Sakmongkol 26.09.2010 20:17:05 | |
---|
Mikko L: ... haetaan sitä kasarisoundia joka taas mun mielestä on aivan hirveetä hommaa. Niinku joku Maiden jossa bassossa on enemmän middleä ku kitaroissa. Lopetin ketjun lukemisen tähän. Tämä lausunto vei pohjan kyseisen henkilön kaikilta aikaisemmilta ja tulevilta argumenteilta. |
Mikko L 26.09.2010 20:17:56 | |
---|
sikki-six: volume-sota ja sitä kautta rahanahneus Eli myönnät että kun volumea on enemmän niin levyt myy enemmän. Eikö tämä sitten tarkoita että on parempi pistää volumet isolle? Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
h.e.k.a 26.09.2010 20:19:54 | |
---|
sikki-six: Enemmän semmosta tyytyväisyyttä täysin ylettömän hypen hitaasta laantumisesta - Axe on vain mallintaja muiden joukossa. Oletko jo muuten itse kokeillut laitetta? Jos kyllä, niin kuinka monesta tunnista puhutaan? "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... |
Snapo 26.09.2010 20:20:05 | |
---|
Mikko L: Lontoolaista reunamuroa? :D En ymmärrä. Niin siis brittityylistä soundia, pienellä säröllä varustettuna ettei ihan tukkoon olisi vedetty gainin ja kompuran avulla. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Mikko L 26.09.2010 20:20:23 | |
---|
Sakmongkol: Lopetin ketjun lukemisen tähän. Tämä lausunto vei pohjan kyseisen henkilön kaikilta aikaisemmilta ja tulevilta argumenteilta. Haha mä arvasin tän Maiden-jutun. Niin moni suomalainen on kasvanut kuunnellen Maidenia 20 vuotta putkeen niin se on monille just se soundin standardi. Caveman on kyllä helvetin hyvä miksaaja että siinä mielessä ne levyt on hyvin miksattu mutta päinvastaista soundia mitä itse haen. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Snapo: Niin siis brittityylistä soundia, pienellä säröllä varustettuna ettei ihan tukkoon olisi vedetty gainin ja kompuran avulla. No itseasiassa mä vedin U2 tributella AC30-simillä kitarat mun poprockbändin uudelle levylle mutta niitä ei oo vielä julkaistu joten en voi pistää clippiä. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Ziggy Bubba 26.09.2010 20:22:42 (muokattu 26.09.2010 20:25:45) | |
---|
Mikko L: Eli myönnät että kun volumea on enemmän niin levyt myy enemmän. Eikö tämä sitten tarkoita että on parempi pistää volumet isolle? Lues uudestaan rivien välit, ei siellä noin sanottu :D Ei se luja volyymi tuo rahaa yksinään, älä ole höntti.. Äläkä varsinkaan vihjaa että mä tota meinasin. Tarkoitin, että lujalla volyymillä tapellaan tilasta radioissa ym. äänenlaadusta piittaamatta. Väittäisin, että yksikään tuottamansa musan soundista piittaavasta miksaajasta/masteroijasta ei vedä levyä nykytyyliin ruvelle, jos sitä ei erikseen managementin sun muiden taholta vaadita. Kovaa soiva levy herättää kiinnostuksen hetkeksi, mutta puuduttaa jo ekan biisin lopussa. Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed |
Ziggy Bubba 26.09.2010 20:25:22 (muokattu 26.09.2010 20:27:07) | |
---|
h.e.k.a: Oletko jo muuten itse kokeillut laitetta? Jos kyllä, niin kuinka monesta tunnista puhutaan? En ole, enkä ikinä sitä ole väittänytkään. Itteä vaan tommonen yletön hype (jota etenkin yks jamppa on pitänyt suhteettomissa mitoissa) kummastuttaa/ärsyttää ankarasti... Hype on hypeä syystä, se on ilmaa jolla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa. E: Yhä olen laitteesta kiinnostunut, vaikka hinnat tuntuu nousevan aika pilviin suosion myötä. Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed |
Juicy 26.09.2010 20:38:03 | |
---|
Evergrey kyl on hyvä... en muistanutkaan. :) Käyttivät muuten sillä levyllä Savagen etuastetta 5150:n päätteeseen, ellen väärin muista. ;-) Eikö Axella pitäisi moinen setuppi onnistua? Mua kiinnostaisi kyllä kuulla, kuinka lähelle sillä päästään. Millainen setuppi sulla siinä aiemmassa pätkässä oli? |
kimurantti1 26.09.2010 22:13:33 (muokattu 26.09.2010 22:21:47) | |
---|
Sen kummemmin yksityiskohtiin menemättä, postaapa Mikko L toi sun (eittämättä ihan hyvälaatuinen) demosi jonnekin kansainväliselle foorumille (Gearslutz, Gearpage) mukanaan väite, että soundia voidaan verrata kansainvälisiin huippunimiin. Siitä saattaisi joku olla eri mieltä. Mä en usko että voin sanoa mitään, mikä sun mielesi muuttaisi. Toisaalta jos toi demo on sun korviisi ja soundimakuusi ehdottomasti parasta mitä on Suomessa ikinä väännetty ja täysin verrattavissa kansainvälisiin kärkinimiin, niin ei kai mun tarvikaan. :-) |
Vladi 26.09.2010 22:22:42 (muokattu 26.09.2010 22:26:00) | |
---|
kimurantti1: Sen kummemmin yksityiskohtiin menemättä, postaapa Mikko L toi sun (eittämättä ihan hyvälaatuinen) demosi jonnekin kansainväliselle foorumille (Gearslutz, Gearpage ym) mukanaan väite, että sitä soundia voidaan verrata kansainvälisiin huippunimiin. Siitä saattaisi joku olla eri mieltä. Mä en usko että voin sanoa mitään, mikä sun mielesi muuttaisi. Toisaalta jos toi demo on sun korviisi ja soundimakuusi ehdottomasti parasta mitä on Suomessa ikinä väännetty, niin ei kai mun tarvikaan. :-) Tässäpä hyvä pointti. Mun mielestä omasta tekemisestään saa ja pitää tykätä ja omasta tuotoksestaan saa olla ylpeä. Kuitenkin jokainen joka kehuu omaa tuotostaan lähes kaikkia muita paremmaks menettää mun silmissä uskottavuutensa välittömästi. Jos MikkoL aikoo/tekee jo hommia musa-alalla niin miettisin ainakin itse miehen tapauksessa moisia heittoja. Äärimmäisellä itsekehuskelulla päästään harvoin pitkälle. E: Mikon klippi oli soundeiltaa hyvä, mutta liian steriilin ja kompressoidun oloinen. Korvat ei jaksa kuunnella tuontyyppistä soundia kovin pitkään. Silti, jos noi kitarat on puhtaasti axea niin varsin vakuuttaavaa. But not my piece of cake. Kyllä se siitä. |
h.e.k.a 27.09.2010 00:15:59 | |
---|
Vladi: Mikon klippi oli soundeiltaa hyvä, mutta liian steriilin ja kompressoidun oloinen. Korvat ei jaksa kuunnella tuontyyppistä soundia kovin pitkään. Pistäkää jotain klippejä/linkkejä tuotoksista, joissa esiintyy mielestänne loistavia soundeja. Olisi mielenkiintoista verrata ihmisten referenssejä tällä saralla. Mielellään sellaisia, joissa on pelkkä skittaraita, ja jos käytetyistä vehkeistä on tietoa, niin listausta niistäkin olisi kiva tsekata. Oletan, että monet täältä pystyvät itsekin tällaisia luomaan (omilla suosikkikamoillaan), koska sen verran kovasti axe-fx:n tuotoksia dissataan. "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... |
Mikko L 27.09.2010 01:15:46 | |
---|
Nyt tämä homma alkaa olemaan jo kuitenkin oikeassa perspektiivissä että Axea verrataan nauhoitettuihin soundeihin ja siinäkin mielessä tällanen 23v. nuori jätkä Oulusta saa ilmeisesti ainakin m.netin enemmistön mielestä erittäin vakuuttavia soundeja ulos Axe-Fx laatikosta. Sen verran vielä paljastan että minä en käytä mun clipeissä EQ:ta tai mitään. Kaikki on aina puhtaasti pelkkä vahvistinsim ja kaappimallinnus. Tässä mun viimeisimmässä pätkässä oli Recto New + German 4x12 eli täysin tehdasvalmiit Axe-Fx:n osat. Simppeliä? Nooh... verrataan tätä nyt siihen että mulla olisi oikeasti Dual Recto Diezelin 4x12 kaapilla mun kämpillä ja mikittäisin sitä. En pääsisi lähellekkään tuota sounditasoa enkä voisi luukuttaa tuota vahvistinta täällä. Sitten vielä se etu että tuon soundin saa livekeikalle mukaan. Edellä mainittu voi taas pudota teillä siihen "järjettömän hypetyksen" maailmaan, mutta kelatkaapa vähän. Valehtelinko yllä? En. Onko itseasiassa kaikki mitä minä tuossa sanon totta? On. Käytänkö minä tätä setuppia? Kyllä. Eli tuo ei ole hypetystä vaan perusteltua faktaa. Jos sanoisin vain että "Axe-Fx on maailman paras!" niin se olisi hypetystä. Melkeinpä niin päin että teidän vasta-argumentit on anti-hypetystä koska teillä ei ainakaan tähän mennessä ole ollut yhtään mitään perusteluita teidän väitteisiin. Ette voi todistaa sanojanne todeksi. Missä on näyttö? Onko Axe-Fx täydellinen? Ei. Mikään ei ole täydellistä ja aina riittää ihmisiä jotka haluavat jotain uutta ja erilaista. Kyllä tällä voi tehdä huonojakin soundeja. Täytyy kyl kokeilla tuota Evergrey-juttua ja kuinka lähelle sitä Axella pääsee. :) Niinja en mä jaksais alkaa postaileen muille forumeille tästä asiasta, sillä olen vain kahdella forumilla joista tämä on toinen. Heitetään esimerkki että meen Gearslutziin uusien clippien kanssa ja väitän kyseessä olevan oikea Marsha ja paljastaisin kuukauden päästä että kyseessä olikin Axe-Fx niin kyllä saattaisi muutama naama vääntyä. Ja näitähän on tapahtunutkin jo. Esim. Mark IIC+ simulaation tullessa tämä ainakin tehtiin ja clippi meni täydestä. Kukaan ei kyseenalaistanut clipin oikeutta. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Snapo 27.09.2010 01:26:36 | |
---|
h.e.k.a: Pistäkää jotain klippejä/linkkejä tuotoksista, joissa esiintyy mielestänne loistavia soundeja. Olisi mielenkiintoista verrata ihmisten referenssejä tällä saralla. Mielellään sellaisia, joissa on pelkkä skittaraita, ja jos käytetyistä vehkeistä on tietoa, niin listausta niistäkin olisi kiva tsekata. Oletan, että monet täältä pystyvät itsekin tällaisia luomaan (omilla suosikkikamoillaan), koska sen verran kovasti axe-fx:n tuotoksia dissataan. Tässä on meiksin mielestä aivan tajuton soundi http://www.youtube.com/watch?v=9bwbCoT7ZIc "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
kimurantti1 27.09.2010 01:35:09 (muokattu 27.09.2010 01:40:13) | |
---|
Mikko L: Niinja en mä jaksais alkaa postaileen muille forumeille tästä asiasta, sillä olen vain kahdella forumilla joista tämä on toinen. Heitetään esimerkki että meen Gearslutziin uusien clippien kanssa ja väitän kyseessä olevan oikea Marsha-- Ei kun meinasin vaan, että siellä Gearslutzin palstoilla kirjoittelee ainakin Michael Wagener, Bob St. John ja muutama muu jamppa joilla tiettävästi on korvat päässä, voisit saada vähän perspektiiviä ja rehellisiä mielipiteitä siitä, että onko ton teidän demon soundi ihan verrattavissa genren kansainvälisiin kärkinimiin vai ei. Johan sulle on tässä ketjussa annettu vaikka kuinka monta suomalaistakin bändiä, joilla on porukoiden mielestä paremmat soundit ja jos se ei sulle riitä perusteluksi, niin muuta tuskin on mahdollista tarjota. Heitän vaikka linkin sulle meidän pitkäsoiton ilmaispätkiin jahka valmistuu, jos sulle ihan oikeasti muiden mielipiteet hyvästä soundista kelpaa. |
Metalrock 27.09.2010 09:26:37 | |
---|
Mikko L: Eikö tämä sitten tarkoita että on parempi pistää volumet isolle? Niinhän eddie teki :) |
efunkelist 27.09.2010 09:55:19 | |
---|
Nyt soi tuo Mikko L:n demosetti. Omat huomioni: -Liian Limp Bizkit. Tykkään esikuvasta itsekin mutta tuo riffi kuulostaa ihan kopioidulta. Omaksukaa tyyliä mutta tehkää omaa. Tiedän, olen "ollut tuolla itsekin" mutta silti. -Kokonaisuudessaan soundi pumppaa aivan liikaa. En kuuntelisi tällaista miksausta mielelläni edes moottoritiellä. +Hyvät groovet, mulla alkaa kyllä pää nyökkymään instantly +Skittasoundit on tykit. Kliinisyys on makuasia. Tässä genressä skitan pitääkin olla siloiteltu ilman mitään vintagesuhinoita Erikoismaininta kertosäkeestä. Parempi kuin Limp Bizkitillä tarttuvuudeltaan. Durstilla tuntuis olevan tarjottavana pelkkää katkeraa kiukuttelua. Tarjoapas mulle linkkiä bändinne materiaaliin jatkotutustumista varten. Sittenpä palaankin takaisin aiheeseen: Sikkisixin särövalli oli kyllä erittäin hyvän ja orgaanisen kuuloinen. Muttapa mutta: jotain "suhinaa" siin kyllä on, siis verrattuna tuohon Mikko L:n klippiin. Rähinä jees mutta suhu on "huonoutta" - en sitten tiä hukkuisiko se miksaukseen kun tuossa em axefx-pätkässä on koko bändi soimassa joka kyllä vaikuttaa ihan helkatisti kokonaiskäsitykseen "soundista" - se kun on aina riippuvainen viitekehyksestään. Uskaltaisin väittää että tuollaisen limpbizkit-vallin saisi osaava aikaiseksi vaikka vanhemman sukupolven podilla. soundin yksityiskohdat (kutenny vaikka vintagesuhinat) hukkunee kuitenkin miksauksessa ja kun koko bändi soi, on rumpalin ja basistin rooli arvossa arvaamattomassa. Kun rytmiryhmä on rkleen tiukka niin kitaran "tone" ei minusta ole ollenkaan niin merkittävä - jos taas komppaajat ovat keskenkertaisia voi timanginen skebasoundi jopa pelastaa kattauksen. Tämmöisiä ajatuksia tähän väliin. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Alphie 27.09.2010 12:13:00 (muokattu 27.09.2010 12:14:44) | |
---|
efunkelist: Tarjoapas mulle linkkiä bändinne materiaaliin jatkotutustumista varten. Anteeksi OT: Meikälle kans toimi tää setti, mitä nyt tosiaan varsinkin alkupuolisko biisistä on ERITTÄIN Limp Bizkit. Kertsi viekin sitten vähän eri maailmaan. Linkkiä mulle kans ehottomasti! Sitten itse miksauksesta sen verran, että täytyy yhtyä aiempiin kommentteihin, että pumppas turhan paljon. E: Niin ja vertailukohdaksi voi käydä kattomassa samanhenkistä saundia (tai no ehkä enemmän Meshuggah-suuntaan kallellaan, mutta kuitenkin) POD X3 Livellä tehtynä: http://dl.dropbox.com/u/4150538/B%C … t/Apina%20-%20Suoraan%20radioon.mp3 |
Twinkle 27.09.2010 13:09:58 | |
---|
|
efunkelist 27.09.2010 15:27:38 | |
---|
Soundien "paremmuus" on vähänniigö valittis johonkin taulun metsämaisemaan "parempaa vihreää" - sehän riippuu puuston lajista, vuodenajasta, maantieteellisestä sijainnista ja ilmanlaadusta että mitäkö. Jos lähdetään VERTAILEMAAN kamoja niin sitten pitäisi tehdä hillitön matriisi eri ominaisuuksista ja sopia konsensuksessa miten jokin arvo mitataan ja arvotetaan. Laitteille voisi jonkun tekniikanmaailma-testipisteys-tähtiasteikko jos halutaan valkata "paras" tai "huonoin" - ja rinnalle vielä kuvaaja jossa on arvostelupistettä/euroa -kuvaaja jotta saadaan joku hintalaatu kun lompakkoasiatkin vaikuttaa. Extrana vielä "toimituksen valinta" ja "yleisön suosikki" jne Ehkä tämän otsikon alla olisi hyvä puhua onko Fractalin AxeFX onnistunut omissa tavoitteissaan ja miten. Melko ylimalkaista lopulta vertailla putkikamoja ja mallintavia. Otetaanpa ah aina niin toimivat autometaforat käyttöön: "Vertailussa porsche boxter ja mersu sprinter - KUMPI ON PAREMPI." onko järkee vai perusnettikeskusteluu? =) "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |