Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Squier Vintage Mod. J-bass (VS Mexikon Fenderi)
1 2
Skeleton
24.09.2010 15:59:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjesta vaan. Lueskelin tuossa hausta läpi eikä tuntunut olevan varsinaista aihetta tuolle laitteelle joten päätinpä aloittaa.
 
Hiplailin liikkeessä kyseistä bassoa ja yllätyin positiivisesti. Vankan tuntuinen, istui ainakin minun käsiin paremmin kuin presari ja aika edullinenkin on. Hirveät kaasuthan siitä sai, varsinkin kun vertasi omaan squirun spesiaalipresariin.
 
Hirveästi kehuja kyllä löyty tuosta jazzarista lontoon kielellä mutta minua jäi askarruttamaan vielä että miten tuo pärjää hinta-laatu suhteessa meksikon fenderille?
 
Skeleton
24.09.2010 16:08:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös muita bassoja saa ehdottaa. Taustatietona: Olen soitellut noin 4v bassoa nyt ja bassona on Squierin special presari. Musiikki on jonkinlaista stoner rockia/doom metallia ynnä vastaavaa. Välillä vähän raskaampaa ja välillä kevyempää, kaikenlaista on mukava soittaa. Ulkonäöllisesti ja saundillisesti se 60-70-luku olisi lähinnä sydäntä.
 
Budjetista sen verran että amerikan fenderiin ei kyllä taida olla varaa ja käytetyt kelpaa myös jos löytyy. Torin selasin eikä siellä pistänyt silmään kun yksi Tokai.
 
okabass
24.09.2010 19:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=Z1MxTJDUajE
 
Mulla on tuo 50s presari. Hintaansa nähden erinomainen.
http://www.okabass.suntuubi.com/datafiles/gallery/1/s/HPIM2122.JPG
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Skeleton
24.09.2010 19:39:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo testasin tuota classic vibe-malliakin mutta se vintage modified tuntui siihenkin nähden olevan aivan eri luokkaa. Tämä on nyt näemmä sitten sota sen, meksikofenderin tai tokain välillä. Käytettynä kun löytyis...
 
aho
24.09.2010 20:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skeleton: Joo testasin tuota classic vibe-malliakin mutta se vintage modified tuntui siihenkin nähden olevan aivan eri luokkaa. Tämä on nyt näemmä sitten sota sen, meksikofenderin tai tokain välillä. Käytettynä kun löytyis...
 
Mulla on erittäin hyviä kokemuksia Classic Vibe -sarjan jatsarista, joten kandee vahvasti harkita!
 
kuuman rakkauden ikuinen syli
Antti1
24.09.2010 20:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aho: Mulla on erittäin hyviä kokemuksia Classic Vibe -sarjan jatsarista, joten kandee vahvasti harkita!
 
Mulla ja tietääkseni ainakin kolmella muulla on myös samasta yksilöstä hyviä kokemuksia. :)
 
Kaverin CV jatsari on myös hyvä ja eräs tuttu kehuu omaansa myös vuolaasti. Tosi mukavan tuntuinen kaula, eikä se kiiltolakkauskaan ihan arsesta oo, vaikken yleensä pidä yhtään.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
joesmith
25.09.2010 20:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vähän silleen, että vaikka se olis kuinka hyvä soitin, niin siinä lukee se Squieri lavassa. Mä luulin, ettei sillä ole merkitystä ja ostin kesällä ton Vintage Modin jatsarin kakkosbassoksi. Sitten otin sen keikalle, missä oli kahdeksan muutakin bändiä. Jotenkin oli noloa vetästä Squieri ulos pussista. Muilla oli tietty ollut ennen meitä laatu pelit. Kannattaa näköjään ajatella tuotakin puolta, ennen kuin ostaa. Koti- ja studiosoittimena varmaan ihan ok. Laitan kaikesta huolimattaa Squierin vaihtoon, kunhan löytyy sopiva Fenderin jatsari.
 
JussiKoo
25.09.2010 21:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joesmith: Se on vähän silleen, että vaikka se olis kuinka hyvä soitin, niin siinä lukee se Squieri lavassa. Mä luulin, ettei sillä ole merkitystä ja ostin kesällä ton Vintage Modin jatsarin kakkosbassoksi. Sitten otin sen keikalle, missä oli kahdeksan muutakin bändiä. Jotenkin oli noloa vetästä Squieri ulos pussista. Muilla oli tietty ollut ennen meitä laatu pelit. Kannattaa näköjään ajatella tuotakin puolta, ennen kuin ostaa. Koti- ja studiosoittimena varmaan ihan ok. Laitan kaikesta huolimattaa Squierin vaihtoon, kunhan löytyy sopiva Fenderin jatsari.
 
Kovat basistit soittaa hyvin bassolla kuin bassolla. Ei sitä logoa kannata tuijottaa liiaksi, jos soitin tuntuu hyvältä. Itseä varten ne soittimet tulisi hankkia.
 
Itse en valitettavasti lukeudu niihin koviin basisteihin.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
joesmith
25.09.2010 22:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joopa joo, noinhan sen pitäis olla. Mulla se ei sitten kuitenkaan ollut niin. Vaikka kuvittelin, että mitä sillä merkillä on väliä, kunhan peli toimii niin kuin pitää.
 
SnowCrow
25.09.2010 22:53:31 (muokattu 25.09.2010 22:53:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite kaasuttelen tommosta vint mod. nauhatonta, ja oisin kyllä henkilökohtasesti helvetin ylpeä jos sellasella saisin keikkaa vedellä!
 
Onko sekin noloa jos soittaa 80-luvun alun laadukkaalla made in Japan Squierilla? Kun kerta se logo siinä on kuitenkin. :P
 
okabass
25.09.2010 23:03:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joesmith: Se on vähän silleen, että vaikka se olis kuinka hyvä soitin, niin siinä lukee se Squieri lavassa. Mä luulin, ettei sillä ole merkitystä...
 
Järjestelykysymys. Tsekkaa mitä tossa mun Squierissa lukee lavassa.
http://www.okabass.suntuubi.com/datafiles/gallery/1/s/HPIM2122.JPG
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
2541
26.09.2010 10:46:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SnowCrow:
 
Onko sekin noloa jos soittaa 80-luvun alun laadukkaalla made in Japan Squierilla? Kun kerta se logo siinä on kuitenkin. :P

 
Ei oo nolottanu, mutta selittämään on joutunut.
jaakonam
26.09.2010 14:17:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Järjestelykysymys. Tsekkaa mitä tossa mun Squierissa lukee lavassa.
http://www.okabass.suntuubi.com/datafiles/gallery/1/s/HPIM2122.JPG

 
...Fredi...?
 
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
Nazareth
26.09.2010 15:26:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jos se lavan teksti pelottaa ni voiha siihe laittaa jeesusteippiä päälle..
 
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi.
okabass
26.09.2010 15:51:56 (muokattu 26.09.2010 15:55:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaakonam: ...Fredi...?
 
:) Eikun Freddy, se sieltä Elm Streetiltä.
Kyllä iinä 7ender Precision Bass lukee.
 
Yleisesti: jos lavan dekaali häritsee, ehdottomasti varmin keino on sahata, lyödä kirveellä, karateiskulla jne. koko lapa pois. Silloin ei varmasti kukaan tule ainakaan siitä vitt**lemaan. :)
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
mikkomfg
26.09.2010 17:58:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan sen Squier tekstin siitä tosiaan aina rapsutella pois. Tähän tyyliin:
http://muusikoiden.net/dyn/users/75206.jpg
 
Meikäläinen Squierin skeba kyseessä siis. Voiveitsellä lähti näppärästi.
 
Skeleton
26.09.2010 22:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on kyllä varmaa etten ala tekemään mitään kompromissejä vaan sen logon takia, eikä se keikkailukaan varmaan ihan hetkeen ole ajankohtaista.
 
Noista hinta-laatusuhteista vaan haluaisin tietää, onko esim meksikon jazzari hintansa väärti vai tuleeko sitten heti himo vaihtaa jenkkiversioon tai joutuuko vaihdella tallaa ja mikkejä?
 
Jenkkivehkeeseen ei nyt ole varaa kyllä käytettynäkään.
 
MPU
27.09.2010 07:56:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: :) Eikun Freddy, se sieltä Elm Streetiltä.
Kyllä iinä 7ender Precision Bass lukee.
 
Yleisesti: jos lavan dekaali häritsee, ehdottomasti varmin keino on sahata, lyödä kirveellä, karateiskulla jne. koko lapa pois. Silloin ei varmasti kukaan tule ainakaan siitä vitt**lemaan. :)

 
Mä tein just noin. Nyt ei vittuilla.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
aho
27.09.2010 09:12:12 (muokattu 27.09.2010 09:13:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skeleton: Se on kyllä varmaa etten ala tekemään mitään kompromissejä vaan sen logon takia, eikä se keikkailukaan varmaan ihan hetkeen ole ajankohtaista.
 
Noista hinta-laatusuhteista vaan haluaisin tietää, onko esim meksikon jazzari hintansa väärti vai tuleeko sitten heti himo vaihtaa jenkkiversioon tai joutuuko vaihdella tallaa ja mikkejä?
 
Jenkkivehkeeseen ei nyt ole varaa kyllä käytettynäkään.

 
Yksilöllisiä eroja käsittääkseni aika paljon noissa mehikolaisissa niinkuin varmaan kaikissa.
 
Tuo mulla ollut CV Squju tuntui mun kouraan miellyttävämmältä kuin mulla aiemmin pyörähtänyt Fenkun American Vintage sarjalainen. Toki amerikkailaisessa oli kaikki laadukkaampaa (puut, HW, työ...), mutta puhun nyt pelkästä tuntumasta.
 
CV siirtyi sitten Fenkun Geddy Lee jatsarin tieltä, joka on sitten japanilainen.
 
e: keikoilla ei häirinnyt tuo logo yhtään, mutta tiedän kyllä tunteen.
 
kuuman rakkauden ikuinen syli
PasiB
27.09.2010 09:14:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skeleton: Se on kyllä varmaa etten ala tekemään mitään kompromissejä vaan sen logon takia, eikä se keikkailukaan varmaan ihan hetkeen ole ajankohtaista.
 
Noista hinta-laatusuhteista vaan haluaisin tietää, onko esim meksikon jazzari hintansa väärti vai tuleeko sitten heti himo vaihtaa jenkkiversioon tai joutuuko vaihdella tallaa ja mikkejä?
 
Jenkkivehkeeseen ei nyt ole varaa kyllä käytettynäkään.

 
Mehikon jatsarista ei ole kokemusta, mutta presarista on. Myin jenkkiläisen 60`th Anniversary presarin pois kun ajattelin, että en presaria tarvitse. No väärässähän sitä oli ja hankin tilalle käytetyn Classic Series '50s presarin joka on mehikolainen. Vaihdoin siihen SD:n SPB-3 mikin ja Gotohin tallan ja siitähän tuli pitopeli. Puiden puolesta ei ole ainakaan tässä mun kamppeessa ole eroa jenkkiin, viimeistelykin on hyvä. Eli pienellä modauksella kohtuuhintaisesta bassosta paljon parempi, eikä ole tarvetta vaihtaa jenkkiin.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «