Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musikding.de:n rakennussarjoja rakentaneet hoi!
1
GrooverMan
27.09.2010 12:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasinpa Musikdingistä The Bender -Germanium fuzz -rakennussarjan ja setti saapuikin hienosti kotiin. Nythän kuitenkin on niin, että paketissa ei ole mitään lippulappuja rakentamisen auttamiseksi. Musikdingin sivuilla löytyy schematic, pcb layout ja bender layout, näilläkö siis tulisi pärjätä, postissa ei ole odotettavissa mitään??
 
http://www.musikding.de/product_inf … he-Bender---Germanium-Fuzz-kit.html
 
Ei kyllä kelpaa, ollenkaan!
Krice
27.09.2010 12:31:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Musikdingin sivuilla löytyy schematic, pcb layout ja bender layout, näilläkö siis tulisi pärjätä
 
Jos ei noilla pärjää niin rakentelu ei ehkä oo sun juttus. Ei pahalla!
 
GrooverMan
27.09.2010 12:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jos ei noilla pärjää niin rakentelu ei ehkä oo sun juttus. Ei pahalla!
 
Juu ei oteta, jos ei anneta. Et kuitenkaan vastaa kysymykseen, olis nimittäin aika paljon helpompaa jos noi sais postissa, kuten muistan jonkun joskus tällä palstalla väittäneen. Myös jos noiden lisäksi sais ehdotelmaa porausten paikoille, olis homma taas helpompaa. Mut nii, sä et vissiin tiedä tästä asiasta?
 
Ei kyllä kelpaa, ollenkaan!
slerbis
27.09.2010 12:58:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari purkkia olen noita rakennellut ja tosiaan mitään ohjeita ei tule postista. Noilla sivuilla löytyneillä ohjeilla pärjää hyvinkin kun vähän perehtyy asiaan. Ainakin meikäläisen ammoisina kouluvuosina teknisessä työssä opetettiin peruselektroniikkatyöskentely, jonka avulla nuokin on aivan mahdollista rakentaa.
 
Skemasta ei välttämättä asiaan vihkiytymätön saa juuri selvää, mutta nämä on lopulta niin yksinkertaisia värkkejä, että pelkällä layoutilla saa kyllä homman tehtyä. Muista vaan tarkastaa tarkastamisen jälkeen ja mahdollisen virheen sattuessa esim. nukkua yön yli. Ihminen kun on sokea omille virheilleen. Mitä poraamiseen tulee, niin viivoitin käteen ja itse suunnittelemaan. Saa namiskat sellaisiin paikkohin, mihin ihan itse haluaa :)
 
A tergo in bona nates
GrooverMan
27.09.2010 13:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slerbis: Pari purkkia olen noita rakennellut ja tosiaan mitään ohjeita ei tule postista. Noilla sivuilla löytyneillä ohjeilla pärjää hyvinkin kun vähän perehtyy asiaan. Ainakin meikäläisen ammoisina kouluvuosina teknisessä työssä opetettiin peruselektroniikkatyöskentely, jonka avulla nuokin on aivan mahdollista rakentaa.
 
Skemasta ei välttämättä asiaan vihkiytymätön saa juuri selvää, mutta nämä on lopulta niin yksinkertaisia värkkejä, että pelkällä layoutilla saa kyllä homman tehtyä. Muista vaan tarkastaa tarkastamisen jälkeen ja mahdollisen virheen sattuessa esim. nukkua yön yli. Ihminen kun on sokea omille virheilleen. Mitä poraamiseen tulee, niin viivoitin käteen ja itse suunnittelemaan. Saa namiskat sellaisiin paikkohin, mihin ihan itse haluaa :)

 
Ok, kiitos. Joo saan apua projektiin henkilöltä joka hanskaa nämä hommat hyvin ja osaan itsekin hieman perusasioita, joten eiköhän tää onnistu.
 
Ei kyllä kelpaa, ollenkaan!
darrell
27.09.2010 13:16:12 (muokattu 28.09.2010 11:00:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skema on toiminnan ymmärtämistä varten, jos kiinnostaa. Ei välttämätön.
 
Layoutin mukaan juottelet osat paikoilleen. Jos et osaa juottaa, niin kato neistä ohjeita.
 
Jos et tunnista komponentteja, niin etsi netistä elektroniikan perusteet sivuja (ymmärtämälläsi kielellä). Vastuksien arvot merkitään värikoodattuina raitoina. Kato netistä laskuri yms. taulukko, jolla voit määrittää kunkin vastuksen arvon, että tulet juottaneeksi ne oikeaan paikkaan. Diodit ja transistorit oikein päin, yms.
 
Tuostahan sen näkee, mihin ne osat tulee:
http://diy.musikding.de/berichte/eff/derbender/bilder/layoutgesamt.jpg
 
Kannattaa ajan kans tutkailla niitä postin tuomia osia ja tuota yllä olevan linkin kuvaa.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
dropD
28.09.2010 09:46:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Offtopparina kyselen, että minkäslaatuista kamaa nuo musikding -kitit noin yleensä on? Das tremolo ja der phaser (übercoolit nimet) ja miksei joku fuzzikin vois kiinnostaa. Hintahan on enemmän kuin kohtuullinen, mutta onko osasten laatu samalla tasolla esim. ggg kittien kanssa?
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
llarppp
28.09.2010 12:48:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Offtopparina kyselen, että minkäslaatuista kamaa nuo musikding -kitit noin yleensä on? Das tremolo ja der phaser (übercoolit nimet) ja miksei joku fuzzikin vois kiinnostaa. Hintahan on enemmän kuin kohtuullinen, mutta onko osasten laatu samalla tasolla esim. ggg kittien kanssa?
 
Sama itseänikin kiinnostaisi
 
"Every man dies, not every man really lives"
charvette
28.09.2010 13:10:02 (muokattu 28.09.2010 13:11:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rakensin joskus mxr+ kopion ja komponentit sekä piirilevy olivat ihan normitasoa - ei noissa paljon eroa yleensäkään ole mutta muistelisin se laatikon olleen ohuempaa tavaraa kuin Hammondien vastaavat ja porasinkin sen piloille. Eli loota tulee ilman reikiä.
 
Shredator
28.09.2010 14:04:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen rakentanut nyt 5 kpl Musikdingin pedaaleita. Osat ovat varsin hyvälaatuisia, kotelot olen tosin ostanut Uraltonelta. Rakentamaani Fuzzface-klooniin en ole ihan täysin tyytyväinen, mutta esim Screamer (TS-808) on kerrassaan loistava. Piirilevyjen kanssa saa olla varovainen, sillä eivät kestä paljoa kolvin lämpöä. Mielestäni hintaisekseen mainioita pedaaleita!
 
Nomen est omen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «