Aihe: Ostamassa ensimmäistä bassoa
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18 19
ubik
24.09.2010 09:05:19
no eihä se virittämine mitää tähti tiedettä ole. ainaha kielet venyy yms. et ei ne vireessä kuukaus tolkulla pysykkään soitti taikka ei.
dewfall
24.09.2010 12:40:27

Ja kaula elää, lämpölaajeneminen vaikuttaa kieliin ja kaulaan... onhan näitä syitä. Vaikka mulla basso pääsääntöisesti treeneissä laukusta vedettäessä hämmästyttävän hyvin vireessä onkin, ei se sitä ekan biisin puolivälissä enää ole. Käytettäväksi ne virittimet on tarkoitettu.
samumaster
08.10.2010 21:24:36
Basso myyty hintaan 120e, siitäs saitte :) Saan tämän kuun lopussa lisää rahaa, ja Squier Classic Vibe 60's Strato/Tele menee ostoon. Ei, en vaihtanut soitinta vaan soitan bassoa yhä edelleen, rupesin innostumaan (taas) kitaransoitosta kun olen pitänyt siitä taukoa.
Itse säästäisin tämän ketjun niille jotka ovat ensimmäistä bassoa hankkimassa, oppisivat minun virheistäni ja säästäisivät n.300euroon asti.
Kyllä, sitä hehkutettiin minulle kauan. You win, I lose.
Olen, siis röydän.
Visakoivu
08.10.2010 21:43:54
samumaster: Basso myyty hintaan 120e, siitäs saitte :) Saan tämän kuun lopussa lisää rahaa, ja Squier Classic Vibe 60's Strato/Tele menee ostoon. Ei, en vaihtanut soitinta vaan soitan bassoa yhä edelleen, rupesin innostumaan (taas) kitaransoitosta kun olen pitänyt siitä taukoa.
Itse säästäisin tämän ketjun niille jotka ovat ensimmäistä bassoa hankkimassa, oppisivat minun virheistäni ja säästäisivät n.300euroon asti.
Kyllä, sitä hehkutettiin minulle kauan. You win, I lose.

No jatketaan sen verran, että säästä joku 700-800€ ja osta jenkki Strato/Tele. Mulla on käynyt 50's Classic Vibe Strato sekä Tele ja kun tohon jenkki Stratoon vertaa niin kyllähän sillä lisäpanostuksella saa aika paljon enemmän soitinta.
"Hamster on overdrive."
anapena
08.10.2010 22:21:35
Juma. Tän ketjun käyrä on taas nousussa!
BassoSisko
08.10.2010 22:37:36
anapena: Juma. Tän ketjun käyrä on taas nousussa!

Tässä ketjussa on sitä jotain.
dewfall
09.10.2010 01:16:01

Tämän ketjun perusteella kaikki aloittelijat ymmärtävät ostaa vain suoraan kitaran.
sampsa007
09.10.2010 04:27:26

Se on vaan niin,että jos liikkeessä koittaa 200-300euron passoo,
niin ei niillä voi soittaa jos ei niitä säädä ensin.Ja basistin täytyy
tehdä se säätö,ei hanuristin joka vaan sattumalta on myymässä
siinä kaupassa.se hanuristi väittää et se osaa säätää,mut ei se
osaa.
Kefiiri
09.10.2010 10:46:57
Visakoivu: No jatketaan sen verran, että säästä joku 700-800€ ja osta jenkki Strato/Tele. Mulla on käynyt 50's Classic Vibe Strato sekä Tele ja kun tohon jenkki Stratoon vertaa niin kyllähän sillä lisäpanostuksella saa aika paljon enemmän soitinta.

Aivan. Aloittelijan kannattaa satasen basson sijaan ostaa heti Amerikan Strato. Siinä on enemmän soitinta, on räikkä ja varakieliäkin. Vaikka kaksi kieltä menisi poikki, on kieliä silti yhtä monta jäljellä kuin satasen perusbassossa uutena.
Teijo K.
09.10.2010 15:01:48

Kefiiri: Aivan. Aloittelijan kannattaa satasen basson sijaan ostaa heti Amerikan Strato. Siinä on enemmän soitinta, on räikkä ja varakieliäkin. Vaikka kaksi kieltä menisi poikki, on kieliä silti yhtä monta jäljellä kuin satasen perusbassossa uutena.

No aloittelija ei nyt ole bassoa ostamassa vaan "Squier Classic Vibe 60's Strato/Tele menee ostoon."
Kefiiri
09.10.2010 15:26:05
Teijo K.: No aloittelija ei nyt ole bassoa ostamassa vaan "Squier Classic Vibe 60's Strato/Tele menee ostoon."

Totta... voidaanko enää edes puhua aloittelijasta? Missä menee raja?
samumaster
09.10.2010 21:45:32
rawg! säästän vaikka tuhanteen euroon asti, älkää sitten pakottako minua ostamaan 3000euron soitinta. Säästän edelleen vain 300euroon asti, 800euroon menisi säästäminen kestää minulta about 7 vuotta, jolloin olen jo kuollut autokolariin.. myyn sen cv skitan sitten ylihinnalla jos tulee tarvetta aitoon jenkkifenkkuun. kiitos ja näkemiin!
Olen, siis röydän.
Visakoivu
09.10.2010 23:00:19
Eipäs hermostuta siellä. Tässähän ei kukaan pakota ketään mihinkään. Itse annoin vain neuvon omien kokemusten perusteella.
"Hamster on overdrive."
hollstro
10.10.2010 10:47:37

samumaster: rawg! säästän vaikka tuhanteen euroon asti, älkää sitten pakottako minua ostamaan 3000euron soitinta. Säästän edelleen vain 300euroon asti, 800euroon menisi säästäminen kestää minulta about 7 vuotta, jolloin olen jo kuollut autokolariin.. myyn sen cv skitan sitten ylihinnalla jos tulee tarvetta aitoon jenkkifenkkuun. kiitos ja näkemiin!

Taivas aukeaa pikkusen raolleen vasta Custom Shop-laitteiden kohdalla, joten tollanen kaksdonaa on oikea tavoite.60-luvun Gibson tai Fender räjäyttää portit kokonaan auki ja siinä on kymppitonni paperirahaa sopiva targetti. Noin niinkun aloittelijoille tiedoksi.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
10.10.2010 11:09:01
samumaster: rawg! säästän vaikka tuhanteen euroon asti, älkää sitten pakottako minua ostamaan 3000euron soitinta. Säästän edelleen vain 300euroon asti, 800euroon menisi säästäminen kestää minulta about 7 vuotta, jolloin olen jo kuollut autokolariin.. myyn sen cv skitan sitten ylihinnalla jos tulee tarvetta aitoon jenkkifenkkuun. kiitos ja näkemiin!

Osta Jackson professional tuplalukko tele. Jaappanialainen ysärihirmu. Se olis sulle just sopiva peli, hintahaitari siellä kolmen ja neljänsadan välimaastossa.
samumaster
10.10.2010 21:18:50
pahaeno: Osta Jackson professional tuplalukko tele. Jaappanialainen ysärihirmu. Se olis sulle just sopiva peli, hintahaitari siellä kolmen ja neljänsadan välimaastossa.

Olisiko tarkempaa linkkiä/hakusanaa? En ole kyllä niin innostunut Jackeista, en hae hevikeppiä. Mun mielestä tää aihe on menossa taas pois raiteiltaan, kun tässähän piti keskustella ekan basson ostosta.
Olen, siis röydän.
BassoSisko
10.10.2010 22:34:58
samumaster: Olisiko tarkempaa linkkiä/hakusanaa? En ole kyllä niin innostunut Jackeista, en hae hevikeppiä. Mun mielestä tää aihe on menossa taas pois raiteiltaan, kun tässähän piti keskustella ekan basson ostosta.

Ethän sä enää ekaa ole ostamassa.
J.Nikkanen
11.10.2010 08:02:40
samumaster: Olisiko tarkempaa linkkiä/hakusanaa? En ole kyllä niin innostunut Jackeista, en hae hevikeppiä. Mun mielestä tää aihe on menossa taas pois raiteiltaan, kun tässähän piti keskustella ekan basson ostosta.

No oisko Jackson professional ihan käypä hakusanaksi? Dinkyä ja teleä tarjoaa body vaihtoehtoina.
Sir Härö
11.10.2010 10:45:06
Suosittelen aloittelijoita ostamaan ihan alkumetreillä hyvät sisäpelitossut ja jonkun halvan sählymailan. Tossuihin kannattaa satsata ensin ja mailaan vasta kun tatsi alkaa olemaan kohdillaan. Jos menee vituiksi, kuten minulla aikoinaan, kannattaa t-kaupasta tsekata joku halpa basso-bundle. Merkillä, mallilla saati hinnalla ei ole niinkään merkitystä. Plektroihin ei kannata sijoittaa. Ennemmin reenaa sormilla ja ostaa plektrarahoilla vaikka kazoon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)