![]() 23.09.2010 21:14:24 (muokattu 23.09.2010 21:15:54) | |
---|---|
Korggari: Elähän nyt zeebo ala kiukuttelemaan :) sulle zeebo tiedoksi että olet yksi mun "suosikki" soittajista näissä skaboissa - diggaan sun soitosta kovastikkin eli jatka hyvää linjaa -eläkä ikinä lopeta rootsin soittoa ! Mie itse henk.koht. en jaa pointsei skaboissa suosikkeuden perusteella vaan ihan silleen, että miten soolo sopii annettuun pohjaan. Eikä tämäkään nyt ole mikään oletus siitä, että joku tekisi niin, kunhan totesin miten asia omalta kohdaltani on. Sitäpaitsi ei ole mukava, jos tämä skaba alkaa mennä keskinäiseksi taisteluksi ties mistä. Tämän skaban perustin nimenomaan siksi, että olisi relampi meininki kuin tuolla sooloskaba puolella, ja mielestäni suurimmaksi osaksi tämä on sitä ollutkin. Pidetään se ystävät sellaisena. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton | |
![]() 23.09.2010 21:25:29 | |
BigPapa: Mie itse henk.koht. en jaa pointsei skaboissa suosikkeuden perusteella vaan ihan silleen, että miten soolo sopii annettuun pohjaan. Eikä tämäkään nyt ole mikään oletus siitä, että joku tekisi niin, kunhan totesin miten asia omalta kohdaltani on. Sitäpaitsi ei ole mukava, jos tämä skaba alkaa mennä keskinäiseksi taisteluksi ties mistä. Tämän skaban perustin nimenomaan siksi, että olisi relampi meininki kuin tuolla sooloskaba puolella, ja mielestäni suurimmaksi osaksi tämä on sitä ollutkin. Pidetään se ystävät sellaisena. Mä tarkoitin tuolla " suosikki " maininnalla lähinnä sitä että siltä tulee tänne yleensä semmosta hyvää ja mielenkiintoista juttua, tai että vaan tykkää sen tyylistä soittaa, mutta ei siis mitään semmosia automaattisia pisteytyssysteemejä | |
![]() 23.09.2010 21:31:35 | |
Korggari: Mä tarkoitin tuolla " suosikki " maininnalla lähinnä sitä että siltä tulee tänne yleensä semmosta hyvää ja mielenkiintoista juttua, tai että vaan tykkää sen tyylistä soittaa, mutta ei siis mitään semmosia automaattisia pisteytyssysteemejä Niin, mitähän minä tuossa sitten kirjoitin? For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton | |
![]() 23.09.2010 22:06:04 | |
oikeestaan kaikki jokka tänne roots osioon enempi vähempi soittelee niin on jollain tapaa mun suosikkeja-eli on aina mielenkiintoista ja kivaa kuullaa että mitä ne nyt tähänkin taustaan on saanu aikaseks-mutta ne pisteytykset taas menee sitte kuitenkin aina milloin mitenkin-että siinä suhteessa mulla ei ole suosikkeja vaan aina tapauskohtaisesti se katsotaan | |
![]() 23.09.2010 22:54:35 | |
Asiasta miljoonanteen... meikäläisellä on ainakin viimeaikoina kohdistunut ihan järjettömän suurta itsekiritiikkiä omaan soittoon. Kriteerit ovat: mahd. vähän virheitä ja bendit pitäs olla täydellisiä. Noh, eipä ainakaan ton venytysharjottelurumban (pienikin huojunta pisti ketuttamaan ja masentamaan) jälkeen oo kaduttanut yhtään (ja treenit jatkuu 100% intesiteetillä edelleen). Nyt ne sujuu aika hyvin, vaikka itse sanonkin, että kannattipa tosiaan treenata. Itsekriittisenä soittajana asettelen jatkuvasti lisää tavoitteita aina vaan tarkempaan ja vireisempään soittoon. Semmonen kumma juttu on silti käynyt, että vibrato on osittain kadonnut mun soitosta, erityisesti bendivibratot. Viimeksi kun soittelin, niin en saanut yhtään vibratoa aikaiseksi venytettyyn säveleen, tulee jonkinlainen kramppi tai jotain... tiedä sitten mistä johtuu. Melkeimpä ainoastaan "Clapton-vibrato" venyttämättömille sävelille onnistuu... Nyt ei millään onnaa tällaiset vibrat kuin reilu vuosi sitten, että miten mä tuohonkin silloin oikein pystyin: http://maihinnousu.net/s/4135 "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen | |
![]() 24.09.2010 17:41:19 | |
Asiasta miljoonanteen... meikäläisellä on ainakin viimeaikoina kohdistunut ihan järjettömän suurta itsekiritiikkiä omaan soittoon. Kriteerit ovat: mahd. vähän virheitä ja bendit pitäs olla täydellisiä. Noh, eipä ainakaan ton venytysharjottelurumban (pienikin huojunta pisti ketuttamaan ja masentamaan) jälkeen oo kaduttanut yhtään (ja treenit jatkuu 100% intesiteetillä edelleen). Nyt ne sujuu aika hyvin, vaikka itse sanonkin, että kannattipa tosiaan treenata. Itsekriittisenä soittajana asettelen jatkuvasti lisää tavoitteita aina vaan tarkempaan ja vireisempään soittoon. Semmonen kumma juttu on silti käynyt, että vibrato on osittain kadonnut mun soitosta, erityisesti bendivibratot. Viimeksi kun soittelin, niin en saanut yhtään vibratoa aikaiseksi venytettyyn säveleen, tulee jonkinlainen kramppi tai jotain... tiedä sitten mistä johtuu. Melkeimpä ainoastaan "Clapton-vibrato" venyttämättömille sävelille onnistuu... Relax ja armahda itseäsi. Ei tämä niin vakavaa saa olla. Tätä mieltä olet itsekin joskus ollut. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. | |
![]() 24.09.2010 17:55:32 | |
tahtah: Relax ja armahda itseäsi. Ei tämä niin vakavaa saa olla. Tätä mieltä olet itsekin joskus ollut. Täällä ollaan samalla tavalla hyvinkin kriittisiä oman soiton suhteen. Tuon latuskan kommentin jälkeen tuli kuunneltua oma veto uusiksi ja poistin kun se oli paska. En sitten kuiten malttanut olla vetämättä ja piti huidella uutta peliin. Eihän sitä sais liian kriittinen olla mutta kun on visio mitä sen oman soiton haluais olla ja tuntuu ettei siihen pääse vaikka kuin koittaa keskittyä mm bendien ja äänien puhtauteen. Sellainen hätäily kuuluu koko ajan mun soitossa? Eikä mene enää edes nuoruuden piikkiin :) No syksy tuli ja reenit jatkuu... | |
![]() 24.09.2010 20:51:54 | |
39 latausta ja 12 osallistujaa, ei kelppa tausta...ei soitta blyys. | |
![]() 24.09.2010 20:56:34 | |
Kuha: 39 latausta ja 12 osallistujaa, ei kelppa tausta...ei soitta blyys. Kyllä kelpas mutta soitto ei kyllä ole tältä planeetalta :D SDMF | |
![]() 24.09.2010 21:45:06 | |
Kuha: 39 latausta ja 12 osallistujaa, ei kelppa tausta...ei soitta blyys. Meikäläiselle ainakin oli melko vaikea tausta jotenkin, jotutui vähän väkisin vääntämään tämän soolon. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg | |
![]() 24.09.2010 21:46:06 | |
Kuuntelin äsken ekaa kertaa näitä tämän kisan muita vetoja ja nyt rupes hävettämään :P Nooh, neitsyys meni. Ja kaikkihan sen tietää että ne ekat kerrat on melkolailla semmosta räpeltämistä... | |
![]() 24.09.2010 21:52:28 | |
apenaattori: Meikäläiselle ainakin oli melko vaikea tausta jotenkin, jotutui vähän väkisin vääntämään tämän soolon. Eipä ainakaan soitosta kuullut väkinäisyyttä, päinvastoin kuuntelin juuri vetosi (ennen kun luin kommenttiasi) ja ajattelin että kyllä tulee helposti kun osaa... Less is more... | |
![]() 24.09.2010 22:03:50 (muokattu 24.09.2010 22:17:40) | |
apenaattori: Meikäläiselle ainakin oli melko vaikea tausta jotenkin, jotutui vähän väkisin vääntämään tämän soolon. Hyvinhän toi fraseeraus meni, isseasiassa erinomainen. Pidin kyllä. Hyviä koukkuja oli, ja saundikin hyvä. Ainoa asia mistä pitäis motkottaa, olis jotku taimihässäkät, mutta kenelläpä ei olis :) Latuskalle samat sanat EDit:Typos Kuha: 39 latausta ja 12 osallistujaa, ei kelppa tausta...ei soitta blyys. Joskus se lähtee, ja joskus ei ! T. Matti Nykänen 8D Grugi: Kyllä kelpas mutta soitto ei kyllä ole tältä planeetalta :D Äläs ny, kehitystä on tapahtunut. Tauon Double Stop bendit, vai miksikä niitä vois kutsua, hyvä oivallus. Meininki niissä jees , ja 1:10-1:15 nuottivalinnat toimi hyvin myös. Hitusen töksöttävä fraasinki alkuun, mutta kuuntelua ja treeniä. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... | |
![]() 24.09.2010 23:00:52 | |
blaekie: Äläs ny, kehitystä on tapahtunut. Tauon Double Stop bendit, vai miksikä niitä vois kutsua, hyvä oivallus. Meininki niissä jees , ja 1:10-1:15 nuottivalinnat toimi hyvin myös. Hitusen töksöttävä fraasinki alkuun, mutta kuuntelua ja treeniä. No jaa, siihen nähden että vetäsin aivan lonkalta ja olisko ollu peräti 4 otto niin eihä toi nyt ihan vituiks menny mut paaaljon pitää viel treenaa että ollaan samalla viivalla noitten muitten kanssa. SDMF | |
![]() 24.09.2010 23:55:54 | |
mopar: Kuuntelin äsken ekaa kertaa näitä tämän kisan muita vetoja ja nyt rupes hävettämään :P Nooh, neitsyys meni. Ja kaikkihan sen tietää että ne ekat kerrat on melkolailla semmosta räpeltämistä... Tervetuloa skaboihin! Ootko junnu vai jannu (alle 35 vai päälle)? Kuuntelin ja ihan jees veto sulla, toki tiput tonne "alempaan keskiluokkaan" tässä vaiheessa, täällä on sen verran kovia ja kokeneita tykittäjiä paikalla. Mutta eikun tsemppiä ja kärsivällisyyttä, mielestäni tällainen skabailu on ihan niitä parhaita harjoituksia. | |
![]() 25.09.2010 01:00:11 | |
MoreK: toki tiput tonne "alempaan keskiluokkaan" tässä vaiheessa Tojota sorolla on siisti peli. Ei sinne "tiputa" vaan sinne noustaan. | |
![]() 25.09.2010 01:13:26 | |
Kuha: 39 latausta ja 12 osallistujaa, ei kelppa tausta...ei soitta blyys. No mikäs...hyvä tausta, ainoo että mun "hissihifikorva" vähä vieroksui tota taustan komppikitaraa vs urku eli että oisko olleet vähän eri vireessä tai tossa kitarassa joku juttu kuulosti epävireiseltä? Siis kun ihan mittarilla viritin 440 niin ei vaan oma soitto kuulostanut vireiseltä...stana pitäs vaan antaa mennä eikä miettiä moisia mutta kun itestä kuulostaa huonolta niin paree jättää vetämättä. Täytyy kuulostella noita teitin vetoja notta oonko mää ihan mettässä tässä jutussa, taas ;-) | |
![]() 25.09.2010 07:58:18 | |
Kuha: 39 latausta ja 12 osallistujaa, ei kelppa tausta...ei soitta blyys. Ois kyllä kelvannu tausta, kokeilin hätäseen ja kyllä toimi. Nyt vaan paino toinen homma niskaan, ettei millään kerenny. Jotkut tykkää vetää kertarykäsyllä, nostan hattua heille. Mulla on tyylinä kokeilla eri soundeja ja ettiä edes jonkinlainen johtolanka soittoon, oli se sitten yksi licki, riffi, intro tms. Se on hauskaa, mutta se vie hieman aikaa. | |
![]() 25.09.2010 09:34:08 | |
MoreK: Tervetuloa skaboihin! Ootko junnu vai jannu (alle 35 vai päälle)? Kuuntelin ja ihan jees veto sulla, toki tiput tonne "alempaan keskiluokkaan" tässä vaiheessa, täällä on sen verran kovia ja kokeneita tykittäjiä paikalla. Mutta eikun tsemppiä ja kärsivällisyyttä, mielestäni tällainen skabailu on ihan niitä parhaita harjoituksia. Ai että junnu vai jannu... No iän puolesta ollaaan siinä ihan rajoilla että kumpaa ollaan, mut soittotaustaltani ihan junnutasoa. | |
![]() 25.09.2010 13:45:34 | |
Siis kun ihan mittarilla viritin 440 niin ei vaan oma soitto kuulostanut vireiseltä... Joo vähän jotenkin tökki perus 440, itse virittelin taustan mukaan. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)