Jos sanotaan jotain vielä Hackintosheista, niin eikö macin yksi idea olekin se, että sama valmistaja valmistaa sekä softan että raudan. Ei niitä parane ruveta sekoittamaaan eikä ole edes laillista. Jos ajatellaan läppäreitä niin en minä viihtisi jotain perus-aceria kuljettamaan ympäri maalimaa. Tosin jotkut muutkin valmistajat ovat alkaneet viime aikoina välittää vähän ulkonäöstäkin. Jos puhutaan musahommista, niin kyllä jos on rahaa niin mäkin ostoon vaan. Itelläkin se on tässä jossain vaiheessa. Olen niitä käytellyt musiikkihommissa tuolla konsalla ja asiallisia laitteita ovat. Kyllähän musiikinteko nykyään onnistuu winukallakin ja itse myös teen sitä vielä sillä. Maccihan ei hidastu ajan mittaan niin kuin windows. Kun kerran investoi siihen niin sinulla on siinä hyvä kone vielä pitkään. Kokemuksena paljolti konsan eri ikäiset macit. |
Jos ei ole pakko paljoa konetta roudata, niin iMac on musta paljon parempi diili kun Macbook: isompi näyttö, enemmän rammia, kovoa ja prossutehoa... Ai niin ja halvempi. Kyllä tommosta aika helposti roudaa varsinkin jos sattuu olemaan auto käytössä - näppis ja hiiri kassiin ja kone käteen vaikka collegeen puettuna :) E: näköjään saman verran rammia nykyään, sorry.. Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed |
Kannattaa säästää se iMacin pahvilaatikko, jos aikoo roudata. Kokemusta on, jopa bussilla. Kyllä sen silloin tällöin tekee, mutta ei kovin säännöllisesti. A.J.J.: Macissakin käynnistyminen hidastuu hitusen cachejen tms. kasautuessa. Ei kylläkään likimainkaan niin paljon kuin Winukan (kokemusta on viime ajoilta myös jälkimmäisestä, kun on töissä tullut käytettyä). Onyx-niminen softa netistä kannattaa asentaa ja ajaa sillä siivous vaikka joka toinen kuukausi, niin pysyy käynnistys nopeana. Läppäreistä: kun unibody Macbook Prohon koskee, niin paluuta muihin ei ole (ainakaan mulla). Se on niin jämäkkä mutta kepeä. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Janie Jones: Kannattaa säästää se iMacin pahvilaatikko, jos aikoo roudata. Kokemusta on, jopa bussilla. Kyllä sen silloin tällöin tekee, mutta ei kovin säännöllisesti. A.J.J.: Macissakin käynnistyminen hidastuu hitusen cachejen tms. kasautuessa. Ei kylläkään likimainkaan niin paljon kuin Winukan (kokemusta on viime ajoilta myös jälkimmäisestä, kun on töissä tullut käytettyä). Onyx-niminen softa netistä kannattaa asentaa ja ajaa sillä siivous vaikka joka toinen kuukausi, niin pysyy käynnistys nopeana. Windowsilla vastaavaa asiaa hoitaa CCleaner, eli wintoosan pahin rasite on turhat rekisterimerkinnät jotka kasautuvat. Huonon levyjärjestelmän ohella siis, joka vaatii sitä defragia usein. |