BigPapa 26.09.2010 21:05:59 | |
---|
Kyl mää tairan jättää nää skabat nuorempien haltuun kun tuntuu sellainen halu muutamilla olevan. Ihan ku olis jossain Kafkan novellissa. Mut totta se vaan on, mää oon mukana väräässä skabassa ja oikeeta ei vissiin oo. Noin se vanhalta on kadonnut roots osaaminenkin. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
latuska90 26.09.2010 21:09:09 (muokattu 26.09.2010 21:09:29) | |
---|
Funkyshiva: Latuskalta unohtui mun vetäsyn kommentit...mielelläni kuiteskin tota palautetta aina otan vastaan. :) Kuunneltu ja palaute lisätty. Oleppa hyvä. ;) "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
BigPapa: Noin se vanhalta on kadonnut roots osaaminenkin. Häh, pisterohmu. |
BigPapa 26.09.2010 21:17:31 (muokattu 26.09.2010 21:18:59) | |
---|
Kuha: Häh, pisterohmu. Ihan tietynlaisia hajahuomioita mitä nyt vastaan taas tuli. Ne nuoret, ne nuoret. Ehkä tälläsen vanhan patun soitossa on joku pölykerros mikä ei vaan mee läpi kaikiltaosin, tai jotain. Ois oikeestaan kiva kuulla perustelu näiltä Heikinheimoilta, että mikä mätti. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
apenaattori 26.09.2010 21:33:46 | |
---|
Kiitokset kannatuksesta, väsäilen huomenna jonkinlaista taustaa kun on sopivasti vapaapäiväkin. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
MaQ 26.09.2010 21:46:40 | |
---|
Onnittelut apelle ja kiitos omastakin puolesta saamastani tuesta. Reenit jatkuu. |
BigPapa 26.09.2010 21:46:44 (muokattu 26.09.2010 22:18:52) | |
---|
Mjooh, no sitten ei auta kun vetää tästä omat johtopäätöksensä. Jotain tällästä on ollu ennenkin liikenteessä. Kiitos kuitenkin niille, jotka rehdisti äänestivät. Nyt mietin tässä jonkin aikaa, että ollako vai eikö olla ja sitten funtsin jatkanko vai en. Edelleen ois kiva näitten Haurujen mietteitä kuulla, että mikä mätti. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Lemmu 26.09.2010 22:28:20 | |
---|
Onnittelut apelle voitosta ja kiitos kaikille jotka siunasivat pisteillä ja antoivat hyvää rakentavaa kommenttia. Santsi santsi sansti... |
BigPapa 26.09.2010 22:41:22 (muokattu 26.09.2010 22:49:41) | |
---|
Tuskimpa näillä pointseilla täällä mitenkään siunaillaan, pisteet on yksi tapa arvottaa sooloja kun kommentteja ei näkys nämä "kriittisimmät" yksilöt pystyvän kirjoittamaan, edes kysyttäessä. Joo tämähän näyttää ihan selvältä hommalta. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
dynosaur 26.09.2010 22:55:51 | |
---|
Makuasioitahan nää on. Onnea voittajalle sekä kiitokset kommenteista, kaikista. Yritetään parantaa... Ei oo helppoo ei mut toivottavasti kehitystä tapahtuu pikkuhiljaa. Ei keksi mitään, mutta kaksi kyllä. |
BigPapa 26.09.2010 22:58:04 (muokattu 26.09.2010 23:04:54) | |
---|
dynosaur: Makuasioitahan nää on. Tän mä oon kuullu ennenkin, mut ei se oo oikein katu-uskottava kaikilta osin. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Funkyshiva 27.09.2010 01:53:43 | |
---|
Kuunneltu ja palaute lisätty. Oleppa hyvä. ;) Kiitos ja kumarrus. :) Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
tono 27.09.2010 08:52:11 (muokattu 27.09.2010 10:44:39) | |
---|
Nada personala. Kadehdittavan hyvinhän sä vedit, korvaa vaan miellytti vähän enemmän rauhallisempi ote. Myönnettäköön että viime hetkellä kerkesin kuunnella soolot hätäsesti mökiltä tultuani. Jatkossa paneudun vähän paremmin ja koitan pistää kommenttia puukorvana ei meinaa yksi kuuntelu riittää. Käsi kädessä nuotin vieressä... |
AiGee 27.09.2010 08:56:13 (muokattu 27.09.2010 09:09:52) | |
---|
Kiitos hyvästä skabasta munkin puolesta... en ehtinyt äänestämään kun olin mukana vielä enemmän Roots- touhuissa. Suomenlinnassa oli viikonvaihteessa Augustin Ehrensvärdin 300-vuotis synttärit ja oli mukana siellä. Viikonloppu ulkona ja leirissä yötä, niin sunnuntai-ilta meni ihan usvassa:) Mutta onnea voittajalle jne.. Kiitos kritiikistä, kieltämättä välillä hermostuttaa. Vaikka näitä on jo muutaman vetänyt, niin tuo rec button on omituisen halvaannuttava vempain. Kun soittelee läpi ennen äänitystä niin irtoo ihan rennosti, mutta annas olla kun punainen valo syttyy ( noin kuvaannollisesti toki nykyään:) )niin johan on paskat housussa ;) Kiitti myös Latuskalle kauniista sanoista, koitin ryhdistäytyä viime kerran murskakritiikin jälkeen :) BigPapalle; mitenkään selittelemättä, jos tarkoitit kommentissasi ettei viedä bendejä loppuun sitä kakkososan alun venyttelyä, niin siinähän oli nimenomaan tarkoituksena tuo vähän vajaaksi jättäminen. mun mielestä siitä tulee just se Blues kun melkein mennään perille , mut sit ei kuitenkaan? Okei oon ite sanonut että musiikki on täsmällistä tiedettä , mut itehän ei tarvii tehdä niinkuin sanoo eiks jeh? Mutta todella kiitti kommenteista, niiden avulla on mahdollista parantaa ilmaisuaan, jonka virheille on välillä itse sokea. En osaa......vielä. |
dynosaur 27.09.2010 10:06:17 | |
---|
Edelleen vetoan tähän tunnettuun kliseeseen "makuasioita". Eli pikkuvirheitä ei kannata tallennusten seasta aina karsia pois. Teknisyys on hyvä renki mutta huono isäntä, eli niin kauan kun se pysyy omalla paikallaan eli ei nouse fiiliksellä vedetyn ilmaisun yläpuolelle on homma bueno. Muuten tapahtuu niin että veto jää vajaaksi. Tietynlainen rosoisuus ja viimeistelemättömyys on miun mielestä tässä roots-hommassa hyväksyttävää jollei peräti suotavaa. Mieleen tulee useita nimeltä mainitsemattomia roots-artisteja, joiden istrumentinkäsittelytaito oli vähän niin ja näin, mutta homma toimi tautisen hyvin koska pelissä oli tunnetta ja meininkiä. Tää siis oli IMO tai IMHO. Mielipiteitä on varmaan puolesta ja vastaan mutta niin pitääkin. Ei keksi mitään, mutta kaksi kyllä. |
BigPapa 27.09.2010 10:10:12 (muokattu 27.09.2010 10:40:31) | |
---|
dynosaur: Edelleen vetoan tähän tunnettuun kliseeseen "makuasioita". Eli pikkuvirheitä ei kannata tallennusten seasta aina karsia pois. Teknisyys on hyvä renki mutta huono isäntä, eli niin kauan kun se pysyy omalla paikallaan eli ei nouse fiiliksellä vedetyn ilmaisun yläpuolelle on homma bueno. Muuten tapahtuu niin että veto jää vajaaksi. Tietynlainen rosoisuus ja viimeistelemättömyys on miun mielestä tässä roots-hommassa hyväksyttävää jollei peräti suotavaa. Mieleen tulee useita nimeltä mainitsemattomia roots-artisteja, joiden istrumentinkäsittelytaito oli vähän niin ja näin, mutta homma toimi tautisen hyvin koska pelissä oli tunnetta ja meininkiä. Eli nyt tultiin tähän toiseen mitä on kuultu ihan liiankin kanssa, että jos on huono tekniikka ja vetää miten sattuu niin se olis niinku bueno. Voi prkl. Entäs jos vetää ihan hyvällä tekniikalla kuitenkin ja hyvillä fiiliksillä? Missä se on se fiilis mittari millä täällä mitataan, että kenellä on kovin fiilis. Eissääh. dynosaur:Teknisyys on hyvä renki mutta huono isäntä, eli niin kauan kun se pysyy omalla paikallaan eli ei nouse fiiliksellä vedetyn ilmaisun yläpuolelle on homma bueno. Missähän tarkalleen ottaen kulkee tämän raja? Missä vaiheessa tekniikka nousee fiiliksellä vedetyn ilmaisun yläpuolelle. Olisko esimerkkejä? Rootsin puolelta mielellään, jos on. AiGee:BigPapalle; mitenkään selittelemättä, jos tarkoitit kommentissasi ettei viedä bendejä loppuun sitä kakkososan alun venyttelyä, niin siinähän oli nimenomaan tarkoituksena tuo vähän vajaaksi jättäminen. mun mielestä siitä tulee just se Blues kun melkein mennään perille , mut sit ei kuitenkaan? Okei oon ite sanonut että musiikki on täsmällistä tiedettä , mut itehän ei tarvii tehdä niinkuin sanoo eiks jeh? Joo ei, mun mielestä sitä oli havaittavissa lähes kaikissa venytyksissä ja vibroissa. Venytykset oikeeseen ääneen jne....kyl se siitä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Illu 27.09.2010 10:19:37 (muokattu 27.09.2010 10:20:20) | |
---|
BigPapa: Eli nyt tultiin tähän toiseen mitä on kuultu ihan liiankin kanssa, että jos on huono tekniikka ja vetää miten sattuu niin se olis niinku bueno. Voi prkl. Kyllähän se on vähän niin, ettei se tunne paljon auta, jos tekniikka ei riitä sen julkituomiseen. Se mikä usein tulkitaan viimeistelemättömyydeksi ja rosoisuudeksi on täysin harkittua ja taidolla toteutettua, ei puutteellisesta tekniikasta johtuvaa. Niin se vaan on, että ensin on opeteltava vetämään taimissa vireisesti, ennen kuin voi alkaa sleebata/kiilata ja venytellä yli/ali tilanteen mukaan. |
JaSo 27.09.2010 11:58:36 | |
---|
BigPapa: Eli nyt tultiin tähän toiseen mitä on kuultu ihan liiankin kanssa, että jos on huono tekniikka ja vetää miten sattuu niin se olis niinku bueno. Voi prkl. Entäs jos vetää ihan hyvällä tekniikalla kuitenkin ja hyvillä fiiliksillä? Missä se on se fiilis mittari millä täällä mitataan, että kenellä on kovin fiilis. Eissääh. Ei varmaan tarkoitettu miten sattuu vaan sitä että hyvällä "fiiliksellä" soitettu musa korvaa pienet tekniikkapuutteet, eli vaikka on kuinka hyvä soittaja mutta soitossa ei ole fiilistä niin siitä puuttuu juuri se jokin joka saa punttiin vibaa. Missähän tarkalleen ottaen kulkee tämän raja? Missä vaiheessa tekniikka nousee fiiliksellä vedetyn ilmaisun yläpuolelle. Olisko esimerkkejä? Rootsin puolelta mielellään, jos on. Mitään tarkkaa rajaa ei voi olla olemassa eikä tarvitsekaan olla nämä ovat juuri niitä makuasioita, joissa ei voi olla yhtä eksaktia totuutta. Mun mielestä yksi esimerkki on Heikki Silvennoinen. Mies on aivan loistava kitaristi mutta tuotos on niin viimeisen päälle hiottua ja sliipattua että ei sitä jaksa millään kuunnella. Kyllä soitossa pitää olla vähän rosoa. Ja tämä on sitten minun mielipide muut saa olla mitä mieltä tahtoo... Less is more... |
BigPapa 27.09.2010 12:07:10 (muokattu 27.09.2010 12:24:27) | |
---|
JaSo: Ei varmaan tarkoitettu miten sattuu vaan sitä että hyvällä "fiiliksellä" soitettu musa korvaa pienet tekniikkapuutteet, eli vaikka on kuinka hyvä soittaja mutta soitossa ei ole fiilistä niin siitä puuttuu juuri se jokin joka saa punttiin vibaa. Mitään tarkkaa rajaa ei voi olla olemassa eikä tarvitsekaan olla nämä ovat juuri niitä makuasioita, joissa ei voi olla yhtä eksaktia totuutta. Mun mielestä yksi esimerkki on Heikki Silvennoinen. Mies on aivan loistava kitaristi mutta tuotos on niin viimeisen päälle hiottua ja sliipattua että ei sitä jaksa millään kuunnella. Kyllä soitossa pitää olla vähän rosoa. Ja tämä on sitten minun mielipide muut saa olla mitä mieltä tahtoo... Tää on just tätä...Silvennoisen soittoa kyllä jaksaa kuunnella vaikka miten. Ihme dissaamista, jos hommat kuullostaa hyviltä. Ja mistä joku tietää onko hyvän soittajan soitossa ollut fiilistä vai ei. Eli jos soitto on hyvää niin siinä ei voi olla fiilistä? Pikku moka sinne tänne ja johan kelpaa.....munsta se että soittaako hyvin vai huonosti ei selity pelkästään makuasioilla. hyvällä "fiiliksellä" soitettu musa korvaa pienet tekniikkapuutteet, eli vaikka on kuinka hyvä soittaja mutta soitossa ei ole fiilistä niin siitä puuttuu juuri se jokin joka saa punttiin vibaa. Mistä sen fiiliksen kuulee tai pystyy kertomaan? Siitäkö että on niitä tekniikkapuutteita ja soitetaan väärin, venytellään miten sattuu jne...? For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
JaSo 27.09.2010 12:16:34 | |
---|
BigPapa: Tää on just tätä...Silvennoisen soittoa kyllä jaksaa kuunnella vaikka miten. Ihme dissaamista, jos hommat kuullostaa hyviltä. Ja mistä joku tietää onko hyvä soittajan soitossa ollut fiilistä vai ei. Eli jos soitto on hyvää niin siinä ei voi olla fiilistä? Pikku moka sinne tänne ja johan kelpaa..... Elä nyt vedä hernettä nenään. Sanoin juuri että tuo on mun mielipide ja mun korva sanoo noin. Ei ole tarkoitus todellakaan dissata ketään eikä mitään itsehän juuri pyysit esimerkkiä! Eikä hyvä soitto mitään mokia tartte, pientä rosoa vaan. Ehkä tuo soittajan fiilis on vähän huono sana, jollekin vaan toisen soitto kolahtaa ja toisen ei. Ei se sen ihmeellisempää ole! Ja kuten sanoin Silvennoinen on erinomainen kitaristi, jopa kansainvälisestikin ajateltuna! Less is more... |