terolt 25.09.2010 17:24:50 | |
---|
JAK: Sovitaanko, miehet?, että seuraavaksi kasvatetaan munat sinne jalkoväliin? Ettei tarvi hävetä. Odotas vain kun saat sen vaimon rinnalle niin muuttuu ääni kellossa ;-) Mutta näemmä kaikki suurin piirtein ostelee sitä mitä huvittaa. Perheellisillä musikanteilla kuitenkin omatuntokin saattaa joskus kolkutella. Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
http://myspace.com/terokurkimaki |
Mr. Speed 25.09.2010 17:37:12 | |
---|
terolt: Odotas vain kun saat sen vaimon rinnalle niin muuttuu ääni kellossa ;-) Mutta näemmä kaikki suurin piirtein ostelee sitä mitä huvittaa. Perheellisillä musikanteilla kuitenkin omatuntokin saattaa joskus kolkutella. Totta helvetissä pitää kans syödä ja asua jossain, mutta musta vaan on väärin jos lähdetään rajoittamaan aikuisen ihmisen rahankäyttöä. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Borlag 25.09.2010 18:15:20 | |
---|
JAK: Sovitaanko, miehet?, että seuraavaksi kasvatetaan munat sinne jalkoväliin? Ettei tarvi hävetä. Se on hyvä elvistellä kun ei ole naista nähnytkään. Jos et suoraan maksullisiin sekoa (rahathan ne vie jokatapauksessa, oli maksullinen tai ei), niin kompromisseja joudut tekemään. Jos et ole valmis tuohon, niin saat tyytyä siihen omaan käteen jatkossakin. |
Terry Pantheras 25.09.2010 18:25:21 | |
---|
JAK: Sovitaanko, miehet?, että seuraavaksi kasvatetaan munat sinne jalkoväliin? Ettei tarvi hävetä. Huokaus... :) Eli jos avovaimo ilmoittaa hienoisen kritiikkinsä, niin tosimiehen pitää ilmoittaa, että painupa vittuun siitä itkemästä? Noh, mulla on oma harrastus ja sen vaatiman rahankäytön osaan kyllä perustella, eikä ikinä ole tullut riitoja aiheesta, vaikka yhteisen rahan taloudessa eletään. |
Borlag 25.09.2010 18:28:38 | |
---|
Terry Pantheras: Huokaus... :) Eli jos avovaimo ilmoittaa hienoisen kritiikkinsä, niin tosimiehen pitää ilmoittaa, että painupa vittuun siitä itkemästä? Noh, mulla on oma harrastus ja sen vaatiman rahankäytön osaan kyllä perustella, eikä ikinä ole tullut riitoja aiheesta, vaikka yhteisen rahan taloudessa eletään. Niinpä. Eikä sekään oikein toimi että ostanpas parin tonnin Gibsonin, viskaan akalle toiset pari tonttua. Ostakoon kenkiä. |
Mr. Speed 25.09.2010 18:43:00 | |
---|
Osaatteko te sanoa naisillenne "ei"? Kyllä itse oletan, että nainen maksaa omat harrastuksensa, ja asumis/elämiskulut menevät aika hyvin 50/50. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
novo 25.09.2010 18:45:32 | |
---|
Mr. Speed: Osaatteko te sanoa naisillenne "ei"? Kyllä itse oletan, että nainen maksaa omat harrastuksensa, ja asumis/elämiskulut menevät aika hyvin 50/50. Se nyt vaan saattaa joskus olla, että ei oikein ole yhtäläinen tämä tulotaso ja sillon ainakin ite mieluusti toista jeesaisin mikäli sillä hetkellä oisin The Massimies. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
Mr. Speed 25.09.2010 19:04:52 | |
---|
novo: Se nyt vaan saattaa joskus olla, että ei oikein ole yhtäläinen tämä tulotaso ja sillon ainakin ite mieluusti toista jeesaisin mikäli sillä hetkellä oisin The Massimies. Tottakai näin tapahtuu puolin ja toisin, mutta kun aika moni täällä vastanneista ovat jo vakituisesti työelämässä, jolloin voisi odottaa että vaimokkeetkin olisivat.. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
novo 25.09.2010 19:06:55 | |
---|
Mr. Speed: Tottakai näin tapahtuu puolin ja toisin, mutta kun aika moni täällä vastanneista ovat jo vakituisesti työelämässä, jolloin voisi odottaa että vaimokkeetkin olisivat.. Nykyajan naisen on opiskeltava pitkään ja rutkasti, että pääsee uraputkeen ja jää skidien teko miehen haltuun. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
Borlag 25.09.2010 19:09:28 (muokattu 25.09.2010 19:11:22) | |
---|
Mr. Speed: Tottakai näin tapahtuu puolin ja toisin, mutta kun aika moni täällä vastanneista ovat jo vakituisesti työelämässä, jolloin voisi odottaa että vaimokkeetkin olisivat.. Itse olin ensimmäisen muksun syntymän jälkeen 4 vuotta koti isänä, jolloin vaimoke maksoi käytännössä kaiken huimalla 1200e kuukausipalkallaan. Itse menin töihin hieman ennen toisen muksun syntymää kun taas vaimoke jäi kotiin. Maksoin kaiken 2800e kuukausipalkalla, kunnes otin loparit muutama kuukausi sitten. Nyt vaimoke taas töissä 1400e palkalla ja maksetaan suunnilleen puolet ja puolet. Rahat on aina olleet yhteiset ja siitä samasta rahasta menee molempien harrastukset, joskin itse olen se jolla niitä ylipäätään on keikoilla käynnin lisäksi (käymme noin sadassa keikassa per vuosi kimpassa). edit lisäystä: niin siis, itselleni ostan silloin kaikkea kivaa kun on ylimääräistä rahaa. En katso että tienaamani fyrkat on minun, vaan ne on perheen. Jos vaimoke haluaa jotain, hän saa sen jos vaan on sitä ylimääräistä, yleensä on aina ollut riippumatta siitä kumman palkalla eletään pääsääntöisesti. |
Terry Pantheras 25.09.2010 19:22:06 | |
---|
Oma-raha-ajattelu alkaa tuntumaan ihan helvetin typerältä kun on asunut jonkin aikaa kimpassa. Ymmärrän kyllä pointin. Mutta varsinkin jos on naimisissa (tai vaikkapa pitkässä avoliitossa), moinen olisi jo melkoisen nihilististä nillitystä ja yleensä tyypit jotka moista harrastaa, ovat just sitä häiritsevämpää ihmistyyppiä mun makuun noin niinkuin persoonatasolla... En toki väitä, että kukaan teistä sitä olisi. |
Mr. Speed 25.09.2010 19:28:23 | |
---|
Tietysti voi olla joustava, ja maksaa asioita, jos itellä sattuu olemaan fyrkkaa. Itelläni on aika pitkä avoliitto takana, ja hyvinkin ymmärtävissä tunnelmissa ollaan oltu puolin ja toisin rahatilanteissa. Ymmärretään, että toisen rahat on sellasia, joihin ei paljon ole nokan koputtamista, jos perheen talous vain on kuosissa. Kyse tässä ketjussa olikin siitä, että miten vaikkapa vaimo suhtautuu kitaroihin. Oma suhtautuminen on se, ettei muilla ole oikein varaa sanoa niin pitkään kun kulutan juurikin omaa fyrkkaani, ja kun prioriteeteissa (vuokra, ruoka, hyödylliset kengät, ei siis 50 paria punasia korkkareita) tärkeämmät asiat on hoidettu. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
jii.haanpaa 25.09.2010 20:52:25 (muokattu 25.09.2010 20:52:54) | |
---|
Mr. Speed: Tietysti voi olla joustava, ja maksaa asioita, jos itellä sattuu olemaan fyrkkaa. Itelläni on aika pitkä avoliitto takana, ja hyvinkin ymmärtävissä tunnelmissa ollaan oltu puolin ja toisin rahatilanteissa. Ymmärretään, että toisen rahat on sellasia, joihin ei paljon ole nokan koputtamista, jos perheen talous vain on kuosissa. Kyse tässä ketjussa olikin siitä, että miten vaikkapa vaimo suhtautuu kitaroihin. Oma suhtautuminen on se, ettei muilla ole oikein varaa sanoa niin pitkään kun kulutan juurikin omaa fyrkkaani, ja kun prioriteeteissa (vuokra, ruoka, hyödylliset kengät, ei siis 50 paria punasia korkkareita) tärkeämmät asiat on hoidettu. Näin se etenee ja etenemisen tuossa vaiheessa noin usein ajatellaan. Nyt seuraava askel: 20 vuoden asuntolaina ja pari-kolme kakaraa. Jos silloinkin vielä puhut "omista rahoistasi", niin se johtunee siitä, että lusikat ovat menossa tilastollisesti jakoon. |
Mr. Speed: Tietysti voi olla joustava, ja maksaa asioita, jos itellä sattuu olemaan fyrkkaa. Itelläni on aika pitkä avoliitto takana, ja hyvinkin ymmärtävissä tunnelmissa ollaan oltu puolin ja toisin rahatilanteissa. Ymmärretään, että toisen rahat on sellasia, joihin ei paljon ole nokan koputtamista, jos perheen talous vain on kuosissa. Kyse tässä ketjussa olikin siitä, että miten vaikkapa vaimo suhtautuu kitaroihin. Oma suhtautuminen on se, ettei muilla ole oikein varaa sanoa niin pitkään kun kulutan juurikin omaa fyrkkaani, ja kun prioriteeteissa (vuokra, ruoka, hyödylliset kengät, ei siis 50 paria punasia korkkareita) tärkeämmät asiat on hoidettu. Varsinkin tämä harrastus on elämäntapa ja halu soittaa kunnon värkeillä on ehdotonta. Meillä vaimon suhtautuminen kamoihin on verrattain positiivinen, mutta negatiivinen silloin kun tilillä on vähän rahaa ja aletaan puhua varakitaran ostosta. Varsin ymmärrettävää... Nimenomaan nuo prioriteetit pitää olla kondiksessa, sen jälkeen saisi sananhelinät loppua. Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
http://myspace.com/terokurkimaki |