PasiB 07.02.2004 11:34:29 | |
---|
Käväisin eilen SP-elektroniikassa ja siellä oli myynnissä halpoja kieliä, 5-kielisen setti maksoi 14.50 euroa!! Kunhan tässä on sopivasti aikaa kokeilen niitä ja laitan tänne kommenttia. Jos joku on jo kokeillut niin kerrohan mielipiteesi. Kitarassa on liikaa kieliä |
Zuba 07.02.2004 18:47:38 | |
---|
Lappeenrannan Soundwellissä warwickin 5-kielisen setti oli bout 18 egeä, nelikielisen tietysti vähemmän. Itse olen ollu ihan tyytyväinen näihin kieliin. Oli jo korkea aikakin, että alkaa tulla hinnat alas basson kielissä. Kyllä se korpeaa niin maan pirusti kun släpätessä settejä menee ja hinnat heiluu 30 euron molemmin puolin. Play that funky bass.. |
basistivol666 07.02.2004 21:56:52 | |
---|
Lappeenrannan Soundwellissä warwickin 5-kielisen setti oli bout 18 egeä, nelikielisen tietysti vähemmän. Itse olen ollu ihan tyytyväinen näihin kieliin. Oli jo korkea aikakin, että alkaa tulla hinnat alas basson kielissä. Kyllä se korpeaa niin maan pirusti kun släpätessä settejä menee ja hinnat heiluu 30 euron molemmin puolin. No eihän tohon bassoon kauheen usein noita kieliä ostaa tarvitse!! loppuen lopuks halpaa touhua verrattuna esim. skebaan. saatika sit rumpuihin!! No vitsiku se musiikki oli niin kovalla et se laulaja joutu huutaa. |
Niskamies 07.02.2004 22:56:11 | |
---|
No eihän tohon bassoon kauheen usein noita kieliä ostaa tarvitse!! loppuen lopuks halpaa touhua verrattuna esim. skebaan. saatika sit rumpuihin!! Rumpukalvojen vaihtaminen maksaa, mutta ei onneksi tartte tehä niin usein. Virvelikalvo menee parin kuukauden välein, mutta muilla kalvoilla on pidempi elinaika. Sitäpaitsi, kitaran kielin vaihtaminen ei maksa läheskään yhtä paljoa kuin basson, kun useimmat satsit ovat esimerkiksi thomannilla 5 euroa, kun basson satsit ovat noin 30, otin nyt hinnat EB:n kielistä. Tietysti kitarassa pitää vaihtaa kielet useemmin, mutta silti. |
Zuba 08.02.2004 04:08:56 | |
---|
Mulla menee suunnilleen setti per kuukausi, riippuen tietysti siitä paljonko tulee soitettua. Se tumppu soundi likaisista kielistä ei oikein sytytä, eikä niitä kieliä viitsi keitelläkkään. Uusi on aina uusi. Play that funky bass.. |
Bassballs 09.02.2004 09:20:32 | |
---|
Basson kieliä Oulusta halavalla Köööh.. luin aluksi "Basson kieliä ja Olusta halvalla".. Turhaan innostuin.. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
Zuba 09.02.2004 09:29:34 | |
---|
Köööh.. luin aluksi "Basson kieliä ja Olusta halvalla".. Turhaan innostuin.. Liian hyvää ollakseen totta.. Play that funky bass.. |
Ylläri 09.02.2004 17:01:25 | |
---|
No eihän tohon bassoon kauheen usein noita kieliä ostaa tarvitse!! loppuen lopuks halpaa touhua verrattuna esim. skebaan. saatika sit rumpuihin!! Tämä on suhteellista ja riippuu paljon soittotyylistä ja soundista. Släppäilyä harrastavat joutuvat panemaan naruja uusiksi aika usein. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
basistivol666 09.02.2004 18:55:23 | |
---|
Rumpukalvojen vaihtaminen maksaa, mutta ei onneksi tartte tehä niin usein. Virvelikalvo menee parin kuukauden välein, mutta muilla kalvoilla on pidempi elinaika. Sitäpaitsi, kitaran kielin vaihtaminen ei maksa läheskään yhtä paljoa kuin basson, kun useimmat satsit ovat esimerkiksi thomannilla 5 euroa, kun basson satsit ovat noin 30, otin nyt hinnat EB:n kielistä. Tietysti kitarassa pitää vaihtaa kielet useemmin, mutta silti. Toi olikin nopea laskutoimitus ja se saattoi mennä vituiks. No vitsiku se musiikki oli niin kovalla et se laulaja joutu huutaa. |
basistivol666 09.02.2004 18:55:44 | |
---|
Tämä on suhteellista ja riippuu paljon soittotyylistä ja soundista. Släppäilyä harrastavat joutuvat panemaan naruja uusiksi aika usein. Joo näin on. No vitsiku se musiikki oli niin kovalla et se laulaja joutu huutaa. |
theRMS 09.02.2004 22:34:43 | |
---|
Missäs tuo liike tarkalleen sijaitsee ja minkäs merkkisiä kielisettejä siellä oli myynnissä, ts. minkä itse otit? Voisipa vaikka käydä tsekkaamassa! |
PasiB 10.02.2004 08:01:18 | |
---|
Liike sijaitsee Tuirassa, Merikoskenkatu 12. Keskustasta päin tullessa oikealla, Merikoskenkadun ja Valtatien risteyksessä. Paketissa lukee: 5-kielisen basson kielet "Nickel wound". Kielet kuulemma tulee jostain tuolta Korean suunnasta, valmistajaa en saanut selville vaika kysyin. En ole testannut kieliä vielä kun basso on vielä huoltoreissulla, mutta kunhan se kotiutuu niin laitan kommenttia. Nuohan on kyllä niin halpoja ettei mulla ainakaan ole kovin suuria odotuksia niiden suhteen. Kitarassa on liikaa kieliä |
Nyt on kielet testissä ja ainakin näin uutena soivat ihan mukavasti. Kestävyydestä ei vielä tiedä, mutta kunhan aikaa kuluu niin kertoilen siiitäkin. Kitarassa on liikaa kieliä |
L.Ruoska 19.03.2004 15:23:14 | |
---|
Käväisin eilen SP-elektroniikassa ja siellä oli myynnissä halpoja kieliä, 5-kielisen setti maksoi 14.50 euroa!! Kunhan tässä on sopivasti aikaa kokeilen niitä ja laitan tänne kommenttia. Jos joku on jo kokeillut niin kerrohan mielipiteesi. Mä ostin Espoon musasta joskus Warwickin 5-kielisen setin, otin siitä BEAD-kielet nelosbassoon. Halvat oli (alta 20e) mutta..honest, huonoimmat kielet mitä oon koskaan käyttäny. Kyl niil soittaa mut kyl mä ite käytän d'Addarioo ja GHS:ää enemmän eikä ne nyt niin kalliita ole. |
PasiB 19.03.2004 19:04:41 | |
---|
Ei mullakaan kovin korkeaa käsitystä Warwickin kielistä ole, joskus mulla oli käytössä 5-kielinen setti jossa H kieli oli aivan paska. Vaihdoin varmaan kaksi kertaa takuuseen ja lopulta vein kaikki takaisin kauppaan. Tämä halpissetti joka nyt on bassossa on monta kertaa paremman oloinen. Kitarassa on liikaa kieliä |