JPQ 24.09.2010 15:29:20 (muokattu 24.09.2010 15:38:53) | |
---|
Harvinaisen paljon kuulostaa tosiaan mainstagelta ja toimii nykyään logicin cdeellä olevan valikoista vain quit toimi ja ehkä tietoboksi tekijöistä. mutta kun päivitin toimii kaikki en ole tutkinut tarkemmin mutta tuo nimenomaan kuulostaa tuolta juuri nuo isot nupit ja kaikki. enkä muista oliko noiden nuppien reagointi käyrätkin säädettävät eli sais logaritmisen nupinkin joka ohjaa synaa jossa parametri lineaarinen. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Aki 24.09.2010 18:36:22 | |
---|
mungiisi: Tarkoitus olisi nyt hankkia kotinauhoituksiin joku kätevä ja laadukas audiointerface. Focusriten ja Presonuksen tarjontaa katselisin ensimmäisenä. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
JPQ 25.09.2010 14:55:53 (muokattu 26.09.2010 05:05:41) | |
---|
oli pakko ostaa ensiapu näyttö päädyin tälläiseen: ViewSonic VX2250WM täytyy kehua vaikka onkin tn paneeli ja led taustavalo (tveissä en pitänyt jälkimäisestä kun just katselin). ajattelin sanoa jos Apple väestö etsii itselleen fullhd näyttöä. SRGB tila hieman tumnmempi kuin näytössä jonka tilalle tuli mutta ei se mitään ja tämä ei ole kiiltävä. Ainoa suurempi muusikko näkökulman ärsytyn on että katselukulmien kanssa tarkempaa kuin tuolla toisella (no se onkin spva paneeli kait) ja logicissakin mahtuu hurjasti enempi kuin 1280x1024 tilassa. vaikka tila onkin leveyssuunassa (tätä uutta näyttöä ei saa pysryyn vanhan kait sais jos tahtois). ja toki tn paneelissa graffa hommissa huonot puolensa haittaa ne minuakin mutta ei tässä ollut yli tuplahintaa laatunäyttöön varaa pistää. muutakin kun tarvitsee. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Renki 26.09.2010 09:59:29 (muokattu 26.09.2010 10:00:38) | |
---|
siis kertokaas nyt tyhmälle, mutta kun mun pitäisi vaihtaa kohta kovalevy macbookkiin. Niin mitä mä teen ennen sitä vaihtoa. Joku mulle sanoi, että levy pitää kloonata? Ja jos tälläisen kloonauksen tekee, pysyvätkö ohjelmatkin kloonissa käyttökelpoisina vai pitääkö ne asentaa uudestaan? Muutenhan toi nyt oisi ihan sama, mutta Locig on kyllä se verran iso ohjelma ettei sitä viitsi ihan huvikseen asennella. EDIT: Ai niin olen ostanut ulkoisen kovalevykotelon usb-piuhalla toimenpidettä varten. http://www.djemberenki.com/ |
Aki 26.09.2010 11:03:43 | |
---|
Renki: siis kertokaas nyt tyhmälle, mutta kun mun pitäisi vaihtaa kohta kovalevy macbookkiin. Kloonauksessa en osaa neuvoa sen enempää kuin että Carbon Copy Cloner taitaa olla paljon käytetty. Suosittelen kuitenkin kovasti että aloitat puhtaalta pöydältä. Niinä muutamina kertoina kun olen kloonannut kovoa tai päällepäivittänyt isoja käyttispäivityksiä, aina on joutunut hetken kuluttua lanaamaan käyttiksen tyhjältä pöydältä. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
JPQ 26.09.2010 11:40:09 | |
---|
jollain tosiaan ollut ongelmia siiretyssä mac os xässä tässä kerran luin. tais olla jotenkin näin edellisen sukupolven mac ministä nykyisen sukupolven mac miniin ongelma joka ongelmoi eniten on kait Ethernet tuki. ps. kloonauksen ideassa pitäisi siirtyä kaikki en sitten tiedä käytetäänkö mäkki puolella termiä väärin. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Renki 26.09.2010 11:49:14 | |
---|
Niin, no tämähän vaihto tapahtuu samaan koneeseen, mutta taidanpa silti tehdä uuden asennuksen ihan puhtaalta pöydältä. Mutta mitenkäs kun matkassa tuli noi asennus/palautus DVD-levyt, niin sisältääköhän ne käyttiksen lisäksi myös noi ohjelmat mitkä tuli koneen mukana; Safari, I tunes sun muut, vai pitäiskö mun tehdä back up levyt ja tehdä toi homma niillä? Voiko niissä tulla samoja ongelmia kuin tossa kloonaksessakin? http://www.djemberenki.com/ |
Janie Jones 26.09.2010 13:20:45 | |
---|
Otathan JOKA tapauksessa myös sen ulkoisen peilikopion koneesta. Itse käytän tuohon SuperDuperia, joka on erittäin toimiva ohjelma. Safarin ja iTunesin uusimmat versiothan kannattaa hakea Applen sivuilta. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Johnny Buzz 26.09.2010 17:31:11 | |
---|
Eiks toi uuteen levyyn siirtyminen onnistu helpoiten time macihinen kautta? Backupaa siis levyn ulkoiselle kovalevylle, vaihtaa koneeseen uuden levyn ja sitten hakee edellisen levyn sisällön time machinesta. Vai oonko ymmärtäny jotain väärin? |
ultra 26.09.2010 20:16:56 | |
---|
Renki: siis kertokaas nyt tyhmälle, mutta kun mun pitäisi vaihtaa kohta kovalevy macbookkiin. Niin mitä mä teen ennen sitä vaihtoa. Joku mulle sanoi, että levy pitää kloonata? Ja jos tälläisen kloonauksen tekee, pysyvätkö ohjelmatkin kloonissa käyttökelpoisina vai pitääkö ne asentaa uudestaan? Muutenhan toi nyt oisi ihan sama, mutta Locig on kyllä se verran iso ohjelma ettei sitä viitsi ihan huvikseen asennella. EDIT: Ai niin olen ostanut ulkoisen kovalevykotelon usb-piuhalla toimenpidettä varten. Minä tein kyseisen operaation kloonaamalla SuperDuperin ilmaisversiolla, USB-kovalevykotelolla jne.. Sitten vaan uusi kovalevy sisään ja rock'n'roll. Juutuubista löytyy useampikin tutorial aiheesta. Etsi vaikka Macbook hard drive replace. Pari plugaria piti regata uudelleen, muuten kaikki softat jne. toimivat kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. |
Cathi777 26.09.2010 20:57:20 | |
---|
Johnny Buzz: Eiks toi uuteen levyyn siirtyminen onnistu helpoiten time macihinen kautta? Backupaa siis levyn ulkoiselle kovalevylle, vaihtaa koneeseen uuden levyn ja sitten hakee edellisen levyn sisällön time machinesta. Vai oonko ymmärtäny jotain väärin? Kyllä, tämä on ehdottomasti paras ja suositelluin tapa. Turha siihen on minkään muun valmistajan softia alkaa sekoittamaan. Only pop music can break my heart... |
Renki 27.09.2010 16:27:51 | |
---|
Kiitos vastauksista! Taidan tuolla time machinella homman sitten tehdä. Sitten vielä vähän hölmö kysymys, eihän sillä ole mitään väliä, kun nakkaan sen uuden kovon koneeseen, että samalla vaihdan uudet muistikammat siihen? http://www.djemberenki.com/ |
Renki: Kiitos vastauksista! Taidan tuolla time machinella homman sitten tehdä. Sitten vielä vähän hölmö kysymys, eihän sillä ole mitään väliä, kun nakkaan sen uuden kovon koneeseen, että samalla vaihdan uudet muistikammat siihen? Ei pitäis haitata mutta muista maadotus kuntoon ku noita asentelet. SDMF |
artodaguitarist 30.09.2010 15:37:39 | |
---|
Osaatteko sanoa, että riittääkö tämmöiset 21,5" iMacin tehot kunnon studiokäyttöön. Eli moniraitaäänityksiin ja plugareiden massiiviseen käyttöön? Logic Prolla meinasin työskennellä. 3.06GHz Intel Core i3_ 1920-by-1080 resolution_ 4GB (two 2GB) memory memory 500GB hard drive 8x double-layer SuperDrive ATI Radeon HD 4670 with 256MB Tää olisi tällä hetkellä halvin iMac mitä on tarjolla. Pitäisikö tuohon pakettiin heittää vielä mahdollisesti 3,2GHz prossu ja 8gt RAMia? |
Grugi 30.09.2010 15:56:28 (muokattu 30.09.2010 15:58:04) | |
---|
artodaguitarist: Osaatteko sanoa, että riittääkö tämmöiset 21,5" iMacin tehot kunnon studiokäyttöön. Eli moniraitaäänityksiin ja plugareiden massiiviseen käyttöön? Logic Prolla meinasin työskennellä. 3.06GHz Intel Core i3_ 1920-by-1080 resolution_ 4GB (two 2GB) memory memory 500GB hard drive 8x double-layer SuperDrive ATI Radeon HD 4670 with 256MB Tää olisi tällä hetkellä halvin iMac mitä on tarjolla. Pitäisikö tuohon pakettiin heittää vielä mahdollisesti 3,2GHz prossu ja 8gt RAMia? Mulla on toi 21,5" iMac 3,2Ghz i3 ja en mä ole ainakaan saanu siitä tehoja vielä lähellekkään loppumaan vaikka kaikenlaista musiikkisoftaa on pyöritelty. Toki tehoa ei ikinä ole liikaa jos vaan budjetti antaa myöten niin ehkä jopa i5 prossulla harkintaan ja se 8Gb muistia. Niin ja Logic on siitä fiksu softa että se käyttää tehoja vain sillon noille plugareille kun niitä tarvitaan eli ei kuormita jatkuvasti. SDMF |
JPQ 30.09.2010 16:15:11 | |
---|
artodaguitarist: Osaatteko sanoa, että riittääkö tämmöiset 21,5" iMacin tehot kunnon studiokäyttöön. Eli moniraitaäänityksiin ja plugareiden massiiviseen käyttöön? Logic Prolla meinasin työskennellä. 3.06GHz Intel Core i3_ 1920-by-1080 resolution_ 4GB (two 2GB) memory memory 500GB hard drive 8x double-layer SuperDrive ATI Radeon HD 4670 with 256MB Tää olisi tällä hetkellä halvin iMac mitä on tarjolla. Pitäisikö tuohon pakettiin heittää vielä mahdollisesti 3,2GHz prossu ja 8gt RAMia? En jaksa uskoa että normaalissa kotikäytössä loppuisi tehot ehkä jopa enemmin muisti... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Exhausted 30.09.2010 16:24:08 | |
---|
JPQ: En jaksa uskoa että normaalissa kotikäytössä loppuisi tehot ehkä jopa enemmin muisti... Tässä olikin puhe kunnon studiokäytöstä, monta raitaa ja plugaria |
JPQ 30.09.2010 16:47:38 (muokattu 30.09.2010 18:06:16) | |
---|
Exhausted: Tässä olikin puhe kunnon studiokäytöstä, monta raitaa ja plugaria no mulla ideoita jotka vaatii paljon plugareita ja osa on raskaitakin joten että näin olen katsellut logicin mittareita noiden kanssa tässä selvästi tuota hitaammassa koneessa no selvästi ja selvästi eli 2.53ghz intel core duolla. Pahimmat raskaudet varmaan voin silti omissa vaatimattomissa tarpeissani välttää ja osan hommasta hoitaa raudalla. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Aki 01.10.2010 00:44:33 | |
---|
Exhausted: Tässä olikin puhe kunnon studiokäytöstä, monta raitaa ja plugaria Kunnon studiokäyttö on eri ihmisille kovin erilaista. Mutta mielestäni tuo iMac on tuossa mielessä ja etenkin tuossa hintaluokassa kuluttajakoneiden kärkipäätä nimenomaan studiotyöskentelyyn. Muistin voi laajentaa 8GB:iin jos haluaa oikein varman päälle pelata, mutta noi prossujen tehoerot on aikas pieniä. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Janie Jones 01.10.2010 10:15:41 (muokattu 01.10.2010 10:20:32) | |
---|
Tuo kertoo jotain prosessorin tehoista: http://www.primatelabs.ca/geekbench/mac-benchmarks/ Noissa uudemmissa pitäis samplejen - jos paljon raskaita softasamplereita käyttää - kulkea kuulemma liukkaammin kuin esim. tässä mun 2008 Mac Prossa. Uusissa joku prosessoriväylä suorempi tai jotain. Mikä nyt on kunnon studiokäyttöä juu. Kaveri pyörittää moniraitaäänityksiä ja äänittelee levyjä vuoden 2008 iMacilla (geekbench jotain 4000). Mä leikin yksinäni Mbox2:n ja Mac Pron (geekbench isolla muistilla jotain 10000) kanssa, sessiot ovat raskaampia kuin kaverilla plugarien määrästä ja etenkin rumpuohjelma-samplereista johtuen. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |