![]() 23.09.2010 20:02:36 | |
---|---|
sellisti: Mä haluaisin että joku oikein perusteellisesti selittäisi mulle mihin tuossa edelläkuvatussa prosessissa mahtuu se vaihe, kun se luovuus tapetaan. Siitähän ei kuitenkaan pääse mihinkään, että huonoja opettajia on, on aina ollut ja tulee aina olemaan, kaikissa maailman oppilaitoksissa (ja se mikä on "hyvä" yhdelle, ei välttämättä toimi ollenkaan toiselle). Ja joka alalla on näitä monissa liemissä keitettyjä katkeria kyynikkoja, jotka haluavat kostaa muulle maailmalle oman epäonnistumisensa tai monistaa maailman täyteen omia kloonejaan. Jos jollekulle sitten sattuu huono opettaja... niin SITÄ mä en käsitä, minkä takia jengi ei esim. vaihda opettajaa tai vaikka... käytä luovuuttaan oppiakseen opettajasta huolimatta? En mä tiedä. Ehkä tyypit ei arvosta omaa luovuuttaan sen vertaa, että vaivautuisi hankkimaan luovuudentutkimusmatkalleen parhaat mahdolliset oppaat ja kanssamatkustajat? Ei voi kun ihmetellä ajatusmaailmaa, jossa kaikki annetaan ulkoapäin eikä mitään tartte itse tehdä. Kouluun mennään sillä idealla että nyt muut kertoo mulle mitä pitää tehdä että teen "oikein" ja nämä mystiset muut vielä kaatavat kaiken osaamisen ilmaiseksi sun aivoihin. Vähemmästäkin passivoituu ja sehän se tunnetusti on happoa luovuuden juurille. Ne jotka menee kouluun avoimin mielin, motiivinaan ruokkia omaa luovuuttaan ja katsoa, mitä tapahtuu jos tekee keskittyneesti ja tietoisesti jotain useita vuosia, eivät onnistu tappamaan tai tapattamaan luovuuttaan, koska lähtökohta ei sitä salli. Opettajan näkökulmasta hankalin oppilas on se, joka tulee tunnille kerta toisensa jälkeen ilman yhtäkään omaa ajatusta, ilman yhtäkään luovuuden kipinää, ja kun yritetään vähänkään tökkiä että hei onko sulla jotain omaakin sanottavaa tähän, niin napsahtavat täysin lukkoon. Koska opettajan tehtävähän on nimenomaan kertoa, mitä ja miten on oikein! EI. Opettajan tehtävä on toimia oppaana prosessissa, jossa oppilas löytää itse totuutensa ja katsoa, ettei oppilas tee tyhmyyksiä, joka vaarantaisi sen totuuden löytämisen. [i hear voices but at least they're on tune] | |
![]() 23.09.2010 22:07:02 | |
tanjuli: Jos jollekulle sitten sattuu huono opettaja... niin SITÄ mä en käsitä, minkä takia jengi ei esim. vaihda opettajaa tai vaikka... käytä luovuuttaan oppiakseen opettajasta huolimatta? En mä tiedä. Ehkä tyypit ei arvosta omaa luovuuttaan sen vertaa, että vaivautuisi hankkimaan luovuudentutkimusmatkalleen parhaat mahdolliset oppaat ja kanssamatkustajat? Ei voi kun ihmetellä ajatusmaailmaa, jossa kaikki annetaan ulkoapäin eikä mitään tartte itse tehdä.... Jos kyseessä on lapsi, niin ei tuo opettajan vaihto onnistu, ellei vanhemmat todella ymmärrä lastaan. Mutta joo, aikuisena tuo onnistuu sekä opettajan vaihto että oppiminen opettajasta huolimatta. Mulla on ollu pari sellaista opettajaa, joista huolimatta olen oppinut ja jaksanut opiskella. Onneksi mulla on kaiken aikaa ollut myös sellainen opettaja jonka kanssa oppimisprosessi on molempia kasvattava kokemus. Hän on juuri mulle sopiva opettaja. | |
![]() 24.09.2010 23:30:37 | |
BassoSisko: Jos kyseessä on lapsi, niin ei tuo opettajan vaihto onnistu, ellei vanhemmat todella ymmärrä lastaan. Mutta joo, aikuisena tuo onnistuu sekä opettajan vaihto että oppiminen opettajasta huolimatta. Mulla on ollu pari sellaista opettajaa, joista huolimatta olen oppinut ja jaksanut opiskella. Onneksi mulla on kaiken aikaa ollut myös sellainen opettaja jonka kanssa oppimisprosessi on molempia kasvattava kokemus. Hän on juuri mulle sopiva opettaja. Suomessa koulutus alkaa synnytyssairaallassa, jatkuu neuvolassa ja päiväkodissa ja niin edespäin. Sosiaalisessakasvatuksessa on tarkotus että kun on käsi ojossa niin otta vastaan mitä saa koska se on ilmasta. Itse edustan kapitalista näkemystä että ojentuvassa kädessä on raha ja sen ottaja antaa jos saa ottaa. Opettajien taso sosiaalisessajärjestelmässä on auttamatta ylimielinen ja kasvatussuunta alistavan. Sanion tänään että jos ostat oppia niin arvostat mitä saat ja silloin tuskin se tappaa mitään, mutta jos saat sitä mitä annetaan ilman että voit ostaa sitä muualta niin silloin kyllä sen arvo kuolee. Sanotaan näin että sosiaaliturva, kouluvelvollisuus ja yhteiskunnallinenkoulutusohjelma sekä tarjonta tappaa luovuuden koska se tapahtuu muista kun yksilön lähtökohdista! | |
![]() 24.09.2010 23:37:43 | |
assa: Suomessa koulutus alkaa synnytyssairaallassa, jatkuu neuvolassa ja päiväkodissa ja niin edespäin. Sosiaalisessakasvatuksessa on tarkotus että kun on käsi ojossa niin otta vastaan mitä saa koska se on ilmasta. Itse edustan kapitalista näkemystä että ojentuvassa kädessä on raha ja sen ottaja antaa jos saa ottaa. Opettajien taso sosiaalisessajärjestelmässä on auttamatta ylimielinen ja kasvatussuunta alistavan. Sanion tänään että jos ostat oppia niin arvostat mitä saat ja silloin tuskin se tappaa mitään, mutta jos saat sitä mitä annetaan ilman että voit ostaa sitä muualta niin silloin kyllä sen arvo kuolee. Sanotaan näin että sosiaaliturva, kouluvelvollisuus ja yhteiskunnallinenkoulutusohjelma sekä tarjonta tappaa luovuuden koska se tapahtuu muista kun yksilön lähtökohdista! vahva komppi | |
![]() 24.09.2010 23:41:10 | |
assa: Suomessa koulutus alkaa synnytyssairaallassa, Kai olet muistanut ottaa siellä määrätyt lääkkeet? One kind of music only - the good kind | |
![]() 24.09.2010 23:47:08 | |
rintapek: Kai olet muistanut ottaa siellä määrätyt lääkkeet? Ai. Mitä ne sulle määräs? Omista en tiedä muutakun ensikoti ja siellä "kusipäiden" tarkkailussa tapahtuneita juttuja jotka pystyn tajuamaan vaikka en tiedäkkään mistä oikeasti on ollut kysymys. Ei kai onnistunut kuitenkaan tappamaan paljoa luovuutta. | |
![]() 25.09.2010 00:38:42 | |
assa: Ai. Mitä ne sulle määräs? Tietääkseni dee- vitamiinia? Olen pahoillani elämäntilanteidesi johdosta, mut oikeesti homma ei me niin, et kaupallinen hyvä, julkinen paha. Huonossa tapauksessa siin vois käydä vaik niin, et kaupallinen on kaupallista ja julkinen on julkista? Riippumatta perskoulutuksen tasosta aina voit palkata yksityisopettajaksi vaikka Sir Maccan, kyl hän lähtee, jos sinulla on tarpeeksi taalareita. Jos sinulla ei o tarpeeksi taalareita, ni sinun täytyy tyytyä halvempaan vaihtoehtoon. Ja yhtyä siihen kuoroon, joka sanoo, et koulutus tappaa luovuuden. Ei millään pahalla. One kind of music only - the good kind | |
![]() 25.09.2010 00:53:07 | |
rintapek: Tietääkseni dee- vitamiinia? Olen pahoillani elämäntilanteidesi johdosta, mut oikeesti homma ei me niin, et kaupallinen hyvä, julkinen paha. Huonossa tapauksessa siin vois käydä vaik niin, et kaupallinen on kaupallista ja julkinen on julkista? Riippumatta perskoulutuksen tasosta aina voit palkata yksityisopettajaksi vaikka Sir Maccan, kyl hän lähtee, jos sinulla on tarpeeksi taalareita. Jos sinulla ei o tarpeeksi taalareita, ni sinun täytyy tyytyä halvempaan vaihtoehtoon. Ja yhtyä siihen kuoroon, joka sanoo, et koulutus tappaa luovuuden. Ei millään pahalla. Ei mikään mene mitenkään mutta nykyyään kaikki menee niin että on vain julkinen. Mailmankkaikkeus on kautta aikojen rakentunun niin että on vastakohtia. Nykyjärjestelmä ei anna määrityksineen oikeaa mahdollisuutta tämän kahtia jaon toteutumiseen. On kaikenmaailman oikeuksia joilla turvataan jotakin, mutta mä sanon että tämä kirjoittamisen taito on sinäänsä yhtä turhuutta jos todella ajatellaan mitä minä tarvitsen. Olen 100% varma että tänä päivänä osaisin kirjoittaa sen minkä tarvitsen ilman sitä vähäistä koulutustakin. Sinä olet sosialisti ja minä en - sinä haluat että julkinen on pakko jokaiselle ja mien en. Minä edusta tavallaan joissain asioissa näitä suomalaisia kun Jussi Järventaus (ex suomen yrittäjien puheenjohtaja) Jari Sarasvuo (ihmisten motivoija ja yksityis kouluttaja) Nalle Whalroos (ex pankinjohtaja yms) Timo ta Mikkonen (joku toisinajattelija kersantti tms) sekä itseäni urpo joka haluaa vaan tehdä työnsä ja antaa ylimääräset pois ja jos en jaksa tehä hommiani niin saa lopettaa mieluiten nopeasti ja kivuttomasti. | |
![]() 25.09.2010 00:59:20 | |
assa: Ei mikään mene mitenkään mutta nykyyään kaikki menee niin että on vain julkinen.. Nyt voin kertoa, että olet valitettavan väärässä. Ihan joka asiassa. One kind of music only - the good kind | |
![]() 25.09.2010 01:06:44 | |
assa: Minä edusta tavallaan joissain asioissa näitä suomalaisia kun Jussi Järventaus (ex suomen yrittäjien puheenjohtaja) Jari Sarasvuo (ihmisten motivoija ja yksityis kouluttaja) Nalle Whalroos (ex pankinjohtaja yms) Timo ta Mikkonen (joku toisinajattelija kersantti tms) Listasit tuossa aika kattavasti Suomen turhimpia ihmisiä. Onneksi olkoon. Ytimekäs näkemykseni aiheeseen: koulutus ja luovuus eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. Edustan itse musiikissa (musiikistahan lopulta oli kyse?) itseoppineisuutta, mutta se on minun tietoinen ja taloudellinen valintani enkä ole mikään sanomaan mitään vastaan jos joku muu sen sijaan haluaa valita muodollisemman koulutuksen. Hyvää musiikkia ovat luoneet ja luovat edelleen ihan kaikenlaiset ihmiset, koulutukseen, varallisuuteen tai muuhun sosiaaliseen taustaan katsomatta. | |
![]() 25.09.2010 01:11:12 | |
rintapek: Nyt voin kertoa, että olet valitettavan väärässä. Ihan joka asiassa. Kiitos. Olet absoluuttisen oikeassa kuten minäkin koska edustan vain ihmistä virheineen. Edustat kuitenkin ilmeisesti koulutettuja ketkä on oikeassa joka asiassa? - siinäkin missä toiset ovat väärässä. Olenko tässäkin edustuksessa väärässä vai edustammeko samaa puolta? Tiedän että olen vain yksilö mutta minulle sopii että sinä olet oikeassa joka asiassa, kunhan et sotkeudu asioihini niin julkisella kuin yksityisellä sektorilla. Sinä olet äärimmäisen vahingollinen ihminen muille ja minullekkin olet esittänyt sellaisia kysymyksiä joiden tarkoitusperä ei ole ollut luoda mitään mielestäni hyvää saati luovaa keskustelua tähän keskusteluun - päin vastoin. Se mitä kirjoitin voi olla karua mutta edustan omaa näkemystäni ja ihmisen eliniän aikana ehtii tapahtua kaiken laista olen myös tietoinen mitä suomessa on tapahtunut 1940 luvulla isovanhempieni kautta ja siitä pohjautuva sosiaalinenyhtiskuntamme ei sen synnyn mukaisineen koulutusjärjestelmineen ole kovin häävi visiossani jossa teen työni ja sinä omasi. | |
![]() 25.09.2010 01:22:02 | |
Sakmongkol: Listasit tuossa aika kattavasti Suomen turhimpia ihmisiä. Onneksi olkoon. Ytimekäs näkemykseni aiheeseen: koulutus ja luovuus eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. Edustan itse musiikissa (musiikistahan lopulta oli kyse?) itseoppineisuutta, mutta se on minun tietoinen ja taloudellinen valintani enkä ole mikään sanomaan mitään vastaan jos joku muu sen sijaan haluaa valita muodollisemman koulutuksen. Hyvää musiikkia ovat luoneet ja luovat edelleen ihan kaikenlaiset ihmiset, koulutukseen, varallisuuteen tai muuhun sosiaaliseen taustaan katsomatta. Olen eksynyt musiikin koulutuksesta muuhun koulutukseen. Olen pahoillani. Se että maailmassa on turhia ihmisiä on samakuin sota - edustatko sinä sellaista? Minun iltasadut ovat ollet kertomuksia suomen sisällisodasta - tiedätkö sellsisesta? punaisia ja valkoisia nauhoja käsivarsissa? soittimet tultasyökseviä aseita ja laulut sekä kertomukset parkuvia ihmisiä päättömien mäsähdyksiä ruokapöydässä kun pojat ja tytöt ovat olleet erimieltä - sitä mieltä kuin sinä ihmisen turhuusesta? Joudun kyllä toteamaan että soittimeni kitara edustaa mielestäni hyvin pitkälle vietyä soitinta sekä sen vireys tietyn asteista kouluttautumista nauhajärhestelmässä. Kouluttamattomien ja koulutettujen suhde on kuitenkin oltava vapaasti elävä eikä pakon sanelema julkinen koulutus. Lasten musikaalinen koulutus alkaa päiväkotijärjestelmässä ja siitä kieltäytvien perheiden asema ei sosiaalisessakasvatussuunitelmassa käsittääkseeni välty lastensuojelulliselta tarkaistelulta puhumattakaan yksityisesti peruskoulutusta harkitsevien perheiden aikomukset. Olen myös useasti todennut että tuskin koulutus luovuutta tapaa mutta nykyjärjestelmässä pakko koulutus kyllä tapaa jotakin. Jokainen päättää mikä on hyvää ja harvoin itse tekijä omaa huonanaan pitää ellei tavallaan ole niin hyvä että sitä joku toinen hyvänä pitää. Kaikelle on maailmassa tilaa ja kun ei ole niin alkaa ne huonot asiat. | |
![]() 25.09.2010 01:41:47 | |
Nyt taas en ole aivan varma mistä puhutaan mutta sanonpa jotakin. Olen sitä mieltä että jotkut - jopa liian monet - julkisuuden henkilöt tekevät turhia asioita ja saattavat jopa olla julkisuudessa turhilla "ansioilla". Kuitenkaan tästä ei pidä kenenkään vetämän mitään yhteyksiä sotaan tai väkivaltaisuuteen. Asioista voidaan nykymaailmassa olla erimieltä ja keskustella sivistyneesti, ja itse olen äärimmäinen väkivallan vastustaja. Mielestäni maailmaan pitäisi saada rauha vaikka väkisin. Sitten tuosta koulutusjärjestelmästä. Itse en ollut päiväkodissa joten en voi siitä sanoa paljoakaan, mutta tuskinpa se nyt ketään suuresti haittaa jos siellä joitain lastenlauluja laulellaan. Peruskoulunkaan musiikinopetuksesta ei minulle jäänyt mieleen mitään konkreettisia oppeja tai teorioita. Muistaakseni sielläkin lähinnä lauleltiin joutavia lauluja ja ehkä kuunneltiin jotain piisejä jotka "kaikkien on pakko kuulla". Melko harmitonta toimintaa vielä. Lukiossa sitten aloin jo itse olla kiinnostunut musiikista hieman syvemmin (myös teoreettisesta puolesta), ja siellä lähinnä ärsytti opetuksen laatu, tai pikemmin laaduttomuus. Kaksi kurssia järkyttävää paskaa, yhä vaan laulettiin jonninjoutavia, ja muistaakseni joku baletti käytiin katsomassa. Koskapa olin opetuksen laatuun niin tyytymätön, koin välttämättömäksi perehtyä minua kiinnostaviin asioihin itsenäisesti. Nähdäkseni näin luovakin ihminen toimii, vaikka koulutus olisi millaista niin löydetään joku tapa oppia ne asiat jotka halutaan. Jos opetus on siinä määrin hyvää että kokee saavansa siitä jotain irti niin sehän on vaan plussaa. Huomautettakoon että en pidä itseäni kovin luovana ihmisenä. | |
![]() 25.09.2010 02:05:15 (muokattu 25.09.2010 02:25:52) | |
Sakmongkol: Nyt taas en ole aivan varma mistä puhutaan mutta sanonpa jotakin. Olen sitä mieltä että jotkut - jopa liian monet - julkisuuden henkilöt tekevät turhia asioita ja saattavat jopa olla julkisuudessa turhilla "ansioilla". Kuitenkaan tästä ei pidä kenenkään vetämän mitään yhteyksiä sotaan tai väkivaltaisuuteen. Asioista voidaan nykymaailmassa olla erimieltä ja keskustella sivistyneesti, ja itse olen äärimmäinen väkivallan vastustaja. Mielestäni maailmaan pitäisi saada rauha vaikka väkisin. Suosittelen että alat vetää marjoja joka aamu kourallisen ja B-vitamiinia kanssa. Olet äärimmäisen väkisin väkivaltanen kaveri ja rähinä on mitä pahin turhuttelulla alotettu. Sitten tuosta koulutusjärjestelmästä. Itse en ollut päiväkodissa joten en voi siitä sanoa paljoakaan, mutta tuskinpa se nyt ketään suuresti haittaa jos siellä joitain lastenlauluja laulellaan. Kyllä se voi jotakin haitata vaikka sua ei haittaakaan. Sosiaalipirut laulattaa lapsilla mm. sellasia äiti autaaa äiti vastaa kaikkiin toiveisiin lauluja mm. ja siiten jun tulee eroriitaa, sossut perseeseen niin lapset vaan lallattelee äiti sitä äiti tätä. Jos et tiedä tästä sukupuolisyrjinnästä ja niistä mega äärimmäisen väkivaltasista äideistä ketkä on aina askelen edellä lapsiaan ja lapset tulee perässä polvet ruvella kun ne pitää kiinni kädestä väkisin että uranaisina ehtii viemään ne sinne päiväkotiin ajoissa koska sossut vahtii jo sielläkin sitä että jos lapset tulee tasan eikä 10 yli koska se ei sovi tulsevaan sosiaalikoulutusjärjestelmään. ballblaa. Peruskoulunkaan musiikinopetuksesta ei minulle jäänyt mieleen mitään konkreettisia oppeja tai teorioita. Muistaakseni sielläkin lähinnä lauleltiin joutavia lauluja ja ehkä kuunneltiin jotain piisejä jotka "kaikkien on pakko kuulla". Melko harmitonta toimintaa vielä. Meillä oli koulussa opettaja joka laulatti aamulla virsiä urkujen ääressä. Sitten se haisteli hengityksen jokaiselta ja se ketä oli vetänyt röökiä joutu sen valvonnassa räkimään 15 minuuttia suu kuivana vessanpönttöön yms. Koulu on perseestä toisille ja siellä yksinäinen opettaja voi käyttää melkosta mielivaltaa varsinkin jos lapsi on jo ongelmatapaukseksi luokitettu. Kaiken maailman pervot käyttää järjestelmää auttamatta hyväksi ja toivottomimmat lapset sosiaalikasvatusjärjestelmän näkökulmasta oppisivat musta paljon paremmin kadulla kuten itse väkisin kirjaimellisesti väkisin juosten karkuun ja agresiiviset repijät ja runnojat ovat yrittäneet ottaa kiinni vääntänyt kättä selän taakes niin ylös että varpaat ei ylety maahan polvilla survoneet selkää kaataneet ja tiputelleet aitojen päältä kun on kiivennyt karkuun ja oikeasti opettajatkin on hakannut tarkkailuluokan kakaroita - eikä se koskaan lopu koska ihminen on sellanen sellasissa tiloissa kun sillä on valtaa. Lukiossa sitten aloin jo itse olla kiinnostunut musiikista hieman syvemmin (myös teoreettisesta puolesta), ja siellä lähinnä ärsytti opetuksen laatu, tai pikemmin laaduttomuus. Kaksi kurssia järkyttävää paskaa, yhä vaan laulettiin jonninjoutavia, ja muistaakseni joku baletti käytiin katsomassa. Elä unelmissas ja oot kaukana todellisuudesta puhumattakaan aiemman puolesta rehellisyydestä (kato väkivalta juttua). Koskapa olin opetuksen laatuun niin tyytymätön, koin välttämättömäksi perehtyä minua kiinnostaviin asioihin itsenäisesti. Nähdäkseni näin luovakin ihminen toimii, vaikka koulutus olisi millaista niin löydetään joku tapa oppia ne asiat jotka halutaan. Jos opetus on siinä määrin hyvää että kokee saavansa siitä jotain irti niin sehän on vaan plussaa. Kannattaa nyt varmaan keskittyä siihen väkivaltasi hillitsimiseen koska väkivallatomuuteen ei nisäkäs hermorakenteensa johdosta pysty. Huomautettakoon että en pidä itseäni kovin luovana ihmisenä. Lopeta sitten tähän ja valitse puoles muualta kun musta. | |
![]() 25.09.2010 02:22:18 (muokattu 25.09.2010 02:24:03) | |
Alkolukkoa ehdotettu. Nimittäin harvoin niin vähän kuin nyt tekstistä tajuan. :/ Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 25.09.2010 02:26:36 (muokattu 25.09.2010 02:27:42) | |
markkuliini: Alkolukkoa ehdotettu. Nimittäin harvoin niin vähän kuin nyt tekstistä tajuan. :/ Sun varmaan kannatta otta vähemmän niin ei tarvii ittelleen alkolukkoa pyydellä. Onko tämä koulutuksen va kouluttamattomuuden puolesta? | |
![]() 25.09.2010 02:31:32 | |
assa: Sun varmaan kannatta otta vähemmän niin ei tarvii ittelleen alkolukkoa pyydellä. Juu, en mää ittelleni pyytäny. Vesiselvänä ei tarvi. :) Mutta aikuisten oikeasti en saa selvää ollenkaan noista viimeisimmistä. Voi se toki olla lukijassakin vika... ...not. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 25.09.2010 02:35:44 | |
markkuliini: Juu, en mää ittelleni pyytäny. Vesiselvänä ei tarvi. :) Mutta aikuisten oikeasti en saa selvää ollenkaan noista viimeisimmistä. Voi se toki olla lukijassakin vika... ...not. Vesiselvänä myös itse kannatta varmaan erotta ollenkaan ja vähän toisitaan niin olisit ainakin ulosannitasi vesiselvän tasoa. Lue se minkä ymmärrät ja palaa lukemaan loppuja silloin ainakun tajua jotakin. kaikki ei oo oikein kirjoitettua eikä sen sua pitäs haitata koska esim a-luokan vihannes luokitellaan että pitää olla 95 prosenttia hyvää tavaraa mätien joukossa ja b:tä en muiska koska on ole koskaan sellaiseen halunnut tutustua. | |
![]() 25.09.2010 02:41:16 (muokattu 25.09.2010 03:11:22) | |
assa: Vesiselvänä myös itse kannatta varmaan erotta ollenkaan ja vähän toisitaan niin olisit ainakin ulosannitasi vesiselvän tasoa. Lue se minkä ymmärrät ja palaa lukemaan loppuja silloin ainakun tajua jotakin. kaikki ei oo oikein kirjoitettua eikä sen sua pitäs haitata koska esim a-luokan vihannes luokitellaan että pitää olla 95 prosenttia hyvää tavaraa mätien joukossa ja b:tä en muiska koska on ole koskaan sellaiseen halunnut tutustua. Lainasin tuon ihan vaan siltä varalta, ettet vaan aamulla ala editoimaan tuota selkokielelle, ja tuhoa samalla hienoa, abstraktia taideteosta. Kiitos tästä mielenkiintoisesta tuokiosta ja hyvää yötä. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 25.09.2010 02:50:20 | |
markkuliini: Lainasin tuon ihan vaan siltä varalt,a ettet vaan aamulla ala editoimaan tuota selkokielelle, ja tuhoa samalla hienoa, abstraktia taideteosta. Kiitos tästä mielenkiintoisesta tuokiosta ja hyvää yötä. :) Joo kiitti. Loin sen sitten. Ole hyvä. Korjasin vielä sulle pahimmat kirjotus virheni, jotta voit saada sen a-luokan kirjoitukseni enemmän priimana käyttöösi. Vesiselvänä myös itse. Sinun kannatta varmaan erotta ollenkaan ja vähän toisitaan niin olisit ainakin ulosanniltasi vesiselvän tasoa. Lue se minkä ymmärrät ja palaa lukemaan loppuja silloin ainakun tajuat jotakin. kaikki ei oo oikein kirjoitettua eikä sen sua pitäs haitata koska esim a-luokan vihannes luokitellaan, että pitää olla 95 prosenttia hyvää tavaraa mätien joukossa ja b:tä en muiska koska en ole koskaan sellaiseen halunnut tutustua. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)