Onko kellään kokemuksia kyseisestä "äänikortista"? Olen ajatellut sen hankkimista. Koneeni on pc amd:n prossulla ja sekkariohjelma on cubase sx 2. |
Puavali 20.03.2004 00:32:01 | |
---|
Frederik tyylinen iskelmä: Motu 828 mk II Verse 1 Minä oon tilannu semmosen. Milloin tulloo, tiedä en. Yksiksein näin oottelen. Parempi on huominen kun saan mä sen sitten laulun laulelen ja saan talteen sen Chorus: motu kasi kaks kasi mark kakkonen kohta moniraitaa äänittelen motu kasi kaks kasi mark kakkonen vehje on ylivoimainen verse 2 Firewire-langalla sen pluggaan kiinni läppäriin Olen perehtynyt xp-windowsiin ja cool edittiin Liiat ohjelmat poistettiin ettei söis ne prossutehoo niin viritettynä moniraitaisiin tää peecee on nauhoituksiin Chorus motu kasi kaks kasi mark kakkonen nyt moniraitaa äänittelen motu kasi kaks kasi mark kakkonen vehje on ylivoimainen Seuraava säkeistökin puskee esille... Tähän biisiin tuli melodiakin samantien. Luultavasti se unohtuu aamuun mennessä. Reetun biisiksi tämä olisi todella hyvä, melkein "Harava meistä on rautaa" tasoa. Tuo murteellisuus kannattaa korjata eka säkeistöstä. |
Niq 20.03.2004 17:00:49 | |
---|
hoho....:) [ostin ku sai halavalla] |
luu 20.03.2004 18:49:56 | |
---|
Aika hyvä tiivistelmä Ekman. |
Puavali 15.04.2004 12:04:56 (muokattu 19.04.2004 03:36:55) | |
---|
No ny se on tuossa. Kokeilen sitä tässä viikonloppuna ja kerron sitten lisää. Edittiä: Nyt on sitten ohjelmat asennettu ja säädetty ja luettu manuaalit ja valmistajan kotisivut. Alan jo luulla, että kymmenen analogista inputtia antaa kymmenen raitaa kovalevylle kenkkuilematta. Jos vielä ottaa s/pdiffit käyttöön (+2) ja hommaa jonkun adat-systeemin (+8), niin ollaankin jo kahdessakymmenessä raidassa. Äänenlaatu on hyvä, äänitin kokeeksi yhden raidan kitaralla. Laatuna pidin 44100 ja 16 bit. Ohjelma (cool edit) ei vaan tue 24 bittistä ääntä. kokeilen seuraavaksi 32 bit. |
Jabbe 19.04.2004 21:17:40 (muokattu 19.04.2004 21:18:19) | |
---|
Mahtaako kortissa mitään muuta huonoa olla kuin hinta? Tosin sekään ei ole paha jos ominaisuuksia katsoo.. Kiinnostais kyllä itseäkin kovasti nimenomaan tämä kortti. Voisi mikserinkin huoletta myydä kun totahan voi periaatteessa käyttää hätätapauksessa mikserinäkin, eikö? My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
Peki-DP 20.04.2004 13:39:40 | |
---|
|
Jabbe 20.04.2004 14:38:24 | |
---|
Tää voi olla kans mielenkiintoinen. http://messe.harmony-central.com/Mu … 04/Content/RME/PR/FireFace-800.html Ui! Mut mahtaa olla hintava laite, ja mulla tuskin koskaan tulee tarvetta 56 kanavalle, noi 828:n 20 riittäis vallan mainiosti. Jopa 10 riittäis, mut aika harvassa kortissa on, joten sama sit kai panostaa saman tien tohon 828:in. Siis läppärisysteemiin tulis toi kortti, siks pitäs olla FW. My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
Peki-DP 20.04.2004 15:02:34 | |
---|
|
Puavali 20.04.2004 19:16:09 | |
---|
Voisi mikserinkin huoletta myydä kun totahan voi periaatteessa käyttää hätätapauksessa mikserinäkin, eikö? Kyllä, jos kaksi mikkietusta riittää. Ja monelle riittääkin, solisti ja yksi taustalaulumikki. Mutta pienemmän mikserin kanssa tuo antaa kivan laajennuksen. Jos olisi tuo ja Motu 896, niin olisi 10 etusta ja kahdeksan tuloa linjatasoiselle äänelle, eli siihen tulisi vaikka basso sekä DI-boksista ja vahvistimesta, kaksi kitaraa vahvistimista ja koskettimet kahdella kanavalla... |
Jabbe 20.04.2004 21:16:49 (muokattu 20.04.2004 21:17:57) | |
---|
Kyllä, jos kaksi mikkietusta riittää. Ja monelle riittääkin, solisti ja yksi taustalaulumikki. Mutta pienemmän mikserin kanssa tuo antaa kivan laajennuksen. Jos olisi tuo ja Motu 896, niin olisi 10 etusta ja kahdeksan tuloa linjatasoiselle äänelle, eli siihen tulisi vaikka basso sekä DI-boksista ja vahvistimesta, kaksi kitaraa vahvistimista ja koskettimet kahdella kanavalla... Mulla on kotona 2 mikkietusta käytössä. Keikoilla en ole omaa mikseriä edes pitänyt vaan ollut lainassa tai talon puolesta joku. Rumpujen äänitykseen meinasin että vois koululla yhdistää digimikseriin ADAT-väylän kautta eli käyttää koulun mikserin etuasteita. Mulla siis minimivaatimukset: 8 analog i/o 2 mikkietusta ADAT i/o s/pidf i/o midi i/o Siinä mielessä toi M-Audio varmaan siis välttäis. Mut paljos tolla oli hintaa ja milloin on saatavilla? EDIT: 695€ ja saatavilla on. Joo, kuulostaa kyllä paremmalta kuin tuo 828, riittäis jopa budjetti kun taas toi 828 menee jo vähän yli. My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
samulijp 30.04.2004 04:30:13 | |
---|
Mäkin kattelin läppärin jatkoksi Motua, mutta totesin että joku muu saa hoitaa nauhoituksen ja ostin 410 maudion firewire purkin :) .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
Jabbe 01.05.2004 16:23:30 | |
---|
Mäkin kattelin läppärin jatkoksi Motua, mutta totesin että joku muu saa hoitaa nauhoituksen ja ostin 410 maudion firewire purkin :) Onko miten laadukas toi 410? Tekeekö noilla mikkietusilla mitään, vai ovatko ihan kökköjä kuten jossain on haukuttu. Entäs onko ollut ongelmia ajureiden tms. kanssa? Niistäkin kuulee juttua foorumeilla. My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
luu 14.06.2004 13:40:38 | |
---|
Nostin tämän aiheen taas ylös. Olin jo ostamassa kyseistä korttia kunnes kuulin, että motun ja pc:n kanssa on ollut yhteensopivuusongelmia. Käyttääkö kukaan motun 828:sta pc:n kera? Ongelmia? |
Puavali 14.06.2004 17:30:44 | |
---|
Nostin tämän aiheen taas ylös. Olin jo ostamassa kyseistä korttia kunnes kuulin, että motun ja pc:n kanssa on ollut yhteensopivuusongelmia. Käyttääkö kukaan motun 828:sta pc:n kera? Minä Ongelmia? Ei |
luu 16.06.2004 12:04:58 | |
---|
Minä
Ei Kiitos. |
luu 17.06.2004 21:01:43 | |
---|
Nyt tuli ostettua kyseinen pömpeli. Ei ainakaan vielä mitään ongelmia ole ollut. Käyttö on tosin rajoittunut pääosin cd ja mp3 soittamiseen. Hyvältä ainakin muuntimet kuulostavat tässä käytössä. Cubasen kanssa tuntui pelittävän myös ilman ongelmia. |