Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 543 44 45 46 47122 123 124 125 126
Ziggy Bubba
26.09.2010 17:41:58

Mikko L: Täytyy myöntää että tykkään myös joskus selvittää teoreettisesti "kuinka paljon voisin saada rahaa jos möisin musavehkeita m.netissä ja onko ostajia". On mun PRS:t ja Music Man JP:tkin kaikki käyneet torilla ja mitään en oo niistä myynyt. Business is bisnes....

Toi on kyllä suoraan sanottuna aika nilkkiä toimintaa... "aa, en mä tota myy, kunhan katon ketkä kaikki ton haluis..." Veikkaisin tommosen toiminnan olevan jopa kiellettyä useimmilla "toreilla".
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Mikko L
26.09.2010 17:50:50 (muokattu 26.09.2010 17:51:16)

sikki-six: Toi on kyllä suoraan sanottuna aika nilkkiä toimintaa... "aa, en mä tota myy, kunhan katon ketkä kaikki ton haluis..." Veikkaisin tommosen toiminnan olevan jopa kiellettyä useimmilla "toreilla".

Ei siinä ole mitään nilkkiä jos sanon rehellisesti ilmoituksessa että olen kahden vaiheilla että myynkö vai en. Odottelen jos sellainen tarjous tulee joka saa mut luopumaan mun laitteesta. Kuitenkin myyn ja ostan laitteita m.net torilta ainakin sen 15 vuodessa. Nyt tieten Axen myötä on vähentynyt.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Twinkle
26.09.2010 17:59:23
sikki-six: Toi on kyllä suoraan sanottuna aika nilkkiä toimintaa... "aa, en mä tota myy, kunhan katon ketkä kaikki ton haluis..." Veikkaisin tommosen toiminnan olevan jopa kiellettyä useimmilla "toreilla".

Tuskin on kielletty missään, nimittäin ihmiseltä on hyvin vaikea riistää sitä ominaisuutta että se saa myydä omaisuuttaan halutessaan, siihen hintaan mihin tahtoo ja oikeus tehdä kauppaa kenenkä kanssa itse haluaa. Joka ikinen "tarjoa" hinta tuolla torilla on juuri tätä samaa, myydään jos sopiva ostaja sopivan rahamäärän kanssa tulee eteen. Sen voi kyynisesti kattoa vaikka sellaisena, että kytätään sitä kuinka haluttu tuote on, mutta fakta on se ettei mikään tuote ole sellainen, etteikö sitä JOLLAKIN rahamäärällä aina pystyisi ostamaan.

Ei sitä negatiivista minun mielestä tartte ihan joka jutusta kaivamalla kaivaa. Eikö voida pysy olennaisuuksissa ja jättää vatvomatta täysin irrelevantteja yksityiskohtia?
Ziggy Bubba
26.09.2010 18:06:52

Twinkle: Ei sitä negatiivista minun mielestä tartte ihan joka jutusta kaivamalla kaivaa. Eikö voida pysy olennaisuuksissa ja jättää vatvomatta täysin irrelevantteja yksityiskohtia?

Jaa niinkö minä teen, vai onko toi ihan kaikille suunnattu?

Mun mielestä tommonen kaupankäynti on vähintäänkin epäreilua, varsinkin siis antaa itseään ostajiksi luulevien ymmärtää että tuote on oikeasti kaupan. Se on sitten eri asia jos sanoo heti alkuun, vaikka että "mun ei ole tätä pakko myydä, katotaan jos tulee tarpeeksi hyvä tarjous."
Twinkle
26.09.2010 18:12:01
sikki-six: Jaa niinkö minä teen, vai onko toi ihan kaikille suunnattu?

No minusta se on hyvä ohjenuora yleensä ihan mihin hyvänsä keskusteluun ihan millä foorumilla hyvänsä.

Mun mielestä tommonen kaupankäynti on vähintäänkin epäreilua, varsinkin siis antaa itseään ostajiksi luulevien ymmärtää että tuote on oikeasti kaupan. Se on sitten eri asia jos sanoo heti alkuun, vaikka että "mun ei ole tätä pakko myydä, katotaan jos tulee tarpeeksi hyvä tarjous."

Epäreilua jos sitä sillei haluaa katsoa, mutta eipä tuota missään ole kielletty. Vaikka näennäisesti kiellettäisiinkin niin se on hyvin vaikea todentaa jos niin käy.
Ziggy Bubba
26.09.2010 18:16:24 (muokattu 26.09.2010 18:17:56)

Twinkle: No minusta se on hyvä ohjenuora yleensä ihan mihin hyvänsä keskusteluun ihan millä foorumilla hyvänsä.

Just. Samat sanat sullekin.

Epäreilua jos sitä sillei haluaa katsoa, mutta eipä tuota missään ole kielletty. Vaikka näennäisesti kiellettäisiinkin niin se on hyvin vaikea todentaa jos niin käy.

Jep. Anyhoo tuommonen on nilkkien hommaa, ihan sama voiko sitä kieltää. Musta näissä kauppahommissakin on tietty etiketti, jota ei erikseen ole lakiin tai sivustojen sääntöihin kirjoitettu. Sama pätee normaali elämässäkin; vaikka joku juttu on sallittua, ei se tarkoita että se olisi ok.

E: Tämä taitaa kuitenkin olla väärä paikka tälle keskustelulle.
Mikko L
26.09.2010 18:22:34

sikki-six: Jaa niinkö minä teen, vai onko toi ihan kaikille suunnattu?

No itseasiassa mä ajattelin juuri tulla tänne kirjoittamaan saman asian että miksi sun pitää kaivaa joka asiasta se negatiivinen esille, mutta en ollut ensimmäinen joka sen ehti sanoa. Emme toki tarkoita että kaikki mitä sä sanot on negatiivista, vaan ehkä pointti on enemmänkin se että ei oo kiva kirjoittaa tänne mitään jos mun pitää kelata kaikki mun kirjoitukset aina edes takaisin ettei niistä voi poimia jotain minkä perusteella mua voidaan dissata. :) Yleensä se negatiivisuus vie keskustelun juurikin ulos otsikosta kuten vaikka nyt. Keskitymme jo toriin liittyviin asioihin emmekä Axeen. Myöskin olet tällä hetkellä yksi "viimeisistä" skeptikoista ja sulla riittää paljon negatiivista sanottavaa Axesta. Oletko edes nähnyt kyseistä laitetta oikeassa elämässä vai luetaanko me "petikamariohjeistuksia neitsyeltä"?
kimurantti1
26.09.2010 18:26:37 (muokattu 26.09.2010 18:32:49)
Mikko L: Oletko edes nähnyt kyseistä laitetta oikeassa elämässä vai luetaanko me "petikamariohjeistuksia neitsyeltä"?

Meinaatko että kukaan kuka ei ole Axe-Fx:ää kokeillut, ei ole pätevä sanomaan että tykkääkö kuulemastaan vai ei?

Ja Twinkle, muistaakseni sulla on ollut parissakin tori-ilmoituksessasi ihan suoraa avautumista kun on renkaanpotkijat ja päättömät tarjoukset vituttanut. Siksipä sun pari viimeistä kirjoitustasi kovasti kummastuttaa, ei millään pahalla. Kaikki mikä ei ole erikseen kiellettyä ei välttämättä ole reilua tai jotenkin ok.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Ziggy Bubba
26.09.2010 18:31:16

Mikko L:Myöskin olet tällä hetkellä yksi "viimeisistä" skeptikoista ja sulla riittää paljon negatiivista sanottavaa Axesta. Oletko edes nähnyt kyseistä laitetta oikeassa elämässä vai luetaanko me "petikamariohjeistuksia neitsyeltä"?

Olen aivan varma, että en ole "viimeisiä skeptikoita", se olisi jo aika synkkää. Ja nyt pistää meikällä häiritsemään... Mitä negatiivista mä olen tuosta laitteesta sanonut, muuta kuin vertailuklipeistä puhunut (enkä niistäkään kyllä kovin pahaa)?? Nyt saat kaivella niin maan prrkeleesti mun kirjoituksia tähän kohtaan, mä suorastaan vaadin sitä.

Se että mä suhtaudun laitteeseen skeptisesti on vaan HYVÄ juttu, skeptisyys pitää järjen mukana, eikä yksilö ihan niin helposti hyppää jokaisen hurjan hypen vietäväksi. Toiseksi teikäläisen ylenpalttinen Axen hehkutus ja perinteisten vahvarien väheksyminen on suorastaan ärsyttävää, ihan suoraan sanottuna :)

Tuo Axe on kiinnostava laite, mutta en usko sen korvaavan oikeita vahvistimia. Eri kamat eri tarpeisiin.
Ziggy Bubba
26.09.2010 19:20:43 (muokattu 26.09.2010 19:28:15)

Hyvä, mutta äärimmäisen kompressointu soundi tossa sun klipissä. Tosi sileetä menoa, vähän rupea kaipaisin ite - mut tää on tää homman nimi, makuja löytyy.

Aika huvittavaa tehdä tästä "mun soundi on parempi ku sun soundi" -kisa, hiekkalaatikolle nämä :) Kyse on kuitenkin makuasioista. Varsinkaan tommosesta äärimmäsen loppuun jynssätystä biisistä on vaikeaa sitä soundin todellista fiilistä, laatua mitä ikinä saada selville. Hyvältä soundasi tohon genreen, mutta vähän raaempi klippi toimii musta tämmösissä kamaesittelyissä paremmin.

Tossa on mun makuun parempi soundi, mutta kyse voi olla enemmän preferenssistä kuin puhtaasta laadusta (p.s. tolle ei ole tehty mitn jälkikäsittelyä): https://dl.dropbox.com/u/2521503/4% … C%20Sparkle%20Drive%2C%20AES620.mp3

Se oikea RV50 siis soi tossa...
Twinkle
26.09.2010 19:31:22
kimurantti1: Ja Twinkle, muistaakseni sulla on ollut parissakin tori-ilmoituksessasi ihan suoraa avautumista kun on renkaanpotkijat ja päättömät tarjoukset vituttanut. Siksipä sun pari viimeistä kirjoitustasi kovasti kummastuttaa, ei millään pahalla. Kaikki mikä ei ole erikseen kiellettyä ei välttämättä ole reilua tai jotenkin ok.

En ymmärrä logiikkaa, koska nuo pari aikaisempaa ei liittynyt renkaanpotkimiseen ja päättömiin tarjouksiin mitenkään, vaan nimenomaan siihen, että myyjä saa lopultakin viimekädessä päättää sen, että kelle myy ja mihin hintaan.
Ziggy Bubba
26.09.2010 19:33:03

Mikko L: Ei sillä että olisin ylimielinen vaan realistinen.

Näin kaikki ylimieliset megalomaanikot sanovat.

Oletteko kuullut yhdelläkään Suomalaisella artistilla tämän tasoista metalliäänitettä?

Kyllä olen ja paljon parempaakin. Tommosta överisileää jenkkisoundia ei ees ole niin vaikeaa tehdä kuin pikkasen rapeampaa ja dynaamisempaa kamaa. Onhan tuo laadukasta genressään, mutta ei se omalla kehulla muiden yläpuolelle nouse. Kunpa saisimme kaikki kirjoittaa omat kritiikkimme :)

Itseluottamus on tosi hyvä juttu, mutta pistä pikkasen jäitä kalsareihin :)
Mr. Speed
26.09.2010 19:41:46
Mikko L: Tykkääkö kuulemastaan... missä olette sitten kuullut Axe-clippejä? Internetissä YouTubessa jossa kaikki soundit on compressoitu ja stereokuva lyöty läjään yms. HD-omaisuudella varustetun clipin perusteella voi sanoa jo jotain, mutta tässä tulee taas vastaan makuasiat ja se että osaako axen käyttäjä tweakata sitä oikein. Olenkin sanonut useampaan kertaan että jos ei ole kiinnostusta värkätä yksityiskohtaisesti axen ominaisuuksia niin se ei välttämättä ole se paras vahvistin sellaiselle kitaristille.

http://www.mediafire.com/?yf56l56m6loeos0 Tässäpä taas multa uudempaa clippiä. En tiedä onko teille mieluista genreä, mutta ei ole mun ongelma. Näyttäkää se teidän mahtava putkisoundi nauhoitettuna ja kuinka paljon parempi se on ku tuo mun Axe-soundi. Veikkaan etten saa yhtään "haastetta". Infact... tehdäänpä tästä vielä mulle haastavampaa. Sanokaa millä teidän lähigenren lempiartistilla on SELKEÄSTI parempi soundi ku tuo mitä me ollaan saatu aikaiseksi meidän treeniksellä. Veikkaan että täytyy mennä valtameren yli että löytyy sellainen mikä voi ees kamppailla tuon soundin kanssa. Ei sillä että olisin ylimielinen vaan realistinen. Oletteko kuullut yhdelläkään Suomalaisella artistilla tämän tasoista metalliäänitettä?

Ja parhaita on nämä kommentit että Axessa ei oo putkifiilistä. Te varmaan tunnette ihan helvetin hyvin sen soittotuntuman youtuben videon / mp3 clipin kautta. :D Testatkaa ja haukkukaa sitten. Olen varma ettei kaikki teistä tykkää tästä laitteesta kokeilun jälkeen... liittyyhän siihen jo pelkät asenteetkin. Jos pistää kitaran kiinni Axeen ja ajattelee jo ennakkoon päässä että "mä haluan inhota tätä laitetta" niin melko suurella todennäköisyydellä sitä inhoaa. Esim. itse en opi tykkään Englistä ihan asennevamman takia.

Samalla tavalla jengi lyttää Axea. Ihan vain vastareaktiona tolle sun silmittömälle kehulle. Ehkä säkin joskus siitä jonkun huonomman ominaisuuden löydät. Kyllähän itsekin tituleeraat Axea parhaaksi, vaikka olet muutaman Mesan omistanut. Ja "viimeiset skeptikot" ovat tajunneet jo hetken aikaa olla kirjoittamatta tänne. Vähän sama olisi mennä Pohjois-Koreaan julistamaan demokratiaa. Ei kannata.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
kimurantti1
26.09.2010 19:44:55 (muokattu 26.09.2010 19:55:20)
Mikko L: Tykkääkö kuulemastaan... missä olette sitten kuullut Axe-clippejä?

Jos se aiemmin ketjussa meni jotenkin ohi, niin mä olen kokeillut Axea. Se oli paras mallintaja jolla olen soittanut, mutta ei paras vahvistin jolla olen soittanut. Sulla tuntuu vaan olevan jokaiselle tän ketjun kirjoittajalle perustelu, miksi ko. kirjoittajan mielipide ei olisi jotenkin validi. Kaikki ei ole yhtä vakuuttuneita ton laitteen ylivertaisuudesta, mikä siinä on niin vaikeaa niellä?

Itse asiassa kohta olisi bändin pitkäsoitto tulossa pihalle, ja tykkään sen kitarasoundeista aikalailla enemmän kuin ton demon soundeista. Toisaalta ihmekös se, olinhan niitä itse tekemässä, ja varmasti saisin Axestakin väännettyä enemmän mieleiseni soundin. Joka tapauksessa, kyllä sieltä pätkä tai parikin tulee ihan ilmaiseen jakoon. Ton teidän äänityksen soundi on tosi hyvää tasoa demoksi (ja biisikin on tosi pätevän kuuloinen btw), mutta meinaatko nyt ihan tosissaan, että se on parempaa kuin millään Suomessa tehdyllä hevilevyllä, ja että pitää hakemalla hakea jenkkilevyistäkin? Et sä ihan tosissasi voi noin väittää?

Mikko L: Esim. itse en opi tykkään Englistä ihan asennevamman takia.

Ok. Mulla taas ei ole asennevamaa muuta kuin sellaisia laitteita kohtaan, joita olen kokeillut ja todennut omaan makuuni aivan kamaliksi, ja Axe ei kuulu niihin.

Twinkle: En ymmärrä logiikkaa, koska nuo pari aikaisempaa ei liittynyt renkaanpotkimiseen ja päättömiin tarjouksiin mitenkään, vaan nimenomaan siihen, että myyjä saa lopultakin viimekädessä päättää sen, että kelle myy ja mihin hintaan.

Siis että tarkoitus ei ole myydäkään, vaan katsoa minkälaisia tarjouksia tulee ("katotaan jos joku tyhmä tekisi päättömän hyvän tarjouksen"). Ihan samaa renkaan potkimista se on, tällä kertaa homma toimii vaan toiseen suuntaan. Tiedän että tori ei ole varsinaisesti huutokauppapaikka, mutta esim. eBayssa ja huuto.netissä on ihan selvät säännöt, että jos laitetaan jotain myyntiin, niin se pitää myös olla valmis myymään. Kaikki voi tietenkin pyytää laitteistaan ihan mitä haluaa, mutta jos tarkoitus ei alkujaankaan ole myydä jotain laitetta, niin sen listaaminen myyntisivustolle ei ainakaan mun päässäni ole kovin herrasmiesmäistä toimintaa, ei vaikka miltä kantilta asiaa miettisi. Se, että sitä ei ole erikseen torilla kielletty tai että siihen ei ilmaissivuston ylläpito pysty puuttumaan, ei tee siitä hyvän kauppatavan mukaista.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Mikko L
26.09.2010 19:58:33 (muokattu 26.09.2010 20:11:04)

Hehe... makuasioihin nämä yleensä sitten kaatuu. Itse haen juuri sitä kermaista yläpäätä ja alapääjyrinää (ei siis alle 125hz jyrinää) ja vaikka tykkäänkin että soundissa on vähän sitä purentaa niin pistän sen miten soundi istuu mixissä paljon sen etupuolelle. Jos nyt vaikka heitetään Stam1na, Mokoma ja Nicole yms. Suomimetallin päänimet pöydälle niin vaikka niiden laitteet on aikalailla kalleinta mitä rahalla saa niin ei niitten soundi ole live/levytilanteessa kovinkaan edustuskelpoiset. Edelleen makuasioita mutta tuntuu että suomessa haetaan sitä kasarisoundia joka taas mun mielestä on aivan hirveetä hommaa. Niinku joku Maiden jossa bassossa on enemmän middleä ku kitaroissa. Toki voidaan kaikki alkaa kehumaan omien korviemme erinomaisia kuulo-ominaisuuksia yms. mut makuasioitahan ne on. :D

Compressori taas on ehkä maailman eniten haukuttu asia vaikka sen tarkoitus on saada ihmiset kuulemaan asiat paremmin. :) Itse kuulun siihen lahkoon että pitää soittaa kitaraosuudet niin tiukasti että ne kuulostaa hyvältä compressorinkin läpi. Ja masterissa oleva compressori ei paljon vaikuta kitarasoundiin vaan enemmänkin basariin, virveliin ja lauluun. Compressoria ei monesti osata käyttää oikein joka johtaa siihen että comppaa haukutaan. Loudness war... jos se kerta on sota niin eikö nimessä piile selvä viesti että se jossa on suurempi volume on voittaja ja näin ollen parempi? :)

EDIT: Tuossa välissä ehti tulla kommentteja niin niihin jatkan kommenttia. Eli kyllä mä oon rehellisesti sitä mieltä ettei Suomesta löydy hirveen hyviä soundeja levyiltä. Eppu Normaalilla on yllättävän hyvän skittasoundit kylläkin! :) Ei oo kyllä ikinä suomimetalli pysäyttänyt miettimään että "oho... millähän se tuollasen soundin sai". Edelleenkin soundi on makuasia siinä missä "beauty is in the eye of the beholder". Niin ja Mr.Speed käyttää lähes suoria Helsingin Sanomat lainauksia kuvaamaan kuinka "uskomattoman mielettömän hävyttömän absoluuttisen ehdoton" minä olen Axen suhteen, kun juuri viime viestissä mainitsin jo varmaan kymmenennen kerran ettei Axe oo kaikille. Me voidaan jatkaa tätä jauhamista suht loputtomiin jonka takia mä halusin tehdä tästä konkreettista ja verrata ne soundit. Kertokaa nyt sitten millä Suomalaisella bändillä on teidän mielestä parhaat soundit ihan genrestä riippumatta.

Sixin Orangesoundi oli yllättävän hyvä, mutta laittaisin varmaan mixissa melko pienelle ja nostaisin middlejä. Edelleen tämä on vain se tapa miten MINÄ sen tekisin.
Juicy
26.09.2010 20:05:50

Itsekin olin aikeissa sanoa tuosta pumppaamisesta - tosin sitä oli varmaan haettukin noiden nu-metal-vaikutteiden vanavedessä. Tosin siitä johtuen on vähän vaikeaa sanoa juuta tai jaata, mut kyllähän tuo todella käyttökelpoiselta kuulosti.

Sanokaa millä teidän lähigenren lempiartistilla on SELKEÄSTI parempi soundi ku tuo mitä me ollaan saatu aikaiseksi meidän treeniksellä. Veikkaan että täytyy mennä valtameren yli että löytyy sellainen mikä voi ees kamppailla tuon soundin kanssa. Ei sillä että olisin ylimielinen vaan realistinen. Oletteko kuullut yhdelläkään Suomalaisella artistilla tämän tasoista metalliäänitettä?

No ei tarvi mennä kuin tuon pohjanlahden toiselle puolelle, niin alkaa löytymään. Esim. Evergreyn Torn-levyllä (http://evergrey.net/releases/ ), tosin tuo sun pätkä olis varmaan melko lähellä ilman tuota pumppaamista ym. prosessointeja. Toinen minkä voin myös heti mainita on Scar Symmetryn Pitch Black Progress-levyn kitarasoundit, aika sliipattua menoa sielläkin. Fearedillähän on myös niitä Savage-testipätkiä joissa on enemmän mua miellyttävät soundit, vaikkakaan en muuten siitä bändistä niin perusta.

Osataanhan sitä jo täälläkin, Insomniumin uusimmalla on vähän samantyylistä soundia kuin edellämainituilla, vaikkakin orgaanisemman ja rapeamman kuuloista. Mokoman Tämän Maan Ruhtinaan Hovi-levyllä myöskin on melkoisen jyräävät soundit, tosin niiden Mäntit Tien Päällä-dvd:lle oli loihdittu (jos mahdollista) vieläkin tiukemmat SISO-soundit. Sitten toisaalta kun mennään kunnon mättösoundeihin niin Nicolen Sivu Syyttömistä-levyllä on (hyvällä tavalla) melkoisen brutaalit soundit. Kun puhetta tulee vähän rapsakammasta menosta, niin Kiukaalla on mielestäni New Dark Agella oli oikein repivän erottelevat soundit, mut toisaalta iso kiitos menee kitaristillekin siitä veikkaanpa. Rouheammasta metallisoundista tulee taasen mieleen Lullacryn Crucify My Heart- ja Vol. 4.

En epäile etteikö päästäisi lähelle noita soundeja Axella, piti vain mainita niitä "parempia" soundeja tuohon klippiin verrattuna, ja selväksi kai tuli että niitäkin on vaan monenlaisia. Sinänsä epäreilua vertailla niin eri lähtökohdista ponnistavien bändien soundia, mutta nää kukin on löytänyt omaan tyylinsä mun mielestä "täydellisen" soundin (huom. suurin osa Suomesta ja Ruotsista), ja hattua kyllä nostan jos yhdellä ainoalla Axella nuo kaikki saa. =)
Ostakaa Mesa. Ja mikit. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Snapo
26.09.2010 20:10:37
Ihan pätevää jenkkisoundia Mikolla. Rupes vaan harmittamaan tuossa alkuriffissä tuo kompuran käyttö kun noissa tiheemmissä demppauksissa filtteri leikkaa kiinni ja menee muhjuks.

Onkos sulla jotakin Lontoomaista reunamuroa olemassa?
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Ziggy Bubba
26.09.2010 20:13:54

Mikko L:Edelleen makuasioita mutta tuntuu että suomessa haetaan sitä kasarisoundia joka taas mun mielestä on aivan hirveetä hommaa. Niinku joku Maiden jossa bassossa on enemmän middleä ku kitaroissa.

Just mainitsit Mokoman ja Nicolen... En sanois noiden bändien mitään kasaria edustavan kitarasoundien osalta. Mokomalla on musta ollut pääasiassa ihan toimivat soundit, semmosta ylimääräistä siivoilua tuntuu tehdyn vähän, hyvä livemäinen fiilis.

Compressoria ei monesti osata käyttää oikein joka johtaa siihen että comppaa haukutaan. Loudness war... jos se kerta on sota niin eikö nimessä piile selvä viesti että se jossa on suurempi volume on voittaja ja näin ollen parempi? :)

Kyllä sitä kompuraa yleensä ihan halutulla tavalla käytetään, se tapa voi vaan olla vastenmielinen.. Äärilytätyn ja tasaista noisea huutavan levyn takana ei yleensä ole "rankka soundi", vaan just tuo volume-sota ja sitä kautta rahanahneus. Toivoisin näiden tätä ilmiötä vastustavien sertifikaattien yleistyvän kovasti, alkaa korvat kyllästyä, vaikka ois miten timanttista musaa tahansa.

Kyllä, se jolla on lujimmin soiva levy on volume-sodan voittaja. Se levyhän kuulostaa saletisti aivan paskalle, mutta HUUTAAPA TOSI LUJAA ;) Volume-sodan voittaja on tällä tiedolla The Stoogesin remasteroitu Raw Power -klassikko. Toi särkeekin niin maan saatanasti, että oksat pois.
Mikko L
26.09.2010 20:16:16

Lontoolaista reunamuroa? :D En ymmärrä.

Juu siis tuota mä just tarkoitanki että me saadaan meidän treeniksellä rummut t-bonen mikeillä ja kitarat axella, bassot linjalla sisään, sellaista soundia joka kuitenkin on verrattavissa maailman huippunimiin, jotka käyttävät kymmeniä tuhansia rahaa juuri heidän soundin saavuttamiseen. Evergrey kyl on hyvä... en muistanutkaan. :)

Itse en ole tuon session mixaaja ja olen samaa mieltä tuosta pumppaamisesta mut senhän saa pois lowcutilla :) mut tosiaan mixaaja on numetallin ystävä joten saa nähdä miten käy.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)