Aihe: Kitaroiden/vahvistimien määrä, lähipiirin suhtautuminen.
1 2 3 4 5
Scuttle
22.09.2010 10:25:06
Chemo: Nykyinen määrä + 1, nykyisestä määrästä riippumatta.

Kiitoksia, tuo helpotti kummasti! 335 vois olla seuraava.
P-man
22.09.2010 10:27:35
Pahimmillaan ku soittohuoneessa oli 7 kitaraa ja 325 putkiwattia, alkoi eukko kyseenalaistaa et kerkeenko kaikilla soittamaan.
Esitin saman kysymyksen eukon noin 30 kenkaparista, ja kekustelu loppui siihen :)
Esp
22.09.2010 11:03:58

P-man:
Esitin saman kysymyksen eukon noin 30 kenkaparista, ja kekustelu loppui siihen :)

Aika vähän teidän naisilla on kenkiä...

Hauskaa sinänsä, että silloin kun opiskeli, oli paremmin rahaa käyttää soittokamoihin, kuin nykyään hieman enemmän vakiintuneena, vaikka tulotaso on parempi.

Toisaalta näin yrittäjänä tuo äänipuolen kalusto on melkoinen rahareikä ja sitä kautta tuo henk. koht. soitinarsenaali on jäänyt vähän paitsioon.
Täh?!?
RHirvela
22.09.2010 11:50:05
Täähän on helppoa. Muutama vuosi sitten kamoja tuli haalittua paljon enemmän. Parhaimmillaan (vai pahimmillaan? :) ) tais olla neljä hyvää sähkökitaraa ja kolme putkivahvaria. Tyttöystävät on poikkeuksetta aina esittäny kritiikkinsä laitehankinnoista ja myös kaverit on ollu toiminnasta välillä varsin huvittuneita.

Onneksi on pahimmasta gasittelusta päässy eroon. Tai noh...kakkoskitaraa on tullu nyt vuoden aikana vaihdettua kolmesti :)
Loppujen lopuksi kaks kitaraa, viis pedaalia ja kaksikanavainen vahvari, missä on yksi kanava liikaa riittää mainiosti.
Ootko annie mallia kuullu, mitä?!
Osteri
22.09.2010 22:54:27
Kaikkihan on hyvin kun niitä mustia laukkuja ja pusseja ei loju ympäri kämppää, koska puoliso ei ole valinnut niitä sisustukseen. Niin ja ne kauheat vahvistimet nyt ei ainakaan kuulu mihinkään muualle kuin sinne harjoittelupaikkaan (lue: treenis).

Kyllä se enimmäkseen kaikilla parillisilla on samaa luovimista määrän ja sijoittelun kanssa, mutta sen takiahan on 12-kieliset kitarat keksitty. Sillä soittaa muutaman hempeilyn niin johan taas todetaan kuinka hyvä juttu soittaminen on ja ihan tosiaan, monien soundien takia tarvitsetkin monia soittimia. On se yhteisymmärrys vaan hieno asia :)

terveisin nim. turbolover
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
joku muu sikko
23.09.2010 10:07:44
Meillä joku vierailija esitti eukolle tuon kysymyksen että mitä mieltä sinä olet noista miehesi kitaroista ja moottoripyörästä - joka varsinkin tuntuu olevan ns. kuuma peruna lapsiperheissä. "Ei minulta kysytä" oli vaimon vastaus. :)
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa. -Ritchie Blackmore
spacemonkeyevolution
23.09.2010 12:55:08
Mjeh, kannetaanpa korsi kekoon. Eli miten perustelen itselle ostoksia:
- kulut baariin+alkoholiin+tupakkaan /kk 0e
- kulut vaatteisiin, kenkiin ym. /kk todella vähän jos ollenkaan
- kulut ravintoloihin, elokuviin /kk todella vähän, yleensä ei ollenkaan
- kulut ylipäätänsä mihinkään muuhun harrastukseen /kk 0e.
- televisio monta vuotta vanha, samoin tietokone. Näitä päivitetään silloin jos jotain hajoaa oikeasti.

Näin ollen silloin tällöin voi hyvällä omalla tunnolla ostaakin jotain. Mieluusti semmoista, mistä ei sitten takkiin tarvitse ottaa myydessä järkyttäviä summia. Ja yleensä jos jotain ostaa, niin on ollut tapana pistää myös jotain kiertookin. Näin säilyy joku järki hommassa. Emäntä veti aika hyvin, kun sanoi että kitaroita saat ostaa tuohon vaatekaappiin niin paljon kuin mahtuu. Siihen menee n. 5-6 kappaletta, joten siinä se raja menee.

Miten emäntä sitten suhtautuu. No eihän se tykkää, etenkin jos uutta tulee. Mutta silloin se tykkää kun jotain lähtee. Joskus se miettii että tarviiko noita olla noin paljon. Joskus se sanoo että älä nyt ainakaan noita myy, pitäähän sullakin olla jotain harrastetta. Eli suhtautuminen on tyypillistä; kovin vaihtelevaa.
SkittaBöy
23.09.2010 14:34:02 (muokattu 23.09.2010 14:40:43)
Löytyy 2 sähkökitaraa, 1 akustinen kitara, 1 basso, sähkörummut, studiomonitorit ja 1 kitaravahvistin. Baritonikitaraa olen vakavissani harkinnut mutta en vielä ostanut, ihan siitä syystä että se vie taas lisää tilaa ja taas on yksi kitara enemmän, johon saa vaihdella kieliä, yms. Äänityskäyttöön se kyllä olisi todella kiva lisä muuten. Äänityskamojakin on aika läjä, varsinkin mikkejä.

Olen päättänyt, että lisää kitaroita en enää hanki, juurikin ym. syistä. Näiden kamojen olemassaolon voin tyttöystävälle helposti perustella sillä, että väsäilen omia biisejä ja tarvitsen siihen aika montaa eri instrumenttia. :) Toisaalta yksi sähkis ei ihan riitä muutenkaan, kun erikoisvireitä varten täytyy käytännössä olla se toinenkin. Kolmatta on jo vaikeampi perustella...

Onhan näihin rahaa uponnut ihan liikaa, lähinnä koska ostan vain hyvin tunnettuja merkkejä/brändejä, mutta työssäkäyvänä en sentään vararikon partaalla ole. Yksi keräilyharrastukseni oli myös erilaisten kitarapedaalien haaliminen käytettyinä. Niitä oli varmaan 30-40 kpl jossain vaiheessa, mutta pian tajusin etten ehdi käyttää kaikkia ja myin suurimman osan pois. Onneksi niistä sai käytettyinä saman rahan, mitä itsekin niistä käytettyinä maksoi.

Olisihan se tietysti kiva omistaa yksi 7-kielinenkin keppi ja kunnon koskettimet. Nykyiset USB-master keyboardit ajaa kyllä asiansa äänityskäytössäni, eivätkä vie tilaa käytännössä lainkaan. Mutta niin... tästä päästään nyt taas tähän kaman keräykseen, jolta pyrin itse itseäni kontrolloimaan. :)

Onneksi musakamppeisiin laitettu raha ei sinänsä sellaisenaan ole täysin menetettyä. Jos jokin jää ylimääräiseksi, niin ei muuta kuin myyntiin. Arvo ei näissä romppeissa laske läheskään niin nopeasti kuin vaikkapa tietokonepuolella.

P.S. Jos asuisi yksin, eikä tarvitsisi miettiä tyttöystävän suhtautumista asiaan ("mitäs se taas maksoi?", "eikös sulla jo tuollanen ole?"), tulisi varmaan ostettua paljon enemmänkin musakamaa.
Spike
23.09.2010 14:51:23
SkittaBöy: Toisaalta yksi sähkis ei ihan riitä muutenkaan, kun erikoisvireitä varten täytyy käytännössä olla se toinenkin. Kolmatta on jo vaikeampi perustella...

Höpö höpö. Tarviit selvästi uuden kitaran, jossa on erilainen sointi.

Nainen käski pinota stäkin olohuoneeseen, kun muutettiin yhteen. Ei nyt oo mitään bändimeininkejä niin 3/4 stack ja dual recto päällä jöpittää olkkarissa. Ikkunat vaan tahtoo helistä kun avaa volaa.
Mr. Speed
23.09.2010 15:22:35
SkittaBöy: Löytyy 2 sähkökitaraa, 1 akustinen kitara, 1 basso, sähkörummut, studiomonitorit ja 1 kitaravahvistin. Baritonikitaraa olen vakavissani harkinnut mutta en vielä ostanut, ihan siitä syystä että se vie taas lisää tilaa ja taas on yksi kitara enemmän, johon saa vaihdella kieliä, yms. Äänityskäyttöön se kyllä olisi todella kiva lisä muuten. Äänityskamojakin on aika läjä, varsinkin mikkejä.

Olen päättänyt, että lisää kitaroita en enää hanki, juurikin ym. syistä. Näiden kamojen olemassaolon voin tyttöystävälle helposti perustella sillä, että väsäilen omia biisejä ja tarvitsen siihen aika montaa eri instrumenttia. :) Toisaalta yksi sähkis ei ihan riitä muutenkaan, kun erikoisvireitä varten täytyy käytännössä olla se toinenkin. Kolmatta on jo vaikeampi perustella...

Onhan näihin rahaa uponnut ihan liikaa, lähinnä koska ostan vain hyvin tunnettuja merkkejä/brändejä, mutta työssäkäyvänä en sentään vararikon partaalla ole. Yksi keräilyharrastukseni oli myös erilaisten kitarapedaalien haaliminen käytettyinä. Niitä oli varmaan 30-40 kpl jossain vaiheessa, mutta pian tajusin etten ehdi käyttää kaikkia ja myin suurimman osan pois. Onneksi niistä sai käytettyinä saman rahan, mitä itsekin niistä käytettyinä maksoi.

Olisihan se tietysti kiva omistaa yksi 7-kielinenkin keppi ja kunnon koskettimet. Nykyiset USB-master keyboardit ajaa kyllä asiansa äänityskäytössäni, eivätkä vie tilaa käytännössä lainkaan. Mutta niin... tästä päästään nyt taas tähän kaman keräykseen, jolta pyrin itse itseäni kontrolloimaan. :)

Onneksi musakamppeisiin laitettu raha ei sinänsä sellaisenaan ole täysin menetettyä. Jos jokin jää ylimääräiseksi, niin ei muuta kuin myyntiin. Arvo ei näissä romppeissa laske läheskään niin nopeasti kuin vaikkapa tietokonepuolella.

P.S. Jos asuisi yksin, eikä tarvitsisi miettiä tyttöystävän suhtautumista asiaan ("mitäs se taas maksoi?", "eikös sulla jo tuollanen ole?"), tulisi varmaan ostettua paljon enemmänkin musakamaa.

Josset saa millään perustellusti hankittua sitä kolmatta kitaraa, niin siirry kalliimpaan hintaluokkaan :)
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
SkittaBöy
24.09.2010 00:26:47
Mr. Speed: Josset saa millään perustellusti hankittua sitä kolmatta kitaraa, niin siirry kalliimpaan hintaluokkaan :)

Näin on vaarassa käydä, mutta onneksi olen nykyisiin keppeihini tyytyväinen... toistaiseksi. :) Yksi tuttu kerran kysyi, että onko minulla muita harrastuksia, johon vastaukseni oli, että ei, koska minulla ei yksinkertaisesti ole varaa enää toiseen harrastukseen.
Victor Helldriver
24.09.2010 06:29:49
mulla on n.40 kielisoitinta plus rummut pianot ja ties mitkä.
koko elämä mennyt noiden hommien parissa. välillä osa lähtee ja tulee jotain uutta tilalle.
naiset pysykööt hiljaa...ei kiinnosta! koko kämppä siis musahuoneen näkönen ja mitään en kadu.
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Terry Pantheras
24.09.2010 10:15:54
Täällä päin kotona avovaimo suhtautuu sillein alentuvan heltyneesti tähän soitinlaitteistokikkailuuni. Mutta toisaalta kun myin Hagströmin Super Sweden pois, niin tuli kommenttina: "aaaawwwww :'(". Että kyllä niihin muutkin kuin minä kiintyy! :D
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Boltsa
24.09.2010 10:26:47
Terry Pantheras: Täällä päin kotona avovaimo suhtautuu sillein alentuvan heltyneesti tähän soitinlaitteistokikkailuuni. Mutta toisaalta kun myin Hagströmin Super Sweden pois, niin tuli kommenttina: "aaaawwwww :'(". Että kyllä niihin muutkin kuin minä kiintyy! :D

Heh. Mä saisin kuulemma koska tahansa ostaa Orangen combon, kun se on niin kivan värinen. Harmi vaan kun ei ole valuuttaa tarpeeksi.
Boltsa
stumpe
24.09.2010 10:59:21
Kyllä niitä kamoja on ollut jos jonkin merkkistä, opiskelijabudjetin takia kuitenkaan yhtään yli tonnin kitaraa en ole omistanut. Emäntää ei ole vielä löytynyt, mutta kun esim. exälle koitti puhua noista, niin ei sitä kiinnostanut yhtään :D. Toisaalta ei muakaan kiinnosta Marimekko-kumisaappaat?

Ostan kitaran vaikka nettikaupasta, soittelen vähän aikaa, sitten taas vaihtoon. Tai liikkeessä käyn koittamassa jotain skittaa, ostan sen. No omassa vahvarissa se kitara kuulosti paskalta. Eli taas kitara myyntiin. Pisimään ollu Schecter Hellraiser, tais peräti olla 2,5 vuotta. =)
gemisti
25.09.2010 13:52:52
Boltsa: Heh. Mä saisin kuulemma koska tahansa ostaa Orangen combon, kun se on niin kivan värinen. Harmi vaan kun ei ole valuuttaa tarpeeksi.

Minulle taas vihjattiin, että "eikö tota saisi eri värisenä" kun joskus gasittelin Orangen AD30 comboa, ja tohkeissani rouvallekin esittelin kuvia..

Ihan hyvin kotona ymmärretään näitä puuhia, mitään ei ole tarvinnut jättää ostamatta vaimon vastustuksen takia.
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
Shakata
25.09.2010 14:39:54
Vaimo on antanut luvan ostaa niin paljon kitaroita kuin sielu sietää kunhan mahtuu yhteen huoneeseen. Mulla on siis aivan loistava tilanne!!! Enemmin iskee oma rajoitin päälle, kun vaimon :) Ainakin kolmesta kitarasta voisin tälläkin hetkellä luopua.

Vanhaa ulos, uutta sisään...niin se homma vain etenee!
Kalamies #?
Andy Six
25.09.2010 16:30:59
Niinhän sitä välillä tuntuu,että kitaran vaihtaminen,ei soittaminen on se mun harrastukseni....Ihan yksikin kitara riittää mun räpellykseeni,mutta olen huomannut,että aina tekee mieli jotain uutta....Mulla on joskus ollut 7 kitaraa kerralla,mikä johti siihen,että soitin yhtä ja muut roikkui seinällä...Emännälle ei kannata hintoja kertoa,koska ei hän niitä kysele....
Lego
25.09.2010 17:09:00
Sovitaanko, miehet?, että seuraavaksi kasvatetaan munat sinne jalkoväliin? Ettei tarvi hävetä.
SWOLLEN EYE VIEW Oma bändi. Jossain Death metallin harmaalla alueella liikutaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)