Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 549 50 51 52 53122 123 124 125 126
ReBeat
28.09.2010 17:20:06 (muokattu 28.09.2010 17:55:17)

Shredator: PS. Oli kyllä mautonta shittiä tuo Periphery. Kertoo paljon nykymusan tilasta.

Samat fiilikset tuli. Sellasta täysin väritöntä nuorisometallia, jossa taotaan matalalta jotain pahvista riffiä TÄYSIN persoonattomalla soundilla, kikkaillaan muka-häröillä rytmittelyillä ja melodisemmat osuudet kuulostaa niinkuin olis tehty tautinen määrä samanlaista materiaalia ja sitten valittu vaan ihan summassa sieltä jotain peräkkäin. Rumpujen töpötöpö-lätkytys alkaa ällöttämään jo minuutin kohdalla. Kahta biisiä ei erota toisistaan eikä jää mitään mieleen.

Ja mitä se ensimmäinen jätkä demotellessaan selitti, että sointu todella "ringing out there"... eli tarkotti varmaan erottelevuutta. Sitten soitti perään melodianpätkän ja jatkoi "but you still get the note definition there". Ihan ufo-läppää. Noi ominaisuudethan on lähinnä samaa asiaa eikä suinkaan toisiaan pois sulkevia.

Nonii, kyllä teki hyvää taas :D

Ps. TesseracT on kyllä mukavaa kuunneltavaa.
Sakmongkol
28.09.2010 17:35:38
Antti1: Ja tämä syystä että..? Yksisoundinenkin vehje voi olla umpipaska ja monta soundia sisältävässä ei ole mitään rajoituksia soundin laadun suhteen.

Ei vaan käy minun logiikkaan. Mielestäni laitteen paremmuus pitäisi vertautua suoraan sen rahalliseen arvoon, ja jos ei näin ole niin joko laitteen tuottaja tai ostaja tekee tappiota.

Ootko sä paljonkin opiskellut yrittäjyyden, markkinoinnin yms. perusteita? :)

En tietenkään, kuten huomaat niin eihän kellään muulla olisi mitään mahdollisuutta kilpailla minun kanssa samalla alalla. Haluan antaa muille mahdollisuuden yrittää, olkoon se vaikka sääliä.

Et oo ilmeisesti käyttänyt tuota laatuluokkaa olevia laitteita kommentista päätellen.

En ole enkä käytä, koska jos ne osoittautuisivat kuitenkin hintansa arvoisiksi niin tekisin vararikon.
Mikko L
28.09.2010 17:47:10

Shredator: Tämä on julkinen foorumi, jossa saa esittää oman mielipiteensä, pidit siitä tai et. Turhaa asettaa itseään muiden yläpuolelle, tiput sieltä vielä lujaa alas...

PS. Oli kyllä mautonta shittiä tuo Periphery. Kertoo paljon nykymusan tilasta.

Ensimmäisessä postissa rajataan melko selkeästi mikä keskusteluketjun tarkoitus on. Minä en sitä ole rajaamassa. Jos olet aidosti sitä mieltä että on viisasta tehdä informaatioketjusta mielipideketju niin olen kanssasi jyrkästi eriä mieltä.

Mautonta shittiä? Kerro mikä on sitä maukasta shittiä sitten. En kylläkään ole ikinä syönyt paskaa niin voi olla etten tiedä mistä puhut. Antaapa siis tulla asiantuntijan ruskeasta suusta... hehe. :D

Olen kyllä voimakkaasti sitä mieltä että musiikin tulee koko ajan kehittyä uuteen suuntaan ja tuossa on uusi suunta. Eihän se kaikille avaudu ja jos avautuisi niin eihän se ole uutta musiikkia sitten. Kyllähän se niin on että se ensimmäinen jätkä joka alko soittaan metallia haukuttiin mauttomaksi shitiksi. Tämä on uutta sekoitusta. Imogen Heapmainen laulu sekoitettuna huutoon ja Meshuggahmaisiin riffeihin melodiakuluilla. Jo tuo niiden koko levy kokonaisuudessaankin on melko teos kun ei ole yhtään samanlaista kappaletta. Oli miten oli niin musiikkimaku on nimenomaan MAKUASIA. Henkilökohtaisesti arvostan että tuollainen bändi pääsee piireihin ja tämä nimenomaan on se pieni toivonpilke tässä nykymusiikin teknohelvetin seassa.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Terry Pantheras
28.09.2010 17:49:59
MikkoL: vedä happea nyt vähän. Tää ketju on kohta paskottu tukkoon jostain jonninjoutavasta "suomenparasmetallisoundieioojärkeäsoittaa100kgvermeillämushuggahprogewesborlandmichealjacksoneiookitarabändi" -ryönästä, kun provosoidut joka ikisestä kritiikin sanantapaisestakin ja alat jauhamaan yleensä samasta aiheesta ja tätä on tapahtunut varmaan jo kymmenkunta sivua. Sävysi on näin sivusta seuranneena melkoisen omahyväinen, tiedostitpa sen tai et, ja sekös väkeä lietsoo.

Viihdearvokin laskee kun samat asiat joista ei voi päästä yksimielisyyteen - varsinkaan täällä - toistuu joka toinen sivu.

HNNNGGHH... Plöts. Noin, psyykkinen kakka tuli ja voin mennä päikkäreille.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Sakmongkol
28.09.2010 17:51:26
Mikko L: Kyllähän se niin on että se ensimmäinen jätkä joka alko soittaan metallia haukuttiin mauttomaksi shitiksi.

Ai Tony Iommi? Kyllä sitä käsittääkseni aika nopeasti alettiin kehua.
Mikko L
28.09.2010 18:00:14

Sakmongkol: Montakos vahvistinmallinnusta siellä on, 70? Ja maksaa sen 2000e? Näin rumasti kun yksinkertaistetaan niin yhden mallinnuksen arvo on silloin 2000/70 eli vajaat 29 euroa. Jos sitten käyttää vaan yhtä soundia niin menee loppuraha hukkaan, ja loppuraha on tuossa tapauksessa aika paljon. Jos käyttää muutamaa, saa rahoilleen hieman paremmin vastinetta, ja jos käyttää kaikkia niin sehän on käytännössä ilmainen. Siltikin, minusta laitteessa jossa on 70 mallinnusta, yksikään ei voi olla yhtä hyvä kuin vastaavanhintainen yhden soundin vehje. Muutenhan kannattaisi tehdä joka mallinnuksesta oma vehkeensä ja myydä niitä muutamalla kympillä kappale, kilpailua ei olisi siinä hintaluokassa ollenkaan ja koko maailma käyttäisi saman firman laitteita.

En kommentoi tuota mainitsemaasi 5000e arvoista vaihtoehtoa muuten kuin että ei ole minun vikani jos joku haluaa laittaa noin naurettavan määrän rahaa niihin kiinni.

Ei siellä mikään mallinnus kuulosta 29€ mallinnukselta. Osa kuulostaa enemmän esikuvaltaan kuin toiset. Esim. kaikki kolme Recton eri modea on erittäin hyvin onnistuneita ja sanoisin että n. 90%sesti alkuperäiseen verrattuna, joten arvo on mun logiikan mukaan 90% Recton arvosta eli yli 2000€ jo pelkästään tämän takia. Axe-Fx Standard on 1700€ tällä hetkellä. 300€:llä saa jo suht hyvät midilankun.

"yksikään ei voi olla yhtä hyvä kuin vastaavanhintainen yhden soundin vehje" Tämä taas on ihan sun omasta päästä vedetty läppä. Jälleen näitä mielipiteitä ilman käyttökokemusta. Otetaanpa esimerkiksi Vox AC30 joka on keräilyharvinaisuus ja sen originaalin saatavuus on melko mahdotonta nykyään. Kuitenkin tässä vahvistimessa ei alunperin ollu EQ nappuloita. Perussoundiltaan siinä ei ole tarpeeksi yläpäätä nykymusiikkiin vaan jopa U2 Head käyttää trebleboosteria sen kanssa. Nooh.. Axe-Fx:n versiossa voit valita käytätkö EQ:ta vai et vaikka alkuperäisessä vahvistimessa EQ:ta ei ole. Axella voi siis "modata" ihan butiikkivaffarimallinnuksiakin ja laadukkaasti. Ei siis puhuta jostain Tonelab/Line6 tason mallinnuksesta vaan siitä että Cliff on purkanut nämä oikeat vaffarit osiksi ja rakentaa vahvistinsimit komponenttikaavioista. Tämä siis todistaa että Axen vahvistinmallinnukset voivat olla jopa parempia kuin alkuperäiset. Tämä kumoaa tuon idioottimaisen väitteen. Faktoja... ei mielipiteitä.

Kyllä mä uskon että suurimmalla osalla kitaristeista joka ottaa itsensä tosissaan on ainakin Axe-Fx:n verran rahaa kiinni omassa vahvistimissa, kaapeissa ja efekteissä. Axe-Fx ei todellakaan ole kallis jos miettii hetkenkään mitä ominaisuuksia siinä on.
Mr. Speed
28.09.2010 18:01:30
Mikko L: Ensimmäisessä postissa rajataan melko selkeästi mikä keskusteluketjun tarkoitus on. Minä en sitä ole rajaamassa. Jos olet aidosti sitä mieltä että on viisasta tehdä informaatioketjusta mielipideketju niin olen kanssasi jyrkästi eriä mieltä.

Mautonta shittiä? Kerro mikä on sitä maukasta shittiä sitten. En kylläkään ole ikinä syönyt paskaa niin voi olla etten tiedä mistä puhut. Antaapa siis tulla asiantuntijan ruskeasta suusta... hehe. :D

Olen kyllä voimakkaasti sitä mieltä että musiikin tulee koko ajan kehittyä uuteen suuntaan ja tuossa on uusi suunta. Eihän se kaikille avaudu ja jos avautuisi niin eihän se ole uutta musiikkia sitten. Kyllähän se niin on että se ensimmäinen jätkä joka alko soittaan metallia haukuttiin mauttomaksi shitiksi. Tämä on uutta sekoitusta. Imogen Heapmainen laulu sekoitettuna huutoon ja Meshuggahmaisiin riffeihin melodiakuluilla. Jo tuo niiden koko levy kokonaisuudessaankin on melko teos kun ei ole yhtään samanlaista kappaletta. Oli miten oli niin musiikkimaku on nimenomaan MAKUASIA. Henkilökohtaisesti arvostan että tuollainen bändi pääsee piireihin ja tämä nimenomaan on se pieni toivonpilke tässä nykymusiikin teknohelvetin seassa.

Siis mitä helvettiä? Ensin itse dumaat toisen mielipiteen, ja tämän jälkeen kerrot, että nää on mielipideasioita? Mikko L on kyllä omasta mielestäny Crimsomnian ja ja jussi1976:sen kaltainen hahmo..

Mikko L: Mautonta shittiä? Kerro mikä on sitä maukasta shittiä sitten. En kylläkään ole ikinä syönyt paskaa niin voi olla etten tiedä mistä puhut. Antaapa siis tulla asiantuntijan ruskeasta suusta... hehe. :D

Mikko L: .....Oli miten oli niin musiikkimaku on nimenomaan MAKUASIA.

Itse olen ihan hyvillä mielin Peripheryn musasta.. Se on ihan jees, mutta kuitenkin tuollainen djenttailu on ihan yhtä omaperäistä kuin vaikkapa Bullet For My Valentinen musiikki. Hyvin vedettyä kamaa överikliinisillä soundeilla, muttei mitään maailmoja mullistavaa.. Kyllä tuo mulle putoaa, vaikka soundit ei oo sellaset mitä ite käyttäisin.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Mikko L
28.09.2010 18:02:20

Sakmongkol: Ai Tony Iommi? Kyllä sitä käsittääkseni aika nopeasti alettiin kehua.

Iommihan luuli tekevänsä kristillistä jazzia ja bluesia. Huom. risti aina kaulassa. Ja kysyppä Iommilta hyväksyikö kaikki sen musiikin ensikuuntelemalla. :) Eeeipä tainnut.
Mr. Speed
28.09.2010 18:03:52
Mikko L: Iommihan luuli tekevänsä kristillistä jazzia ja bluesia. Huom. risti aina kaulassa. Ja kysyppä Iommilta hyväksyikö kaikki sen musiikin ensikuuntelemalla. :) Eeeipä tainnut.

Eli risti on AINA uskonnollinen symboli? Sun mukaan siis jokin West Coast Choppers on alunperin ollut uskonnollinen järjestö? :D Voihan näin olla, ja jos on, niin ookoo, mutta ihan ekana ei kyllä tuu mieleen..
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Mikko L
28.09.2010 18:04:42

Mr. Speed: Siis mitä helvettiä? Ensin itse dumaat toisen mielipiteen, ja tämän jälkeen kerrot, että nää on mielipideasioita? Mikko L on kyllä omasta mielestäny Crimsomnian ja ja jussi1976:sen kaltainen hahmo..

Lueppa tarkemmin mitä sanoin. "OLEN KYLLÄ VOIMAKKAASTI SITÄ MIELTÄ" Eli mielipide. Halusin kuulla mikä hänen mielestä on parempaa. Miksi? Jos vaikka tykkäisin itsekin siitä bändistä enemmän kuin Peripherystä.
Mikko L
28.09.2010 18:05:24

Mr. Speed: Eli risti on AINA uskonnollinen symboli? Sun mukaan siis jokin West Coast Choppers on alunperin ollut uskonnollinen järjestö? :D Voihan näin olla, ja jos on, niin ookoo, mutta ihan ekana ei kyllä tuu mieleen..

Eilen tuli Metallin historia Subilla jossa Iommi sanoi haastattelussa tämän mitä minä sanoin. Tämä oli siis fakta.
Wespa
28.09.2010 18:07:12
Mikko L: Otetaanpa esimerkiksi Vox AC30 joka on keräilyharvinaisuus ja sen originaalin saatavuus on melko mahdotonta nykyään. Kuitenkin tässä vahvistimessa ei alunperin ollu EQ nappuloita. Perussoundiltaan siinä ei ole tarpeeksi yläpäätä nykymusiikkiin vaan jopa U2 Head käyttää trebleboosteria sen kanssa.

"Head" taitaa kyä soittaa ihan jossain sortseja suosivassa porukassa eikä U2:sessa, tarkoitit varmaan Edgeä? ;) Luuletko muuten tosiaan että ainoa syy käyttää treble boosteria ois saada lisää yläpäätä soundiin? Ja mitenniin muka "nykymusiikissa", mitä sillä sitten tarkoitetaankaan, ja sen kitarasoundissa olisi enemmän "yläpäätä" kuin vaikkapa Hendrixin futsivingutteluissa?
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Mr. Speed
28.09.2010 18:07:17
Mikko L: Lueppa tarkemmin mitä sanoin. "OLEN KYLLÄ VOIMAKKAASTI SITÄ MIELTÄ" Eli mielipide. Halusin kuulla mikä hänen mielestä on parempaa. Miksi? Jos vaikka tykkäisin itsekin siitä bändistä enemmän kuin Peripherystä.

Joo, juurikin se OLEN VOIMAKKAASTI SITÄ MIELTÄ tulee siellä, mutta se valitettavasti tulee sen dumaamisen jälkeen. Sun mielipitees on ihan ookoo. Mielipiteet on niinku persreikiä ja sitä rataa.. Ongelma on siinä, että sä ensin dumaat toisen mielipiteen, joka (yllispyllis) on eriävä sun kanssas. Jos toiselle Periphery on mautonta paskaa, niin hänellä muka olisi joku todistustaakka, tai sitten hänen MIELIPITEELLÄÄN ei ole mitään arvoa.
Sakmongkol
28.09.2010 18:07:36
Mikko L: Iommihan luuli tekevänsä kristillistä jazzia ja bluesia. Huom. risti aina kaulassa. Ja kysyppä Iommilta hyväksyikö kaikki sen musiikin ensikuuntelemalla. :) Eeeipä tainnut.

Ei kai sillä ole merkitystä mitä muusikko itse luulee tekevänsä vaan sillä miten muut sen hahmottavat. Luulithan sinäkin tehneesi progea. =)
Mikko L
28.09.2010 18:13:33

Terry Pantheras: MikkoL: vedä happea nyt vähän. Tää ketju on kohta paskottu tukkoon jostain jonninjoutavasta "suomenparasmetallisoundieioojärkeäsoittaa100kgvermeillämushuggahprogewesborlandmichealjacksoneiookitarabändi" -ryönästä, kun provosoidut joka ikisestä kritiikin sanantapaisestakin ja alat jauhamaan yleensä samasta aiheesta ja tätä on tapahtunut varmaan jo kymmenkunta sivua. Sävysi on näin sivusta seuranneena melkoisen omahyväinen, tiedostitpa sen tai et, ja sekös väkeä lietsoo.

Viihdearvokin laskee kun samat asiat joista ei voi päästä yksimielisyyteen - varsinkaan täällä - toistuu joka toinen sivu.

HNNNGGHH... Plöts. Noin, psyykkinen kakka tuli ja voin mennä päikkäreille.

Olet oikeassa. Meikä provosoituu helposti. Olen kyllä yrittänyt kääntää tätä keskustelua enemmän oikeille raiteille mutta tuntuu että juuri tämä viihdearvo vie sen voiton loppujen lopuksi. Ylimielinen... nojoo voin myöntää jopa että on ylimielinen asenne kun tuntuu että olen ainoa joka puhuu faktaa.

Minä kirjoitan faktoja Axe-Fx:stä. Suurin osa muista kirjoittaa scheissea omasta pääkopasta.
Mikko L
28.09.2010 18:14:23 (muokattu 28.09.2010 18:24:21)

Wespa: "Head" taitaa kyä soittaa ihan jossain sortseja suosivassa porukassa eikä U2:sessa, tarkoitit varmaan Edgeä? ;) Luuletko muuten tosiaan että ainoa syy käyttää treble boosteria ois saada lisää yläpäätä soundiin? Ja mitenniin muka "nykymusiikissa", mitä sillä sitten tarkoitetaankaan, ja sen kitarasoundissa olisi enemmän "yläpäätä" kuin vaikkapa Hendrixin futsivingutteluissa?

FAIL! Juu nyt feilasin... mistähän tuo tuli... en ees tykkää Kornista. :D
Mikko L
28.09.2010 18:23:54

Sakmongkol: Ei kai sillä ole merkitystä mitä muusikko itse luulee tekevänsä vaan sillä miten muut sen hahmottavat. Luulithan sinäkin tehneesi progea. =)

Jos proge kuulostaa aina samalta niin eihän se sitten oo "progressive" eli edistyksellistä. Okei King Crimsonit ja Rushit ovat sitä alkuperäistä progea mutta nykyään sellainen musiikki menee jo ihan normaalina poprockina. Tahtilajinykytys ala Dream Theater/Pain of Salvation on ollut jossain vaiheessa nuoruutta lähellä mun sydäntä, mutta mielestäni olen päässyt sen paremmalle puolelle ja pystyn tekemään progressiivista musiikkia joka ei välttämättä nykytä tai kuulosta kummalliselta. Esim. Ickology - Irate kertosäe mene 7/8 mutta rummut 4/4 sen päällä. Riffi on djenttimetallia ja laulu lähes jotain Antti Tuiskun tason geimaalailua. Se on uutta eli progressiivistä.
PJS
28.09.2010 18:36:26

Mikko L: Jos proge kuulostaa aina samalta niin eihän se sitten oo "progressive" eli edistyksellistä. Okei King Crimsonit ja Rushit ovat sitä alkuperäistä progea mutta nykyään sellainen musiikki menee jo ihan normaalina poprockina. Tahtilajinykytys ala Dream Theater/Pain of Salvation on ollut jossain vaiheessa nuoruutta lähellä mun sydäntä, mutta mielestäni olen päässyt sen paremmalle puolelle ja pystyn tekemään progressiivista musiikkia joka ei välttämättä nykytä tai kuulosta kummalliselta. Esim. Ickology - Irate kertosäe mene 7/8 mutta rummut 4/4 sen päällä. Riffi on djenttimetallia ja laulu lähes jotain Antti Tuiskun tason geimaalailua. Se on uutta eli progressiivistä.

Hoho. voin jo kuvitella hämmennyksen radionkuuntelijoiden kasvoilla kun radiosta pärähtää normaalia pop/rockia ála King Crimson. Ja tosta treblebooster -hommasta sen verran et sitähän ei käytetä niinkään siks et se lisäis trebleä kitarasaundiin vaan siks et se ajaa vahvarin tietyllä tavalla ruvelle, hiukan eri tavalla käyttäytyy kuin normi overdrive just siks että se boostaa ennen kaikkea treble mutta ajatus on sama, vahvarista lähtevän "treblen" määrään ei välttämättä kumminkaan vaikuta niin radikaalisti. Jos kuuntelee esim. Musea, niin kuulee aika modernin esimerkin siitä miltä AC30 trebleboosterilla boostattuna saundaa...

Asiaan sen verran, et munsta toi Axe FX kyl vaikuttaa ihan näpsältä laitteelta. Pystyykö siinä minkä verran vaikuttamaan vahvarin edessä/jäljessä olevian efektien kytkentään, eli onnistuuko sarjaan, rinnan, päällekkäin, sisäkkäin yms. variaatiot?
Peace!
Mr. Speed
28.09.2010 18:45:40
Mikko L: Jos proge kuulostaa aina samalta niin eihän se sitten oo "progressive" eli edistyksellistä. Okei King Crimsonit ja Rushit ovat sitä alkuperäistä progea mutta nykyään sellainen musiikki menee jo ihan normaalina poprockina. Tahtilajinykytys ala Dream Theater/Pain of Salvation on ollut jossain vaiheessa nuoruutta lähellä mun sydäntä, mutta mielestäni olen päässyt sen paremmalle puolelle ja pystyn tekemään progressiivista musiikkia joka ei välttämättä nykytä tai kuulosta kummalliselta. Esim. Ickology - Irate kertosäe mene 7/8 mutta rummut 4/4 sen päällä. Riffi on djenttimetallia ja laulu lähes jotain Antti Tuiskun tason geimaalailua. Se on uutta eli progressiivistä.

Itse olen progressiivisuudesta eri mieltä. Se, että musa on uutta, ei tee siitä progressiivista. Ennemmin progressiivisuus on sitä, että biisi/levy selkeästi etenee erilaisissa tunnelmissa yms. hifistelyä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)