Illu 25.09.2010 15:35:46 (muokattu 25.09.2010 15:36:11) | |
---|
Asiasta potkukelkkaan, kuinka moni täällä on tutustunut siihen paremmin siihen Louhensuon Blues Station opukseen? Kommentteja siitä? |
apenaattori 25.09.2010 15:36:29 | |
---|
Illu: Asiasta potkukelkkaan, kuinka moni täällä on tutustunut siihen paremmin siihen Louhensuon Blues Station opukseen? Kommentteja siitä? Minä. Hyvä kirja, suosittelen lämpimästi. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
liljam 25.09.2010 16:27:47 | |
---|
hyvä kirja ja haastetta riittää ei muuta ku eteenpäin |
mopar 25.09.2010 16:42:29 | |
---|
Mulle tässä kirjassa on jo liikaa sitä haastetta:( |
JaSo 25.09.2010 21:06:46 | |
---|
Joo kelpo opus, ei kylläkään ihan helppo, varsinkaan kun ei ymmärrä nuoteista yms yhtään mitään. Itsellä jäänyt vähäiselle käytölle. Voisin vaikka myydäkin omani jos jotakuta kiinnostaa. Kunto on uudenveroinen. Less is more... |
MaQ 25.09.2010 21:10:16 | |
---|
JaSo: Joo kelpo opus, ei kylläkään ihan helppo, varsinkaan kun ei ymmärrä nuoteista yms yhtään mitään. Itsellä jäänyt vähäiselle käytölle. Voisin vaikka myydäkin omani jos jotakuta kiinnostaa. Kunto on uudenveroinen. Laitas vaikka privana hintapyyntöä. |
MadMatt 25.09.2010 21:22:16 | |
---|
Ei bluesia mun mielestä kirjoista opita. Itse en osaa ensimmäistäkään nuottia. Mun metodi on ollut että kuuntelee vaan mahdollisimman paljon hyvää musaa.. ja välillä jopa innostuu siitä..mutta jokainen tavallaan... Oishan se kiva tiettty nuotitkin osata.. |
Illu 25.09.2010 21:36:19 | |
---|
MadMatt: Ei bluesia mun mielestä kirjoista opita. Itse en osaa ensimmäistäkään nuottia. Mun metodi on ollut että kuuntelee vaan mahdollisimman paljon hyvää musaa.. ja välillä jopa innostuu siitä..mutta jokainen tavallaan... Oishan se kiva tiettty nuotitkin osata.. Nuotithan opeteltiin jo ala-asteella, eihän se ostakaa makkaraa muuten olisi nokkiksella taittunut... ;) Tuota kuuntelu menetelmää olen itsekin harrastanut ja skabavetojakin aika tarkasti kuunnellut, mutta kun kuuntelin hieman tuota Blues Station cd:tä, niin tuli mieleen, että kuinka moni täällä on blues kuvionsa sieltä ammentanut. |
MadMatt 25.09.2010 21:43:35 | |
---|
Illu: Nuotithan opeteltiin jo ala-asteella, eihän se ostakaa makkaraa muuten olisi nokkiksella taittunut... ;) Tuota kuuntelu menetelmää olen itsekin harrastanut ja skabavetojakin aika tarkasti kuunnellut, mutta kun kuuntelin hieman tuota Blues Station cd:tä, niin tuli mieleen, että kuinka moni täällä on blues kuvionsa sieltä ammentanut. Mä en päässyt edes musiikkiluokalle ku time oli niin huono .. |
Illu 25.09.2010 21:48:26 | |
---|
MadMatt: Mä en päässyt edes musiikkiluokalle ku time oli niin huono .. No en minäkään, ei täällä päin edes sellaista ollut, mutta ala-asteella lyötiin kaikille nokkahuilut kouraan ja alettiin tahkoamaan Ukko Nooa, Ostakaa makkaraa ja ties mitä huippu ralleja. Pianon soittokin harjoiteltiin sellaisilla koskettimien kuvilla kotona ja sitten musiikin tunnilla pääsi näyttämään kyntensä oikeen Hellaksen ääressä. Ai saakel sitäkin pimputusta. |
MadMatt 25.09.2010 21:54:11 | |
---|
Mulla oli jo skeba tossa vaihessa mut ku ope kuuli ettei mulla oo edes opettajaa ni täys paska ;) |
mopar 25.09.2010 21:59:01 | |
---|
Mä ostin aikanaan ton pluus steissönin, mut oli mulle liika vaikeeta. en kans ymmärrä nuoteista hölkäsen pölähtämää. Enkä oo päässy koulussa aikanas yrittämään etes sitä ostakaa makkaraa... |
Illu 25.09.2010 22:12:09 | |
---|
mopar: Mä ostin aikanaan ton pluus steissönin, mut oli mulle liika vaikeeta. en kans ymmärrä nuoteista hölkäsen pölähtämää. Enkä oo päässy koulussa aikanas yrittämään etes sitä ostakaa makkaraa... Ehkä parempi niin, siihen Makkaran Ostamisen tasolle se minun soittamiseni sitten on jämähtänytkin. Yksinkertaista muutaman nuotin tahkoamista. |
latuska90 25.09.2010 22:42:07 (muokattu 25.09.2010 22:43:47) | |
---|
Viime syksystä 2009, kevääseen 2010 kävin Palmgrenin musiikkiopistossa teorian ja säveltapailun kurssin 1/3:n, mutta sitä ennen opein jo nuotit tammikuusta 2008 lähtien kitaratunneilta, että siellä teoriatunneilla tuli pysyttyä paremmin perässä, kun oli edes hitusen perustietoa nuoteista. Osaan ja ymmärrän nuotteja suht hyvin, mutta paljonhan sitä opittavaa vielä olisi. Se että oon oppinut nuotit, niin on ollut hyödyllistä. Ainoa juttu mitä en nuoteilla tee, niin on niistä se kokonaisen biisin soittaminen. Lukunopeus pitäs olla tavallisen tekstin lukunopeutta, että niistä voi soittaa kokonaisia biisejä, ja se nopeus on mulla ihan perhanan hidasta. Tiedän kyllä nuottien nimet ja tarkat paikat, mutta aina ei meinaa aivot muistaa murto-osa sekunnin aikana, että mikä nuotti pitää nyt ja nyt ja nyt soittaa. Ei tuu mitään... Että sinänsä nuoteista on mulle vain se hyöty, että niistä saa selville miten joku biisi menee ja vasta sitten kun niistä sen biisin rytmiikan osaa, niin loput voikin sitten vetää korvakuulolta ja sointulapuista jos niistäkään. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
mopar 25.09.2010 23:17:07 | |
---|
Ois kai se mukavaa ku osais lukea niitä nuotteja. Helpottais kovasti vieraiden kappaleiden tunnistamista. Mut en osaa, ja tuskin koskaan opin. Tosin, enpä ole kyl juuri yrittänytkään. Eli koitan pärjätä nyt vaan korvakuulolla... |
mopar: Eli koitan pärjätä nyt vaan korvakuulolla... Sepäs se, toi korvakuulo kun ei ole niitä vahvimpia lajeja mulla, mutta kylläpä sekin pikkuhiljaa kehittyy, kun vaan kuuntelee ja alkaa luottaa omaan korvaansa. |
antnis 26.09.2010 12:19:53 | |
---|
JaSo: Joo kelpo opus, ei kylläkään ihan helppo, varsinkaan kun ei ymmärrä nuoteista yms yhtään mitään. Itsellä jäänyt vähäiselle käytölle. Voisin vaikka myydäkin omani jos jotakuta kiinnostaa. Kunto on uudenveroinen. En oikeen ymmärrä mikä on ongelma, onha siellä tabitkin ja cd:ltä kuunnellaan time ja fraseeraus ja apinoidaan perässä. Hyvä paketti. |
Illu 26.09.2010 12:28:03 | |
---|
Nyt tuo signaturelikki alkaa jo kyllästyttämään.. No nyt sitä ei tarvi enää kuunnella. |
JaSo 26.09.2010 13:25:14 (muokattu 26.09.2010 13:25:40) | |
---|
antnis: En oikeen ymmärrä mikä on ongelma, onha siellä tabitkin ja cd:ltä kuunnellaan time ja fraseeraus ja apinoidaan perässä. Hyvä paketti. Ei siinä mitään ongelmaa olekaan, itsellä vaan on jäänyt käyttämättömäksi. Paketti on kyllä oikein hyvä ja sopii myös tällaiselle korvakuulolta soittelijalle. Less is more... |
Funkyshiva 26.09.2010 20:01:47 | |
---|
Latuskalta unohtui mun vetäsyn kommentit...mielelläni kuiteskin tota palautetta aina otan vastaan. :) Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |