Aihe: Multiefektiä kuulokesoittoon ja äänitykseen
1 2 3
Sensonic
16.10.2007 12:22:05
Mistä mä löydän noista laatikoista ja paketeista sen numeron/tunnuksen millä pääsen kirjautumaan tuonne Line6:n sivuille että saan ladattua tuon softan?

Eikös se numero/koodi ole laitteen "kääntöpuolella"? Ainakin Pocket PODissa tuo numerosarja löytyy läheltä vyöpidikettä.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Archferumphis
14.09.2010 16:04:00
Täytynee bumpata vanha ketju, mutta miten tuolla Pod 2.0 :lla äänitetään? Miten se kytketään tietokoneeseen ja mitkä johdot tarvitsen?
Ziggy Bubba
14.09.2010 16:56:45

Archferumphis: Täytynee bumpata vanha ketju, mutta miten tuolla Pod 2.0 :lla äänitetään? Miten se kytketään tietokoneeseen ja mitkä johdot tarvitsen?

Tietokoneen line in -liitäntään. Kato minkälainen sisääntuloreikä siellä koneessa on, tod.näk. kyseessä on ns. miniplugi - tarvitset siis perus instrumenttipiuhan jossa on toisessa päässä välikappale isosta pieneen. Toinen vaihtoehto on tämmönen piuha: Plugi ->miniplugi.
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Archferumphis
29.09.2010 00:34:54 (muokattu 29.09.2010 00:41:49)
Tarkoitatko tämmöistä? Ja siihen sitten semmonen paksumpi pää.

http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_spp2015.htm
dimmu!!
29.09.2010 09:23:45
Ehdottomasti VOX Tonelab ST, selkeä ja helppokäyttöinen tosin kuin POD it, jotka ovat niin monihyväisiä käyttää. Soundit ovat todella mahtavat, ja 12AX7 putki tuo mukavasti lämpöä ja aitoa putkivehkeen tuntua, tosin kuin nämä Zoomit joissa mielestäni putki on lähinnä koristeena. Toimii joka lajissa, kleaneista mättöön.
Raist
29.09.2010 11:37:03
dimmu!!: Ehdottomasti VOX Tonelab ST, selkeä ja helppokäyttöinen tosin kuin POD it, jotka ovat niin monihyväisiä käyttää. Soundit ovat todella mahtavat, ja 12AX7 putki tuo mukavasti lämpöä ja aitoa putkivehkeen tuntua, tosin kuin nämä Zoomit joissa mielestäni putki on lähinnä koristeena. Toimii joka lajissa, kleaneista mättöön.

Oletko mielestäsi kokeillut Zoomeja paljonkin? G9.2tt omistajana osaan olla eri mieltä siitä koristeesta.
tender.insanity
29.09.2010 11:49:57
Raist: Oletko mielestäsi kokeillut Zoomeja paljonkin? G9.2tt omistajana osaan olla eri mieltä siitä koristeesta.

No ei tuota G9.2tt:tä voi ottaa vakavissaan kuin Higain -osastolla ja kotona soittaessa. Pari vahvarimallia oli ihan ok, mutta siihen se sitten jääkin. Nitisee, kitisee, napit reistailee jne.

G9.2tt:n jälkeen mulla piipahtanut Digitech RP500 pesi Zoomin mennen tullen, mutta RP500:kin lähti aika nopeasti autuaammille metsästysmaille.
dimmu!!
29.09.2010 12:26:46 (muokattu 29.09.2010 12:29:02)
Raist: Oletko mielestäsi kokeillut Zoomeja paljonkin? G9.2tt omistajana osaan olla eri mieltä siitä koristeesta.

Kokemukset omistan Zoomin G2.1 ja G7.1ut malleista, omaan makuuni jälkimmäisestä ei saanut oikein rouhueaa modernia säröä, semmoista uber kihinäsihinä scoopattua gaini mössöä kylläkin, joka ei mulle ainakaan uponnut.
Ja 9.2tt sama värkki mallinnuksiltaan ja soundeilta.

Vaihdoin Tonelab ST:hen ja hymy helähti korviin ensitestejä tehdessä, säröjä löytyy monenlaista ja se Zoomin kihinäsoppa oli poissa. More mids, less gain on mun juttu, jolla irtoaa varsin maukkaat murinat.

Ja dynamiikka tässä on täysin erilainen kuin Zoomissa, tottelee tatsia putkimaisesti esim. bluesrosolla soittaessa, antaa kunnon lämpöistä crunchia kun vähän kovempaa lämii, ja vetää hienosti ruttuun. Zoomista en tätä saanut.
Archferumphis
30.09.2010 19:28:34 (muokattu 30.09.2010 19:43:18)
sikki-six: Tossa on molemmat päät isoja...

Katos katos. Näytti tos kuvas pieniltä. Pahoittelen tätä epätietoisuutta mutta onhan kyseessä tämä?

http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_kabel_ministereoklinke.htm
Raist
01.10.2010 09:58:29
tender.insanity: No ei tuota G9.2tt:tä voi ottaa vakavissaan kuin Higain -osastolla ja kotona soittaessa. Pari vahvarimallia oli ihan ok, mutta siihen se sitten jääkin. Nitisee, kitisee, napit reistailee jne.

G9.2tt:n jälkeen mulla piipahtanut Digitech RP500 pesi Zoomin mennen tullen, mutta RP500:kin lähti aika nopeasti autuaammille metsästysmaille.

Mulla ei pahemmin nitise tai kitise, käytin kyllä huollossa missä korjasivat yhden napin. Mun mielestä hintaa vastaan saa ihan perushyvän DACin, kätevän nauhoittimen ja melko monipuolisen soittovehkeen kotiin. Toki jos haluaa säätää saundeja omanlaisiksi niin vaatii melko paljon työtä.
tender.insanity
01.10.2010 10:33:32
Raist: Toki jos haluaa säätää saundeja omanlaisiksi niin vaatii melko paljon työtä.

Ei kai nyt sentään? o_O

Eniten Zoomeissa ottaa pattiin puutteet efektiketjun säätämisessä ja se että säröt ja vahvarimallit on sidottu samaan. Boostaus on siis mahdottomuus ilman erillistä pedaalia. Tai onhan siinä wahilenkissä se (aika heppoinen) boosteri, mutta sitten ei olekaan wahia enää.

Sitten kun Zoom korjaa nämä puutteet + sen, että kun higain vahvarimallin gainin lähestyessä nollaa, gain oikeasti vähentyisi, niin voisi harkita uudelleen. Ja onhan ne putket myös aika vitsi.
Hi-Power
01.10.2010 17:06:43

Onko kukaan muu kokeillu boss Me-25:sta tuohon hommaan..Itellä on ainakin pelkästään positiivista tuosta laitteesta
tender.insanity
01.10.2010 17:09:52
Krice
01.10.2010 20:53:53

tender.insanity: Sitten kun Zoom korjaa nämä puutteet

Olen itse odotellut jo uuden sukupolven Zoomia, jossa nimenomaan olisi erilliset mallinnukset vahvarille, pedaaleille ja kaapeille. Toisaalta myös soundeja pitäisi parantaa ja putken käyttöä. Kyllähän se jotain vaikuttaa, mutta Tonelab on vaan selkeästi parempi perusmallinnuksen osalta.
Raist
02.10.2010 16:50:15
tender.insanity: Eniten Zoomeissa ottaa pattiin puutteet efektiketjun säätämisessä ja se että säröt ja vahvarimallit on sidottu samaan. Boostaus on siis mahdottomuus ilman erillistä pedaalia. Tai onhan siinä wahilenkissä se (aika heppoinen) boosteri, mutta sitten ei olekaan wahia enää.

Et oo varmaan tutustunu kaikkeen mitä boksissa on sisällä :-) On siellä buusteri ja pedaaleihin pystyy sitomaan eri parametreja. Ainakin itte oon tyytyväinen. Tietty en välttämättä kovin monia laitteita oo kokeillu, mutta omiin higainilla ja 80's saundeilla soittoihin toi boksi sopii melko mukavasti.
tender.insanity
02.10.2010 17:19:00 (muokattu 02.10.2010 17:21:01)
Raist: Et oo varmaan tutustunu kaikkeen mitä boksissa on sisällä :-)

Vuoden se Zoomi mulla oli. Tosin pölyttyi kaapissa varmaan 7kk ennen kuin myin pois. Eipä niillä parametrien laittamisesta pedaaleille apua ole, jos soundi on mitä on.

EDIT: Itse asiassa aika tarkkaan tuli katottua, mitä boksissa on sisällä. Putket vaihdoin huvin vuoksi. Turha hommahan tuo oli.

http://dl.dropbox.com/u/5738957/Energizer.JPG
http://dl.dropbox.com/u/5738957/Accelerator_3.JPG
Raist
02.10.2010 18:41:24
tender.insanity: Itse asiassa aika tarkkaan tuli katottua, mitä boksissa on sisällä. Putket vaihdoin huvin vuoksi. Turha hommahan tuo oli.

Jos ideana on SPD-suunnittelu niin toki ne putkien vaihdot ei vaikuta yhtä paljon kuin perinteisemmissä putkilaitteissa, mutta vaikuttaa ne kumminkin. Jännitteet vaikuttaa aika paljon. Noin pieneen vehkeeseen vaan kun ei saa kovin isoja muuntajia ahdettua, ja ne aiheuttaa melkosesti EMIä.
Archferumphis
16.11.2010 19:44:47
Nyt olis aux johto sekä plugi hankittuna. Tarviiko äänittämiseen jonkun softwaren? Oon koittanut kytkeä kitaran podiin ja podin tietsikkaan, mutta mitään ei tapahdu.
Nazareth
17.11.2010 01:35:22 (muokattu 17.11.2010 01:35:58)
Archferumphis: Nyt olis aux johto sekä plugi hankittuna. Tarviiko äänittämiseen jonkun softwaren? Oon koittanut kytkeä kitaran podiin ja podin tietsikkaan, mutta mitään ei tapahdu.

Ihan vaikka Audacityllä voi nauhottaa. http://audacity.sourceforge.net/

e: tarkista myös, että nauhoitusasetuksista Line-in on valittu, sitte pitäis toimia. Siis jos line-inniin laitoit.
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)