Aihe: Kitaraklubi
1 2 3 4 582 83 84 85 86
kimurantti1
12.03.2010 12:37:41
Jucciz: Niin, kyllähän musiikki on toisarvoista kitaransoiton rinnalla. Ainakin nykyään.

Sitä musiikkia ei vaan ole ilman soittajia. Mä en ole ikinä ymmärtänyt niiden erottamista toisistaan. Miles Davisilta löytyy tähän hyvä sitaatti, jotenkin näin se meni: "Some people value more the partiture than the music it actually represents." :-)
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Jzci
12.03.2010 12:44:42

Marzi saisi haastatella itse itseään. Sitten vaikka jo edellä mainitut Jari Mäenpää ja Juha Torvinen saisivat tulla vierailulle. Mäenpää on sen verran sekopäinen noitten tilujensa kanssa että kiinostaisi kuulla vähän miehen ajatuksia tuosta omasta soitostaan ja nähdä että mitä siellä kitaran kaulalla oikein tapahtuukaan. Juha Torvinen taas on yksinkertaisesti tyyppi joka ymmärtää mitä milloinkin pitää tehdä, ja silloin kun Torvinen sen tekee niin se kuulostaa lähes takuuvarmasti hyvältä.
John Titor
12.03.2010 13:14:55 (muokattu 12.03.2010 13:15:23)

kimurantti1: Sitä musiikkia ei vaan ole ilman soittajia. Mä en ole ikinä ymmärtänyt niiden erottamista toisistaan. Miles Davisilta löytyy tähän hyvä sitaatti, jotenkin näin se meni: "Some people value more the partiture than the music it actually represents." :-)

Höpönlöpön, just siks meillä on niin pal paskaa musaa, että ihmiset ei osaa erottaa musiikkia ja soittamista toisistaan. Esimerkkinä, jonkun mielestä sen uusin biisi on vitun hieno ja mahtava, koska se joutu treenaamaan siinä olevia tiluja 900 tuntia ja sillä on työmäärän takia hirvittävän voimakas tunneside siihen kappaleeseen. Se rakastaa siis soittoaan siinä kappaleessa, ei musiikkia. Kuulijoiden mielestä se treenattu matsku saattaa silti olla ihan hirveää paskaa, vaikka se ois soitettu ihan sairaan hyvin. Vrt. joku Rusty Cooley.
Kappale, musiikillinen materiaali siis on olemassa ilman soittajaakin. "Soittaja", eli siis englannin kielen sana player, ei instrumentalist - kattaa siis myös esim. koneet yms. soittajat, vaan muuttaa sen kuultavaan muotoon.

Myles Davies oli ihan oikeassa, mutta se, mitä se tolla sitaatilla tarkoittaa, ei mun mielestä ole se mitä sä esitit.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Kontiak
12.03.2010 14:19:08 (muokattu 12.03.2010 14:20:37)
Edit. ei mitään.
kimurantti1
12.03.2010 16:26:22
John Titor: Höpönlöpön, just siks meillä on niin pal paskaa musaa, että ihmiset ei osaa erottaa musiikkia ja soittamista toisistaan. Esimerkkinä, jonkun mielestä sen uusin biisi on vitun hieno ja mahtava, koska se joutu treenaamaan siinä olevia tiluja 900 tuntia ja sillä on työmäärän takia hirvittävän voimakas tunneside siihen kappaleeseen. Se rakastaa siis soittoaan siinä kappaleessa, ei musiikkia. Kuulijoiden mielestä se treenattu matsku saattaa silti olla ihan hirveää paskaa, vaikka se ois soitettu ihan sairaan hyvin. Vrt. joku Rusty Cooley.
Kappale, musiikillinen materiaali siis on olemassa ilman soittajaakin. "Soittaja", eli siis englannin kielen sana player, ei instrumentalist - kattaa siis myös esim. koneet yms. soittajat, vaan muuttaa sen kuultavaan muotoon.

Myles Davies oli ihan oikeassa, mutta se, mitä se tolla sitaatilla tarkoittaa, ei mun mielestä ole se mitä sä esitit.

Kyllä toi letkautus tuli Milesilta nimenomaan siinä yhteydessä, kun puhuttiin säveltäjä vs. soittaja ja kumpi ansaitsee mahdollisesti isomman arvostuksen. Toi sun heittämä esimerkki on ihan totta ja allekirjoitan sen kyllä. Mutta jos Cooley tai joku sen kuuntelija saa oikeasti hirveät kiksit siitä, oli se sitten soittamista, musaa, virtuositeetin näyttämistä tai mitä vaan, niin onko sillä mitään väliä, että jonkun toisen mielestä se ei ole hienoa? Ei se tee niistä ihmisten kikseistä jotenkin pienempiä tai vähempiarvoisia.

Mä en jaksa ruveta vääntämään metafyysiikasta ja olemassaolon filosofiasta sen enempää, mutta mun mielestä jos biisiä ei ole millään äänitteellä tai sitä ei kukaan soita, niin on olemassa vain ihmisten päissä mielikuva siitä musiikista ja miltä se suurinpiirtein (tai hyvin tarkkaankin) kuulostaa. Vasta sitten kun sen joku saattaa kuuluviin, se musa on konkreettisesti olemassa. Näitä filosofisia juttuja voidaan väännellä ja käännellä ihan miten päin halutaan mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että ilman soittajia ei ole soivaa musiikkia, jota ihmiset voi kuunnella. Hyvällä tulkinnalla voi saada keskinkertaisen biisin kuulostamaan hyvältä ja keskinkertaisella tulkinnalla saa helposti hyvänkin biisin kuulostamaan keskinkertaiselta, näin ainakin mun mielestäni. Sillä, että onko se biisi kenenkin mielestä hyvä tai huono tai mitä nyt ikinä, ei ole mitään väliä ennen kuin se on saatettu ihmisten kuultavaksi. Mä kun kuuntelen musiikkia, niin mä en ainakaan kuuntele mitään filosofista ideamaailmaa missä se biisi on jonkun mielestä olemassa, mä kuuntelen sitä ääntä. :-D
John Titor
15.03.2010 12:53:25

kimurantti1: Mä kun kuuntelen musiikkia, niin mä en ainakaan kuuntele mitään filosofista ideamaailmaa missä se biisi on jonkun mielestä olemassa, mä kuuntelen sitä ääntä. :-D

Itse asiassa, jos sä et ole tyytyväinen johonkin kuulemaasi, etkö sä samaan aikaan silloin vertaa kuulemaasi nimenomaan pääsi sisäiseen filosofiseen ideamaailmaan? :)
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
kimurantti1
15.03.2010 18:33:50 (muokattu 15.03.2010 18:33:57)
John Titor: Itse asiassa, jos sä et ole tyytyväinen johonkin kuulemaasi, etkö sä samaan aikaan silloin vertaa kuulemaasi nimenomaan pääsi sisäiseen filosofiseen ideamaailmaan? :)

Toki mä pystyn tietoisesti funtsimaan että miksi en tykkää kuulemastani musiikista ja mitä siinä mahdollisesti pitäis muuttaa, että se istuisi mun makuun. Mutta siihen muuttamiseenkin tarvitaan soittaja, joka sitten pystyy toteuttamaan halutunlaisen muunnelman, eli ei tässäkään kai päästä pois soittajan ja soitettavan yhteydestä? Tietty joskus niitä muutettavia asioita on liikaa ja on vaan helpompaa todeta, että tää musa ei oo mua varten. :-D
Tonski
15.03.2010 20:53:46 (muokattu 15.03.2010 20:54:12)

kimurantti1:
...mutta mun mielestä jos biisiä ei ole millään äänitteellä tai sitä ei kukaan soita, niin on olemassa vain ihmisten päissä mielikuva siitä musiikista ja miltä se suurinpiirtein (tai hyvin tarkkaankin) kuulostaa. Vasta sitten kun sen joku saattaa kuuluviin, se musa on konkreettisesti olemassa.

Täähän on aivan totta, eihän taulujakaan ole ilman niiden tekijöitä. Voishan tietty lukea jonkun taiteilijan kirjottaman kirjan siitä, millanen taulun pitäs olla jos se maalattais, mutta onko se sitten sama asia.
ihku
RG2020
06.04.2010 16:15:57
Voisiko joku ystävällisesti uploadata jonnekin jaksot 16-20? Muut jaksot löytyikin noista aikaisemmista linkeistä. Näiden puuttuvien linkit eivät enää toimineeet. Kiitokset kaikille vaivaa nähneille!

Eli nämä puuttuvat:

Kitaraklubi S01E16 - Heikki Silvennoinen
Kitaraklubi S01E17 - Jartse Tuominen
Kitaraklubi S01E18 - Vesa Anttila
Kitaraklubi S01E19 - Juha Björninen
Kitaraklubi S01E20 - Jarmo Saari
RG2020
07.04.2010 08:08:20
Nimimerkki "hemuu" ystävällisesti auttoi noiden puuttuvien jaksojen kanssa, joten nyt on koko paketti kasassa.

"hemuu":lle vielä tuhannet kiitokset! :-)
Marshallga
16.06.2010 01:26:58
RG2020: Voisiko joku ystävällisesti uploadata jonnekin jaksot 16-20? Muut jaksot löytyikin noista aikaisemmista linkeistä. Näiden puuttuvien linkit eivät enää toimineeet. Kiitokset kaikille vaivaa nähneille!

Eli nämä puuttuvat:

Kitaraklubi S01E16 - Heikki Silvennoinen
Kitaraklubi S01E17 - Jartse Tuominen
Kitaraklubi S01E18 - Vesa Anttila
Kitaraklubi S01E19 - Juha Björninen
Kitaraklubi S01E20 - Jarmo Saari

Itsekin olisin näiden jaksojen perään. Muut jaksot löytyivät ketjua selaamalla, mutta nämä ei osunut silmään.
"Support music, not rumors."
Spider III
19.06.2010 22:41:21
No nyt nuo on kaikki linkit kaatuneena.

Ei kukaan jaksaisi upata :)
-Paljon pituus? -189cm. -Ei kun letin pituus. -Sama.
juikkipuikki
23.09.2010 11:00:51

Eikös aalataur linkannu jollekin sivulle kaikki nuo jaksot upattuna publapalvelimelle?
Ruokangas Hellcat Artist/Custom tulossa :) I have the simplest tastes. I'm always satisfied with the best. - Oscar Wilde
SiwamieS
23.09.2010 11:57:17 (muokattu 23.09.2010 23:06:31)
juikkipuikki: Eikös aalataur linkannu jollekin sivulle kaikki nuo jaksot upattuna publapalvelimelle?

Ei ne linkit enää toimi.. Sen sijaan Megaupload-linkit pelittää hianosti. Harmi, etten saa uploadattua loppuja sinne kun se crashaa flashin ja/tai kaataa koko selaimen, blää.
I wanna see movies of my dreams
SiwamieS
23.09.2010 11:57:18 (muokattu 23.09.2010 11:57:42)
(ei mitn)
juikkipuikki
23.09.2010 12:10:46

Mul on noi yksittäisjaksotkin nykyään koneella, kun joku ystävällinen uppas ne torrenttimaailmaan tos joku viikko takaperin. Voisin ne tässä ajakuluks vaikka laittaa jakoon.
Ruokangas Hellcat Artist/Custom tulossa :) I have the simplest tastes. I'm always satisfied with the best. - Oscar Wilde
aalataur
23.09.2010 15:34:43

Mullakin on kaikki jaksot. Mutta en kyllä jaksa laittaa niitä yhtään mihinkään, kun kaikki tommoset linkit kuolee kuiteskin aika pian. Jos joku kaipaa jotain yksittäistä jaksoa, niin voin laittaa sen Dropboxiin siksi aikaa että ao. henkilö saa sen ladattua.
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
dfaden
23.09.2010 15:51:43
Ainakin nuo nimimerkin SiwamieS viestissä olevat Megaupload.comin linkit ovat toimineet ilmeisesti jo aika pitkään. Jos joku saisi sinne ladattua jaksot 16-20, niin ehkä säilyisivät siellä vähän pitemmän aikaa. Kaikki muut jaksothan sieltä saa jo, mistä suuret kiitokset.
SiwamieS
23.09.2010 23:06:21 (muokattu 24.09.2010 04:34:20)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)