostohetkellä, mutta parissa viikossa ne kuluivat "rohiseviksi". Kävin hiotuttamassa nauhat ja taas oli kuin unelma soittaa....pari viikkoa! Kovalla soittomäärällä nauhat kuluivat omasta mielestäni hiontakelpoisiksi parissa viikossa. Nauhoihin tuli kielten suuntaisia pokkiviiltoja, jotka vaikuttivat "karheutena" bendituntumaan" Nauhat eivät tuossa ajassa ehtineet siis kulua perinteiseen malliin, mutta minua tuollainen karhea tuntuma häiritsi tosi paljon.
 
Nyt tossa on kiinni rosterinauhat, eikä mitään kulumia ole vielä havaittavissa. Vaihdosta on n. 6kk.
 
jra
29.09.2010 07:51:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Mullla on myös huonoja kokemuksia nauhamateriaalin laadusta Mexico Classic 50's Stratossa. Kitara on ollut muuten tosi kova, mutta nauhat tosiaan kuluivat nopeasti.
 
Sama, ja ainoa ongelma, itsellä CV Skujuissa, nauhoihin ei kyllä ole tullut karheutta tai naarmuja, mutta aika nopeasti tuli loivaa monttua ja "lättänä" yläpinta lähes kaikkiin nauhoihin. Muutamista viikoista ei sentään ole ollut kyse, mutta alle vuodessa olivat jo uudelleen hionta kunnossa ja taas alle vuodessa uudelleen. Tosin aika nopeasti mulla nyky-Gibsonienkin nauhat ovat kuluneet. Liekö sitten käytetyillä kielillä jotain vaikutusta?
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Volle
29.09.2010 10:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Liekö sitten käytetyillä kielillä jotain vaikutusta?
 
On, ja soittotatsilla ja tietty myös soiton määrällä myös.
 
Pahiten mulla on kuluneet halpis-Ibanez ja Epiphone Les Paul, mutta niillä tuli myös soitettua aika hemmetisti.
 
jaspiq
29.09.2010 14:17:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Sama, ja ainoa ongelma, itsellä CV Skujuissa, nauhoihin ei kyllä ole tullut karheutta tai naarmuja, mutta aika nopeasti tuli loivaa monttua ja "lättänä" yläpinta lähes kaikkiin nauhoihin. Muutamista viikoista ei sentään ole ollut kyse, mutta alle vuodessa olivat jo uudelleen hionta kunnossa ja taas alle vuodessa uudelleen. Tosin aika nopeasti mulla nyky-Gibsonienkin nauhat ovat kuluneet. Liekö sitten käytetyillä kielillä jotain vaikutusta?
 
Samaa olen huomannut tossa omassa CV stratossa kanssa, pehmeää seosta on nauhat. Toisaalta tuohon hintaan jossain sen säästön on näyttävä, onneksi se on nauhoissa eikä itse kaulassa. Huvittavaa vaan kun sitten tulee se nauhojen uusiminen eteen ni se tulee maksamaan enemmän kuin mitä kitara maksoi uutena.
 
"To err is human; to forgive is divine."
Andy Six
29.09.2010 18:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaspiq: Huvittavaa vaan kun sitten tulee se nauhojen uusiminen eteen ni se tulee maksamaan enemmän kuin mitä kitara maksoi uutena.
 
Siinä vaiheessa kitara myydään naapurin nöösipojalle ja ostetaan itelle uusi...=)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «